Α’ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΙΤΛΟΣ: ΕΓΩ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ

ΔΙΜΗΝΟ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2022

Α΄ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ

-ΑΡΧΙΚΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑΜΕ ΤΟ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ ΣΤΟ ΚΑΘΡΕΦΤΗ ΚΑΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑΜΕ ΟΤΙ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΕΧΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΧΡΩΜΑ ΜΑΛΛΙΩΝ , ΜΑΤΙΩΝ ΚΛΠ .

-ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΝΑΝΕ ΟΜΑΔΟΥΛΕΣ, ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΩΝ ΜΑΛΛΙΩΝ.

-ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑΜΕ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΟΙΑΖΟΥΜΕ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΔΙΟΙ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΔΥΜΑ ΑΔΕΡΦΑΚΙΑ! ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΕΊΝΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ!

  • ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ΤΟ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΙΣ «ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ», ΚΑΤΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
  • 313297071 1545943305843381 5511473709866799659 nIMG 20221031 074012
  • ΠΑΙΞΑΜΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΟ ΖΑΡΙ, ΟΠΟΥ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΕΡΙΧΝΕ ΤΟ ΖΑΡΙ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ ΠΟΥ ΤΥΧΑΙΝΕ , ΑΠΑΝΤΟΥΣΕ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΠΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΣΟΥ ΦΑΓΗΤΟ; ΖΩΟ; ΠΑΙΧΝΙΔΙ; ΒΙΒΛΙΟ;
  • ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΖΑΡΙ, ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΤΑ ΑΔΕΡΦΙΑ ΤΟΥ Ή ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ.
  • 324513859 873593420642279 1099501340588535375 nIMG 20221017 122620313185882 683757013311037 6842482460832049812 nΕΝΑ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΙΣ ΙΔΙΑΣ ΛΟΓΙΚΗΣ , ΚΑΙ ΣΤΟΧΩΝ, ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΧΝΙΔΙ, Ο ΤΡΟΧΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΣΕΣ. ΚΆΘΕ ΠΑΙΔΙ ΓΥΡΝΟΥΣΕ ΤΟ ΒΕΛΑΚΙ ΤΟΥ ΤΡΟΧΟΥ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΟΥΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΤΟΥ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
  • Β΄ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ: Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ
  • -ΑΡΧΙΚΑ ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΥΙΟΘΕΣΙΑΣ, ΕΞΗΓΗΣΑΜΕ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Η ΛΕΞΗ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΜΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ.
  • -ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΕΙΧΕ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΑΔΕΡΦΙΑ ΤΟΥ, ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.
  • -ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΣΤΗ ΠΑΡΕΟΥΛΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΣΤΗ ΟΥΣΙΑ ΜΑΣ ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΑ ΜΕΛΗ ΟΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ. ΕΠΕΙΤΑ ΚΑΤΑΓΡΑΨΑΜΕ ΤΟ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΚΑΘΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΠΙΝΑΚΑ ΜΑΣ.
  • IMG 20221101 114436 1IMG 20221101 132609
  • ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ΤΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΦΤΙΑΞΕ ΚΑΙ ΤΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΥΡΑΜΙΔΑ
  • IMG 20221031 112547IMG 20221101 132457IMG 20221101 132538
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΤΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΠΑΖΛ.
  • IMG 20221103 124829IMG 20221103 125144 1
  • ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Η ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΟΥΣΑ ΚΑΙ ΟΙ 3 ΑΡΚΟΥΔΕΣ, ΕΠΙΣΗΣ ΤΗ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΣΤΟ YOUTUBE, ΣΑΝ ΜΙΝΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ. ΔΟΥΛΕΨΑΜΕ ΤΟ ΑΡΙΘΜΟ 3 ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΜΙΚΡΟ-ΜΕΣΑΙΟ ΜΕΓΑΛΟ. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΑΝ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΜΕΣΑΙΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΚΟΥΔΑΚΙ, ΚΡΑΒΒΑΤΑΚΙ, ΧΥΛΟ, ΚΑΡΕΚΛΑΚΙ. ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΜΕ ΤΑ ΣΠΙΤΑΚΙΑ ΤΩΝ 3 ΑΡΚΟΥΔΩΝ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
  • IMG 20221103 124006
  • Τραγουδήσαμε τη fingerfamily, (δακτυλοοικογένεια), και δουλέψαμε ταυτόχρονα το αριθμό 5, μετρώντας μέλη-δάχτυλα του χεριού μας.
  • Τα παιδιά κατασκευάσανε τις 5 πέντε κούκλες μέλη της οικογένειας, σε γλωσσοπίεστρα (μπαπάς-μαμά-αδερφός-αδερφή-μωρό),φτιάξανε το αντίστοιχο φύλλο εργασίας με τη πενταμελή οικογένεια, στο σπίτι για 5.
  • IMG 20221102 125242IMG 20221103 132032 1
  • Β ‘ θεματική προσέγγιση «οι φίλοι μου»
  • Συζητήσαμε με τα παιδιά για τους φίλους μας και τη αξία της φιλίας. Συγκεκριμένα, για το πώς πρέπει να φερόμαστε στους φίλους μας. Επίσης τα παιδιά είπανε ποιοι είναι καλύτεροι φίλοι τους, και πώς τους αρέσει να περνάνε το χρόνο μαζί τους.
  • Φτιάξανε ζευγαράκια και με παντομίμα δείξανε τι κάνουν οι φίλοι μεταξύ τους, και ζωγράφισαν τους φίλους τους.
  • Στη συνεχεία επικεντρωθήκαμε στους φίλους μας, μέσα στο Νηπιαγωγείο και για τον τρόπο που πρέπει να φερόμαστε μέσα στη παρέα της τάξης μας. Τα παιδιά είπανε απόψεις , όπως το να βοηθάμε ο ένας το άλλο, να παίζουμε όλοι μαζί, να τραγουδάμε, να μιλάμε όμορφα μεταξύ μας…και φτιάξαμε ένα ομαδικό κολλάζ, ένα κήπο με λουλούδια, κάθε λουλούδι και ένα παιδάκι της τάξης.
  • Παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι, αλληλοβοήθειας, στο οποίο ο ένας φίλος, βοηθούσε το άλλο να διασχίσει, μία προκαθορισμένη διαδρομή. Η συνθήκη της αλληλοβοήθειας, ήταν ότι το ένα από τα δύο παιδιά είχε κλειστά ματάκια.
  • 324388624 677755674052220 1042989773201659115 n324528678 875916233452172 3116942675259494405 n 1324762545 3353459918301785 336989399286191884 n
  • Το επόμενο μουσικό κινητικό παιχνίδι που παίξαμε, περιελάμβανε χορό, με μουσική έντονη, και μόλις τελείωνε η μουσική, τα παιδιά έπρεπε να φτιάξουν ζευγάρια, να μπούνε μέσα σε ένα στεφανάκι και στη συνέχεια να δείξουν με παντομίμα, μία αγαπημένη δραστηριότητα φίλων, όπως αυτές που συζητήσαμε στη παρεούλα, πχ χορεύουμε, τραγουδάμε, παίζουμε κλπ. 
  • https://www.youtube.com/watch?v=fw14M88MGDA&ab_channel=demyfws
  • https://www.youtube.com/watch?v=Ogd6lOhxt14&ab_channel=BabyWalrus
  • ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΛΗΞΕ ΜΕ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΛΙΓΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ.ΤΕΛΟΣ Α΄ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΕΓΩ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ»