Σχέδιο ετοιμότητας αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών

ΣΧΕΔΙΟ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

Το  2/θ Νηπιαγωγείο Χρυσαυγής, υλοποιώντας την υπ’αριθμ. 107/1/158/174 οδηγία τηςΔ/νσης ΠΣΕΑ Της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Τάξης κατάρτισε Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας. Η σύνταξη σχεδίου έκτακτης ανάγκης έχει ως στόχο την αντιμετώπιση των συνεπειών του σεισμού – πυρκαγιάς, τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους μαθητές με ψύχραιμες και οργανωμένες κινήσεις που θα έχουν αποφασισθεί και σχεδιαστεί εκ των προτέρων. Αποστολή αυτού είναι η προστασία των εργαζομένων και των φοιτούντων   στο   Σχολείο   αυτό   μαθητών, η προστασία του κτιριακού συγκροτήματος, του εξοπλισμού και του αρχειακού υλικού, σε περιπτώσεις εκδήλωσης εκτάκτων περιστατικών.

Στην κατεύθυνση αυτή, στη σχολική μας μονάδα για το παρόν σχολικό έτος 2025-26 θα υλοποιηθούν τα ακόλουθα:

  • επικαιροποίηση του Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης του Σχολείου

 

  • διοργάνωση ασκήσεων ετοιμότητας για σεισμό ή άλλο έκτακτο περιστατικό
  • ενημέρωση του προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων καθώς και  των αρμόδιων φορέων που καλούνται να συνδράμουν στην υλοποίηση του   σχεδίου.

 

Το παρόν Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης του  2/θ Νηπιαγωγείου Χρυσαυγής το οποίο στεγάζεται στην Χρυσαυγή (όροφοι: ένας), συντάχθηκε τον Σεπτέμβριο  του 2020 με ευθύνη της προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου  Κανέλα Θεσσαλίας σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Ο.Α.Σ.Π., λοιπών αρμόδιων αρχών & φορέων και του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας  και Θρησκευμάτων,  και αφορά στη σχολική περίοδο  2025-26.

 

Το Σχέδιο αυτό θα επικαιροποιηθεί κατά τη διάρκεια της σχολικής αυτής χρονιάς οποτεδήποτε κριθεί απαραίτητο. Το παρόν σχέδιο επικαιροποιείται κάθε σχολική χρονιά με ευθύνη της προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου. Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιείται άσκηση εκκένωσης των κτιρίων και ενημέρωσης των μαθητών. Η άσκηση αυτή θα επαναλαμβάνεται άλλες δύο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους (μία φορά ανά τρίμηνο). Κατά τις προκαθορισμένες συναντήσεις με τους γονείς επικαιροποιούνται τα στοιχεία επικοινωνίας των μαθητών και ενημερώνονται οι γονείς για τις συνθήκες και τους όρους παραλαβής των μαθητών από το σχολείο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Το νηπιαγωγείο Χρυσαυγής αποτελείται από 2 κτίρια με δύο διαφορετικές αυλές και εισόδους το καθένα.

Στο  1ο κτίριο είναι ισόγειο και  λειτουργούν το 1ο πρωινό τμήμα  και ένα ολοήμερο- προαιρετικό, το οποίο  αποτελείται από δυο αίθουσες διδασκαλίας, το γραφείο των εκπ/κών, την κουζίνα ,την αποθήκη και τις τουαλέτες. Στο 2ο κτίριο λειτουργεί το 2ο πρωινό τμήμα  του Νηπιαγωγείου, το οποίο  αποτελείται από μία αίθουσα διδασκαλίας, την κουζίνα και τις τουαλέτες και είναι ισόγειο.

Σε περίπτωση σεισμού, ως  ασφαλής χώρος συγκέντρωσης των νηπίων ορίζονται  τα  δύο προαύλια του Νηπιαγωγείου μας. Για τον τόπο συγκέντρωσης , σε περίπτωση σεισμού, έχουν ενημερωθεί οι γονείς των νηπίων.

Θα γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και σε διαφορετικές περιπτώσεις εκδήλωσης σεισμού (ώρα μαθήματος ή διαλείμματος), ώστε τα παιδιά να είναι κατατοπισμένα και ενημερωμένα.

