Στο 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με δύο βασικές έννοιες, τον αλληλοσεβασμό και τη διαφορετικότητα. Σκοπός του προγράμματος είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τον σεβασμό στον Εαυτό μας και στον Άλλον, καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας.
Το εργαστήριο ξεκινά με αισθητικοκινητική δράση–χρήση σώματος ως εκφραστικό μέσο, παιχνίδια συγκρότησης ομάδας και τόνωσης των δεσμών της ομάδας.
Στη συνέχεια αφού συζητήσαμε για τα βασικά δικαιώματα των παιδιών σε όλο τον κόσμο και αναλύσαμε τη φράση “ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ, ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ”, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα κολλάζ-δέντρο, όπου οι μαθητές έφτιαξαν το περίγραμμα του χεριού τους και έγραψαν μέσα σε αυτά τα δικαιώματα των παιδιών.
Μετά ακολούθησε δραστηριότητα που τα παιδιά έκαναν πάλι το περίγραμμα του χεριού τους και μέσα σε αυτό ζωγράφισαν κάτι που τους άρεσε και έγραψαν ακριβώς τι είναι αυτό που τους αρέσει.
Την επόμενη μέρα με τη βοήθεια της μουσικής η εκπαιδευτικός δίνει την οδηγία στους μαθητές να πουν κάτι θετικό/όμορφο που έχουν και τους αρέσει στον εαυτόν τους, αλλά και σε επόμενη οδηγία, στην παύση της μουσικής, να διαλέξουν έναν συμμαθητή τους και να εκφράσουν τι τους αρέσει στον φίλο τους με τη φράση «Σε εσένα μου αρέσει………..» . Έπειτα ζωγράφισαν και έγραψαν σε φύλλο εργασίας τι τους αρέσει στον φίλο που επέλεξαν.
Το επόμενο πρωί διαβάσαμε το παραμύθι “ΜΗΛΑ ΓΥΡΩ-ΓΥΡΩ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ”, ένα παραμύθι για τη διαφορετικότητα και φτιάξαμε μία νότα μουσικής με μήλο και πορτοκάλι μαζί!
Στόχος του εργαστηρίου είναι να αναδειχθεί η αξία της διαφορετικότητας στη ζωή μας και να μπορέσουν να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι είναι σημαντικό να διαφέρουμε μεταξύ μας και πως όλοι μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους άλλους. Για αυτό επόμενη δραστηριότητα αποτέλεσε η ελεύθερη ζωγραφική σχετικά με το τι διαφορετικό τα παιδιά παρατηρούν στη ζωή τους.
Τις επόμενες μέρες διαβάσαμε και άλλα βιβλία σχετικά με τον αλληλοσεβασμό και τη διαφορετικότητα και οι μαθητές έκαναν σχετικά φύλλα εργασίας.
“ΕΛΜΕΡ”
“ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ”































