Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο- ο εαυτός μου-Το όνομα μου

Τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο για να γνωριστούμε καλύτερα παίξαμε διάφορα παιχνίδια γνωριμίας και ασχοληθήκαμε με την θεματική ενότητα ο εαυτός μου-το όνομα μου πραγματοποιώντας διάφορες δραστηριότητες.

Λίγα λόγια λοιπόν για μένα , τον πολύτιμο εαυτό μου…. Ας γνωριστούμε ..

1 2 3 4 5 6

Μαθαίνω το αρχικό γράμμα του ονόματός μου και το όνομά μου

7 8 9 10

Ακόμη, φτιάξαμε το παρουσιολόγιο της τάξης μας, υπογράψαμε με το δακτυλικό μας αποτύπωμα το συμβόλαιο με τους κανόνες μας, ορίσαμε τις ομάδες υπηρεσίας και χρωμάτισε ο καθένας σε μικρή εικόνα το συρτάρι του, την ζακέτα του και την τσάντα του ώστε να ξεχωρίζει ποιο του ανήκει.

11 12 13

Αρχικά παίξαμε το πρώτο παιχνίδι γνωριμίας μας όπου κάθε παιδί έπαιρνε την μπάλα στο χέρι του και έλεγε το όνομα του και τα ονόματα της οικογένειας του και στην συνέχεια έδινε την μπάλα στο επόμενο παιδί. Στην συνέχεια παίξαμε και άλλο παιχνίδι γνωριμίας στο οποίο έκρυβε η νηπιαγωγός πίσω από ένα χαρτόνι ένα από τα παιδιά και επαναλαμβάνοντας την φράση ‘χαρτονάκι, χαρτονάκι πήρες πάλι το παιδάκι, ποιο παιδάκι’ τα νήπια καλούνταν να ανακαλύψουν ποιο παιδάκι είναι κρυμμένο πίσω από το χαρτόνι. Τέλος, παίξαμε με τον τροχό γνωριμίας και συζητήσαμε για τα αγαπημένα μας χρώματα, φαγητά, παιχνίδια, κινούμενα σχέδια και άλλα και αποκαλύψαμε πράγματα για τους εαυτούς μας.14 1

Διαβάσαμε παραμύθια για τις πρώτες μέρες στο σχολείο όπως το παραμύθι «Ένα βατραχάκι στο Νηπιαγωγείο» αλλά και το παραμύθι «Ο Πιπ πάει σχολείο» και σχολιάσαμε και εμείς πως περάσαμε την πρώτη μέρα, με ποιον πήγαμε στο σχολειό, με τι μεταφορικό μέσο ήρθαμε, με ποιον παίξαμε, με τι δραστηριότητες ασχοληθήκαμε, πως νιώσαμε όταν μπήκαμε στην τάξη και πως νιώθουμε τώρα που ήρθε η ώρα να σχολάσουμε. Ακόμη δημιουργήσαμε το βιβλιαράκι «Μάθε τα πάντα για μένα» Αρχικά, συζητήσαμε για τα φύλα των ατόμων και έπειτα δημιουργήσαμε το εξώφυλλο του βιβλίου μας όπου ζωγραφίσαμε το αγοράκι και το κοριτσάκι και κυκλώσαμε το δικό μας φύλο. Στην συνέχεια χρωματίσαμε το χρώμα των ματιών μας, των μαλλιών μας και το αγαπημένο μας χρώμα.

15 16

Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας φαγητό και το αγαπημένο μας χρώμα. Ακόμη, συμπληρώσαμε το βιβλιαράκι με το αγαπημένο μας ζωάκι και το αγαπημένο μας παιχνίδι. Κάθε μέρα ένα παιδάκι έπαιρνε ένα μαγικό κουτί στο σπίτι του το γέμιζε με αγαπημένα του πράγματα, φωτογραφίες κ.α. για να μας παρουσιάσει την επόμενη ημέρα τον εαυτό του και να τον γνωρίσουμε καλύτερα.

18 17

Χρωματίσαμε την τούρτα των γενεθλίων μας και ζωγραφίσαμε τόσα κεράκια όσα είναι η ηλικία μας για να δείξουμε πόσο χρονών είμαστε. Επιπλέον, κολλήσαμε κεράκια από χαρτόνι πάνω στην τούρτα μας μετρώντας τα χρόνια μας!

20 19

Τέλος, αφού κοιταχτήκαμε ένας ένας στον καθρέφτη δημιουργήσαμε το πορτρέτο μας.

21 1

Αφού μετρήσαμε και  το ύψος μας και συγκρίναμε μεταξύ μας τα διάφορα ύψη διαπιστώσαμε  πόσο διαφέρουμε μεταξύ μας και ότι ο καθένας μας είναι διαφορετικός και μοναδικός και ακούσαμε και χορέψαμε το παιδικό τραγούδι: “Εγώ είμαι εγώ”.

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο του εαυτού μας είναι το όνομα μας. Έτσι αφού συζητήσαμε για την αναγκαιότητα ύπαρξης του ονόματος μας- της ταυτότητας μας σχολιάσαμε τα ονόματα μας και παίξαμε με αυτά.

Είπαμε τα ονόματα μας με τη συνοδεία μουσικών οργάνων

22

Χτυπήσαμε όλοι μαζί παλαμάκια και μετρήσαμε τις συλλαβές του κάθε ονόματος και στην συνέχεια κάθε παιδί αναγνώριζε το όνομα του-το οποίο ήταν γραμμένο σε χαρτάκι- και έκανε τόσα βηματάκια όσα και οι συλλαβές του ονόματος του και το άφηνε στον αντίστοιχο αριθμό.

23

Έπειτα αφού αναγνώρισε κάθε παιδί το αρχικό γράμμα του ονόματος του και το πρόφερε το χρωμάτιζε με τα αγαπημένα του χρώματα.

24

Ακόμη, αφού ανακαλύψαμε μέσα από διάφορα γράμματα το δικό μας αρχικό γράμμα το στολίσαμε με διάφορα υλικά.

25

Ακόμη, σε ένα χρωματιστό χαρτόνι ήταν γραμμένο με κεφαλαία γράμματα το όνομα του κάθε νηπίου το οποίο καλούνταν να αναγνωρίσει το όνομα του και στην συνέχεια να βάλει στην σειρά, να αντιστοιχίσει τα γράμματα του ονόματος του.

26

Επίσης, φτιάξαμε την δική μας γιρλάντα με τα ονόματα μας, βάζοντας στην σειρά τα γράμματα του ονόματός μας.

27

Τέλος, φτιάξαμε έναν πίνακα με τα ονόματα μας και μετρήσαμε πόσα γράμματα έχει το όνομα μας και συγκρίναμε ποιο όνομα έχει τα περισσότερα γράμματα και ποιο όνομα έχει τα λιγότερα γράμματα.

20230207 123247

Με αφορμή την προσωπογραφία μας δεν θα μπορούσαμε να μην γνωρίσουμε τον διάσημο Ισπανό ζωγράφο PabloPicasso.

28 29 30