ΜΕΡΙΚΟΙ /ΟΛΟΙ Μάθημα 7ο βήματα για τη ζωή

ΕΝΝΟΙΕΣ

– Όλοι οι άνθρωποι δεν είναι ίδιοι.

Κάποια πράγματα ισχύουν για μερικούς και όχι για όλους.

ΣΤΟΧΟΙ

-Να αντιληφθούν τα παιδιά ότι όλα τα πράγματα δεν ισχύουν για όλους τους ανθρώπους.

– Να κατανοήσουν ότι κάτι μπορεί να αρέσει σε ΜΕΡΙΚΟΥΣ αλλά όχι σε ΟΛΟΥΣ του ανθρώπους. 

Βοηθός της ημέρας ο Αλέξανδρος.

162

 

Μας παρουσίασε την οικογένεια του  με ένα κολάζ και μας μίλησε  για αυτή.

Αγαπάει πολύ τον μπαμπά του , βοηθάει και προσέχει την αδερφή του και περνάει ώρες στο σπίτι με τη μαμά παίζοντας πολλά παιχνίδια.

163

164

165

 

167

 

 

Το αγαπημένο του χόμπυ  το τένις . Μας έδειξε τις ρακέτες του και σύγκρινε την παλιά με την καινούργια που είναι πιο μεγάλη γιατί και αυτός μεγάλωσε.

169

 

Τα μετάλλια που πήρε από τα αγαπημένα του αθλήματα

 

170

Το αγαπημένο του παζλ

171

172

 

Και τα βιβλία που αγαπάει πάρα πολύ και διαβάζει πολλά με τη μαμά του.

 

173

175

 

Μας διάβασε το αγαπημένο του βιβλίο

<Ο Φοίβος μαθαίνει να μην είναι ακατάστατος>

177

Η αυλαία  του Αλέξανδρου έτοιμη.

178

179

180

 

Σε χαρτί του μέτρου σχεδιάσαμε τρεις σειρές με αστεράκια.

Μετρήσανε μερικά και όχι όλα από κάθε σειρά.

Από κάθε σειρά χρωματίσανε μερικά και όχι όλα.

181

 

Παρατηρήσαμε και δουλέψαμε την παραπάνω εικόνα.

185

 

Ο βοηθός της ημέρας με τον Ράμπιτς έδινε το λόγο στο παιδί που θα εκτελέσει την εντολή.

183

 

186 187 189 190

 

Δείξε μερικά αγόρια, μερικά κορίτσια, όλα τα αγόρια που κάθονται στη μοκέτα, όλα τα κορίτσια που φοράνε παντελόνι και άλλες εντολές ώστε να αντιληφθούν τις έννοιες ΜΕΡΙΚΟΙ – ΟΛΟΙ.

192 193 194 195

 

Συνεχίσαμε τις έννοιες ΜΕΡΙΚΟΙ – ΟΛΟΙ και με υλικό μέσα από την τάξη.

Παίξαμε ένα παιχνίδι που λέγεται <Γευσιγνώστες>

199 201 202 204 205 206 210

 

Κόψαμε και καθαρίσαμε επτά διαφορετικά φρούτα.

Τα παιδιά κατάλαβαν ότι δεν τρώγονται όλα με τη φλούδα αλλά μερικά θέλουν καθάρισμα.

Μερικά τρώγονται και με και χωρίς φλούδα.

Αφού δοκιμάσαμε από όλα τα φρούτα περιέγραψαν τις γεύσεις.

Ήταν όλα γλυκά, ήταν όλα ζουμερά, μήπως μερικά ήταν ξινά ή πικρά.

 

211

 

 

Φυσικά τα ακτινίδια ήταν που μείνανε γιατί όλα τα παιδιά είπαν ότι είναι ξινά.

212

 

Μιλήσαμε για τις σύνθετες λέξεις όπως η λέξη <Γευσιγνώστης>

Είπαμε ότι σχηματίζεται από δύο άλλες λέξεις. Γεύση και Γνώστης.

