Etwinning: “Little explorers in action…”

Το “Little explorers in action…” είναι ένα ευρωπαϊκό συνεργατικό πρόγραμμα, στο οποίο συμμετείχαν 9 εκπαιδευτικοί από 7 σχολεία, της Ελλάδας, της Ισπανίας, της Κροατίας και της Βουλγαρίας.

Το πρόγραμμα είχε διάρκεια 7 μήνες, ξεκινώντας το Νοέμβριο του 2023 και τελειώνοντας το Μάιο του 2024. Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά τί είναι τα μνημεία, γιατί πρέπει να τα σεβόμαστε, γιατί πρέπει να μαθαίνουμε γι’ αυτά και γιατί είναι σημαντικά για όλο τον κόσμο.

Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα κάνοντας στα παιδιά τις παρακάτω ερωτήσεις ώστε να δούμε τί γνωρίζουν για τα μνημεία:

  1. Τι είναι μνημείο;
  2. Γνωρίζετε κάποιο μνημείο;
  3. Από τί υλικά είναι φτιαγμένα τα μνημεία;
  4. Έχετε επισκεφθεί κάποιο μνημείο;
  5. Υπάρχει κάποιο μνημείο στην πόλη/χώρα σου;

Με τις απαντήσεις τους  δημιουργήσαμε το παρακάτω ιστόγραμμα:



Λήψη αρχείου

Στη συνέχεια, κάθε σχολείο συνεργάτης, έπρεπε να αποφασίσει με ποιο μνημείο θα ασχοληθεί. Έτσι, ψάξαμε πληροφορίες και είδαμε φωτογραφίες στο διαδίκτυο. Οι μαθητές/τριες αποφάσισαν με ψηφοφορία να ασχοληθούν με την “Αρχαία Ολυμπία”. Έπειτα, βρήκαμε περισσότερες πληροφορίες για το συγκεκριμένο μνημείο και και αποφασίσαμε ποιες θα μοιραστούμε με τους εταίρους μας.



Λήψη αρχείου

Συνεχίζοντας το πρόγραμμα και καθώς πλησίαζαν τα Χριστούγεννα, συνεργαζόμενοι με τους εταίρους μας, δημιουργήσαμε μια κοινή χριστουγεννιάτικη κάρτα, για να μοιράσουμε στους μαθητές μας. Η κάρτα είχε ευχές στη γλώσσα του κάθε εταίρου.



Λήψη αρχείου

Κατόπιν, έπρεπε να βρούμε ένα λογότυπο για το πρόγραμμά μας. Έτσι, το κάθε σχολείο, έφτιαξε ένα λογότυπο…



Λήψη αρχείου

… και στη συνέχεια ψηφίσαμε ποιο μας αρέσει περισσότερο



Λήψη αρχείου

Καταλήγοντας σε αυτό με τις περισσότερες ψήφους

kindergarten of elaiona

Έπειτα, ο κάθε εταίρος, δημιούργησε από ένα ψηφιακό παιχνίδι, για να παίξουν τα παιδιά και μέσα από αυτά να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για όλα τα μνημεία. Τόσο για το δικό μας όσο και για των εταίρων μας.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Ύστερα, μάθαμε περισσότερα για την ιστορία των μνημείων και πότε αυτά φτιάχτηκαν και δημιουργήσαμε μια ιστοριογραμμή.



Λήψη αρχείου

Μετά, μετρήσαμε τις αποστάσεις από το μνημείο της Αρχαίας Ολυμπίας μέχρι τα μνημεία των εταίρων μας με το google earth και αντίστοιχα έκαναν το ίδιο όλα τα σχολεία.



Λήψη αρχείου

Ασχοληθήκαμε επίσης, με το πώς να παραμένουμε ασφαλής στο διαδίκτυο και φτιάξαμε σε συνεργασία με όλα τα σχολεία μια σχετική αφίσα.

Digital Games for the monuments of all partners We play partners games Storyline for the construction of the monuments Students measure distances team poster

Στη συνέχεια, ψάξαμε στο διαδίκτυο φωτογραφίες του μνημείου μας, ψηφίσαμε την αγαπημένη μας και με τη βοήθεια μιας εφαρμογής τη μετατρέψαμε σε παζλ. Το ίδιο έκανα και οι εταίροι μας και μετά παίξαμε με όλα τα παζλ που είχαν δημιουργηθεί.



Λήψη αρχείου

Ταξιδέψαμε στην Ευρώπη με τη Bee Bot, απαντώντας σε ερωτήσεις γνώσεων σχετικά με τα μνημεία.



Λήψη αρχείου

Ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε τους εταίρους μας. Συνδεθήκαμε διαδικτυακά και γνωρίσαμε τους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των σχολείων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Είπαμε καλημέρα και τραγουδήσαμε ο καθένας στη γλώσσα του.



Λήψη αρχείου

Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο μια τρισδιάστατη παρουσίαση του μνημείου της Αρχαίας Ολυμπίας και παρακολουθήσαμε αντίστοιχα τις τρισδιάστατες παρουσιάσεις όλων των μνημείων. ‘Επειτα, φτιάξαμε τα μνημεία με υλικά που είχαμε στην τάξη μας.



Λήψη αρχείου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Πολιτιστικής Κληρονομιάς (18 Απριλίου), δημιουργήσαμε σε συνεργασία με τους εταίρους μας μια αφίσα, και τη στείλαμε σε σχολεία της περιοχής μας για να τους ενημερώσουμε και να τους ευαισθητοποιήσουμε σχετικά με τα μνημεία.

screenshot 20240416 211320

Θέλοντας να αποτυπώσουμε όλα αυτά που μάθαμε, σε συνεργασία με τους εταίρους μας δημιουργήσαμε μια κοινή ιστορία, παρουσιάζοντας όλα τα μνημεία.



Λήψη αρχείου

Τελειώνοντας το πρόγραμμα, κάναμε στα παιδιά τις ίδιες ερωτήσεις που είχαμε κάνει και στην αρχή. Καταγράψαμε και πάλι τις απαντήσεις και συγκρίναμε τα δύο διαγράμματα.



Λήψη αρχείου

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *