Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (EU Code Week):”Ζωγραφίζω, όπως ο Μοντριάν” (Κωδικός: cw25-OkV5V)

563622763 2641352039530766 1831204859367836730 n

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Χρώματα – Σχήματα», το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε ενεργά στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (EU Code Week) με την καινοτόμο δραστηριότητα: “Ζωγραφίζω, όπως ο Μοντριάν” (Κωδικός: cw25-OkV5V).

Η δράση επικεντρώθηκε στη γνωριμία με τον Ολλανδό ζωγράφο Πιέτ Μοντριάν και το καλλιτεχνικό ρεύμα του Νεοπλαστικισμού (De Stijl). Οι μαθητές έμαθαν ότι ο Μοντριάν επιδίωκε την απόλυτη απλότητα και δομή στην τέχνη, χρησιμοποιώντας μόνο ευθείες γραμμές (οριζόντιες και κάθετες) για να δημιουργήσει ένα πλέγμα, και περιοριζόταν στα τρία βασικά χρώματακόκκινο, μπλε και κίτρινο – μαζί με το μαύρο για τις γραμμές και το λευκό για το φόντο. Ο στόχος του ήταν η επίτευξη ισορροπίας και αρμονίας μέσω αυτών των αυστηρών, αλλά καθαρών, στοιχείων.

Αυτή η δομημένη καλλιτεχνική προσέγγιση μετατράπηκε σε μια διαδικασία προγραμματιστικής σκέψης (unplugged coding). Οι μαθητές κλήθηκαν να αναλάβουν τον ρόλο του “προγραμματιστή” και να αποκωδικοποιήσουν έναν χρωματικό κώδικα που τους δόθηκε, ώστε να χρωματίσουν φύλλα εργασίας που μιμούνται τη συγκεκριμένη τεχνοτροπία.

3a4e59fe 829d 4d70 a0e5 d19b8f14f517   4792c805 e957 40b6 97ba 63fd9180b6d2

Ο κώδικας που χρησιμοποιήθηκε ήταν σαφής και αριθμητικός: ο αριθμός 1 σήμαινε λευκό χρώμα, το 2 κόκκινο, το 3 μπλε, το 4 κίτρινο και το 5 μαύρο. Εφαρμόζοντας αυτές τις «εντολές» σε πλέγματα, τα νήπια παρατήρησαν πως διάφορες εικόνες (όπως ζωάκια) μπορούσαν να δημιουργηθούν από τη συνδυαστική χρήση των κωδικών μέσα σε τετράγωνα και ορθογώνια παραλληλόγραμμα, αναγνωρίζοντας παράλληλα την επανάληψη των μοτίβων.

f69865aa 3fc9 4bff a7cf 43e98bfd2bfc a6295499 5f47 434b afa1 d320e257254f a34e2e7e 3618 4cbb 9658 701b31163dc6 0f6c3ede 9f92 49a3 a1a8 462d7a26d997

Η δραστηριότητα αυτή αποτέλεσε μια σημαντική γεωμετρική συνέχεια, καθώς τα νήπια, έχοντας ήδη εξοικειωθεί με τον κύκλο μέσα από το παραμύθι “Η Τελεία”, γνώρισαν και εδραίωσαν τώρα το τετράγωνο και το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο ως βασικά δομικά στοιχεία. Μέσω της κωδικοποίησης, ενισχύθηκε η λογικομαθηματική σκέψη και η ικανότητα εκτέλεσης αλγοριθμικών οδηγιών, αποδεικνύοντας ότι η τέχνη μπορεί να γίνει ένα παιχνίδι δομής και λογικής, εισάγοντας τα νήπια στις βασικές έννοιες του προγραμματισμού χωρίς υπολογιστή.

37ea63c4 61dd 42bc b835 bb1d30f6c0da b022a1cd c91c 4940 b31e fd538a3e9800

1afb3ea6 31ad 4879 8151 c6aaa11f0f36 1           1 3

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *