Υγιεινή Διατροφή

Στα πλαίσια του προγράμματος <<Γνωρίζω το σώμα μου, είμαι υγιής>>, ασχολούμαστε με το θέμα της υγιεινής διατροφής, όπου μας δίνεται η δυνατότητα να εκφράσουμε τις διατροφικές μας συνήθειες, τις προτιμήσεις μας  και να γνωρίσουμε τι είναι ωφέλιμο για τον οργανισμό μας και τι είναι βλαβερό για την ισορροπημένη ανάπτυξή μας.

Αφού λοιπόν καταγράφουμε τις τροφές που περιλαμβάνουν τα πέντε γεύματά μας ημερησίως, χωρίζουμε τις τροφές σε ομάδες, σύμφωνα με την ηλεκτρονική πλατφόρμα για τη διατροφή<<Ευ Ζην>>.

Χωρίζουμε επίσης τα τρόφιμα που τα παιδιά έχουν φέρει από το σπίτι, όπως μπορούμε ,με τις γνώσεις που έχουμε αποκομίσει από το διαδίκτυο και τα βιβλία που ΄χουμε διαβάσει( Ο ωραίος Δαρείος,εγκυκλοπαίδειες για τη διατροφή)

και δημιουργούμε τον τελικό πίνακα με τις Ομάδες τροφίμων…

Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τα φρούτα του φθινοπώρου, μαθαίνοντας το τραγούδι<< Μήλα, αχλάδια, σταφύλια, ρόδια, είμαστε τα φρούτα του φθινοπώρου>>, μια ενότητα που μας επιτρέπει να ασχοληθούμε με τα δέντρα από τα οποία προέρχονται τα φρούτα, να τα παρατηρήσουμε, να τα μελετήσουμε, και να κάνουμε διάφορες δραστηριότητες μέσα στην τάξη.

Βιβλίο με αινίγματα για τα φρούτα του φθινοπώρου

Φτιάξαμε και μια όμορφη φρουτιέρα με τα φρούτα του φθινοπώρου, όπου κάθε φρούτο ολοκληρώθηκε με μια τεχνική εικαστικών…το μήλο με την τεχνική πουαντιγιέ, το αχλάδι με κλωστές, το ρόδι με μπιλάκια από γκοφρέ και το σταφύλι με τύπωμα με φελλό.

Άλλες ατομικές εργασίες για εμπέδωση….

Ατομική εργασία<< Ο υγιεινούλης και η ανθυγιεινούλα>>

 

 

Αυτοσχέδια εκπαιδευτικά παιχνίδια

Κατά τις ελεύθερες αλλά και οργανωμένες δραστηριότητες, τα παιδιά μπορούν να απασχοληθούν στις γωνιές δραστηριοτήτων, με δημιουργικά εκπαιδευτικά παιχνίδια, που κατασκευάζουμε μέσα στην τάξη από άχρηστα υλικά….

Μπορούμε να εμπλουτίσουμε τη γωνιά των μαθηματικών με το παρακάτω παιχνίδι μέτρησης.

Τα παιδιά καλλούνται να  τοποθετήσουν τόσα ξυλάκια όσα λέει ο αριθμός σε κάθε ρολλό. Για να κάνουμε το παιχνίδι ελκυστικό ζωγραφίζουμε μαζί με τα παιδιά τα ρολλά και τα ξυλάκια.

Στηίδια γωνιά, χρησιμοποιώντασ πάλι άχρηστα υλικά( κουτί από παπούτσια, ρολλά από χαρτί υγείας), μπορούμε να τοποθετήσουμε <<το κουτί της πρόσθεσης>>. Τα παιδιά ρίχνουν σε κάθε ρολλό τόσα πομ πομ όσα λέει η κάρτα…και όσα μαζευτούν μέσα στο κουτί, είναι και το αποτέλεσμα της πράξης μας.

Στη γωνιά της γλώσσας, κατά την έναρξη της σχολκής χρονιάς, μπορούμε να έχουμε τοποθετημενες τις καρτέλες των παιδιών με το όνομά τους, πάνω στις οποίες μπορούν να παίζουν, τοποθετώντας καπάκια με τα γράμματα…

 

Μπορεί να μη μοιάζουμε… αλλά ταιριάζουμε

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εντάσσεται στη γενικότερη κατηγορία << Γνωρίζω το σώμα μου, τον εαυτό μου>>, αλλά και τους άλλους γύρω μου.

Όλοι μας έχουμε ομοιότητες σαν άνθρωποι, αλλά έχουμε και πολλές διαφορές εξωτερικά αλλά και εσωτερικά…

Όλα αυτά θα προσπαθήσουμε να τα προσεγγίσουμε μέσα από αυτό το πρόγραμμα, που μας δίνει τη δυνατότητα να γνωρίσουμε τόσα πράγματα για το σώμα μας, την ανάπτυξή μας, τα συναισθήματά μας και τις μεταξύ μας σχέσεις.

Μια προσέγγιση πολύ αγαπημένη που πιστεύω ότι θα μας προσφέρει πολύτιμες εμπειρίες.

Πολύτιμος βοηθός τα βιβλία μας….

Ξεκινάμε έχοντας οδηγό την παιδική εγκυκλοπαίδεια << Ανακαλύπτουμε το σώμα μας>>, μέσα από το οποίο θα παίρνουμε πληροφορίες για το σώμα μας εξωτερικά αλλά και τα όργανα του σώματός μας και τις αισθήσεις μας.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

  • Πίνακες διπλής εισόδου για το χρώμα των μαλλιών μου και το χρώμα των ματιών μου
  • Μιλώ για τα αδέρφια μου και τα ζωγραφίζω
  • Ζωγραφίζω εμένα
  • Το αγαπημένο μου χρώμα
  • Το αγαπημένο μου φαγητό
  • Το αγαπημένο μου παιχνίδι
  • Φτιάχνω αστείες φατσούλες
  • Συνθέτω το όνομά μου γράμμα- γράμμα και το γράφω όπως μπορώ
  • Ο καλύτερός μου φίλος

 

Οι παραπάνω ομαδικές δραστηριότητες έγιναν ένα ομαδικό βιβλίο της τάξης, που παρουσιάστηκε και στους γονείς , με τίτλο<<Θέλετε να με γνωρίσετε καλύτερα;>>

Ομαδικό βιβλίο- Εξώφυλλο

Ένα φύλλο εργασίας με στόχο τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την ανάγνωση είναι το ακόλουθο, όπου αναγράφονται σε καρτέλες τα μέρη του σώματος και τα παιδιά με την αντίστοιχη δική τους καρτέλα, πηγαίνουν κοντά και συγκρίνοντας τις λέξεις, τις διαβάζουν.

Αυτή η ενότητα, μας δίνει τη δυνατότητα να ασχοληθούμε με το όνομά μας, κάνοντας διάφορες δραστηριότητες με σκοπό να το ξεχωρίσουμε, να το συγκρίνουμε και σταδιακά να μάθουμε να το γράφουμε….

Στοματική Υγιεινή

Με αφορμή μια όμορφη ιστορία με τον Λουκά στο ζωολογικό κήπο, που όταν έπλενε τα δόντια του με τη μαγική τριχονεράιδα του, κάθε δόντι του ήταν ένα ζώο που δεν έπρεπε να ξεχάσει να πλύνει…. ξεκινήσαμε την ενασχόλησή μας με τη στοματική υγιεινή.

Μιλήσαμε όλοι για τις εμπειρίες μας στον οδοντίατρο, για τα χαλασμένα μας δοντάκια και για την ενημέρωση που έχουμε για το πως πρέπει να περιποιούμαστε τα δόντια μας…

Ποιές τροφές μας βοηθούν να έχουμε δόντια γερά;

Ποιες μας τα μαυρίζουν και μας κάνουν τρυπούλες;

Τι χρειάζεται ένα δοντάκι για να είναι χαρούμενο και τι το κάνει λυπημένο;

φτιάξαμε έναν πολύ φιλικό οδοντίατρο που μας δίνει πολύτιμες συμβουλές για τη στοματική μας υγεία….

και διαβάσαμε τα εξαιρετικά βιβλία << Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη>> και η << Δόνα Τερηδόνα>>που ξετρελαίνουν τα παιδιά και μέσα από αστείες ιστορίες , εξυπηρετούν στόχους παιδαγωγικούς και γνωστικούς.

 

Η ΚΥΡΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΜΑΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΙΓΩΝΑ

ΤΡΙΓΩΝΟ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ- ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ

Για να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε καλύτερα τα σχήματα και τον σχεδιασμό τους, αποφασίσαμε να καλέσουμε ξανα στην τάξη μας την Κα Γεωμετρία. Ήρθε με τα χαράκια της και μας έδειξε πώς μπορούμε μόνοι μας να φτιάξουμε στο χαρτί ένα τρίγωνο σωστό!

Τα παιδιά την συμπαθούν πολύ… κι αυτήν και τα σύνεργά της!

 

 

 

 

ΧΑΡΤΟΚΟΠΤΙΚΗ- ΚΟΛΛΑΖ

Δίνεται στα παιδιά φύλλο εργασίας με τον χαρταετό, όπου καλλούνται να κόψουν προσχεδιασμένα τριγωνα σε κόλλα γλασέ και να τα τοποθετήσουν επάνω στον χαρταετό τους.

ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ ΠΑΝΤΟΥ

Μετά τον κύκλο, συνεχίζουμε με τα χαρούμενα τετράγωνα!