Βρήκαμε και γράψαμε και άλλες σύνθετες λέξεις.

215

 

Η μαμά του Αλέξανδρου στην παρέα μας .

Μας μίλησε για τον Αλέξανδρο, πως περνάνε το χρόνο στο σπίτι μαζί και τα ενδιαφέροντα του  και γνωρίσαμε καλύτερα τον Αλέξανδρο.

219

 

Έφερε δωράκια στα παιδιά και τα μοίρασε ο Αλέξανδρος και άκουσε πολλές φιλοφρονήσεις για τον Αλέξανδρο.

221

 

Το δίπλωμα του βοηθού για τον Αλέξανδρο με τις πολύ όμορφες φιλοφρονήσεις από τα παιδιά και η κλήρωση για τον επόμενο βοηθό.

218

 

Συνεχίζουμε. . . …

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ μάθημα 6ο βήματα για τη ζωή

Οι γλωσσικές έννοιες του σημερινού μαθήματος είναι: Συνομιλητής, Δίνω προσοχή, Αγνοώ, Αποσπώμαι, Περισπασμός.

Στόχος, το να καταλάβουν τα παιδιά τη σημασία να ακούν και να απαντούν σε αυτό που λέει κάποιος άλλος.

Να προσπαθούν να διατηρούν την προσοχή τους και να συνεχίζουν μια δραστηριότητα, ακόμα και όταν υπάρχουν περισπασμοί.

Η βοηθός του σημερινού μαθήματος η Γεωργία.

094 095 098 100 092 093

107124

 

Μας παρουσίασε τα αγαπημένα της παιχνίδια και αντικείμενα, φωτογραφίες από χαρούμενες και ευτυχισμένες στιγμές της,  στο χωριό της γιαγιάς οι πιο πολλές, μας διάβασε το αγαπημένο της βιβλίο και φτιάξαμε την αυλαία της.

Στην παρέα μας σήμερα ήρθαν και δυο φίλοι μας. Η Μελίτσια η καμηλοπάρδαλη και ο Γκίλμπο ο πίθηκος. Ο Γκίλμπο όμως δεν άκουγε τον συνομιλή του,  τη Μελίτσια που προσπαθούσε να του πει πως πονάει ο λαιμός της.

102

 

Συζητήσαμε με τα παιδιά τι πρέπει να κάνουμε για να δείξουμε σε κάποιον ότι τον προσέχουμε όταν μας μιλάει

.120

 

Στην παρακάτω εικόνα προσέξαμε ότι η Χαρά δεν αφήνει την Έλενα να παρακολουθήσει τη δασκάλα της.

 

117

 

 

 

Τι κάνουμε όταν δεχόμαστε περισπασμούς;

121

 

156

 

Παίξαμε παιχνίδια αντιμετώπισης περισπασμών,

το< παιχνίδι της σιωπής> ,< αλάτι πιπέρι> , <πετάει  πετάει ο γάιδαρος> παιχνίδια που ενισχύουν την προσοχή και αγνοούν τους περισπασμούς.

133 134 136 137 138 140 128 131

144

 

Η μαμά της Γεωργίας στην παρέα μας, μας μίλησε για τη Γεωργία και το πως περνάνε το χρόνο τους στο σπίτι.

Έκανε πολλές φιλοφρονήσεις στα παιδιά , είπε ότι όλοι τους, είναι οι ήρωες της Γεωργίας , αλλά άκουσε και πολλές φιλοφρονήσεις για τη Γεωργία.

Μας χάρισε και ένα υπέροχο βιβλίο για τη βιβλιοθήκη μας και στο τέλος μας παρουσιάσανε ένα μουσικοκινητικό κομμάτι.

146 148

152

 

Το δίπλωμα του βοηθού για τη Γεωργία.

143

 

Επόμενος βοηθός ο Αλέξανδρος.

