1η Δραστηριότητα:
-Με αφόρμηση το πρωινό των νηπίων και τα σχόλια ορισμένων μαθητών σχετικά με τις διατροφικές επιλογές των συμμαθητών τους η Εκπαιδευτικός αποφασίζει να εστιάσει στο θέμα της Υγιεινής Διατροφής. Θέτει ερωτήσεις για το πρωινό που έφεραν στην τάξη και τους ζητά να αιτιολογήσουν την επιλογή τους για να διερευνήσει τις πρότερες γνώσεις των παιδιών και να ανιχνεύσει τις γνωστικές δυσκολίες σχετικά με το θέμα. Στη συνέχεια τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους πιάτο. Η εκπαιδευτικός σκανάρει με τη συμμετοχή των παιδιών τις ζωγραφιές τους και κάθε παιδί παρουσιάζει τη ζωγραφιά του στην ολομέλεια. Έπειτα όλες οι ζωγραφιές θα χρησιμοποιηθούν στην δημιουργία ενός εννοιολογικού χάρτη με τη χρήση του εργαλείου coggle, με κεντρική έννοια “ Διατροφικές επιλογές”.

2η Δραστηριότητα:
-Η νηπιαγωγός παρουσιάζει στους μαθητές το παραμύθι ” Ο ωραίος Δαρείος” σε ψηφιακή μορφή από το διαδίκτυο. Το παραμύθι πραγματεύεται την ιστορία ενός γάτου που το αφεντικό του ήταν Διατροφολόγος και έτρωγαν μόνο υγιεινά φαγητά. Πήγαιναν κάθε μέρα στη λαϊκή και ψώνιζαν κάθε μέρα άλλα τρόφιμα. Ο γάτος έβλεπε τις άλλες γάτες που έτρωγαν γαριδάκια, σοκολάτες και ζήλευε. Έτσι αποφάσισε να φύγει από το σπίτι και να φάει κι αυτός από τα σκουπίδια αλλά στο τέλος πάχυνε και αποφάσισε να γυρίσει στο αφεντικό του και στην υγιεινή Διατροφή. Με την ολοκλήρωση της προβολής της ιστορίας, η Νηπιαγωγός θέτει ερωτήσεις: Τι έτρωγε ο Δαρείος για πρωϊνό μαζί με το αφεντικό του; Τι τρόφιμα αγόραζαν από τη λαϊκή; Γιατί ο Δαρείος ήθελε να δοκιμάσει κι άλλα φαγητά; Τι συνέβει όταν έφαγε γαριδάκια και σοκολάτες; Μέσα από ερωτήσεις η Νηπιαγωγός εμπλέκει τα παιδιά να προβληματιστούν και να διατυπώσουν απορίες. Μέσα από την συζήτηση τα παιδιά ανακαλύπτουν ότι υπάρχουν κατηγορίες τροφίμων, μαθαίνουν ποια τρόφιμα είναι υγιεινά και ποια όχι.
3η Δραστηριότητα:
Στη συνέχεια και με αφορμή το παραμύθι, η Νηπιαγωγός μαζί με τα παιδιά συνεργατικά, δημιουργούν ένα πίνακα αναφοράς με φωτογραφίες τροφίμων (υγιεινά και μη υγιεινά) και με τα ονόματά τους. Ο πίνακας αναρτάται σε εμφανές σημείο στην τάξη. Έπειτα σε ένα φύλλο επεξεργασίας κειμένου (word) του Η/Υ, η νηπιαγωγός δημιουργεί δύο περιοχές, δυο πιάτα, που αντιστοιχούν το πρώτο σε υγιεινές και το δεύτερο σε ανθυγιεινές τροφές. Εξηγεί στα παιδιά πως πρέπει στο πρώτο πιάτο να βάλουν τα υγιεινά φαγητά και στο δεύτερο τα ανθυγιεινά/ πρόχειρα. Έτσι, με αυτό τον τρόπο, με τη τεχνική drag and drop (χρησιμοποιώντας το ποντίκι του υπολογιστή) τα νήπια ομαδοποιούν τις τροφές. Στην συνέχεια η νηπιαγωγός καλεί τα παιδιά να σύρουν κάτω από κάθε εικόνα και την αντίστοιχη λέξη. Δίνει οδηγίες π.χ. -βρες 1 υγιεινό τρόφιμο ή 1 ανθυγιεινό και άφησε το στο σωστό πιάτο ή σύρε/πιάσε την λεξούλα που γράφει το όνομά της τροφής και άφησε το κάτω από την εικόνα του. Κατά την διάρκεια της δραστηριότητας τα νήπια μπορούν να συμβουλεύονται και το πίνακα αναφοράς που φτιάχτηκε εξ αρχής για αυτό το σκοπό.

