Θεματικός Κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: Υγεία-Διατροφή-Αυτομέριμνα-Οδική Ασφάλεια
|
|
Τίτλος/τίτλοι προγραμμάτων: | Ο δικός μας τίτλος:
«Τρώμε υγιεινά για σώματα γερά»
|
Στόχοι Σχεδίου Δράσης |
Κύριος σκοπός του σεναρίου είναι να καλλιεργήσουν και να ενισχύσουν τον βαθμό αυτονομίας και αυτοεξυπηρέτησης σε μια σειρά από δεξιότητες που αφορούν το πλύσιμο των χεριών και δοντιών, καθώς επίσης και τη διαδικασία ένδυσης και απόδυσης.
Οι βασικό στόχοι του διδακτικού σεναρίου είναι: 1) Να μάθουν να πλένουν σωστά τα χέρια τους και να μάθουν γιατί πρέπει να τα πλένουμε 2) Να μπορούν να βάζουν και να βγάζουν το μπουφάν, τις κάλτσες και τα παπούτσια τους και να ανεβάζουν και να κατεβάζουν τα ρούχα τους αυτόνομα 3) Να γνωρίσουν τους βασικός κανόνες της στοματικής υγιεινής και να πλένουν σωστά τα δόντια τους. Τον κύριο σκοπό συμπληρώνουν και επιμέρους διδακτικοί στόχοι. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο που μελετούν και ως προς τη μαθησιακή διαδικασία. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο: (Γλώσσα, προφορικός και γραπτός λόγος) 1) Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους. 2) Να αναπτύξουν τον προφορικό τους λόγο, μέσα από την κατάθεση των εμπειριών τους. 3) Να προβληματιστούν πάνω σε θέματα υγιεινής και να βρουν λύσεις μέσα από την ομαδική συζήτηση.(Μαθηματικά): 1) Να μάθουν χωροταξικές έννοιες όπως (μπροστά-πίσω, πάνω-κάτω, κοντά- μακριά, δίπλα-απέναντι). 2) Να μάθουν σχήματα και χρώματα. 3) Να ομαδοποιούν, να διατάσσουν, να σειροθετούν και να ταξινομούν μέσα από τις δυνατότητες τους.(Μελέτη περιβάλλοντος) : 1) Να έρθουν σε επαφή με το περιβάλλον που τα περιστοιχίζει 2) Να διατυπώνουν ερωτήματα και να αναζητούν απαντήσεις. 3) Να διατυπώνουν προβλέψεις. 4) Να βγάζουν τα δικά τους συμπεράσματα, ύστερα από κριτική σκέψη. 5) Να μάθουν να φροντίζουν και να προσέχουν τον εαυτό τους. (Δημιουργία-έκφραση): 1) Να εμπλουτίζουν τις δυνατότητές τους στο να εκφράζουν με διαφορετικούς τρόπους και μέσα, τη σκέψη και τα συναισθήματά τους. 2) Να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους με τη συμμετοχή τους σε δημιουργικές-καλλιτεχνικές δραστηριότητες 3) Να συμμετέχουν σε παιχνίδια ρόλων. Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία: 1) Να εκφράζουν τις ιδέες τους. 2) Να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με τα μέλη της ομάδας. 3) Να αυτονομηθούν. 4) Να γνωρίζουν συμπεριφορές που συμβάλλουν στην καλή υγεία. 5) Να γνωρίζουν τη σημασία της υγιεινής διατροφής. 6) Να επιλέγουν να συμμετέχουν σε κινητικές δραστηριότητες. 7) Να εκφράζονται με το σώμα τους. 8) Να κινούνται με ασφάλεια στο περιβάλλον διεξαγωγής των δραστηριοτήτων.
|
Ακολουθία εργαστηρίων |
|
Εργαστήριο 1 | 1ο εργαστήριο
Αυτοεξυπηρέτηση (Ρούχα, τσαντάκια, παπούτσια, κάλτσες κλπ) 1η Δραστηριότητα (1η διδακτική ώρα): Κατονομάζω τα ρούχα που φορώ. έπειτα, τα ομαδοποιώ ανάλογα με το μέρος του σώματος που τα φοράμε. Τέλος, βάζουμε «μπουγάδα». Ο εκπαιδευτικός δείχνει ένα ρούχο κάθε φορά και τα παιδιά πρέπει να βρουν το όμοιο και να το απλώσουν με τα μανταλάκια στο σκοινί. 2η Δραστηριότητα (2η διδακτική ώρα): Βλέπουμε έναν οδηγό εικόνων για τον τρόπο που φοράμε το μπουφάν, το παντελόνι, τις κάλτσες και τα παπούτσια μας. Στην παρεούλα εξασκούμαστε στη διαδικασία αυτή. Παρακολουθούμε το παραμύθι «ο Ήλιος και ο Αέρας». Στη συνέχεια το κάνουμε δραματοποίηση. 3ηΔραστηριότητα (3η διδακτική ώρα): Τακτοποιώ, ανοίγω-κλείνω τσαντάκι, πετσέτες, αντικείμενα φαγητού. Φύλλα εργασίας- Αξιολόγηση, αναγνωρίζω και ταυτοποιώ ρούχα που μπαίνουν στην ντουλάπα ,δεξιότητες ζωής,
|
Ενδεικτικές Φωτογραφίες