




Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Μαθαίνουμε για τους Αριθμούς Έκτακτης Ανάγκης
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μικροί μας μαθητές συμμετείχαν σε ένα βιωματικό πρόγραμμα με στόχο τη γνωριμία και εξοικείωση με τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης. Μέσα από ευχάριστες, δημιουργικές και διαδραστικές δραστηριότητες, τα παιδιά έμαθαν πότε και πώς να καλούν για βοήθεια σε περιπτώσεις ανάγκης.
🎯 Στόχοι του εργαστηρίου:
- Να γνωρίσουν οι μαθητές τους βασικούς αριθμούς έκτακτης ανάγκης (100, 166, 199,).
- Να κατανοήσουν πότε πρέπει να καλούν βοήθεια.
- Να μπορούν να αναγνωρίζουν τα οχήματα και τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την άμεση βοήθεια.
- Να εξασκήσουν βασικές δεξιότητες προφορικής και γραπτής έκφρασης, καθώς και κινητικές και γνωστικές δεξιότητες.
🔢 Δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν:
1. ✂️ Ανασύνθεση αριθμών έκτακτης ανάγκης
Τα παιδιά κλήθηκαν να ενώσουν ψηφία και να σχηματίσουν τους σωστούς αριθμούς (100 – Αστυνομία, 199 – Πυροσβεστική, 166 – ΕΚΑΒ, 112 – Ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης). Μέσα από την ανασύνθεση, ενίσχυσαν τη μνήμη και τη συγκέντρωσή τους.
2. ✏️ Γραφή αριθμών με κουκίδες
Ακολούθησαν γραφή αριθμών πάνω σε κουκκίδες, αναπτύσσοντας τη λεπτή κινητικότητα και εξασκώντας τη σωστή φορά των αριθμών. Η δραστηριότητα είχε χαρακτήρα παιχνιδιού και ενθάρρυνε την παρατηρητικότητα.
3. 🚓🚑🚒 Αντιστοίχιση αριθμών με οχήματα
Οι μαθητές αντιστοίχισαν κάθε αριθμό με το αντίστοιχο όχημα:
- 100 με το περιπολικό
- 166 με το ασθενοφόρο
- 199 με το πυροσβεστικό
Έτσι κατανόησαν οπτικά και λειτουργικά τη χρήση κάθε αριθμού.
4. 🧩 Παζλ με Αστυνομικό, Πυροσβέστη και Διασώστη
Τα παιδιά συναρμολόγησαν παζλ με φιγούρες των επαγγελματιών που μας βοηθούν σε περιπτώσεις ανάγκης. Μέσα από τη δραστηριότητα ενίσχυσαν τη συνεργασία και συζήτησαν για το σημαντικό έργο κάθε επαγγελματία.
5. 👣 Πατάω τον σωστό αριθμό με τα πόδια μου
Στο τέλος, το παιχνίδι έγινε πιο κινητικό! Αριθμοί τοποθετήθηκαν στο πάτωμα και τα παιδιά κλήθηκαν να «πατήσουν» με τα πόδια τους τον σωστό αριθμό σύμφωνα με το σενάριο που ακούγονταν (π.χ. «Φωτιά σε ένα σπίτι!» – τα παιδιά έτρεχαν και πατούσαν το 199). Μια διασκεδαστική δραστηριότητα που συνέδεσε το σώμα με τη σκέψη!
6. 🚓 Επίσκεψη περιπολικού και αστυνομικών στο σχολείο
Για να γίνει η μάθηση πιο διαδραστική πραγματοποιήθηκε επίσκεψη περιπολικού στο σχολείο μας. Οι αστυνομικοί μας εξήγησαν πότε πρέπει να καλούμε το 100 και μας έδειξαν τον εξοπλισμό του οχήματός τους.
7.👩👨 Παιχνίδι ρόλων
Τα παιδιά υποδύθηκαν τους αστυνομικούς και τους πυροσβέστες σε ρόλους διάσωσης. Ντύθηκαν με στολές που φτιάξαμε με απλά υλικά.
💬 Μικροί μαθητές, μεγάλοι ήρωες!
Το εργαστήριο αυτό βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν την αξία της σωστής και υπεύθυνης χρήσης των αριθμών έκτακτης ανάγκης. Έμαθαν πώς να αντιδρούν σε δύσκολες καταστάσεις και ποιον να καλέσουν όταν χρειάζονται βοήθεια. Και όλα αυτά… μέσα από το παιχνίδι και τη χαρά της ανακάλυψης!
Αυτό το εργαστήριο ήταν ένα ακόμα βήμα προς τη διαμόρφωση υπεύθυνων και ενημερωμένων πολιτών του αύριο. Γιατί η γνώση σώζει ζωές – και τα παιδιά μας αξίζουν να την έχουν από νωρίς.