Συνεχίζουμε……

ΚΑΝΕ- ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ – ΑΝ ΠΩ μάθημα 4ο βήματα για τη ζωή

Στόχος του σημερινού μαθήματος ήταν να μάθουν τα παιδιά να ακούνε με προσοχή, ώστε αργότερα να μπορούν να κατανοούν και να ερμηνεύουν σωστά τις πληροφορίες που λαμβάνουν , προκειμένου να αποφεύγουν λανθασμένα συμπεράσματα.

Ο βοηθός της ημέρας ήταν ο Αποστόλης.

012 014 008 010

 

Μας παρουσίασε τα αγαπημένα του αντικείμενα, μας μίλησε για αυτά , φτιάξαμε την αυλαία του και πήρε τη θέση του βοηθού.

Το σημερινό μάθημα είχε και αυτό πολύ παιχνίδι.

Αρχίσαμε με το <κάνε – μην κάνεις >

IMG-8fbf3dab91e3351d8cf18b21923026c0-V IMG-941a9fef93f3d2fc0241f8ad922d0add-V

 

<Κάνε ότι λέω>, <αν πω> , <κάνε ότι κάνει ο αρχηγός>

026 027 028 029 022 025

 

<κάνε ότι κάνει ο διπλανός σας>

038 039 041 043 045 048 050 051

 

053

033

IMG-941a9fef93f3d2fc0241f8ad922d0add-V IMG-45668a7f7fc1e073275b954420b9e2e0-V IMG-a203b518ed675172066d401c01192263-V IMG-a5703ab1ceee8128169398f2607b7777-V IMG-ed24b0e28575ac9fa0bf8f066532cd4e-V IMG-f9866caebe142815b17f8fd4ef6a5f8a-V

 

Τα τελευταία αυτά παιχνίδια αρέσανε πολύ στα παιδιά και αφού τα ζωγραφίσανε τα βάλανε στο <κουτί του κεφιού> για να τα ξαναπαίξουμε όταν θα αισθάνονται κουρασμένα.

Και το τελευταίο ψυχοκινητικό παιχνίδι <Κάνω ότι κάνεις για να λύσω τα μάγια>

066 068 074 076 085 086 060 065

059

Η μαμά του Αποστόλη στην παρέα μας μας μίλησε για το <αστεράκι της>

Και η επόμενη βοηθός η Γεωργία. Το πρώτο κορίτσι βοηθός της παρέας μας.

058

Συνεχίζουμε………

 

ΕΙΝΑΙ- ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ-, Ή- ΚΑΙ μάθημα 4ο βήματα για τη ζωή

Οι έννοιες που διαπραγματευτήκαμε σήμερα είναι ότι όλα τα πράγματα , έχουν ή δεν έχουν κάποιες ιδιότητες και ότι μπορούν να έχουν και περισσότερες από μία ιδιότητες.

Αρχίσαμε και σήμερα με τον βοηθό της ημέρας τον Αντώνη.

IMG_1698

IMG_1700

IMG_1701

IMG_1703

 

IMG_1706

 

Μας παρουσίασε τα αγαπημένα του αντικείμενα , τα ζωάκια του που αγαπάει πάρα πολύ , το μετάλλιο  που κέρδισε σε αγώνα μαραθωνίου και το πόσο περήφανος ένοιωσε και για κάποιες στιγμές της ζωής του πολύ χαρούμενες και ευτυχισμένες.

Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με τις έννοιες του μαθήματος,  και το σωστό και λάθος- αλήθεια ή ψέματα.

IMG_1713

 

IMG_1714

 

IMG_1716

 

κάναμε παντομίμα αυτό που θέλαμε να παραστήσουμε και ρωτούσαμε είναι δεν είναι αυτό.

IMG_1726

 

Δουλέψαμε αινίγματα για τις έννοιες είναι δεν είναι.

IMG_1733 IMG_1734 IMG_1735 IMG_1737

 

Παίξαμε παιχνίδια ψυχοκινητικά με την έννοια  ποιος είναι.

IMG_1738 IMG_1741

 

IMG_1744IMG_1746

 

IMG_1747 IMG_1748

 

Στο τέλος του μαθήματος και η μαμά του Αντώνη ήρθε και μας μίλησε για τον Αντώνη και το πως περνούν το χρόνο τους στο σπίτι.

