Φροντίζω το περιβάλλον: 3ο εργαστήριο

P5091457 P5241554 P5241556 P5251558 P5251561 P5261563 P5261566 P5261567 P5271568 P5271571

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τα άγρια ζώα που ζουν εκτός Ελλάδας.

Παρακολουθώντας βιντεάκια (τα οποία μπορείτε να βρείτε στην καρτέλα εκπαιδευτικά βιντεάκια) γνωρίσαμε περιβάλλοντα με πολύ κρύο (πόλοι), με πολλή ζέστη αλλά λίγες βροχές (ερήμους) με πολλή ζέστη και πολλές βροχές συνέχεια ή το μισό χρόνο (ζούγκλα και σαβάνα). Κάθε φορά ανακαλύπταμε και ζώα που ζουν στο συγκεκριμένο περιβάλλον.

Κάναμε συγκρίσεις σε επίπεδο αυτών των περιβαλλόντων (έρημος-πόλος, ζούγκλα/τροπικό δάσος-ελληνικό δάσος, ζούγκλα-σαβάνα, έρημος-ζούγκλα) παρατηρώντας κάθε φορά τις 2 κάρτες των περιβαλλόντων και έχοντας τη βοήθεια των νηπιαγωγών μας.

Εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας με ονόματα ζώων και περιβαλλόντων, παίξαμε παιχνίδι παρατηρητικότητας , μιμηθήκαμε κίνηση ζώων, χρωματίσαμε, κόψαμε, κολλήσαμε και έτσι δημιουργήσαμε ατομικά βιβλιαράκια με τα ζώα 6 διαφορετικών περιβαλλόντων (αγροκτήματος, δάσους, πόλου, ερήμου, ζούγκλας, σαβάνας)!!

Φροντίζω το περιβάλλον: 2ο εργαστήριο

P5171509 P5171510 P5201528 P5181515 P5231543 P5231535 1 P5171513

Αυτή την εβδομάδα συνεχίσαμε να ασχολούμαστε με τα ζώα. Εκτός από τις επαναλήψεις ταξινομήσεων σε ζώα αέρα, νερού, στεριάς ασχοληθήκαμε με μια νέα ταξινόμηση: ζώα ήμερα & άγρια.

Αρχικά, παίρνοντας αφορμή από τη σειρά “Σον το πρόβατο” (σειρά αγαπημένη στους μαθητές μας , η οποία έχει ενταχθεί στην καθημερινή μας ρουτίνα με προβολή και σχολιασμό επεισοδίου) και παρατηρώντας ένα παλιό αλλά σχετικό βιβλίο (“Στο αγρόκτημα”) εντοπίσαμε ποια ζώα μπορούν να ζήσουν σε ένα αγρόκτημα ή αλλιώς φάρμα. Μάθαμε πως αυτά τα ζώα τα ονομάζουμε “ήμερα” και σκεφτήκαμε σε τι μας χρησιμεύει καθένα απο εκείνα (π.χ. ο σκύλος είναι φύλακας αλλά και συντροφιά, η γάτα διώχνει ή τρώει τα ποντίκια και τα φίδια και μας κάνει συντροφιά, η αγελάδα μας δίνει γάλα και κρέας, η κότα μας δίνει αυγά και κρέας, κτλ). Παρατηρήσαμε το σώμα τους και το όνομα τους σε κάρτες, εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιο μας και ακούσαμε τις φωνές τους στο youtube (Βλέπω και μαθαίνω: τα ζωάκια της φάρμας και οι ήχοι τους). Ακόμη, ξεκινήσαμε να δημιουργούμε ατομικά βιβλιαράκια “Τα ζώα του αγροκτήματος” με χρωμοσελίδες αυτών των ζώων.

Όσον αφορά στα άγρια ζώα, παρατηρώντας ένα παλιό αλλά σχετικό βιβλίο (“Ένα σπίτι στο δάσος”), επικεντρωθήκαμε στα ζώα που ζουν στα ελληνικά δάση ενώ την επόμενη εβδομάδα θα δούμε κι άλλα άγρια ζώα που ζουν σε άλλες περιοχές της Γης.

Όπως πάντα, εξασκήσαμε παράλληλα τη φωνολογική επίγνωση, προμαθηματικές έννοιες (π.χ. μικρό/μεγάλο, ψηλό/κοντό, πολλά/λίγα, καταμέτρηση), λεπτή κινητικότητα, παρατηρητικότητα.

(Τα βιντεάκια που παρακολουθήσαμε βρίσκονται στην καρτέλα “εκπαιδευτικά βιντεάκια”.)

