Ένας πύργος αφηγείται…(Σχ έτος 2013-2014)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Συμμετείχαν οι νηπιαγωγοί:

ΚΡΟΚΟΥ ΑΝΝΑ

ΣΑΜΟΥΤΙΑΝ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ

ΤΣΙΡΓΙΩΤΗ ΕΛΕΝΗ

Στην κορυφή του λόφου όπου είναι χτισμένο το Αυλωνάρι, υπάρχει ένας ενετικός πύργος. που αποτελεί και το σύμβολο του χωριού. Τα παιδιά πολύ συχνά ζωγραφιζουν τον πύργο, έτσι σκεφτήκαμε να να υλοποιήσουμε αυτό το πρόγραμμα για να καταγράψουμε τις γνώσεις των παιδιών αλλά και τη στάση τους απέναντι σ’αυτό το μνημείο.

20151124_091825Τα κάστρα και οι πύργοι γοητεύουν τα παιδιά!!Όλοι μας χτίσαμε κάποτε ένα κάστρο, ένα πύργο, με πέτρες, καλάμια, άμμο, αλλά και με χαρτόκουτα ή  βιβλία. Τα υλικά του δεν έχουν σημασία… Πόσα παραμύθια ακούσαμε για κάστρα και πύργους, νεράιδες και ιππότες!Πλούσια η παράδοσή μας αλλά και η χώρα μας γεμάτη από αυτά τα απομεινάρια..

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου διαβάσαμε τα παραμύθια ”Ο Τζακ και η φασολιά”  και ”Ραπουνζέλ”. Κατασκευάσαμε πύργους και δραματοποιήσαμε το παραμύθι με τη Ραπουνζέλ:

100_1535 100_1541

ΓΛΩΣΣΑ (ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ)

  • Έγιναν οργανωμένες συζητήσεις βασισμένες στην παρατήρηση εικόνων και στην άμεση παρατήρηση
  • Εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα σε πύργους
  • Εμπλουτίσαμε τη βιβλιοθήκη μας με σχετικά βιβλία
  • Διαβάσαμε ιστορίες, παραμύθια, ποιήματα
  • Εικονογραφήσαμε το ποίημα «Το κάστρο» και γράψαμε τη δική μας συνέχεια
  • Δημιουργήσαμε ιστορία με τίτλο «Το ταξίδι του ιππότη στον πύργο με τα σκουπίδια» και «Ο πύργος της ειρήνης»
  • Έγιναν αναγνωστικές δραστηριότητες με σχετικό λεξιλόγιο (π.χ. τα μέρη της πανοπλίας του ιππότη)
  • Σύνδεση ήχου και γραπτού συμβόλου καθώς και εικόνας λέξης (πίνακας αναφοράς: Τα μέρη του κάστρου)Κάναμε:
    • Ομαδοποιήσεις πύργων με κριτήριο το σχήμα τους
    • Σειροθετήσεις με κριτήριο το μέγεθος
    • Αριθμήσεις
    • Ασκήσεις αραίωσης –πύκνωσης για κατανόηση της έννοιας της διατήρησης της ποσότητας
    • Ασκήσεις αναγνώρισης αριθμών
    • Ασκήσεις συμμετρίας
  • Ζωγράφισαν πύργους και κάστρα με διάφορα υλικά
  • Κατασκεύασαν πύργους με πηλό και χαρτόνια

ΜΟΥΣΙΚΗ

  • Έμαθαν σχετικά τραγούδια και χορούς μοντέρνους και παραδοσιακούς
  • Ασκήσεις ρυθμού με ήχους κάστρων και μεσαιωνική μουσική

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Γνωριμία με τα κάστρα και τους πύργους

ØΟ ρόλος τους

ØΗ αρχιτεκτονική τους

ØΗ ζωή μέσα σ’ αυτά

ØΗ εποχή που χτίστηκαν

ØΟ χώρος που χτίστηκαν

ØΤα υλικά κατασκευής τους

  • Αναζήτηση πληροφοριών και εικόνων από τι διαδίκτυο
  • Παρακολούθηση σχετικών βίντεο
  • Ενασχόληση με παιχνίδια με κάστρα και ιππότες
    • Άμεση παρατήρηση
    • Ενημέρωση από καθηγητή φιλόλογο και

    από παλιούς κατοίκους

    • Ζωγραφική επί τόπου στο χώρο του πύργου