Προτεινόμενες Δραστηριότητες στο σπίτι
Δεδομένου των καταστάσεων θα θέλαμε εξ αποστάσεως να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε ένα καθημερινό πρόγραμμα στο σπίτι! Για κάποιες στιγμές μέσα στην ημέρα θα αναλάβετε το ρόλο του δασκάλου… ή θα συνεχίσετε πολλοί από εσάς!
Στόχοι
Στόχος μας είναι τα παιδιά να μην χάσουν την επαφή με τη μάθηση, τους κανόνες, όσα έχουν αποκτήσει μέχρι σήμερα, τη ρουτίνα. Μερικές στιγμές μέσα στην ημέρα πρέπει να υπάρχουν οργανωμένες δραστηριότητες, στην αρχή θα είναι δύσκολο να συνεργαστούν, αλλά με σωστούς χειρισμούς και επιβραβεύσεις όλα θα κυλήσουν ομαλά.
Το πρωινό μας
Αρχικά καλό είναι αυτές τις ημέρες να τηρούμε ένα σταθερό πρόγραμμα στον ύπνο των παιδιών παρόμοιο με εκείνο που είχαν όταν ήταν ανοιχτά τα σχολεία.
Αφού ξυπνήσουν, πάνε τουαλέτα, πλύνουν το πρόσωπο τους και τα δόντια τους, φάνε ένα θρεπτικό πρωινό, θα βγάλουν την πυτζάμες και θα φορέσουν ρούχα καθημερινά, να αντιληφθούν την έναρξη της καινούριας ημέρας.
Για να γίνει πιο εύκολα αντιληπτό καλό είναι εάν υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιείτε εικόνες για κάθε κανόνα στη ρουτίνα, να είναι μόνιμα κολλημένος σε τοίχο ή πόρτα η μία εικόνα κάτω από την άλλη στο ύψος του παιδιού και σε κάθε αλλαγή δραστηριότητας( μέσα σ αυτά και η καθημερινή ρουτίνα) να πηγαίνετε μαζί με το παιδί να δείχνετε τι πρέπει να κάνει και ποια είναι η επόμενη δράση. Μπορείτε να έχετε ένα μανταλάκι ή βελάκι που να δείχνει που βρίσκεστε. Σας στέλνω ένα ενδεικτικό, το οποίο θέλει μία-μία, αν και το καλύτερο είναι με φωτογραφίες από το ίδιο το παιδί σε ρεαλιστικές στιγμές πχ όταν τρώει ή το παιχνίδι που του αρέσει. Επειδή είναι δύσκολο να γίνει αυτό τώρα λόγω κλειστών καταστημάτων, μπορείτε να ζωγραφίσετε εσείς εικόνες ή να χρησιμοποιείτε αντικείμενα αναφοράς που να υποδηλώνουν τη δραστηριότητα πχ σ ένα τραπεζάκι μερικά αντικείμενα χαρτί υγείας για τουαλέτα, κουτάλι για φαγητό κοκ.
Είναι μια καλή ευκαιρία να γίνει εκπαίδευση στο ντύσιμο ή να συνεχιστεί, είναι πράγματα που έκαναν και στο σχολείο και είναι η προσπάθεια των παιδιών που δεν πρέπει να χαθεί, με απλές εντολές ¨βάζω¨, ¨βγάζω¨ με τη βοήθειά σας φυσικά όπου χρειαστεί, μαζί με εσάς θα βάλει τις πυτζάμες στη θέση τους, θα δείτε ότι μετά από μερικές μέρες θα το έχει κατακτήσει το που πρέπει να τις τοποθετήσει, το ίδιο ισχύει για όλα τα πράγματα που χρησιμοποιεί μέσα στην ημέρα, να τα επιστρέφει στη θέση του, από το ποτήρι με το γάλα, τα παιχνίδια, τα ρούχα που θα βγάλει. Στην αρχή θα είναι δύσκολο, αλλά θα είναι πολύ βοηθητικό και για εσάς στο μέλλον.
Σημαντικό : ΄Αφήστε χώρο στο παιδί να κάνει πράγματα, να βάλει νερό μόνο του, να ρίχνει το λάδι στη σαλάτα, να συμμετέχει ενεργά όπου μπορεί υπό την επίβλεψή σας πάντα. Χρειαζόμαστε τα λάθη και τις ζημιές για να μάθουμε.