Το σχέδιο περιλαμβάνει τρία στάδια:

Α) Ενέργειες πριν από το σεισμό

Β) Ενέργειες κατά τη διάρκεια και

Γ) Ενέργειες μετά τη λήξη του σεισμού.

Α. ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ Ή ΑΛΛΟ ΕΚΤΑΚΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ

– Τα παιδιά έχουν προετοιμαστεί ψυχολογικά για την πιθανότητα αντιμετώπισης σεισμού.

–  Ενημερώνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί ότι σε περίπτωση σεισμού το γενικό συντονισμό της εφαρμογής του σχεδίου δράσης έχει η προϊσταμένη  του Νηπιαγωγείου Κανέλα Θεσσαλία και σε περίπτωση  απουσίας της την αναπληρώνει η κ.Βραστινιώτου Ανδρομάχη . Σε περίπτωση απουσίας των προηγούμενων ατόμων το συντονισμό αναλαμβάνει η κ.Πουσούλη Αικατερίνη .

–  Αναρτάται  το σχέδιο εκκένωσης του κτιρίου σε κάθε αίθουσα και σε εμφανές σημείο.

–  Ενημερώνονται οι νηπ/γοί για τη θέση στην οποία βρίσκονται οι γενικοί διακόπτες του ρεύματος, του νερού, για τη εγκατάσταση της κεντρικής θέρμανσης, καθώς και για τον τρόπο λειτουργίας των πυροσβεστήρων.

–  Γίνεται ενημέρωση των νηπ/γών και των νηπίων για τις ενέργειες στις οποίες θα προβούν σε περίπτωση σεισμού.

–  Τοποθέτηση πινακίδας, κοντά στο τηλέφωνο, με αριθμούς τηλεφώνων άμεσης βοήθειας, π.χ. της Αστυνομίας, Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, Κέντρου Υγείας , ΟΤΕ, ΔΕΗ, Δήμου Λαγκαδά.

–  Προμήθεια επαρκούς φαρμακευτικού υλικού και αντικατάσταση όσων υλικών Πρώτων Βοηθειών έχουν εξαντληθεί ή έχει παρέλθει η ημερομηνία λήξης τους.

–  Ύπαρξη φακού με μπαταρίες και μια σφυρίχτρα.

–  Τοποθέτηση σε χαμηλές θέσεις των αντικειμένων που έχουν μεγάλο βάρος ή όγκο.

–  Καλή στήριξη των βιβλιοθηκών, ώστε να αποφευχθεί η περίπτωση πτώσης τους προς τα εμπρός.

–  Ενημέρωση των γονέων για τον τόπο συνάντησης μετά το σεισμό. Ως χώρος συνάντησης ορίζεται η ΘΕΣΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ στο κέντρο της αυλής των δύο κτιρίων του νηπιαγωγείου μας όσο γίνεται μακρύτερα από τις όψεις του κτιρίου .

–  Ενημέρωση των νηπ/γών για τη θέση που βρίσκεται το αρχείο του νηπ/γείου και έγκαιρη μεταφορά του σε ασφαλές σημείο.

 

Β. ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Β1. Σεισμός την ώρα του μαθήματος.

Κατά τη διάρκεια της σεισμικής δόνησης:

–  Η νηπιαγωγός φωνάζει «παιδιά, σεισμός». Τα παιδιά μπαίνουν κάτω από τα τραπεζάκια και η νηπιαγωγός κάτω από το δοκάρι της πόρτας.

–  Τα νήπια περιμένουν ψύχραιμα τις οδηγίες της νηπιαγωγού.

–  Δεν εγκαταλείπουν το κτίριο χωρίς εντολή.

–  Δεν πλησιάζουν κοντά σε παράθυρα.

–  Δεν προσπαθούν να διαφύγουν από τα παράθυρα.

Β2. Σεισμός κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.