Διαβάζουμε την ιστορία από το βιβλίο <<Σχήματα με συναισθήματα>>  και αναλύουμε τα συναισθήματα των τετραγώνων…

Εσείς πότε νοιώθετε χαρούμενοι?

Καταγράφουμε τις απαντήσεις

Βρίσκουμε παντού στο χώρο τετράφωνα σχήματα….

Λεπτή κινητικότητα- Σχεδιασμός/ Χαρτοκοπτική

Τα παιδιά βγάζουν το πατρόν από διαφόρων μεγεθών τετράγωνα σε κάνσον χαρτόνια και τα κόβουν πάνω στη γραμμή.

Τα παρατηρούν και τα ταξινομούν ανάλογα με το μέγεθος…

 

 

 

 

 

 

 

 

Μουσικό κινητικό παιχνίδι με σχήματα

Με την βοήθεια μιας ρυθμικής μουσικής, 4 στεφάνια διαφορετικού χρώματος και ισάριθμες κάρτες σε τετράγωνο σχήμα- σε 4 χρώματα, όπως τα στεφάνια- τα παιδιά πρέπει να ταξινομήσουν τις κάρτες στο ανάλογο στεφάνι με κριτήριο το χρώμα.

Πετάμε ψηλά τις κάρτες…

Αυτές διαχέονται στο χώρο και τα παιδιά με το που ξεκινήσει η μουσική, τρέχουν να μαζέψουν τις κάρτες και να τις βάλουν στο σωστό στεφάνι…

Πολύ διασκεδαστικό!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

Εικαστικά- χρήση νερομπογιάς

Τα παιδιά ζωγραφίζουν με νερομπογιές τα τετράγωνα που είναι σχεδιασμένα το ένα μέσα στο άλλο.

 

 

 

 

 

 

 

 

Φύλλα εργασίας για τα σχήματα χρησιμοποιήσαμε από τον παρακάτω σύνδεσμο

https://www.kindykids.gr/worksheets/numbers/550-fylla-ergasias-sximata.htmlη

Χρήση Νέων τεχνολογιών- Λογισμικά με θέμα τα σχήματα

Ερχόμαστε σε επαφή με τη χρήση του Η/Υ στην τάξη και με την τεχνική σύρε κι άσε- drag & drop – παίζοντας και μαθαίνοντας για τα σχήματα.

Η θεματική ενότητα για τα σχήματα προσφέρεται για την πρώτη επαφή των παιδιών της ηλικίας αυτής με εκπαιδευτικά λογισμικά που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στον Η/Υ της τάξης

http://mikrapaidia.gr/ccs3/

Σχήματα με συναισθήματα

Λίγες μέρες

μετά την έναρξη των σχολείων,  υποδεχθήκαμε τους νέους μαθητές, γνωριστήκαμε μεταξύ μας, γνωρίσαμε το χώρο και πιάσαμε δουλειά…

Μέσα από ένα εξαιρετικό βιβλίο: Σχήματα με συναισθήματα, τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τα βασικά σχήματα και τα συναισθήματά τους…

Αφού διαβάσαμε την ιστορία του κύκλου, είδαμε τις εικόνες και αναλύσαμε τα συναισθήματα του κύκλου και τις μεταπτώσεις που είχαν…

Ο ΚΥΚΛΟΣ

 

Μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων γνωρίσαμε τον κύκλο…. τον λυπημένο κύκλο , τον ήρωα του βιβλίου μας!

Η πρώτη μας επαφή με ψαλίδι έγινε κόβοντας τον κύκλο.. με μια μικρή βοήθεια στα προνήπια!

Τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά!

Αφού ετοιμάσαμε τους ήρωες, παίξαμε την ιστορία.

 Ακολούθησαν άλλες δραστηριότητες εικαστικών, όπως τυπώματα με τέμπερα και χαρτί υγείας πάνω στο μπλοκ ακουαρέλας….

 

 

Αφού στέγνωσαν οι πολύχρωμοι κύκλοι μας, φτιάξαμε μπαστουνάκια με πλαστελίνη και τα τοποθετήσαμε πάνω στους κύκλους μας…
Κατόπιν είδαμε στον Η/ Υ της τάξης πίνακες του Β Καντίνσκι και προσπαθήσαμε κι εμείς να κάνουμε τα δικά μας έργα τέχνης…

Βασίλι Καντίνσκι, όπως λέμε αφηρημένη τέχνη

Συνεχίσαμε ακούγοντας τραγούδια για τον κύκλο…. και μάθαμε για τον κύλινδρο, το στερεό σχήμα που αποτελείται από 2 κύκλους…

  Συγκεντρώσαμε τους κυλίνδρους στο τραπέζι και κάναμε ταξινομήσεις ανάλογα με το χρώμα και το μέγεθος.