Άκουσε πολύ όμορφες φιλοφρονήσεις για τον Αντώνη και πήρανε ο Αντώνης επάξια το δίπλωμα του βοηθού.

Επόμενος βοηθός ο Αποστόλης.

 

 

 

IMG_1748

IMG_1747

 

Συνεχίζουμε….

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ: Μάθημα 3ο

Στο σημερινό μας μάθημα  οι έννοιες που διαπραγματευτήκαμε ήταν

<Ακούμε με προσοχή>

<Έννοια και χρήση των κανόνων>

Στόχοι του μαθήματος είναι να οριστούν οι κανόνες στη διάρκεια του προγράμματος και της σχολικής ημέρας, να μπορούν τα παιδιά να τους αναφέρουν και να τους δείχνουν και να μπορούν να αναγνωρίσουν τις σωματικές ενδείξεις που φανερώνουν ότι κάποιος προσέχει.

Αρχίσαμε πρώτα με τον νέο μας <βοηθό > τον Νικόλα.

IMG_1566

IMG_1568

IMG_1569

IMG_1570

IMG_1576

IMG_1573

 

Μας παρουσίασε τα αγαπημένα του πράγματα, μας μίλησε για τον εαυτό του , μας έδειξε φωτογραφίες και αφού φτιάξαμε την αυλαία του πήρε τη θέση του βοηθού για να αρχίσουμε .

Είχαμε όμως μια απρόσμενη εισβολή. Στην παρέα μας ήρθε ένα βατραχάκι για να μας παρακολουθήσει και να μας βοηθάει στο πρόγραμμα.

IMG_1581

 

IMG_1586

 

Ήταν όμως πολύ ζωηρό και παρορμητικό και πείραζε και ενοχλούσε τα παιδιά.

Δεν ήξερε από κανόνες και αποφασίσαμε με τα παιδιά να φτιάξουμε κανόνες και να τους ζωγραφίσουμε , έτσι ώστε να τους βλέπει και το βατραχάκι αλλά και εμείς  .

IMG_1592

 

Τους κανόνες αφού τους υπογράψαμε όλοι και είπαμε ότι είναι συμβόλαιο που πρέπει να τηρούμε τους κρεμάσαμε στον πίνακα για  να μην τους ξεχνάμε.

Στη στη συνέχεια καθοδηγήσαμε τα παιδιά να βρουν ευγενικές εκφράσεις που θα μπορούν να χρησιμοποιούν στη τάξη  ώστε να καλλιεργηθεί ένα πολιτισμένο κλίμα και να μάθουν τα παιδιά χρησιμοποιούν κατάλληλα τις μαγικές λέξεις ευγένειας.

Διαβάσαμε και δύο βιβλία

IMG_1641

IMG_1632

IMG_1633

 

 

Τα παιδιά σε χαρτόνι σε σχήμα ορθογώνιο γράψανε και ζωγραφίσανε εκφράσεις ευγένειας.

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη σκάλα της ευγένειας   τοποθετώντας τα ορθογώνια από το φαρδύ στο πιο στενό για να δώσουμε το σχήμα.

Τα παιδιά πειραματίστηκαν με τα ορθογώνια τους και βρήκανε δύο τρόπους κατασκευής.

IMG_1634

IMG_1626

 

IMG_1627

 

IMG_1628

 

IMG_1629

 

Τελικά τα παιδιά επιλέξανε αυτό το είδος σκάλας το αριθμήσαμε και έτοιμη η σκάλα της ευγένειας με το σύνθημά μας.<Όταν φέρομαι ευγενικά νιώθω μια ηρεμία και μια ζεστασιά και η καρδιά μου πλημμυρίζει με αγάπη>

IMG_1637

 

Παίξαμε παντομίμα τις εκφράσεις ευγένειας.