Κατά τη διάρκεια της σεισμικής δόνησης:

–  Όσοι βρίσκονται μέσα στο κτίριο του νηπ/γείου, σε αίθουσες ή κοινόχρηστους χώρους, δεν βγαίνουν έξω και προσπαθούν να απομακρυνθούν από τα επικίνδυνα σημεία, να προστατευθούν από πιθανές ανατροπές επίπλων ή αντικειμένων, καλυπτόμενοι σε ασφαλή σημεία.

–  Όσοι βρίσκονται στο προαύλιο, παραμένουν εκεί αποφεύγοντας τις επικινδυνότητες.

–  Συγκέντρωση στο κέντρο της αυλής του Νηπιαγωγείου – Αναμονή για την εξέλιξη και την ολοκλήρωση του σεισμικού φαινομένου.

 

Γ. ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΟΥ

–  Μόλις τελειώσει ο σεισμός, αποχωρούμε ήρεμα και με τάξη από το νηπιαγωγείο.

–  Συγκεντρωνόμαστε στην αυλή του Νηπιαγωγείου. Από εκεί θα παραλάβουν οι γονείς τα παιδιά τους.

–  Γίνεται έλεγχος των κτιριακών εγκαταστάσεων, κλείνουμε τους διακόπτες του ρεύματος και του νερού.

–  Αν  υπάρχουν φωτιές τις σβήνουμε.

–  Αν υπάρχουν ελαφρά τραυματισμένοι τους μετακινούμε σε ασφαλές σημείο. Δεν μετακινούμε βαριά τραυματισμένα άτομα.

–  Αν χρειάζεται τηλεφωνούμε στο Κέντρο Υγείας Λαγκαδά ή στην Πυροσβεστική για βοήθεια.

–  Μένουμε μακριά από κτίρια που έχουν  υποστεί βλάβες, γιατί αυτές μπορεί να επιδεινωθούν με τους μετασεισμούς.

–  Ενημερώνουμε τα παιδιά ότι δεν πρέπει να αγγίζουν τα ηλεκτροφόρα καλώδια που είναι πεσμένα στο έδαφος, ούτε τα αντικείμενα που ακουμπούν στα καλώδια. Υπάρχει κίνδυνος ηλεκτροπληξίας.

–  Δεν αποχωρεί κανένας εκπαιδευτικός αν δεν παραδοθεί και τακτοποιηθεί και η τελευταία εκκρεμότητα, σε σχέση με την όλη κατάσταση των μαθητών και του νηπιαγωγείου.

–  Η προϊσταμένη του νηπ/γείου  αναλαμβάνει να ειδοποιήσει τις προϊστάμενες αρχές για ζημιές, τραυματίες και οποιαδήποτε άλλη βοήθεια χρειαστεί.

–  Τα νήπια δεν απομακρύνονται από το χώρο του Σχολείου, παρά μόνο με τη συνοδεία των γονέων τους ή κάποιου συγγενικού τους προσώπου.

–  Καθαρίζουμε αργότερα το νηπ/γείο από σπασμένα και επικίνδυνα αντικείμενα.

–  Αν ο σεισμός  ήταν μεγάλος σε ισχύ και διαπιστωθούν εκτεταμένες ζημιές, πρέπει να ειδοποιηθεί η αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία του Νομού για να αποφανθεί για την καταλληλόλητα του κτιρίου.

ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

– Φαρμακεία  πρώτων  βοηθειών

– Σταθερό φαρμακείο σε κοινόχρηστο χώρο  (διάδρομος)

–  Κινητό φαρμακείο στο γραφείο των δύο τμημάτων (πρωινών)

–  Υπεύθυνη  του  φαρμακείου είναι η Νηπιαγωγός κ. Βραστινιώτου    Ανδρομάχη και η κ. Ωραιοπούλου Δήμητρα

–  Υπεύθυνη διάσωσης όσων κινδυνεύουν είναι όλοι οι νηπιαγωγοί που παραβρίσκονται στο χώρο.  Ο έλεγχος για την ύπαρξη τραυματιών και η μεταφορά όσων από αυτούς κινδυνεύουν άμεσα θα γίνει στον χώρο συνάντησης με  τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού που έχει οριστεί.

–  Υπεύθυνοι Πυρόσβεσης είναι   οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.

