ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ/ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

rubiks cube blue

 

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων μάθησης του 21ουαιώνα.
  • Καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής: Ευαισθησία, προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα
  • Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης: Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, επίλυση συγκρούσεων. Οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.
  • Καλλιέργεια δεξιοτήτων του νου με παιχνίδια και κατασκευές για την υιοθέτηση αξιών και προτύπων.

Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον
Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του
εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς
επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει
αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν
το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής.

Tα παιδιά μέσα από τα βιβλία με θέμα τα συναισθήματα και τη διαφορετικότητα, μπορούν να κατανοήσουν με μεγαλύτερη ευκολία τη διαφορετικότητα και την ενσυναίσθηση των προβλημάτων και των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι γύρω τους. Δίνοντας έμφαση λοιπόν στη διδακτική αξιοποίηση βιβλίων που προάγουν τα συναισθήματα, τη φιλία, το σεβασμό, τη συνεργασία και τη διαφορετικότητα. Τα παιδιά προβληματίστηκαν, δημιούργησαν, συνεργάστηκαν σε ομάδες και έκαναν δράσεις, που τους βοήθησαν για το σκοπό αυτό.

Τίτλος 1ου εργαστηρίου: Αυτοσεβασμός

Οι προτεινόμενες δραστηριότητες σχετίζονται με τις έννοιες:1) Εγώ και οι άλλοι. 2) Μαθαίνω να αναγνωρίζω τα συναισθήματά μου και να τα μοιράζομαι με τους άλλους 3) Γίνομαι διαφορετικός αν… 4) Τι είναι αυτό που με κάνει να είμαι εγώ;

Τίτλος 2ου εργαστηρίου: Σεβασμός προς τους άλλους_ Γενικές δραστηριότητες – Δραστηριότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης.

Οι προτεινόμενες δραστηριότητες σχετίζονται με τα ερωτήματα- θέματα : 1) Πώς δείχνουμε το σεβασμό μας στους άλλους ;2) Τι σημαίνει σέβομαι τους άλλους; 3) Τι δικαιώματα έχουμε; 4) Τι υποχρεώσεις; 5) Ποιος το αποφασίζει; 6) Τι θέλουμε να μας κάνουν οι άλλοι  και τι πρέπει να κάνουμε εμείς γι’ αυτούς; 7) Μην κάνεις στους άλλους αυτό που δε θέλεις να σου κάνουν

Τίτλος 3ου εργαστηρίου: Σεβασμός προς τους άλλους και αναγνώριση της διαφορετικότητας μας – Ίδιοι και διαφορετικοί.

Οι προτεινόμενες δραστηριότητες σχετίζονται με τα ερωτήματα- θέματα : 1) Διαφορές μεταξύ των ανθρώπων  2) Μεγάλοι και μικροί! Είμαστε ίδιοι ή διαφορετικοί; 3) Μπαίνοντας στη θέση του άλλου 4) Διαφορές στο σώμα μου 5) Πειράγματα που πειράζουν και πειράγματα που δεν πειράζουν

Τίτλος 4ου εργαστηρίου: Σεβασμός προς τους άλλους: Συνεργασία –Αλληλοβοήθεια.

Οι προτεινόμενες δραστηριότητες σχετίζονται με τα ερωτήματα- θέματα :1)  Τι σημαίνει κάποιος είναι εγωιστής; 2) Μαθαίνω να μοιράζομαι με τους άλλους 3) Μαθαίνω να συνεργάζομαι με τους άλλους.

Τίτλος 5ου εργαστηρίου: Σεβασμός προς τους άλλους και διάλογος.

Οι προτεινόμενες δραστηριότητες σχετίζονται με τα ερωτήματα- θέματα : 1) Η λειτουργία των κανόνων στη ζωή μας 2) Τι είναι ο διάλογος; Σε τι μας βοηθάει; Που μας οδηγεί; 3) τι είναι οι σκέψεις μας.

Τίτλος 6ου εργαστηρίου: Σεβασμός προς το φυσικό περιβάλλον, τα άβια και τα έμβια όντα.

Οι προτεινόμενες δραστηριότητες σχετίζονται με τα ερωτήματα- θέματα : 1) Χρειάζεται σεβασμό το περιβάλλον; 2) Πώς δείχνουμε το σεβασμό μας στις θάλασσες, στις πόλεις, στα βουνά; 3) Πώς καταλαβαίνει το περιβάλλον ότι το αγαπάμε και το σεβόμαστε; 4) Υπάρχουν πράξεις που είναι κακές για το περιβάλλον; Ποιες είναι; Πώς τις αποφεύγουμε;  5) Τι κάνουμε σε περίπτωση κινδύνου;

Διδακτική αξιοποίηση βιβλίου “Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε”

ta xeria 1

Δημιούργησαν αφίσες

IMG 20240311 085136

IMG 20240307 151641

IMG 20240405 125020

 

Πέταξαν τα μπαλόνια των συναισθημάτων φωνάζοντας συνθήματα. Σεβασμό, Αγάπη, Χαρά, Συμπερίληψη.

IMG 20240307 151506

IMG 20240306 123659

Καδράκι με το φίλο μου

IMG 20240326 111151

 

Βιβλίο “Το τερατάκι των χρωμάτων”

 

20210705172346 to terataki ton chromaton

 

IMG 20240305 131222

Αντιστοίχιση τερατάκι-συναίσθημα-κεφαλαία-πεζά γράμματα, παιχνίδι ταϊζω το τερατάκι με τα συναισθήματα και καρτέλες “φτιάξε τα μοτίβα”

IMG 20240327 094347 IMG 20240327 094441 IMG 20240327 094514

Παίξαμε κουκλοθέατρο με τις κούκλες του βιβλίου που κατασκευάσαμε

IMG 20240327 090954 IMG 20240327 094026

Βιβλίο “Ρόζα το τερατάκι”

Ρόζα το τερατάκι  9789600432541

IMG 20240327 094544 IMG 20240327 094554

Διδακτική αξιοποίηση

i kamilopardali pou den evlepe kala tsoroni savalas 9789604932436 33813 tetragono

https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2024/03/blog-post_24.html?fbclid=IwAR1CLNY_dEqhPqaTgVsMLObK4kFBZD2kII2w4GOjk6oJ2s_upxfywiYvKLo&m=1

Ανάγνωση βιβλίου “Η καμηλοπάρδαλη που έβλεπε καλά”. Παίξαμε τα παιχνίδια του συνδέσμου της δημιουργού Τάνιας Μάνεση.

Πηγή: Τάνια Μάνεση και pinterest