Ο εγκέφαλός μας δουλεύει καλύτερα το πρωί που είμαστε ξεκούραστοι και χωρίς την υπερένταση της ημέρας
Φυσικά εσείς θα κρίνετε πότε είναι η κατάλληλη στιγμή να δουλέψετε με το παιδί σας. Πρέπει να το προετοιμάσετε από πριν πχ δείχνοντάς του τις αντίστοιχες εικόνες ή να τον πάτε στο συγκεκριμένο σημείο μέσα στο σπίτι που θα το χρησιμοποιείτε μόνο όταν δουλεύετε μαζί για να το συνδυάσει.
Πριν ξεκινήσετε, μπορείτε να το «δελεάσετε» με κάτι που του αρέσει, φαγητό, παιχνίδι… αφού του δώσετε λίγο χρόνο με ότι κι αν είναι αυτό, τότε με σταθερή φωνή θα πείτε ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΩΡΑ, ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ………. ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ, τη πρώτη μέρα μπορεί να καθίσει 2,3,5,10 λεπτά, όσο κι αν είναι έστω και 1 λεπτό να μείνει συγκεντρωμένο στη δραστηριότητα θα πρέπει να το ανταμείψετε, την επόμενη μέρα ή στην επόμενη δραστηριότητα πρέπει να καθίσει λίγο περισσότερο και ούτω κάθε εξής…
ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ
Θέστε στόχο 2 με 3 οργανωμένες δραστηριότητες μέσα στην ημέρα, αυτές θα περιλαμβάνουν:
-παζλ,
-ενσφηνώματα,
– ζωγραφική ελεύθερη και με καθοδήγηση πχ σε χαρτί Α4 κάνετε ένα μικρότερο ορθογώνιο για να ζωγραφίσει μέσα στο πλαίσιο
– ό,τι παιχνίδια έχετε στη διάθεσή σας ή δημιουργείστε, όπως σας έχουμε προτείνει (πχ μανταλάκια, κουτάλια κ.α.)
-πλαστελίνη, εάν δεν έχετε φτιάξτε μόνοι σας ζυμάρι (και να φαγωθεί, είναι ακίνδυνο)
Η Κυρά Σαρακοστή
Και τι πιο όμορφη δραστηριότητα και κατασκευή με ζυμάρι από την παράδοση μας την Κυρά Σαρακοστή!! Που είναι έθιμο παλιό και μας βοηθάει με την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας και οπτικοκινητικού συντονισμού αλλά και με τη μέτρηση και αρίθμηση!
Την Κυρά Σαρακοστή που ‘ναι έθιμο παλιό οι γιαγιάδες μας την έφτιαχναν με αλεύρι και νερό. Για στολίδι της φορούσαν στο κεφάλι έναν σταυρό μα το στόμα της ξεχνούσαν γιατί νήστευε καιρό… Και τις μέρες της μετρούσαν με τα πόδια της τα επτά. Έκοβαν ένα την βδομάδα μέχρι νάρθει η Πασχαλιά!
ΥΛΙΚΑ ΖΥΜΗΣ
– 3 κούπες αλεύρι
– 1 κούπα αλάτι
– 1 κούπα νερό
Αφού δώσουμε σχήμα στη ζύμη, βάζουμε γαρύφαλλα για μάτια και ψήνουμε για 20 λεπτά στο φούρνο στους 160 βαθμούς. Και είμαστε έτοιμοι να μετρήσουμε τις εβδομάδες μέχρι το Πάσχα…
Καθαρά Δευτέρα χωρίς χαρταετό….;;
Και η Καθαρά Δευτέρα ξεκινάει με πέταγμα χαρταετού αν και είναι δύσκολο φέτος σας συστήνουμε να φτιάξετε έναν μικρό στολίδι με τους μικρούς μας φίλους, χρησιμοποιώντας ό,τι υλικά έχετε.
Για τον σκελετό: Γλωσσοπίεστρα ή κλαδάκια από δέντρο ή καλαμάκια
Για το χαρτί: άσπρο Α4 χαρτί που θα γράψετε πάνω ό,τι θέλετε ή θα ζωγραφίσετε ή θα κολλήσετε χρωματιστά χαρτιά ή ύφασμα
Ή φτιάξε και τα δύο από ένα κομμάτι χαρτόκουτας.
Για την ουρά: λωρίδες από χαρτί ή κλωστές ή υφάσματα παλιά ή μακαρόνια φιογκάκια.
Αν δεν έχετε κόλλα, χρησιμοποιείστε τη φαντασία σας και κάνετε δεσίματα με κλωστές! Μικροί και μεγάλοι θα ενθουσιαστείτε
(Οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές από δουλειές συναδέλφων)
ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