Μετά την εκκένωση του Νηπιαγωγείου οι εκπαιδευτικοί θα ελέγξουν την απομόνωση των δικτύων ύδρευσης, φωτισμού και κεντρικής θέρμανσης στα σημεία των γενικών πινάκων της παροχής τους. Εάν υπάρξει πυρκαγιά χρησιμοποιούν τους πυροσβεστήρες. Η προϊσταμένη ειδοποιεί την πυροσβεστική και τα παιδιά οδηγούνται στο χώρο συγκέντρωσης που έχει εκ των προτέρων καθοριστεί.

–  Σε περίπτωση πλημμυρών όλοι οι μαθητές θα παραμείνουν στο χώρο του Νηπιαγωγείου

–  Υπεύθυνη για την απαγόρευση προσέγγισης  των αιθουσών και των επικίνδυνων σημείων από τους μαθητές ορίζονται όλοι οι εκπαιδευτικοί που παρευρίσκονται στο χώρο.

–  Υπεύθυνες για την παροχή μέριμνας και φροντίδας των μαθητών ορίζονται όλοι οι εκπαιδευτικοί που παρευρίσκονται στο χώρο.  Όσο οι μαθητές θα βρίσκονται μετά την έξοδο τους στο χώρο συνάντησης θα γίνεται προσπάθεια αποφυγής  πανικού και διατήρηση της ψυχραιμίας τους από τις εκπαιδευτικούς . Οι ίδιες νηπιαγωγοί παραδίδουν τους μαθητές με ονομαστική καταγραφή χρησιμοποιώντας τις καταστάσεις οι οποίες θα υπάρχουν για αυτό το σκοπό.

– Η παράδοση των μαθητών στους γονείς ή κηδεμόνες  θα γίνεται μόνο στο χώρο συνάντησης, για τον οποίο οφείλουν οι σχολικές μονάδες να τους ενημερώσουν κατά την έναρξη του διδακτικού έτους.

– Το διδακτικό προσωπικό αποχωρεί μόνο μετά την παράδοση και του τελευταίου μαθητή.

– Το Αρχείο του Σχολείου θα γίνει προσπάθεια να απομακρυνθεί και να προστατευτεί από την καταστροφή από την Προϊσταμένη του Σχολείου και σε περίπτωση απουσίας ή για ενίσχυση από τις Νηπιαγωγούς Πουσούλη Αικατερίνη και Βραστινιώτου Ανδρομάχη μετά την λήξη και την τακτοποίηση των μαθητών στο χώρο συνάντησης.

– Η μετακίνηση των μικρών μαθητών, εφόσον δεν εμφανίσθηκαν οι οικείοι τους  για την παραλαβή τους, θα γίνει με ευθύνη των Νηπιαγωγών.

– Δεν θα φύγει κανείς εκπαιδευτικός αν δεν παραδοθεί και τακτοποιηθεί και η τελευταία εκκρεμότητα, σε σχέση με την όλη κατάσταση των μαθητών και του σχολείου.

– Η Προϊσταμένη θα ειδοποιήσει τις Προϊστάμενες Αρχές για ζημιές, τραυματίες και οποιαδήποτε άλλη βοήθεια χρειαστεί.

-Αντίγραφο του παρόντος σχεδίου ετοιμότητας  παραδίδεται στους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας με την έναρξη κάθε σχολικού έτους με ευθύνη των Προϊσταμένων.

Το παρόν εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση έκτακτης ανάγκης όπως πυρκαγιά, σεισμός, πλημμύρα, τρομοκρατική ενέργεια και γενικά κάθε συμβάν που απειλεί τη ζωή και την ακεραιότητα των μαθητών και των εργαζομένων στο σχολικό συγκρότημα και επιβάλλει την ασφαλή διακοπή της λειτουργίας και εγκατάλειψής του.

 

Τηλέφωνα Πρώτης Ανάγκης!  
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ 100
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ 199
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ 112
ΕΚΑΒ 166
ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΓΚΑΔΑ 2394330700
ΔΕΗ 2394022322
ΔΑΣΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ 1591
ΓΡΑΜΜΗ ΖΩΗΣ-SOS 175
0ΤΕ 13888

 

 

Επισημάνσεις προς τους γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών.

