Φθινόπωρο

Μιλήσαμε για τις τέσσερις εποχές και μάθαμε διάφορα πράγματα για το φθινόπωρο. Φτιάξαμε φθινοπωρινές κατασκευές

54 55

Μάθαμε το γράμμα φ του φθινοπώρου και είπαμε και άλλες λέξεις που ξεκινάνε από αυτό το γράμμα είτε ονοματίζοντας εικόνες που μας έδειχνε η νηπιαγωγός είτε λέγοντας λέξεις που μας ερχόταν στο μυαλό. Στην συνέχεια γράψαμε όλοι με την σειρά το γράμμα φ σε ένα χαρτονάκι.

56

Επιπλέον, συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας και εξασκηθήκαμε στην γραφή του συγκεκριμένου γράμματος. Τέλος, ζωγραφίσαμε κάτι που ξεκινάει από το γράμμα φ. Ακόμη,  αναφερθήκαμε στους μήνες του φθινοπώρου. Μιλήσαμε για τους μήνες του φθινοπώρου και τα χαρακτηριστικά τους. Διαβάσαμε το ποίημα του Σεπτέμβρη και κάναμε την πρώτη ζωγραφιά μας. Τέλος, αναφερθήκαμε στις διάφορες ονομασίες του. Διαβάσαμε το ποίημα του Οκτώβρη και αναφερθήκαμε στο τι συμβαίνει αυτόν τον μήνα και παίξαμε με τα χρώματα του Οκτώβρη. Τέλος, σχολιάσαμε τις διάφορες ονομασίες του. Φτιάξαμε το δέντρο του Φθινοπώρου

58 57 

Διαβάσαμε το ποίημα του Νοέμβρη και ενώσαμε τα πάζλ με τις ονομασίες του μήνα Νοέμβρη και συζητήσαμε τι μπορεί να σημαίνουν οι ονομασίες του.Είδαμε τις εικόνες και σχολιάσαμε το ποίημα :”ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ”.  Γράψαμε τα ονόματα των τριών μηνών και μάθαμε το αρχικό γράμμα του κάθε μήνα μέσα από παιχνίδια και φύλλα εργασίας. Μάθαμε το γράμμα Σ-του Σεπτέμβρη, το γράμμα Ο-τoυ Οκτωβρίου και το γράμμα Ν-του Νοεμβρίου και ονοματίσαμε πολλές λέξεις που ξεκινάνε από αυτά τα γράμματα. Γράψαμε τα αρχικά των μηνών σε χαρτονάκι ο καθένας με την σειρά του.

59 60 6162 163 1

Συμπληρώσαμε φύλλα εργασιών με τα αντίστοιχα γράμματα. Τέλος, ανακαλύψαμε και χρωματίσαμε μόνο τις εικόνες που ξεκινάνε από τα γράμματα Σ,Ο,Ν. Ακόμη, μέσα στο φθινόπωρο παίξαμε πολλά παιχνίδια με αριθμούς και μάθαμε να μετράμε, να βρίσκουμε τις ποσότητες, να συγκρίνουμε ποσότητες  αλλά και να γράφουμε από το ένα έως το πέντε.

64 65 66 67 68 69 70 71 72 73

Διαβάσαμε το παραμύθι ¨”Ο μικρός σκίουρος και το χαμένο μολύβι”  και ήρθαμε σε επαφή με πολλές εικόνες του φθινοπώρου, περιγράψαμε και εμείς φθινοπωρινές εικόνες που μας έρχονται στο μυαλό, παίξαμε παιχνίδι κατανόησης του παραμυθιού στον ηλεκτρονικό υπολογιστή και ζωγραφίσαμε αυτό που μας έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση από το παραμύθι. Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο για το φθινόπωρο, μιλήσαμε για τα ρούχα που συνηθίζουμε να φοράμε το φθινόπωρο και συμπληρώσαμε ένα φύλλο αντιστοίχισης φθινοπωρινών ρούχων. Μιλήσαμε για τα φρούτα του φθινοπώρου για το χρώμα, την οσμή και την γεύση τους και συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας όπου βρίσκαμε το μισό και το ολόκληρο φρούτο και το χρωματίσαμε με τα αντίστοιχα χρώματα. Λύσαμε αινίγματα για τα φθινοπωρινά φρούτα, είπαμε παροιμίες για τα φρούτα και ακούσαμε το τραγούδι : “φθινοπωρινά φρούτα”. Τέλος, κατασκευάσαμε το δικό μας ζουμερό μήλο για να θυμόμαστε πάντα πως “ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα”. Ακούσαμε το τραγούδι “τα φρούτα του φθινοπώρου”  και χρωματίσαμε, κόψαμε και στολίσαμε την τάξη μας με πολύχρωμα μηλαράκια.

76 74 75

Μάθαμε τα μέρη του μήλου και των υπόλοιπων φθινοπωρινών φρούτων.

Μιλήσαμε για το αγαπημένο μας φθινοπωρινό φρούτο και για να βρούμε ποιο είναι το πιο δημοφιλές φθινοπωρινό φρούτο αποφασίσαμε να κάνουμε ψηφοφορία. Ετοιμάσαμε την κάρτα ψηφοφορίας, κολλήσαμε τα φρούτα, τα χρωματίσαμε, ψηφίσαμε βάζοντας βρίσκοντας το όνομα μας και βάζοντας σταυρουδάκι στο αγαπημένο μας φρούτο, μετρήσαμε τις ψήφους κάθε φρούτου, σημειώσαμε τον αριθμό των ψήφων κάτω από κάθε φρούτο ,συγκρίναμε τους αριθμούς  και καταλήξαμε ότι νικητής είναι το ακτινίδιο με 6 ψήφους.

