Χριστούγεννα

Αρχικά, διαβάσαμε ένα ποίημα για τον μήνα Δεκέμβρη και με την βοήθεια των εικόνων του ποιήματος εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας για αυτόν το μήνα. Φτιάξαμε ακόμη το ημερολόγιο μας για να μετράμε τις ημέρες μέχρι να έρθουν τα Χριστούγεννα. Μετράμε λοιπόν από την πρώτη μέρα του Δεκεμβρίου μέχρι  τις 25 Δεκεμβρίου. Το κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του ημερολόγιο.

108 109

Φυσικά στο τέλος της ημέρας στολίσαμε όλοι το χριστουγεννιάτικο δέντρο της τάξης μας ακούγοντας και χορεύοντας διάφορα χριστουγεννιάτικα τραγούδια.

110 111 112 113

Παίξαμε ένα παιχνίδι ψυχοκινητικής όπου αναπαριστούσαμε τις κινήσεις και τους ήχους από διάφορα χριστουγεννιάτικα πράγματα π.χ. γέλα σαν τον Άγιο Βασίλη, χοροπήδησε σαν τον Ρούντολφ, κύλησε σαν μπάλα, στροβιλίσου σαν χιονοστιβάδα και πολλά άλλα.

114

Αφού είδαμε κάποιες χειμερινές-χριστουγεννιάτικες εικόνες και τις σχολιάσαμε στην συνέχεια το κάθε παιδί έφτιαξε από μία πρόταση στην οποία συμπεριέλαβε τρεις από αυτές τις εικόνες. Στην συνέχεια αναφερθήκαμε στις διάφορες ονομασίες του μήνα Δεκεμβρίου και αφού συζητήσαμε για ποιόν λόγο μπορεί να ονομάζεται έτσι κόψαμε τις χριστουγεννιάτικες μπάλες όπου αναγράφονταν οι ονομασίες του μήνα και στολίσαμε ένα μικρό δεντράκι με τα διάφορα ονόματα του μήνα.

117

Λύσαμε όλοι μαζί με την βοήθεια των εικόνων την ακροστιχίδα της λέξης “Δεκέμβριος”

118

Φτιάξαμε το ανθρωπάκι του Δεκέμβρη, γράψαμε την λέξη ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ και μάθαμε το γράμμα Δ. Πιο συγκεκριμένα το δείξαμε χρησιμοποιώντας τα δαχτυλάκια μας, το γράψαμε ένας ένας σε χαρτόνι και εξασκηθήκαμε στην γραφή του με φύλλα εργασίας και τέλος είπαμε και χρωματίσαμε εικόνες που ξεκινάνε από αυτό το γράμμα.

 120 119

Ακόμη, φτιάξαμε τα δικά μας στολίδια από πηλό, τα οποία τα χρωματίσαμε και τα στολίσαμε.

121

 Στολίσαμε την πρόσκληση και το ποίημα της Χριστουγεννιάτικης γιορτής μας με δεντράκια και χιονονιφάδες.

122124123 1

Παίξαμε Χριστουγεννιάτικα παιχνίδια όπως το παιχνίδι κόλλησε την μύτη του Ρούντολφ όπου με κλειστά μάτια προσπαθούσαμε να κολλήσουμε την μύτη του Ρούντολφ στο σωστό σημείο.

125

Φυσικά μιλήσαμε για το τί σημαίνει η λέξη Χριστούγεννα και διαβάσαμε ένα παραμύθι για την γέννηση του Χριστού  και είδαμε και σχολιάσαμε πολλές πολλές εικόνες μέσα από τα βιβλία και τα παραμύθια του νηπιαγωγείου. Παρακολουθήσαμε σε εκπαιδευτικό βίντεο την ιστορία της γέννησης του Χριστού και  παίξαμε το παιχνίδι της παγωμένης εικόνας όπου η νηπιαγωγός σταματούσε το βίντεο και τα παιδιά καλούνταν να περιγράψουν τι γίνεται στην συγκεκριμένη εικόνα.