Το παρόν κείμενο αποτελεί προσάρτημα του Σχεδίου Αντιμετώπισης Έκτακτων Αναγκών του 2/θ Νηπιαγωγείου Χρυσαυγής, που περιλαμβάνει τις απαραίτητες επισημάνσεις και ενέργειες για την αποτελεσματικότερη προφύλαξη των μαθητών και του προσωπικού του σχολείου σε περίπτωση σεισμού ή πυρκαγιάς.

Σας ενημερώνουμε πως το σχολείο έχει φροντίσει για τη μέγιστη ασφάλεια και προστασία των νηπίων κατά τη στιγμή του συμβάντος (σεισμού/πυρκαγιάς κλπ), την ασφαλή εκκένωση του διδακτηρίου προς το χώρο καταφυγής και την προστασία των μαθητών μέχρι την παραλαβή τους από τους γονείς/κηδεμόνες.

Οι ενέργειες αυτές συμπεριλαμβάνονται στο καταρτισθέν Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτων Αναγκών που έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

  1. Περιλαμβάνει με λεπτομέρειες όλες τις ενδεικνυόμενες ενέργειες για τη διαδικασία διαφυγής από το εσωτερικό του σχολικού κτιρίου μέχρι την έξοδο από αυτό καθώς και την προσέγγιση και παραμονή στον ασφαλή χώρο καταφυγής.
  2. Η εκπαίδευση επί των προβλεπόμενων διαδικασιών και η επιτυχής υλοποίησή τους αποτελεί βασική προτεραιότητα του προσωπικού του σχολείου.
  3. Η εξοικείωση του διδακτικού προσωπικού και των μαθητών του νηπιαγωγείου με τις διαδικασίες και τις ενέργειες πρόληψης και αντιμετώπισης εξασφαλίζεται από τις προγραμματισμένες δραστηριότητες με τη διεξαγωγή ασκήσεων ετοιμότητας .

Ωστόσο, για την αποτελεσματικότερη και ασφαλέστερη διαχείριση οποιασδήποτε ενδεχόμενης κατάστασης είναι απαραίτητη η συντονισμένη δική σας δράση ως εξής:

– Σε περίπτωση κατάστασης κρίσης (σεισμός/ πυρκαγιά) :

– Mην επιχειρήσετε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικώς με το σχολείο, διότι θα δυσχεράνετε την προσπάθεια επικοινωνίας του σχολείου με τις αρμόδιες υπηρεσίες για την αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών (παροχή Βοηθειών, πυρόσβεση κ.λπ.).

–  Σημείο συνάντησης ορίζεται το κέντρο  του αύλειου χώρου των δύο κτιρίων του σχολείου.

–  Προσεγγίστε στο σχολικό χώρο κατά το δυνατόν χωρίς αυτοκίνητο ή σταθμεύστε όσο πιο μακριά από το σχολείο γίνεται και σε καμιά περίπτωση πλησίον εισόδου διαφυγής και της κεντρικής εισόδου και προσεγγίστε με τα πόδια, ώστε να εξασφαλίζεται η ακώλυτη διέλευση των οχημάτων (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά οχήματα).

–  Εισερχόμενοι στο σχολικό χώρο, κατευθυνθείτε αμέσως στο σημείο του χώρου καταφυγής όπου είναι συγκεντρωμένη η τάξη των παιδιών σας, τα οποία θα παραλάβετε μόνο αφού ενημερώσετε τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό και αφού βεβαιωθείτε πως αυτός σημείωσε στη σχετική κατάσταση την αποχώρηση του παιδιού.

–  Αν παραλαμβάνετε παιδί άλλης οικογένειας, ακολουθήστε την ίδια διαδικασία όπως παραπάνω, δίνοντας στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τα στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο) καθώς και τηλέφωνο επικοινωνίας (κινητό & σταθερό).

–  Αν η σωματική και ψυχολογική κατάσταση του παιδιού σας επιτρέπει την αποχώρηση, παρακαλούμε αποχωρήστε από το σχολικό χώρο, έτσι ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός και να εξασφαλιστεί η αποτελεσματικότερη επίβλεψη των μαθητών και η υλοποίηση των σχετικών ενεργειών μετριασμού των αποτελεσμάτων και των συνεπειών του συμβάντος.