IMG_1655

IMG_1656

 

IMG_1653

 

Παίξαμε και ένα παιχνίδι ρόλων για ένα καινούργιο παιδί που ήρθε στο σχολείο και και δεν ξέρει πως πρέπει να συμπεριφερθεί. Έτσι ο διπλανός του τον διορθώνει κάθε φορά που κάνει κάτι λάθος.

IMG_1600

 

IMG_1607

 

IMG_1608

 

Η μαμά του Νικόλα του βοηθού μας ήρθε και μας μίλησε για τον Νικόλα τον < Ήρωα της> όπως  μας είπε , το πόσο γενναίος και δυνατός είναι και για τη στενή σχέση που έχει με τον αδερφό του τον Αποστόλη που είναι  δίδυμοι.

IMG_1613

IMG_1619

IMG_1621

 

Πόσο καλός είναι στο ποδόσφαιρο και πόσο πολύ τον αγαπάει.

 

 

IMG_1610

 

Το δίπλωμα του βοηθού για τον Νικόλα και η κλήρωση για τον επόμενο βοηθό μας.

IMG_1618

 

Συνεχίζουμε. . . .

ΦΙΛΟΦΡΟΝΗΣΕΙΣ: ΜΑΘΗΜΑ 2o

Στο  δεύτερο μάθημα του προγράμματος , κάνουμε φιλοφρονήσεις?

Στόχοι αυτής της ενότητας είναι:

Να εισαχθεί η έννοια της απόδοσης ρόλων

Να αρχίσει να ενισχύεται σταδιακά η αυτοεκτίμηση των παιδιών

Να παρουσιαστεί η αντίληψη της φιλοφρόνησης.  

Αρχίσαμε και αυτή τη φορά με παιχνίδια συνεργασίας και ενδυνάμωσης της ομάδας.

 

IMG_1446

IMG_1450

 

IMG_1452

 

Κάνουμε ένα περίπατο στην πόλη μας. Δεν γνωρίζουμε κανέναν. Χαμογελάμε όμως και χαιρετάμε ευγενικά όσους συναντούμε και συνεχίζουμε τον περίπατό μας.

IMG_1454

IMG_1458

IMG_1460

 

Βρίσκουμε κάποια σύμβολα στο δρόμο και τα περιεργαζόμαστε.

Προσέχουμε ότι και οι άλλοι περαστικοί έχουν και αυτοί βρει τα σύμβολα τους πλησιάζουμε και ανακαλύπτουμε πως κάποια ταιριάζουν.

Βρίσκουμε το όμοιό μας και γινόμαστε ζευγάρια. Συνεχίζουμε τον περίπατό μας για να γνωριστούμε καλύτερα . στο τέλος το κάθε ζευγάρι παρουσιάζει το ταίρι του μιλώντας για αυτόν με όμορφα λόγια.

 

IMG_1462

IMG_1469

 

Ο Κωνσταντίνος ο πρώτος μας βοηθός παίρνει τη θέση του δίπλα στις κυρίες και φοράει την κονκάρδα του βοηθού για να ξεχωρίζει.

IMG_1471

 

IMG_1475

 

Μας παρουσιάζει τα αγαπημένα του αντικείμενα που έφερε από το σπίτι του και μας μιλάει για όλα.

IMG_1478

 

Το αγαπημένο του βιβλίο.

IMG_1480

Το αγαπημένο του τρενάκι δώρο από τα πρώτα του Χριστούγεννα.

IMG_1482

 

ΤΟ προβατάκι που το αγαπάει πολύ γιατί όπως μας έδειξε γεμίζει η μαμά του την κοιλίτσα του με ζεστό ρύζι και όταν ο Κωνσταντίνος πονάει το βάζει πάνω στην κοιλίτσα του και οι πόνοι περνούν.

IMG_1486

 

Η αγαπημένη του λιχουδιά που στο τέλος τη μοιράστηκε με τους φίλους του.

IMG_1534

 

Τα αγαπημένα πράγματα του βοηθού τοποθετήθηκαν στην αυλαία του βοηθού και μείνανε εκεί μέχρι το τέλος της ημέρας.