127

Ακόμη βάλαμε την ιστορία της γέννησης στην σειρά και αναπαραστήσαμε τις λόγια και κινήσεις, δραματοποιώντας έτσι την γέννηση του Χριστού.

128

Μιλήσαμε για τους τρεις μάγους, για τον όρο της λέξης μάγος καθώς και για τον συμβολισμό των δώρων που χάρισαν στον Χριστό.

133

Χρωματίσαμε και κατασκευάσαμε με γλωσσοπίεστρα την δική μας φάτνη όπου γεννήθηκε ο Χριστός,

129

Χρωματίσαμε και στολίσαμε την μπάλα Άγια Νύχτα με το ολόλαμπρο αστέρι.

1 8130

Ζωγραφίσαμε τον Ρούντολφ

131 132

Διαβάσαμε και σχολιάσαμε τις εικόνες από το παραμύθι Αγαπώ τα Χριστούγεννα και είπαμε τους λόγους που αγαπάμε και εμείς τα Χριστούγεννα. Μιλήσαμε και για την Πρωτοχρονιά, για την τελευταία ημέρα του χρόνου αλλά και για το νέο έτος που θα έρθει και έπειτα παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο όπου παρουσιάζονταν όλα τα έθιμα των Χριστουγέννων αλλά και της Πρωτοχρονιάς. Στην συνέχεια το κάθε παιδί ζωγράφισε το έθιμο που του έκανε πιο πολύ εντύπωση. Ακόμη, εντοπίσαμε και κολλήσαμε ένα ένα τα γράμματα της λέξης ‘’ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ’’ σαν πάζλ και αποκαλύφθηκε η εικόνα με τα ξωτικά του Αη Βασίλη που κουβαλάνε τα δώρα των παιδιών και συζητήσαμε για το τι θα θέλαμε να μας φέρει ο Άγιος Βασίλης!

134

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι Γράμμα στον “Άγιο Βασίλη” αποφασίσαμε να του στείλουμε το δικό μας γράμμα για να του πούμε τι δώρο θέλουμε να μας φέρει. Στο φάκελο του γράμματος δεν παραλείψαμε να γράψουμε το όνομα του αποστολέα, το δικό μας δηλαδή αλλά και το όνομα και την διεύθυνση του παραλήπτη και κολλήσαμε και γραμματόσημο. Τέλος, στο γράμμα ζωγραφίσαμε το δώρο που θα θέλαμε να μας φέρει και το ταχυδρομήσαμε.

136 135 137

  Ακόμη, διαβάσαμε το Παραμύθι “Η μπουγάδα του Αη Βασίλη” και του στείλαμε και εμείς με την σειρά μας σαν παιδιά τα ρούχα του, την φορεσιά του για να ντυθεί όπως ακριβώς έκαναν και τα παιδιά στο παραμύθι. Φτιάξαμε και χρωματίσαμε το δικό μας χιονισμένο μπισκοτοσπιτάκι-το χριστουγεννιάτικο σπιτάκι μας.

138

Φτιάξαμε την Χριστουγεννιάτικη κάρτα μας για να ευχηθούμε “ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ”

140 142 141 139
Και κάναμε πολλές άλλες κατασκευές

145 146 144 143

Κάναμε πρόβες στα χριστουγεννιάτικα και πρωτοχρονιάτικα τραγούδια και ποιήματα οποία τα είπαμε στην Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας, στο Χριστουγεννιάτικο εργαστήριο όπου συμμετείχαμε μαζί με τους γονείς μας.

147 150 152 150 1 149 148 153 151 154 155 157 158 156 159

Την επόμενη μέρα τραγουδήσαμε, χορέψαμε και διασκεδάσαμε με ψυχοκινητικά παιχνίδια από τους Ονειροντίσνευ Δράμας, οι οποίοι μας μετέτρεψαν σε ταρανδάκια.

161 160 162 163   

Κάτι ακούστηκε ξαφνικά ….Ποιoς να είναι;

164 165 166

Να τα πούμε;

Την τελευταία ημέρα των μαθημάτων για το 2022 πήγαμε στην αγορά του χωριού και είπαμε τα κάλαντα σαν μικροί καλαντιστές.

167 168 169