–  Κατά την αποχώρησή σας από το σχολικό χώρο, εφόσον κρίνεται απαραίτητο, θα σας δοθούν πληροφορίες ή διευκρινήσεις για τη λειτουργία του σχολείου τις επόμενες ημέρες.

–  Κανένας μαθητής δεν θα εγκαταλείψει το σχολικό χώρο μόνος του, αν δεν έρθει κάποιος να τον παραλάβει. Σε περίπτωση προσωπικής αδυναμίας να παραλάβετε τα παιδιά σας, επικοινωνήστε με κάποιο άλλο μέλος της οικογένειάς σας ή με κάποιον άλλο γονέα στον οποίο θα αναθέσετε την παραλαβή του παιδιού. Τα παιδιά θα παραμείνουν ασφαλή στο χώρο καταφυγής ή σε άλλο καταλληλότερο χώρο, μέχρις ότου παραληφθούν από τους γονείς/κηδεμόνες ή άλλο ορισθέν πρόσωπο.

Το σχολείο δεσμεύεται πως θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την προστασία των μαθητών του.

Για το λόγο αυτό σε περίπτωση κατάστασης κρίσης μην ενεργήσετε υπό το κράτος του πανικού. Φροντίστε οι ενέργειές σας να είναι ήρεμες και μεθοδικές.

 

 

 

ο χορός της βροχής

Μιά από τις δράσεις που υλοποήσαμε για το ευρωπαικό έργο eTwinning THE WATER PRINCESS MEETS THE LITTLE WATER GUARDIANS ήταν και “ο χορός της βροχής”.Μία δράση που ενθουσίασε τα παιδιά. 

Γράψαμε το δικό μας ποιηματάκι για την βροχή και ζωγραφίσαμε τις σταγονίτσες μας. 

Με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιώντας το εργαλείο SUNO βάλαμε μουσική στο ποίημά μας και έγινε ένα καταπληκτικό τραγούδι.

και  με το δικό μας τραγούδι βάλαμε τις σταγονίτσες μας να χορέψουν τον χορό της βροχής  με την βοήθεια της εφαρμογής Animated Drawings,

 

μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα στο παρακάτω βίντεο.

 

 

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Το 1ο τμήμα και το ολοήμερο τμήμα του Νηπιαγωγείου μας συμμετέχει στον διαγωνισμό μαθητικών ταινίες, με δύο ταινίες animation.

Μέσα από την ενασχόληση μας με τα ερωπαικά προγράμματα eTwinning

Τα μονοπάτια και οι μνήμες που μας ενώνουν  και 

THE WATER PRINCESS MEETS THE LITTLE WATER GUARDIANSσυννεργαστήκαμε με σχολεία από Ελλάδα και Κύπρο και δημιουργήσαμε δύο ταινίες animation.

H 1η μας ταινία

“Ο Μικρός Πρόσφυγας του Δάσους”:

Το Ταξίδι του Σκιουράκου για ένα Νέο Σπίτι

Μία ταινία που δημιουργήθηκε από νηπιαγωγεία Ελλάδας και Κύπρου με αφορμή τη συμμετοχή μας στο etwinning project

‘’Τα μονοπάτια και οι μνήμες που μας ενώνουν”

και στοχεύει να εισάγει τους μικρούς μαθητές μας στην έννoια της Προσφυγιάς.

Stigmiotypo othonhs 2025 03 29 203728

για να δείτε την ταινία που ακολουθεί πατήστε το εικονίδιο που δείχνει  η  πάνω εικόνα για να απενεργοποιηθούν οι υπότιτλοι.

 

Η 2η ταινία μας ‘’Το σύννεφο που έφερε ΖΩΗ”

Μία ταινία που δημιουργήθηκε από σχολεία που συμμετέχουν στο etwinning project

‘’THE WATER PRINCESS MEETS

THE LITTLE WATER GUARDIANS”

και στοχεύει στην ανάδειξη της αξίας και της χρησιμότητας του νερού.