IMG_1493

 

IMG_1496

 

IMG_1495

 

Μιλήσαμε για την έννοια της φιλοφρόνησης και παίξαμε παιχνίδια ρόλων αφού πρώτα ο βοηθός φόρεσε τις διακριτικές κονκάρδες για όσους παίζουν ρόλους.

Πάνω στην ώρα ήρθαν οι φίλοι μας από το δεύτερο τμήμα να μας προσφέρουν ζεστή σούπα που φτιάξανε. Τους ευχαριστήσαμε πολύ και τους κάναμε πολλές φιλοφρονήσεις για τη σούπα που μας προσφέρανε αλλά και για τους ίδιους για να αισθανθούν όμορφα και μοναδικοί.

IMG_1501

IMG_1499

 

Οι γονείς του Κωνσταντίνου ήρθαν και μας μιλήσανε για αυτόν.

Ο Κωνσταντίνος  πήρε το όνομά του από τον αγαπημένο του θείο,IMG_1523

ο οποίος μετά από ένα ατύχημα έμεινε καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι. Ο Κωνσταντίνος είναι ο καλύτερος βοηθός για τον θείο του και τον αγαπάει πάρα πολύ. Δίνει μεγάλη χαρά και δύναμη στο θείο του και όλοι είναι πολύ περήφανοι για αυτόν.

IMG_1526

 

IMG_1529

 

IMG_1530

 

Τα παιδιά πριν κλείσουμε το πρόγραμμα κάνανε πολλές φιλοφρονήσεις στους γονείς του Κωνσταντίνου και αισθανθήκανε πολύ όμορφα.

τέλος ο Κωνσταντίνος μοίρασε τις επιστολές για τους γονείς σε όλα τα παιδιά και με κλήρωσε μας έδωσε τον επόμενο βοηθό.

IMG_1532

 

IMG_1520

 

Επάξια ο Κωνσταντίνος πήρε το δίπλωμα του καλύτερου βοηθού με τις φιλοφρονήσεις των φίλων του και κέρδισε το θαυμασμό τους.

IMG_1506

 

Συνεχίζουμε…….

Έναρξη

IMG_1421

 

Σήμερα ξεκινήσαμε να δουλεύουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα <<Βήματα για τη ζωή>> της Νάντιας Κουρμούση και του Βασίλη Κούτρα. 

Είναι ένα πρόγραμμα ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων για το νηπιαγωγείο. 

Βασίζεται στην πεποίθηση ότι η προαγωγή της ψυχικής υγείας έχει κριτική σημασία και ότι τα παιδιά ανταποκρίνονται καλύτερα στις απαιτήσεις της μάθησης και του σχολείου, όταν εμείς οι εκπαιδευτικοί ανταποκρινόμαστε θετικά στις ανάγκες τους για συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη. 

Σκοπός του προγράμματος είναι να διδαχθούν τα παιδιά όχι το “τι” αλλά το “πως” να σκέφτονται, να αναπτύξουν την αυτοεκτίμηση τους και να καλλιεργήσουν ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες, με έμφαση στην διαχείριση συναισθημάτων και στην επίλυση των προβλημάτων.

Αποφασίσαμε να δουλεύουμε το πρόγραμμα σε συγκεκριμένες και σταθερές μέρες, Τρίτη και Πέμπτη.

Σήμερα ήταν η πρώτη μέρα της εφαρμογής του προγράμματος.

Η γνωριμία των παιδιών με το πρόγραμμα, η σημασία και ο ρόλος του παιδιού <<βοηθού>>, η γνωριμία με τα υλικά και τα εργαλεία του προγράμματος.

Πριν από κάθε δραστηριότητα προηγούνται παιχνίδια υποστήριξης και έναρξης φιλίας, συνεργασίας και ομαδικότητας για το δέσιμο της ομάδας. Τα παιχνίδια γίνονται πάντα στον κύκλο. 

IMG_1405

 

IMG_1408

 

IMG_1409

 

Δίνεται μία κίνηση , ένας παλμός και μεταφέρεται από τον έναν στον άλλο μέχρι να φτάσει η κίνηση σε εκείνον που ξεκίνησε.

