Αρχικά, διαβάσαμε ένα ποίημα για τον μήνα Δεκέμβρη και με την βοήθεια των εικόνων του ποιήματος εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας για αυτόν το μήνα. Φτιάξαμε ακόμη το ημερολόγιο μας για να μετράμε τις ημέρες μέχρι να έρθουν τα Χριστούγεννα. Μετράμε λοιπόν από την πρώτη μέρα του Δεκεμβρίου μέχρι τις 25 Δεκεμβρίου. Το κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του ημερολόγιο.
Φυσικά στο τέλος της ημέρας στολίσαμε όλοι το χριστουγεννιάτικο δέντρο της τάξης μας ακούγοντας και χορεύοντας διάφορα χριστουγεννιάτικα τραγούδια.
Παίξαμε ένα παιχνίδι ψυχοκινητικής όπου αναπαριστούσαμε τις κινήσεις και τους ήχους από διάφορα χριστουγεννιάτικα πράγματα π.χ. γέλα σαν τον Άγιο Βασίλη, χοροπήδησε σαν τον Ρούντολφ, κύλησε σαν μπάλα, στροβιλίσου σαν χιονοστιβάδα και πολλά άλλα.
Αφού είδαμε κάποιες χειμερινές-χριστουγεννιάτικες εικόνες και τις σχολιάσαμε στην συνέχεια το κάθε παιδί έφτιαξε από μία πρόταση στην οποία συμπεριέλαβε τρεις από αυτές τις εικόνες. Στην συνέχεια αναφερθήκαμε στις διάφορες ονομασίες του μήνα Δεκεμβρίου και αφού συζητήσαμε για ποιόν λόγο μπορεί να ονομάζεται έτσι κόψαμε τις χριστουγεννιάτικες μπάλες όπου αναγράφονταν οι ονομασίες του μήνα και στολίσαμε ένα μικρό δεντράκι με τα διάφορα ονόματα του μήνα.
Λύσαμε όλοι μαζί με την βοήθεια των εικόνων την ακροστιχίδα της λέξης “Δεκέμβριος”
Φτιάξαμε το ανθρωπάκι του Δεκέμβρη, γράψαμε την λέξη ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ και μάθαμε το γράμμα Δ. Πιο συγκεκριμένα το δείξαμε χρησιμοποιώντας τα δαχτυλάκια μας, το γράψαμε ένας ένας σε χαρτόνι και εξασκηθήκαμε στην γραφή του με φύλλα εργασίας και τέλος είπαμε και χρωματίσαμε εικόνες που ξεκινάνε από αυτό το γράμμα.
Ακόμη, φτιάξαμε τα δικά μας στολίδια από πηλό, τα οποία τα χρωματίσαμε και τα στολίσαμε.
Στολίσαμε την πρόσκληση και το ποίημα της Χριστουγεννιάτικης γιορτής μας με δεντράκια και χιονονιφάδες.
Παίξαμε Χριστουγεννιάτικα παιχνίδια όπως το παιχνίδι κόλλησε την μύτη του Ρούντολφ όπου με κλειστά μάτια προσπαθούσαμε να κολλήσουμε την μύτη του Ρούντολφ στο σωστό σημείο.
Φυσικά μιλήσαμε για το τί σημαίνει η λέξη Χριστούγεννα και διαβάσαμε ένα παραμύθι για την γέννηση του Χριστού και είδαμε και σχολιάσαμε πολλές πολλές εικόνες μέσα από τα βιβλία και τα παραμύθια του νηπιαγωγείου. Παρακολουθήσαμε σε εκπαιδευτικό βίντεο την ιστορία της γέννησης του Χριστού και παίξαμε το παιχνίδι της παγωμένης εικόνας όπου η νηπιαγωγός σταματούσε το βίντεο και τα παιδιά καλούνταν να περιγράψουν τι γίνεται στην συγκεκριμένη εικόνα.
Ακόμη βάλαμε την ιστορία της γέννησης στην σειρά και αναπαραστήσαμε τις λόγια και κινήσεις, δραματοποιώντας έτσι την γέννηση του Χριστού.
Μιλήσαμε για τους τρεις μάγους, για τον όρο της λέξης μάγος καθώς και για τον συμβολισμό των δώρων που χάρισαν στον Χριστό.
Χρωματίσαμε και κατασκευάσαμε με γλωσσοπίεστρα την δική μας φάτνη όπου γεννήθηκε ο Χριστός,
Χρωματίσαμε και στολίσαμε την μπάλα Άγια Νύχτα με το ολόλαμπρο αστέρι.
Ζωγραφίσαμε τον Ρούντολφ
Διαβάσαμε και σχολιάσαμε τις εικόνες από το παραμύθι Αγαπώ τα Χριστούγεννα και είπαμε τους λόγους που αγαπάμε και εμείς τα Χριστούγεννα. Μιλήσαμε και για την Πρωτοχρονιά, για την τελευταία ημέρα του χρόνου αλλά και για το νέο έτος που θα έρθει και έπειτα παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο όπου παρουσιάζονταν όλα τα έθιμα των Χριστουγέννων αλλά και της Πρωτοχρονιάς. Στην συνέχεια το κάθε παιδί ζωγράφισε το έθιμο που του έκανε πιο πολύ εντύπωση. Ακόμη, εντοπίσαμε και κολλήσαμε ένα ένα τα γράμματα της λέξης ‘’ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ’’ σαν πάζλ και αποκαλύφθηκε η εικόνα με τα ξωτικά του Αη Βασίλη που κουβαλάνε τα δώρα των παιδιών και συζητήσαμε για το τι θα θέλαμε να μας φέρει ο Άγιος Βασίλης!
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι Γράμμα στον “Άγιο Βασίλη” αποφασίσαμε να του στείλουμε το δικό μας γράμμα για να του πούμε τι δώρο θέλουμε να μας φέρει. Στο φάκελο του γράμματος δεν παραλείψαμε να γράψουμε το όνομα του αποστολέα, το δικό μας δηλαδή αλλά και το όνομα και την διεύθυνση του παραλήπτη και κολλήσαμε και γραμματόσημο. Τέλος, στο γράμμα ζωγραφίσαμε το δώρο που θα θέλαμε να μας φέρει και το ταχυδρομήσαμε.
Ακόμη, διαβάσαμε το Παραμύθι “Η μπουγάδα του Αη Βασίλη” και του στείλαμε και εμείς με την σειρά μας σαν παιδιά τα ρούχα του, την φορεσιά του για να ντυθεί όπως ακριβώς έκαναν και τα παιδιά στο παραμύθι. Φτιάξαμε και χρωματίσαμε το δικό μας χιονισμένο μπισκοτοσπιτάκι-το χριστουγεννιάτικο σπιτάκι μας.
Φτιάξαμε την Χριστουγεννιάτικη κάρτα μας για να ευχηθούμε “ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ”

Και κάναμε πολλές άλλες κατασκευές
Κάναμε πρόβες στα χριστουγεννιάτικα και πρωτοχρονιάτικα τραγούδια και ποιήματα οποία τα είπαμε στην Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας, στο Χριστουγεννιάτικο εργαστήριο όπου συμμετείχαμε μαζί με τους γονείς μας.
Την επόμενη μέρα τραγουδήσαμε, χορέψαμε και διασκεδάσαμε με ψυχοκινητικά παιχνίδια από τους Ονειροντίσνευ Δράμας, οι οποίοι μας μετέτρεψαν σε ταρανδάκια.
Κάτι ακούστηκε ξαφνικά ….Ποιoς να είναι;
Να τα πούμε;
Την τελευταία ημέρα των μαθημάτων για το 2022 πήγαμε στην αγορά του χωριού και είπαμε τα κάλαντα σαν μικροί καλαντιστές.























































