
“Δεν θεραπευόμαστε πρώτα και μετά αγαπάμε. Θεραπευόμαστε μέσα στην αγάπη!”
Τα παραπάνω λόγια ήρθαν και έδεσαν όταν τα παιδιά του Ειδικού Νηπιαγωγείου Τρικάλων επισκέφτηκαν ένα υπέροχο κέντρο θεραπευτικής ιππασίας το “stavlos_koinsep_trikala” που διατηρεί η γυμνάστρια ειδικής αγωγής και εξαιρετική εκπαιδεύτρια θεραπευτικής ιππασίας Δέσποινα Χαρισοπούλου! Μια σφιχτή αγκαλιά από τη Δέσποινα, πολλά χαμόγελα από τα παιδιά μας κι ένας φίλος με τέσσερα πόδια, ίσαμε “κει πάνω, έφτασαν να γεμίσουν οι ψυχές μας. Κάθε ζώο (τα άλογα, το γαϊδουράκι, τα σκυλιά και οι γάτες) του stavlos, κάθε πατημασιά στο χώμα, κάθε αγκαλιά, έγιναν γέφυρα σύνδεσης, αυτοπεποίθησης και αληθινής επικοινωνίας. Δε χρειάστηκε να πούμε πολλά. Τα μάτια του αλόγου και τα μάτια των παιδιών είπαν περισσότερα από λέξεις. Οι βόλτες στη ράχη του, ήταν ένα μάθημα σιωπής, εμπιστοσύνης και χαράς. Η ιππασία δεν είναι απλώς ένα άθλημα. Είναι μάθημα ζωής. Και ο πιο σοφός δάσκαλος; Το άλογο! Και στο τέλος του μαθήματος, στο “πες ευχαριστώ στον δάσκαλό σου”…το παιδί κοιτά το άλογο! Γιατί εκείνο του έμαθε όλα τα παραπάνω! Μια φορά κι ένας…καλπασμός λοιπόν, κι ανάμεσα σε χλιμιντρίσματα, γέλια, καρότα, μήλα (για επιβράβευσση) και ουρές που κουνιόντουσαν από χαρά , η φαντασία μας πήρε μορφή και δώσαμε ραντεβού για επόμενη δράση, αφού με έκπληξη καταλάβαμε ότι κάθε βήμα μαζί με το άλογο είναι κι ένα βήμα πιο κοντά στον εαυτό μας!!

Τίτλος Δράσης: «Υποστηρίζουμε τα ζώα που μας υποστηρίζουν»
Θεματικό Πεδίο
3 ΚΑΛΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΗΜΕΡΙΑ
4 ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
10 ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ
16 ΕΙΡΗΝΗ, ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΙΣΧΥΡΟΙ ΘΕΣΜΟΙ
17 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ
Σύντομη περιγραφή της Δράσης:
Η δράση στοχεύει στην ευαισθητοποίηση και την κινητοποίηση των μαθητών/τριών για την υποστήριξη ζώων συντροφιάς και κυρίως ζώων-βοηθών, ζώων δηλαδή, όπως σκύλοι, τα οποία βοηθούν ανθρώπους να αντιμετωπίζουν δυσκολίες, όπως για παράδειγμα άνοια, αυτισμό, τύφλωση, διαβήτη, επιληπτικές κρίσεις, κινητικές αναπηρίες κ.λπ. Οι μαθητές/τριες θα εντοπίσουν τον ρόλο των ζώων-βοηθών, θα γνωρίσουν το έργο φορέων που εκπαιδεύουν ζώα για αυτόν τον σκοπό και θα οργανώσουν δραστηριότητες για να συνδράμουν το έργο των φορέων αυτών και ταυτόχρονα να υποστηρίξουν συνανθρώπους τους που έχουν ανάγκη και μπορούν να ωφεληθούν από τέτοια ζώα.
Γι’ αυτό το σκοπό επισκεφτήκαμε το χώρο του “stavlos_koinsep_trikala” ώστε να γνωρίσουμε από κοντά τα άλογα καθώς και τα άλλα ζώα του χώρου. Τα άλογα του stavlos μας πρόσφεραν μια πολύ σημαντική εμπειρία για τους μαθητές μας, όπου συμμετείχαν σε δράση θεραπευτική ιππασίας. Συνεπώς τα άλογα αποτελούν με το ρόλο τους, στη θεραπευτική ιππασία και ιπποκομία, ένα ρόλο ζώου-βοηθού, και προσφέρουν σημαντικά ερεθίσματα και εμπειρίες σε άτομα με ή χωρίς νευροαναπτυξιακή διαφορετικότητα.
Μάθημα ή τομέας του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων που εντάσσεται:
«Φροντίζω το περιβάλλον-Υπεύθυνα παιδιά, υπερασπιστές των ζώων»
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
- αναγνωρίζουν τον ρόλο των ζώων-βοηθών,
- συμπεριφέρονται κατάλληλα σε ζώα,
- καλλιεργούν δεξιότητες μη λεκτικής επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με τα ζώα,
- αναπτύσσουν γνώσεις κει δεξιότητες για τους κανόνες θετικής συμπεριφοράς και φροντίδας απέναντι στα ζώα,
- προωθούν πρακτικές καθολικής πρόσβασης, συμπερίληψης και της υποστήριξης των ατόμων με αναπηρία.
Πεδίο Υλοποίησης: “stavlos_koinsep_trikala”
Φάσεις Υλοποίησης Δράσης Διερεύνηση:
Διδακτική επίσκεψη στο χώρο στου stavlos και συμμετοχή σε δράση θεραπευτικής ιππασίας, αλληλεπίδραση με τα ζώα του χώρου.
Κατασκευή αλόγου τις επόμενες μέρες.
Διάχυση και επικοινωνία της δράσεις με δημοσίευση στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο της τοπικής κοινότητας των Τρικάλων.
Αναστοχασμός
Η συμμετοχή των μαθητών και η αλληλεπίδραση με τα άλογα πρόσφερε σημαντικά ερεθίσματα καθώς και στιγμές συγκίνησης. Όλοι συνδέθηκαν με τα άλογα, ο καθένας στο δικό του χρόνο. Η ηρεμία και χαρά που αποτυπώθηκε στα πρόσωπα τους και οι αγκαλιές που κάνανε με τα άλογα έδωσε την ιδέα ότι αυτή η εμπειρία θα πρέπει να επαναληφθεί και να δώσουμε ραντεβού να ξαναβρεθούμε μια επόμενη φορά!