4η Δραστηριότητα:
Με αφορμή το παραμύθι της προηγούμενης διδασκαλίας “ Ο ωραίος Δαρείος”, το παιχνίδι με τα τρόφιμα και τις ονομασίες τους καθώς και τη συζήτηση σχετικά με τις κατηγορίες/ομάδες των τροφίμων που ακολούθησε, η Νηπιαγωγός επιλέγει να αναθέσει στους γονείς των μαθητών, να φέρουν στην τάξη ο καθένας συγκεκριμένα τρόφιμα. Τα παιδιά παρουσιάζουν στην ολομέλεια τα τρόφιμα που έφεραν. Ακολουθεί συζήτηση για το ποια από αυτά είναι υγιεινά και ποια όχι. Στη συνέχεια η Νηπιαγωγός τοποθετεί στο πάτωμα στεφάνια με ονομασίες των ομάδων τροφών και τα νήπια καλούνται να τοποθετήσουν στην κατάλληλη ομάδα τα τρόφιμα που έφεραν.
Σε συνέχεια της προηγούμενης δραστηριότητας, η Νηπιαγωγός καλεί τα νήπια να παίξουν στο λογισμικό “wordwall”. Το παιχνίδι αποτελείται από 2 περιοχές. Στην πρώτη περιοχή υπάρχουν εικόνες των τροφίμων που τα παιδιά έφεραν στο σχολείο και στη δεύτερη περιοχή οι ομάδες των τροφίμων. Η Νηπιαγωγός δίνει οδηγίες στο να σύρουν και να τοποθετήσουν οι μαθητές, με τη χρήση ποντικιού, τα τρόφιμα στην κατάλληλη ομάδα. Κάθε φορά που ολοκληρώνεται το παιχνίδι γίνεται αυτόματα ο έλεγχος των απαντήσεων. Σαν προέκταση της δραστηριότητας τα παιδιά παίζουν το ίδιο παιχνίδι χωρισμένα σε ομάδες…


5η Δραστηριότητα: Η νηπιαγωγός μαζί με τα παιδιά βρίσκει φωτογραφίες υγιεινών και ανθυγιεινών τροφίμων είτε από διαδίκτυο είτε από περιοδικά. Τα παιδιά κόβουν τις φωτογραφίες και τις τοποθετούν στο κενό πλέγμα χαλάκι του beebot. Η νηπιαγωγός δίνει οδηγίες στους μαθητές να προγραμματίσουν τη μελισσούλα έτσι ώστε να μετακινηθεί και να φτάσει στο τέλος μιας διαδρομής που βρίσκεται το “ Σπιτάκι της Υγιεινής Διατροφής”, περνώντας μόνο από υγιεινές τροφές.

6η Δραστηριότητα: Οι μαθητές χρησιμοποιώντας τις φωτογραφίες της προηγούμενης δραστηριότητας καλούνται να φτιάξουν μια αφίσα στο ψηφιακό εργαλείο poster my wall. Η αφίσα χωρίζεται σε δύο μέρη. Στον πρώτο μέρος της αφίσας τα παιδιά θα εισάγουν και θα τοποθετήσουν τις εικόνες με τα υγιεινά τρόφιμα και στο δεύτερο μέρος τα ανθυγιεινά. Τα παιδιά σκέφτονται και γράφουν συμβουλές/συνθήματα, για σωστή διατροφή.

