Τα φετινά εργαστήρια δεξιοτήτων έχουν θέμα ¨ΣΥΝ…Αισθάνομαι”, έχοντας στόχο αρχικά την γνωριμία με τον εαυτό μας ως σύνολο και την αποδοχή του, καθώς και την απόκτηση αυτογνωσίας και ανεξαρτησίας και την ενίσχυση του αυτοσυναισθήματος αλλά και την εκτίμηση της ομαδικής δουλειάς, της αλληλοβοήθειας και της συνεργασίας ! Τα παιδιά ανακαλύπτουν τον εαυτό τους, το σώμα και τη λειτουργία του, εμβαθύνουν στις αισθήσεις τους , έρχονται σε επαφή με τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους και αναπτύσσουν δεξιότητες και αξίες.
ΣΥΝ…αισθάνομαι!
¨ΣΥΝ…Αισθάνομαι” σημαίνει για το κάθε Χανθρωπάκι ανακαλύπτω το σώμα μου και τί μπορεί να κάνει, τί βλέπω και τί είναι καλά κρυμμένο μέσα μου, υπολογίζω, εξερευνώ, υποθέτω, πειραματίζομαι, ώστε τελικά η συνολική αποτίμηση μου επιβεβαιώνει κάθε μικρή προσωπική διαπίστωση!
Και στη συνέχεια, έρχεται ο επόμενος προβληματισμός για να μου δώσει ακόμα περισσότερα κίνητρα για εξερεύνηση: είμαστε άραγε όλοι ίδιοι; μπορούν όλοι αυτά που μπορώ να κάνω εγώ; Πώς μπορώ να κάνω κάτι , όταν όλα δεν είναι αυτονόητα; Και τελικά…. μήπως το ΜΑΖΙ είναι πράγματι η απάντηση σε κάθε δυσκολία; Και το ΜΑΖΙ, έχει κι αυτό μήπως κανόνες;
Σκοπός της γνωριμίας μας με το “μέσα” και το “έξω” μας είναι η γνωριμία με τον εαυτό μας , τις αισθήσεις και τα συναισθήματά μας αλλά και η γνωριμία με το περιβάλλον που συναναστρεφόμαστε, η καλλιέργεια και ανάπτυξη της ενσυναίσθησης, γνωστικής, συναισθηματικής και επικοινωνιακής. Στο πλαίσιο αυτό, προσπαθούμε να ενεργοποιήσουμε τα παιδιά να παρατηρούν τον εαυτό τους αλλά και τον “άλλον” που στέκεται απέναντί τους, να μπαίνουν στη θέση του, να βλέπουν με τα μάτια του, να αντιλαμβάνονται τη συναισθηματική του κατάσταση , να κατανοούν τις σκέψεις, τις προθέσεις του ώστε να δημιουργούν γέφυρες επικοινωνίας και ουσιαστικές διαπροσωπικές σχέσεις.
Η γνωριμία με τον εαυτό μου και με τους άλλους γύρω μου έχει τεράστιο ενδιαφέρον, καθώς γίνεται μέσα από πολλές , διασκεδαστικές δράσεις, που δίνουν κίνητρο για εξερεύνηση, ερεθίσματα για προβληματισμό, αφορμή για υποθέσεις, εκτιμήσεις και κριτική σκέψη που προϋποθέτει συλλογισμούς, συσχετισμούς, πειραματισμούς. Τα παιδιά χρησιμοποιούν
μαθηματική σκέψη
συνειδητοποιώντας παράλληλα την κοινωνική της διάσταση, το λόγο δηλαδή για τον οποίο την χρησιμοποιούμε αυτονόητα και καθημερινά στη ζωή μας. Μέσα από το παιχνίδι ανακάλυψης του εαυτού τους και των άλλων, τα παιδιά αντιλαμβάνονται τον χώρο και χωροχρονικές έννοιες, κάνουν αντιστοιχήσεις, ταξινομήσεις, ομαδοποιήσεις, επεξεργάζονται δεδομένα, κάνουν συγκρίσεις, μετρήσεις, αριθμούν και απαριθμούν , παίζουν με σχήματα και μεγέθη, αντίθετα και χρονικές ακολουθίες.