IMG_1413

 

Τα παιδιά κρατώντας αγκαλιά την κούκλα περσόνα, μας είπε ότι ήθελε το καθένα σημαντικό για τον εαυτό του και το πως αισθάνεται.

IMG_1246

IMG_1247

IMG_1253

IMG_1258

IMG_1267

IMG_1273

 

Γνωρίσανε τα εργαλεία του προγράμματος . Το κουνελάκι διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, γιατί δίνει το σύνθημα για την ώρα που μιλάμε, δείχνει  ποιο  παιδί έχει σειρά μιλήσει και επιβάλει την ήρεμη συμπεριφορά. Δεν του αρέσει καθόλου η φασαρία.

Το ζωηρό βατραχάκι , η μικρή καμηλοπάρδαλη και ο πίθηκος Γκίλμπο παίζουν σημαντικό ρόλο στο πρόγραμμα.

IMG_1315

 

Το κουνελάκι μας δεν είχε όνομα και αποφασίσαμε να του δώσουμε εμείς όνομα για να αισθάνεται όμορφα όταν θα έρχεται στην παρέα μας.

Τα παιδιά προτείναν  διάφορα ονόματα , αλλά το κουνελάκι δεν αποφάσιζε μάλλον για να μη στεναχωρήσει αυτά τα παιδιά που δε θα επίλεγε το δικό τους όνομα.

Έτσι το κουνελάκι πήρε τ όνομα με κλήρωση που είναι και ο ποιο δίκαιος τρόπος όπως προτείνει το πρόγραμμα.

IMG_1318

IMG_1324

 

Το όνομα του είναι Ράμπιτς.

IMG_1402

 

Και με κλήρωση κάθε μέρα θα βρίσκουμε τη θέση μας στην παρεούλα .

IMG_1442

 

Φτιάξαμε το <Κουτί του κεφιού>. τα παιδιά θα ζωγραφίζουν και θα βάζουν εκεί μέσα όποια δραστηριότητα ή παιχνίδι τους άρεσε και όταν θα νοιώθουμε κουρασμένοι ή κακόκεφοι θα επιλέγουμε κάτι από το κουτί να κάνουμε για να βρίσκουμε το κέφι μας.

IMG_1425

 

Τα παιδιά γράψανε το όνομά τους το τυλίξανε σε ρολό και ετοιμάσαμε τις δύο γυάλες για την επιλογή του βοηθού.  Η μία γυάλα γράφει εγώ έγινα βοηθός και η άλλη εγώ δεν έγινα. Ο βοηθός θα επιλέγεται κάθε φορά με κλήρωση και το όνομα  του παιδιού που έγινε βοηθός θα μπαίνει στη γυάλα του <εγώ έγινα βοηθός> μέχρι να κληρωθούν όλα τα παιδιά για αυτή τη θέση.

IMG_1433

IMG_1434

IMG_1435

IMG_1438

Και να ο πρώτος μας βοηθός. Ο Κωνσταντίνος . Παίρνει το κουτί του βοηθού στο σπίτι του για να μας τον επιστρέψει στο επόμενο μάθημα.

Μέσα στο κουτί κάθε βοηθός μπορεί να βάζει ότι αυτός θεωρεί σημαντικό για τον εαυτό του για να μας παρουσιάσει ,για να τον γνωρίσουμε καλύτερα.

IMG_1430

 

Ο κάθε βοηθός θα συμπληρώνει και ένα ομμάτιά παζλ   , μια ιδέα που την πήραμε από το διαδίκτυο από άλλο νηπιαγωγείο που υλοποίησε το πρόγραμμα και το ευχαριστούμε πολύ. Όταν όλα τα παιδιά συμπληρώσουν το κομμάτι τους θα φτιάξουμε το δικό μας παζλ της ομάδας και της φιλίας μας.

