Γιατί Ειδικό Νηπιαγωγείο;

Στο Ειδικό Νηπιαγωγείο φοιτούν μαθητές που λόγω κάποιας αναπτυξιακής διαταραχής (π.χ. αυτισμός, κάποιο σύνδρομο, κλπ) δεν μπορούν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα του Γενικού Νηπιαγωγείου.

• Στο Ειδικό Νηπιαγωγείο λειτουργούν τμήματα με μικρό αριθμό μαθητών (3-7), κάτι που δίνει την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να δουλέψουν εξατομικευμένα με το κάθε παιδί. Για τον κάθε μαθητή δημιουργείται ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης, βασισμένο στο επίπεδο δεξιοτήτων του στους διάφορους τομείς ανάπτυξης: μίμηση, οπτική διάκριση, ακουστική κατανόηση, γλώσσα και επικοινωνία, λεπτή και αδρή κίνηση, κατανόηση προμαθηματικών και μαθηματικών εννοιών, κλπ.

• Επίσης, στο Ειδικό Νηπιαγωγείο, εκτός από τις/τους Νηπιαγωγούς, οι μαθητές υποστηρίζονται από Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό: Λογοθεραπευτή, Εργοθεραπευτή, Σχολικό Νοσηλευτή, Φυσιοθεραπευτή, Ψυχολόγο. Οι μαθητές πραγματοποιούν ατομικές συνεδρίες με τα μέλη του ΕΕΠ. Καθώς οι περισσότεροι μαθητές ακολουθούν εξωτερικό υποστηρικτικό πρόγραμμα το απόγευμα, επιδιώκουμε την επικοινωνία και τη συνεργασία και με τους θεραπευτές που δουλεύουν με το παιδί στο απογεματινό πλαίσιο.

• Υπάρχει επίσης υποστήριξη από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό οι οποίοι εκπαιδεύουν τα παιδιά σε δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης όπως η τουαλέτα, η σίτιση, το ντύσιμο.

Έτσι, ένα πλεονέκτημα του Ειδικού Νηπιαγωγείου, είναι ότι το κάθε παιδί υποστηρίζεται από μια διεπιστημονική ομάδα, τα μέλη της οποίας συνεργάζονται πάνω στην κατάρτιση και την υλοποίηση του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος και την επίλυση των θεμάτων που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.