Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων σχεδιάστηκαν από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) αποτελούν διδακτική και εκπαιδευτική δράση η οποία εφαρμόστηκε πιλοτικά τη σχολική χρονιά 2020-2021. Συνίσταται στην προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας μεθόδους διερευνητικής–ανακαλυπτικής μάθησης.

Στόχος είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, δεξιοτήτων τεχνολογίας επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες.

Ενδεικτικά, οι σύγχρονες δεξιότητες περιλαμβάνουν την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα, αυτομέριμνα, κοινωνικές δεξιότητες,  ενσυναίσθηση και ευαισθησία, προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα, υπευθυνότητα, πρωτοβουλία, την επίλυση προβλημάτων, τον ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό.

 

Θεματικές Ενότητες του ΙΕΠ:

stigmiotypo 2021 08 04 8.24.03 768x516

 

Εφαρμογή του Προγράμματος:

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου εκπόνησαν το Σχέδιο Δράσης της σχολικής μονάδας με βάση το όραμα του νηπιαγωγείου, σταθμίζοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του σχολείου μας.

Το όραμά μας είναι τα παιδιά να αγαπήσουν το σχολείο από το πρώτο σκαλί της εκπαίδευσης. Να είναι χαρούμενα, να μάθουν να εργάζονται, να συνεργάζονται, να παίρνουν πρωτοβουλίες. Να μαθαίνουν ακολουθώντας δημοκρατικές, σύγχρονες και βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας. Τα παιδιά να αναπτυχθούν σε όλους τους τομείς γνωστικά, συναισθηματικά, ψυχοκοινωνικά. Το σχολείο να καλλιεργεί αρμονικές σχέσεις και συνεργασία με τους γονείς. Να είναι ένα ζωντανό και δραστήριο κύτταρο της κοινωνίας μας.

 

Θεματικές ενότητες που θα επεξεργαστούμε τη σχολική χρονιά 2022-2023:

  1. Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Υγεία: Διατροφή-Αυτομέριμνα

«Τρώω υγιεινά – Μεγαλώνω σωστά!»

  1. Φροντίζω το περιβάλλον

Οικολογία: Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά

«Ελιές της χώρας μας – Πηγή ζωής»

  1. Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Ανθρώπινα δικαιώματα

«Όλου του κόσμου τα παιδιά έχουν τα ίδια δικαιώματα»

  1. Δημιουργώ και Καινοτομώ -Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

STEAM – Εκπαιδευτική Ρομποτική

«Ο Σταγονούλης ταξιδεύει… (ο κύκλος του νερού)»

 

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Για την επίτευξη των στόχων της εφαρμογής οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση που διοργανώθηκε από το ΙΕΠ.

 

 Αξιολόγηση μαθητών:

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων επιδιώκουν την καλλιέργεια της συνεργασίας και της αυτοβελτίωσης

Δίνεται έμφαση στην περιγραφική αξιολόγηση

Οι αξιολογήσεις διεξάγονται ανά θεματικό κύκλο (φύλλο αξιολόγησης, δραματοποίηση, επιδαπέδιο παιχνίδι με ερωτήσεις κλπ)

Το πορτφόλιο θα περιλαμβάνει τις εργασίες του παιδιού που έχει πραγματοποιήσει σε κάθε θεματική ενότητα και τα φύλλα αξιολόγησης της κάθε θεματικής ενότητας!

 

Ενημέρωση γονέων:

Η ενημέρωση για την πορεία των εργαστηρίων, θα πραγματοποιείται μέσω της ιστοσελίδας του νηπιαγωγείου. Για οποιαδήποτε ερώτηση και απορία είμαστε στη διάθεσή σας. Η συνεργασία σας είναι πολύτιμη και θεωρείται απαραίτητη.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων