Ανασκόπηση Νοεμβρίου

Τον Νοέμβριο ασχοληθήκαμε με δύο σημαντικές θεματικές ενότητες, που προσφέρονται για βιωματική μάθηση και διερευνήσεις.

Αρχικά, στο πλαίσιο του εορτασμού της επετείου του Πολυτεχνείου, προσεγγίσαμε τις έννοιες της δημοκρατίας και της δικτατορίας. Είδαμε φωτογραφικό υλικό από την περίοδο της Στρατιωτικής δικτατορίας στην Ελλάδα (1967 – 1974) και εκπαιδευτικά βίντεο κατάλληλα για παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Διαβάσαμε το βιβλίο της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου “Η κυρά Δημοκρατία” και καταγράψαμε τα χαρακτηριστικά των δύο πολιτευμάτων.

η κυρά Δημοκρατία 1

Το μόνο κοινό στοιχείο που εντοπίσαμε είναι το αρχικό γράμμα τους, το Δ. Ζωγραφίσαμε πράγματα που αρχίζουν από Δ σε φύλλα εργασίας.

δέλτα1 2

δέλτα2 1

Στη συνέχεια, γνωρίσαμε τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης από το ομώνυμο βιβλίο της Ευγενίας Φακίνου.

ντενεκεδούπολη 2 1

Με αυτοσχέδιες χάρτινες φιγούρες παρουσιάσαμε την ιστορία στο κουκλοθέατρό μας και πήραμε συνέντευξη από τα πρόσωπα του έργου.

ήρωες Ντ               Λαδένιος 1

Καταδικάσαμε την αυταρχική συμπεριφορά του Λαδένιου και ζωγραφίσαμε κάποιες από τις παράλογες διαταγές του.

διαταγή1 1              διαταγή2 1 διαταγή3 1            διαταγή4 1                      λαδένιος ζωγραφιά 1

Αποφασίσαμε να κάνουμε εκλογές για να επιλέξουμε δημοκρατικά τον/την επόμενο/-η εκπρόσωπο των πολιτών της Ντενεκεδούπολης. Οι υποψήφιοι είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις θέσεις τους σε προεκλογικό αγώνα. Ετοιμάσαμε ψηφοδέλτια, εκλογικούς καταλόγους, κάλπη και παραβάν και ορίσαμε εφορευτική επιτροπή. Η διαδικασία κύλησε ομαλά και η Μηλίτσα έλαβε τις περισσότερες ψήφους. Δεσμεύτηκε να υλοποιήσει την υπόσχεσή της για περισσότερες παιδικές χαρές στην Ντενεκεδούπολη!

Η γιορτή μας για την επέτειο του Πολυτεχνείου βασίστηκε στην Ντενεκεδούπολη. Με ντενεκεδάκια φτιαγμένα από τα χέρια των παιδιών, παίξαμε μια παράσταση, στην οποία ο Αλατένιος παίρνει την εξουσία δια της βίας. Μέσα από μια σειρά γεγονότων καταλήγει στη φυλακή, όπου μετανοεί για τις πράξεις του.

ντενεκεδούπολη 1

Το τελευταίο δεκαήμερο του Νοεμβρίου αφιερώθηκε στην ελιά και το λάδι. Έχοντας παρατηρήσει έντονη κινητικότητα στους ελαιώνες της περιοχής, συζητήσαμε για τη διαδικασία του ραβδίσματος και της παραγωγής ελαιολάδου.

Επισκεφθήκαμε ελαιοτριβείο του χωριού μας για να δούμε από κοντά πώς η ελιά γίνεται λάδι.

ελαιουργείο1

ελαιουργείο2          ελαιουργείο3

Ευχαριστούμε για τη ζεστή υποδοχή, τη φιλοξενία και την ξενάγηση! Ετοιμάσαμε ως δώρο μια ζωγραφιά με σκηνή ραβδίσματος για να στολίσει τον χώρο του ελαιοτριβείου.

ελιά

Τις επόμενες ημέρες, συγκεντρώσαμε στο σχολείο και περιεργαστήκαμε διάφορα προϊόντα ελιάς (ελιές, λάδι, πάστα ελιάς, σαπούνι).

Κάναμε το πείραμα ανάμειξης λαδιού με νερό. Οι υποθέσεις των περισσότερων παιδιών για τη δημιουργία “λαδόνερου” δεν επαληθεύτηκαν. Καταγράψαμε τα αποτελέσματα σε φύλλο παρατήρησης (της συναδέλφου Τάνιας Μάνεση).

λάδι νερό     πείραμα1 1       πείραμα2

Μάθαμε τον μύθο της ονοματοδοσίας της πόλης της Αθήνας μέσα από ένα χιουμοριστικό βίντεο ( https://youtu.be/O7U61C8gvjg?si=IXfif0y3j2drjgJJ ) και προχωρήσαμε σε δραματοποίηση του μύθου στην τάξη.

Τέλος, φτιάξαμε από μια ατομική κατασκευή για να μας θυμίζει την ελιά την τιμημένη, δανειζόμενοι τους στίχους του Κ. Παλαμά.

ραβδιστές