77

Αναφερθήκαμε στον καιρό του φθινοπώρου, είδαμε εικόνες με καιρικά φαινόμενα και διαγράψαμε τα καιρικά φαινόμενα που δεν εκδηλώνονται συνήθως το φθινόπωρο και έπειτα γίναμε μικροί μετεωρολόγοι, γυρίσαμε τον τροχό του καιρού και είπαμε για τα καιρικά φαινόμενα που θα εκδηλωθούν τις επόμενες ημέρες στην πόλη των Σερρών.

78

Επικεντρωθήκαμε στις πολλές βροχοπτώσεις που επικρατούν το φθινόπωρο. Οι βροχές μας οδήγησαν στα σαλιγκάρια που βγαίνουν μετά την βροχή και έτσι μιλήσαμε για τα σαλιγκάρια αλλά και για τις ομπρέλες που κρατάμε για να προστατευτούμε από την βροχή. Μάθαμε για την ανατομία του σαλιγκαριού αλλά και τα πάντα για την ζωή του. Τέλος, αφού διαβάσαμε το παραμύθι “ο Τομ το σαλιγκάρι” φτιάξαμε όλοι το δικό μας σαλιγκάρι και την δική μας ομπρέλα και την κολλήσαμε σε μία βροχερή φθινοπωρινή ημέρα.

79

Ακόμη, μετρήσαμε σαλιγκάρια, φτιάξαμε σαλιγκάρια από πλαστελίνη και παίξαμε παιχνίδι όπου γίναμε οι ίδιοι μικρά σαλιγκαράκια.

80  82 81

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο κλέφτης των φύλλων” και μιλήσαμε για τα φύλλα που πέφτουν το φθινόπωρο και τα κλέβει ο κλέφτης των φύλλων που είναι ο αέρας, για τον λόγο που πέφτουν τα φύλλα, για το χρώμα των φύλλων, για τα αειθαλή αλλά και τα φυλλοβόλα δέντρα και βοηθήσαμε με γραμμούλες τα φύλλα να πέσουν στο έδαφος. Αφού μιλήσαμε για τα καιρικά φαινόμενα του φθινοπώρου δεν μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στα φθινοπωρινά ρούχα που φοράμε συνήθως το φθινόπωρο. Έτσι μέσα από πληθώρα ρούχων επιλέξαμε και βάλαμε στην ντουλάπα μόνο τα φθινοπωρινά μας ρούχα.

83

Ακόμη, μιλήσαμε για το βαμβάκι και την καλλιέργεια του. Αναφερθήκαμε σε όλα  τα στάδια από την σπορά μέχρι την συγκομιδή του. Είδαμε βαμβακιά από κοντά και μαζέψαμε τον καρπό της, το βαμβάκι, είδαμε το χρώμα του και ήρθαμε σε επαφή με την οσμή και την υφή του. Μιλήσαμε για τον τρόπο συγκομιδής του τα παλιά χρόνια και τον συγκρίναμε με τον τρόπο συγκομιδής του στις μέρες μας με τα σύγχρονα μέσα. Τέλος, αναφερθήκαμε στις σημαντικές χρήσεις του βαμβακιού και φτιάξαμε ένα συννεφάκι από βαμβάκι με χρωματιστή βροχή.

84

Τέλος, μιλήσαμε για τα φθινοπωρινά λαχανικά. Μιλήσαμε για το ποια από αυτά τρώγονται ωμά, ποια τρώγονται μαγειρεμένα και ποια από αυτά τρώγονται και ωμά αλλά και μαγειρεμένα και αναφερθήκαμε στο δικό μας αγαπημένο λαχανικό και στο πως μας αρέσει να το τρώμε.

86  85

Την τελευταία μέρα του Φθινοπώρου πήγαμε μια εκπαιδευτική εκδρομή, επισκεφτήκαμε το οπωροπωλείο του κ. Τόλιου πατέρα της μαθήτρια μας Σταυρούλας. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να δούμε όλα τα φρούτα και τα λαχανικά της εποχής, να παρατηρήσουμε τα χαρακτηριστικά τους και τα χρώματα τους αλλά και να μυρίσουμε τα αρώματα τους. Ακόμη, ο κ.Τόλιος μας είπε κάποια πράγματα για τα φρούτα και τα λαχανικά και παίξαμε μαζί του το παιχνίδι: “Βρες το φρούτο-Βρες το λαχανικό”΄, όπου μας έδειχνε ένα φρούτο ή ένα λαχανικό και εμείς έπρεπε να το κατονομάσουμε. Στην συνέχεια έκοβε τα φρούτα για να δούμε και το εσωτερικό μέρος τους. Τέλος, ο κ.Τόλιος μας κέρασε μανταρίνια και εμείς για να τον ευχαριστήσουμε για την επίσκεψη του δώσαμε τα καφάσια με τα φρούτα και τα λαχανικά που είχαμε ετοιμάσει με τα χεράκια μας.

88 89 90 91