IMG_1491

 

Σ αυτό το πρόγραμμα θα παίζουμε πολύ. Θα παίζουμε παιχνίδια ρόλων. Και για να ξεχωρίζουν όσοι είναι οι ηθοποιοί φτιάξαμε διακριτικά ειδικές  κονκάρδες που θα τις φοράνε κάθε φορά που θα υποδύονται κάποιον ρόλο.

Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν 16 μαθητές του πρώτου τμήματος και δύο νηπιαγωγοί. Η κ. Θεσσαλία και η κ. Θωμαή  νηπιαγωγός παράλληλης στήριξης.

Συνεχίζουμε….

 

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Μέσα από λογοτεχνικά κείμενα, παιδική λογοτεχνία, πίνακες ζωγραφικής, και το πλούσιο υλικό που υπάρχει στο διαδίκτυο τα παιδιά γνώρισαν τα δικαιώματά τους και τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου.

IMG_0535IMG_0537

 

IMG_0632 IMG_0636 IMG_0644IMG_0677 IMG_0688 IMG_0694 IMG_0710 IMG_0785

 

Φτιάξαμε πίνακες αναφοράς, ζωγραφίσαμε τα δικαιώματα, κάναμε κολάζ, παίξαμε παιχνίδια, φτιάξαμε κομικς και δικά μας βιβλία, δικά μας παιχνίδια και άλλες πολλές δραστηριότητες.

IMG_0412 IMG_0415

 

IMG_0615 IMG_0616 IMG_0617 IMG_0618

 

IMG_0619 IMG_0620 IMG_0628IMG_0707

 

IMG_0581IMG_0665 IMG_0668 IMG_0022

Ο μαγικός καθρέφτης

  <Ο μαγικός καθρέφτης> 

 

058

PB034864

 

Ένας μοναδικός άνθρωπος κρύβεται μέσα. <Ο Εαυτός μου>.

PB034857

PB034860

 

Ζωγραφίζω το πρόσωπό μου και κάνω τον κύκλο της

μοναδικότητας μου.

PB044866

PB044868

 

Σύνθεση προσώπου – Ατομικό κολλάζ.

PB054870PB054871

 

Προσέγγιση του< σώματος – εαυτού> μέσα από την τέχνη.

Γνωριμία με τα Κυκλαδικά ειδώλια.

PB054878

PB064883

 

 

Δραματοποιούμε επισημαίνοντας την δυσκολία των γλυπτών

να κινηθούν εφόσον δεν έχουν μάτια.

PB114888

PB114891

 

Γινόμαστε κυκλαδικά ειδώλια, περπατάμε ανάμεσα σε δέντρα, 

ακολουθούμε διαδρομές πάνω σε ύφασμα ξυπόλητοι, 

για να μπορέσουμε να νοιώσουμε με τα γυμνά πόδια μας 

που πατάμε εφόσον δεν έχουμε μάτια.

PB124896

 

PB124897

 

094

 

Τρία σχοινιά στο έδαφος γίνονται 3 πρόσωπα σε σχήμα οβάλ

με τριγωνική μύτη.Επισημαίνουμε το μικρό- μεγάλο μεσαίο, μακρύ- κοντό

πιο κοντό .Σχήματα, οβάλ-τρίγωνο.

PB134907

 

 

Βάζουμε τις λέξεις εκεί που πρέπει συμβουλευόμενοι τον πίνακα 

αναφοράς.

PB134908

PB124903

PB124904PB124905

 

 

         

Εισαγωγή στην έννοια πορτρέτο. 

PB134910

 

Τοποθετούμε τις καρτέλες αναφοράς σε κάθε σημείο του προσώπου.

PB134911

 

Φτιάχνουμε το δικό μας πορτρέτο και το παίρνουμε στο σπίτι μας.

PB134913

 

PB134915

ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

 

 

 

P9110794

Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

 

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΜΑΔΑΣ

P9170799

P9170808

 

 

 

 

 

 

 

 

P9170805

 

 

 

 

 

 

 

 

P9170806

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΑΣ

P9170803

P9170800

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΤΟ ΚΑΛΟΣΩΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ

P9170811