Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Οι φίλοι μας τα ζώα

Θεματικός Κύκλος:
Φροντίζω το Περιβάλλον 
Επιμέρους Θεματική Ενότητα/Υποενότητα:
Οικολογική Συνείδηση φιλοζωία

Σχέδιο δράσης του Τμήματος-Θεματικός Κύκλος «Φροντίζω το Περιβάλλον-Περιβάλλον»

Στόχος σχεδίου Δράσης: Σκοπό έχει να ευαισθητοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές γύρω από το θέμα των ζώων. Στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές αρχικά να συνειδητοποιήσουν τις έννοιες των οικόσιτων και μη ζώων, να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση και την αγάπη προς τα ζώα, κατανοώντας ταυτόχρονα τις υποχρεώσεις των ανθρώπων απέναντί τους. Τέλος, να καλλιεργηθεί η θετική στάση, η ενσυναίσθηση και η κατάκτηση της γνώσης με βιωματικό τρόπο.
Σύνδεση με γνωστικά αντικείμενα (Μελέτη Περιβάλλοντος, Γλώσσα, Μαθηματικά, Εικαστικά,)
Στοχευόμενες δεξιότητες
1.Δεξιότητες Μάθησης
– Κριτική σκέψη (Criticalthinking)
– Επικοινωνία (Communication)
– Συνεργασία (Collaboration)
– Δημιουργικότητα (Creativity)

2.ΔεξιότητεςΖωής
– Πολιτειότητα
– Ενσυναίσθηση και ευαισθησία
– Προσαρμοστικότητα
– Ανθεκτικότητα
– Υπευθυνότητα
– Πρωτοβουλία
– Οργανωτικήικανότητα

3. Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης

– Τεχνολογίες της Επικοινωνίας

4. Δεξιότητες του νου
– Στρατηγική σκέψη
– Επίλυση προβλημάτων
– Μελέτη περιπτώσεων (casestudies)

– Κατασκευές
– Πλάγια σκέψη

1ο Εργαστήριο: Γνωρίζοντας τα ζώα

1η Δραστηριότητα: Τα παιδιά μιλάνε για τα ζώα που γνωρίζουν και ποιο από όλα είναι το αγαπημένο τους. Στη συνέχεια, τους ζητάμε να αναγνωρίσουν τις φωτογραφίες κάποιων ζώων και έπειτα, να μιμηθούν τους ήχους αυτών.

IMG a29a0e0097ad88c6b61a05a13b4531d1 V IMG a1248c239b6136b4e209ca63e947a6cf V

2η Δραστηριότητα: Διαβάζουμε βιβλία, παρατηρούμε τις εικόνες και ακούμε τραγούδια με ζωάκια.

IMG fb64d1d868ede81b374f075437f817e7 V IMG fbc8499143fdc4bff7961d033df6f6af V   IMG 733160ea7ae365985ad924c87e054e35 V IMG 523e74626a91935f589fa44bafbe2e63 V

3η Δραστηριότητα: Φτιάχνουμε πάζλ και συμπληρώνουμε φύλλα εργασίας με τα ζώα.

received 3204201059845790 received 712394623358131    IMG 20220523 120607 IMG 20220520 090237 IMG 20220520 090216

2ο Εργαστήριο & 3ο Εργαστήριο: Τα ζώα της Φάρμας

2ο Εργαστήριο

 

1η Δραστηριότητα: Γνωρίζουμε τα ζώα της φάρμας μέσα από βιβλία και εικόνες. Ποια είναι; Τι τρώνε; Που κοιμούνται;

IMG 93566c779ad5b07aace59dfbe7ab998a V IMG 9598e627bb912a28c6cb6d69f78501da Vreceived 2583278995136884received 872819190777211received 2041269499384298received 541915354241297

2η Δραστηριότητα: Φτιάχνουμε τα δικά μας ζωάκια, μία αγελάδα, ένα γουρούνι και ένα πρόβατο χρησιμοποιώντας βαμβάκι, μαρκαδόρους, χαρτί γλασσέ, σφουγγάρι και δακτυλομπογιές.

IMG 20220516 092515 IMG 20220516 123912 IMG 20220516 123926 IMG 20220516 124247 received 347458047460196 received 414845753870771 received 573149934171534 received 1622505004786172 received 3268371830108638

3η Δραστηριότητα: Ακούμε το τραγούδι «Όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι» και στη συνέχεια, με τη χρήση μουσικών το τραγουδάμε και εμείς μιμούμενοι με τη σειρά τους ήχους των ζώων που εμπεριέχονται στους στίχους.

IMG 94ee5643b3da1ca8538f33fc422a304f V

 

 

3ο Εργαστήριο

 

1η Δραστηριότητα: Τα παιδιά καλούνται αφού πρώτα αναγνωρίσουν τα ζώα να τα αντιστοιχίσουν με τα μικρά τους.

received 1724556187887846

2η Δραστηριότητα: Προγραφικές ασκήσεις. Τα παιδιά αρχικά με το χέρι τους ακολουθούν τη διαδρομή, ώστε το κάθε ζώο να φτάσει στη τροφή του. Έπειτα, σχηματίζουν τη διαδρομή αυτή με το μαρκαδόρο.

received 391691332938726received 5165492890214398

3η Δραστηριότητα: Συμπληρώνουμε φύλλα εργασίας

IMG 20220516 094950received 690083895391776

 

4ο Εργαστήριο: Τα ζώα του Δάσους

1η Δραστηριότητα: Παρατηρούμε εικόνες και αναγνωρίζουμε τα ζώα του δάσους.  Στη συνέχεια, τα παιδιά καλούνται να αντιστοιχίσουν τα ζώα με το αντίστοιχο χρώμα.

received 967480030592405 received 561740425577121

2η Δραστηριότητα: Κάνουμε ταξινόμηση πρώτα κατά μέγεθος (μικρά- μεγάλα) και έπειτα ανά κατηγορία (ζώα του δάσους-ζώα της φάρμας).

3η Δραστηριότητα: Ακούμε τα τραγούδι «Λυκέ, λύκε είσαι εδώ;» και το δραματοποιούμε.

 

5ο Εργαστήριο: Η αρκούδα

1η Δραστηριότητα: Διαβάζουμε το παραμύθι η Χρυσομαλλούσα. Έπειτα, τα παιδιά καλούνται να αντιστοιχίσουν τα αντικείμενα του παραμυθιού (πιάτο, καρέκλα και κρεβάτι) με το αντίστοιχο μέγεθος της αρκούδας.

2η Δραστηριότητα: Παίζουμε με την πλαστελίνη. Τα παιδιά με τη χρήση της πλαστελίνης φτιάχνουν τη δική τους αρκούδα.

received 1389832331523266

3η Δραστηριότητα: Ακούμε το τραγούδι: «Θα πάω για αρκούδες» και το δραματοποιούμε.