Φροντίζω το περιβάλλον: 1ο εργαστήριο

P5091458 P5091463 P5091459 P5091466 P5101476 P5101479 P5101480 P5111488 P5111481 P5111482 P5111485 P5121493 P5121499 P5121500 P5121502 P5121501 P5161503

Όλες τις ημέρες αυτής της εβδομάδας ασχοληθήκαμε με το πρώτο εργαστήριο της θεματικής “Φροντίζω το περιβάλλον”. Στόχος ήταν η ταξινόμηση των ζώων σε ζώα στεριάς, νερού, αέρα παρατηρώντας το σώμα τους σε εικόνες, δηλαδή ψάχνοντας να βρούμε πώς κινούνται (δηλαδή εάν περπατούν/σέρνονται, κολυμπούν ή δεν κινούνται άρα παρασύρονται από το νερό, πετούν). Εκτός από την παρατηρητικότητά μας εξασκήσαμε και τη μνήμη μας εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό μας καθώς και τη δεξιότητα της ταξινόμησης (λογικομαθηματική σκέψη). Επίσης, εξασκήσαμε προαναγνωστικές και προγραφικές δεξιότητες (παρατηρώντας τα ονόματα των ζώων που εικονίζονταν στις κάρτες ψάχναμε να βρούμε φωνούλες γραμμάτων-χωρίς να ασχοληθούμε με τα ονόματα των γραμμάτων- και σχηματίζαμε τα ονόματα με μαγνητικά γράμματα). Φυσικά χρωματίσαμε, κόψαμε, κολλήσαμε και γενικά δημιουργήσαμε!

Όλα ξεκίνησαν παίρνοντας αφορμή από το γεγονός ότι η Σάμος είναι νησί άρα έχει γύρω γύρω θάλασσα. Παρατηρήσαμε ένα μπαλάκι αντιστρές (απεικόνιση του ανάγλυφου της Γης) και μια μικρή υδρόγειο σφαίρα για να δούμε πώς είναι και η υπόλοιπη Γη. Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε μικρό τμήμα ενός εκπαιδευτικού βίντεο (ηλιακό σύστημα/διάστημα picou picou) ώστε να αντιληφθούμε πώς φαίνεται πραγματικά η Γη αν κοιτάξουμε μέσα από ένα διαστημόπλοιο. Οι κυρίες μας μάς εξήγησαν τι σημαίνουν τα χρώματα που βλέπουμε πάνω στη Γη (άσπρο=σύννεφα ή πάγοι, καφέ=ψηλά βουνά, κίτρινο=χαμηλά βουνά, πράσινο=μέρη που είναι πιο χαμηλά από τα βουνά και λέγονται πεδιάδες, μπλε=νερό). Ανακαλύψαμε πως πάνω στη Γη το νερό είναι πιο πολύ από τη στεριά. Επίσης, οι κυρίες μας μάς ενθάρρυναν να βρούμε μέρη που έχουν βουνά και άλλα που έχουν πεδιάδες με δάση και να τα δείξουμε με το πινέλο.

Μετά προσπαθήσαμε να σκεφτούμε τι ζει πάνω στη Γη εκτός από τον άνθρωπο. Η απάντηση ήταν ζώα! Στη συνέχεια, έπρεπε να σκεφτούμε ποια ζώα κινούνται και ζουν μέσα στο νερό, ποια στη στεριά και ποια κινούνται  στον αέρα.

 

 

Γιορτή της μητέρας

Την Παρασκευή ασχοληθήκαμε με τη γιορτή της μητέρας. Μάθαμε πως υπάρχει συγκεκριμένη μέρα που γιορτάζουν όλες οι μητέρες, άσχετα με το όνομα ή τα γενέθλιά τους και προσπαθήσαμε να βρούμε γιατί υπάρχει τέτοια γιορτή.

Στη συνέχεια, ετοιμάσαμε ένα δωράκι για τις μαμάδες…μια κάρτα! Κόψαμε, κολλήσαμε, σχεδιάσαμε τις μαμάδες μας, αντιγράψαμε  ή σειροθετήσαμε χαρτάκια με γραμματάκια  ώστε να δημιουργήσουμε μέσα στην κάρτα το  “Σ’ ΑΓΑΠΑΩ ΜΑΜΑ”.

Επίσης, οι κυρίες μας μάς διάβασαν ένα από τα καινούρια παραμύθια που έχουμε αποκτήσει χάρη στο ίδρυμα Μελά , “Θα σ’ αγαπώ ό,τι κι αν γίνει”.

P5061448 P5061450

Λουλούδια παντού!