Συγχαρητήρια στους μικρούς δημιουργούς μας και πολλά πολλά ευχαριστώ στους συνεργάτες μας .

Εγγραφές μαθητών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-2026

Εγγραφές μαθητών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-2026

Kindergarten students clipart 300x151 1

 

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η  Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-2026, μαθητές γεννημένοι το 2021 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής
  •  (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό τους στο σύστημα, οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το τέκνο για το οποίο επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/ προνηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.
Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχουν αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται στους ίδιους από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσουν. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

 

email επικοινωνίας: nipchryt@sch.gr

τηλ.επικοινωνίας: 2394024500

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης/δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Η φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα γίνεται χωρίς προϋποθέσεις. Επίσης οι εγγραφές των μαθητών/τριών στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου γίνονται κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
  4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος

πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Τα εγγεγραμμένα στο 1ο έτος Νηπιαγωγείο προνήπια του σχολικού έτους 2024-2025 (και άρα νήπια του νέου σχολικού έτους) δεν χρειάζεται να επανεγγραφούν, η διαδικασία εκτελείται αυτεπάγγελτα.

 

Εργαστήρια δεξιοτήτων 2024-25

 

Θεματική: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Τίτλος προγράμματος: 

«Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας  την πατρίδα
της καρδιάςμας»

 

https://view.genially.com/670a4340add28520373bc30e/presentation-karabania-xwris-synora-anazhtwntas-thn-patrida-ths-kardias-mas

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

1. Κλιματική Αλλαγή- Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία

Τίτλος : Σεισμός – και τώρα τι κάνω;

Νηπιαγωγείο Χρυσαυγής 2024-25

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 01 145408

TMHMA 1

https://www.canva.com/design/DAGUCDqpSyQ/HzAnkJ_-70M1GoKLdXobTQ/view

TMHMA 2

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ «Σεισμός! Και τώρα τι κάνω;»

Είμαι εγώ! Είμαι μοναδικός!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝhttps://blogs.sch.gr/nipchryt/files/2024/11/2o-ERGASTHRIO-DEXIOTHTON-Seismos-Kai-tora-ti-kano-1.pdf

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

1. ΥΓΕΙΑ: Ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας και ευαλωτότητας

Η διαφορετικότητα και οι ιδιαιτερότητες του καθενός πλουτίζουν την σχολική ζωή, αλλά συγχρόνως δημιουργούν και δυσκολίες, αφού τα παιδιά αδυνατούν πολλές φορές να κατανοήσουν τις ανάγκες και τα συναισθήματα των άλλων. Το σχολείο, μπορεί να αναπτύξει στάσεις αποδοχής και σεβασμού στο διαφορετικό και να ενισχύσει την ενσυναίσθηση της σχολικής κοινότητας, περιορίζοντας έτσι τη περιθωριοποίηση παιδιών/ατόμων με διαφορετικές ικανότητες και να ενδυναμώσει την κοινωνική συνοχή.

Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να συνειδητοποιήσουν τόσο οι μαθητές/ριες όσο και οι γονείς τους και γενικότερα η τοπική κοινότητα πως η αξία όλων μας δεν σχετίζεται με την κατάσταση της υγείας ή με οποιοδήποτε γενετικό ή άλλο προσωπικό χαρακτηριστικό μας.

Κάθε άτομο είναι μοναδικό και δεν μπορεί να αντικατασταθεί ή να αντιγραφεί με κανένα άλλο. Όλα τα άτομα έχουν το δικαίωμα σεβασμού και η διαφορετικότητα δεν αποτελεί εμπόδιο, αλλά δύναμη. Μέσα από την αλληλεπίδραση και τη συλλογική δράση της σχολικής τάξης πρέπει να περάσουμε στα παιδιά το μήνυμα, ότι όλοι έχουμε στοιχεία που μας διαφοροποιούν, αλλά και στοιχεία που μας κάνουν ίσους και όχι ίδιους.

https://www.canva.com/design/DAGSBI6HHnc/OEKNYnV5JZfvHKsoAav63A/watch

πατήστε πάνω στην  εικόνα να δείτε την παρουσίαση.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 02 182651