Αν και δεν μας έκανε την χάρη να το δούμε και να το αισθανθούμε ακόμα, για φέτος, αποφασίσαμε να μάθουμε πολλά πράγματα για αυτό! Το φθινόπωρο είναι μια ξεχωριστή και πολύ ωραία εποχή. Η φύση γεμίζει χρώματα και είναι πολύ διασκεδαστικό να κάνουμε βόλτες και να παρατηρούμε τα κόκκινα, πορτοκαλί, κίτρινα φύλλα που πέφτουν από τα δέντρα! Με την ευκαιρία αυτή χρησιμοποιήσαμε τα φύλλα που έφεραν τα παιδιά στην τάξη και κάναμε μαθηματικά, αναγνώριση χρωμάτων, αλλά και κατασκευές! Κατασκευάστηκε και το δέντρο της τάξης μας που στολίζει την βιβλιοθήκη μας. Το δέντρο μας θα ακολουθεί τις εποχές και θα “αλλάζει” αναλόγως τα θέματα και τις εποχές που διαπραγματευόμαστε….
Τραγουδήσαμε και μάθαμε το τραγούδι «Τα παιδιά του Φθινοπώρου» που αποτελεί ένα πολύ χαρούμενο παιδικό τραγούδι, που μας μιλάει με εύστοχο τρόπο για τους μήνες του Φθινοπώρου και κάποιες δραστηριότητες που γίνονται συνήθως σε κάθε μήνα αλλά και το “Φθινοπωρινό τραγούδι μουσικοκινητικής 🍁” σε στίχους – Μουσική: The creative music box.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Άουτς» του Scamell Ragnhild που μιλάει για ένα σκαντζόχοιρο, ο οποίος ετοιμαζόταν να μπει στη φωλιά του για να πέσει σε χειμερία νάρκη. Δυστυχώς ένα μήλο κάρφωσε στη ράχη του και ήταν αδύνατο να χωρέσει στη φωλιά του. Κάθε φίλος του είχε και μια ιδέα για τον τρόπο που θα μπορούσε να απαλλαγεί από αυτό το μήλο, αλλά το αποτέλεσμα ήταν τελείως διαφορετικό…
Αναφερθήκαμε στους τακτικούς αριθμούς (πρώτος, δεύτερος, τρίτος κτλ.) μέσω ερωτήσεων σχετικών με το παραμύθι (ποιο αντικείμενο κόλλησε πρώτο στο σκαντζόχοιρο; Ποιο δεύτερο; κ.ο.κ.) αλλά και με την απλή αναγνώριση των πρώτων αριθμών (πόσα αντικείμενα από το κάθε είδος κόλλησαν πάνω στο σκαντζόχοιρο;) Αναγνωρίσαμε τους αρχηγούς των γραμμάτων με τους οποίους ξεκινάει το όνομα του κάθε ζώου και κατασκευάσαμε τον δικό μας σκαντζόχοιρο!! Φυσικά, δεν έλειψε η δραματοποίηση του παραμυθιού όπου τα παιδιά αφού ξαναείπαν την ιστορία χώρισαν μόνα τους τους ρόλους και αναπαράστησαν την ιστορία με μεγάλη ακρίβεια!!
Με την ευκαιρία αυτού του παραμυθιού μάθαμε τι είναι χειμερία νάρκη και ποια ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη και γιατί. Φυσικά θα επανέλθουμε σε αυτό το ωραίο θέμα τον χειμώνα!!!
Συνεχίσαμε με την αναφορά στα φυλλοβόλα και αειθαλή δέντρα και την φωτοσύνθεση. Αν και μας δυσκόλεψε πολύ το να μπορούμε να θυμηθούμε αυτές τις «δύσκολες» λέξεις τελικά τα καταφέραμε και μπορούμε ικανοποιητικά να ξεχωρίσουμε σε ποια κατηγορία ανήκουν πολλά από τα δέντρα που ξέρουμε!
Το βιβλίο «Τα παιδιά του Φθινοπώρου» από την σειρά: Ιστορίες με τους 12 μήνες της Λότης Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου μας βοήθησε να γνωρίσουμε την οικογένεια του Φθινοπώρου. Ο μπαμπάς Φθινόπωρο, η μαμά Βροχή και τα τρία παιδιά τους: Σεπτέμβριος, Οκτώβριος, Νοέμβριος. Ζωγραφίσαμε τον μπαμπά Φθινόπωρο, με όλα τα χρώματά του και τα φύλλα του αλλά και τα φρούτα, τα λαχανικά και τους ξηρούς καρπούς που μας φέρνει κάθε χρόνο. Συνθέσαμε τις λέξεις «Φθινόπωρο», «Βροχή» και «Ομπρέλα» ως ομάδες αλλά και μόνοι μας ο κάθε ένας και στολίσαμε την τάξη μας φθιονοπωρινά!!!
Τέλος, γνωρίσαμε τον Ιταλό ζωγράφο Αρτσιμπόλντο (Giuseppe Arcimboldo 1527- 1593), έναν ιδιαίτερο καλλιτέχνη της Αναγέννησης, ο οποίος ζωγράφιζε παράξενα πρόσωπα φτιαγμένα από φρούτα και λαχανικά, λουλούδια, φύλλα, σκόρδα, κολοκύθες, σταφύλια, κάθε είδους ψάρια και πουλερικά. Όλα αυτά σχηματίζουν πρόσωπα σε προφίλ ή ανφάς που είναι το σήμα κατατεθέν του ζωγράφου.