Με αφορμή τον εορτασμό της Πρωτομαγιάς και την έναρξη του τελευταίου μήνα της άνοιξης, αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε αρκετά με τα λουλούδια…

Μερικές από τις δημιουργίες μας είναι οι παρακάτω:

P5041423 P5051431 P5051436 P5061454

Ευχαριστήριο μήνυμα

Οι πασχαλινές σακούλες του νηπιαγωγείου γέμισαν για μία ακόμη φορά από δωρεές. Αυτή τη φορά συνέβαλε ο σύλλογος Μικρασιατών (με υφασμάτινα καλαθάκια με λαζαράκια και σοκολατάκια), το δημοτικό ΕΑΕ και το ΕΕΕΕΚ (τσουρεκάκια) καθώς και μια ομάδα που επιθυμεί την ανωνυμία της (μεγάλα πασχαλινά σοκολατένια αβγά).

Σας ευχαριστούμε θερμά!

Πάσχα: 2η εβδομάδα

P4111244 P4111261 P4121282 P4121296 P4121302 P4121330 P4121337 P4131346 P4131361 P4131365 P4151376 1 P4151381

Αυτή την εβδομάδα συνεχίσαμε σε πασχαλινούς ρυθμούς…

Χρωμοσελίδες, χειροτεχνίες, πασχαλινά παραμύθια, πασχαλινά παιχνίδια στον υπολογιστή και ενημέρωση για το τι γιορτάζουμε τη Μ. Πέμπτη, Μ. Παρασκευή, Μ. Σάββατο, Κυριακή του Πάσχα αλλά και για πασχαλινά έθιμα.

Φτιάξαμε τα δικά μας κουλουράκια και βάψαμε με τέμπερες αβγά.

Και μιας και είχε καλό καιρό βρήκαμε ευκαιρία να συνεχίσουμε το χρωμάτισμα στην αυλή!

Και φυσικά πήραμε σακούλες με πασχαλινές λιχουδιές (κουλουράκια, τσουρεκάκια από δημοτικό και ΕΕΕΕΚ, λαζαράκια και σοκολατάκια από σύλλογο Μικρασιατών, μεγάλο σοκολατένιο αβγό από δωρεά) αλλά και λαμπάδες που ετοίμασαν οι κυρίες μας και φυσικά τα αβγά που χρωματίσαμε τοποθετημένα σε χάρτινα καλαθάκια.

Πάσχα: 1η εβδομάδα

P4111245P4041226 P4041227 P4041232 P4061241

Από τη Δευτέρα μπήκαμε σε πασχαλινούς ρυθμούς…

Χρωμοσελίδες, χειροτεχνίες, πασχαλινό τραγούδι (“Ήρθε πάλι η Πασχαλιά”) και ενημέρωση για το τι γιορτάζουμε από το Σάββατο του Λαζάρου μέχρι και το Πάσχα.

Μέχρι στιγμής, λοιπόν, μάθαμε την ιστορία της ανάστασης του Λαζάρου, της εισόδου του Χριστού στα Ιεροσόλυμα, του Ιωσήφ του πάγκαλου, των 10 παρθένων, των ταλάντων και της αμαρτωλής γυναίκας.

Μάθαμε για τα κάλαντα του Λαζάρου και των Βαΐων, τα λαζαράκια και τα βάγια στην εκκλησία.

Ακόμη, μάθαμε πως η εβδομάδα του Πάσχα λέγεται Μεγάλη όχι επειδή έχει πιο πολλές μέρες αλλά επειδή γιορτάζουμε πολύ σημαντικά γεγονότα.

Μάθαμε και το ποιηματάκι εκείνων των ημερών: “Οι μέρες είναι 7 και φωνάζουν δυνατά! Μεγάλη Δευτέρα, Μεγάλη Τρίτη, Μεγάλη Τετάρτη, Μεγάλη Πέμπτη, Μεγάλη Παρασκευή, Μεγάλο Σάββατο, Κυ-ρια-κή του Πά-σχα”

2 Απριλίου- Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

P4011213

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου (2 Απριλίου), συζητήσαμε για την σημασία της ύπαρξης βιβλίων, παρακολουθήσαμε από τον Η/Υ το παραμύθι “Μακάρι να μπορούσα να διαβάσω” και ετοιμάσαμε μια αναμνηστική ζωγραφιά για την εορτή!

Τέλος χειμερίας νάρκης

P3301192 P3291184

Αυτή την εβδομάδα ξαναμιλήσαμε για τη χειμερία νάρκη, μιας και ο καιρός έχει αρχίσει να βελτιώνεται άρα εκείνη έρχεται στο τέλος της. Παρατηρώντας την ομαδική εργασία που είχαμε ετοιμάσει κατά τον Δεκέμβριο, εντοπίσαμε σε πλήθος καρτών τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και θυμηθήκαμε τα ονόματά τους. Ακόμη, ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε τα ατομικά μας βιβλία με εκείνα τα ζώα…για εξάσκηση των δεξιοτήτων σχεδίασης και χρωματισμού μας.

Φυσικά δεν έλειψαν και τα ψυχοκινητικά παιχνίδια όπως το ¨Πού είσαι αρκουδάκι;¨