Το σχέδιο δράσης που εκπονεί η σχολική μονάδα κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 33 του ν.4692/2020
Σχολική Μονάδα: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΣΠΡΟΒΑΛΤΑΣ – 9190537
Στόχος Βελτίωσης:Να γνωρίσει η κοινότητα το έργο του Νηπιαγωγείου και να αυξηθεί η αλληλεπίδραση του Νηπιαγωγείου με την ευρύτερη κοινωνία, την τοπική κοινότητα, τους γονείς αλλά και άλλα νηπιαγωγεία
Σχέδιο Δράσης: Γνωρίζω τον τόπο μου – Συστήνομαι στον τόπο μου
Άξονας: Σχολείο και κοινότητα
Συντονιστής Δράσης: ΦΑΡΜΑΚΗΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Επεξεργασία τεκμηρίωσης
Η αποτίμηση της σχολικής μονάδας και οι ιδαίτερες συνθήκες εγκλεισμού που υπήρχαν κατά τα σχολικά έτη 2020-2021, οδήγησε στην ανάγκη βελτίωσης της σχέσης του σχολείου με την υπόλοιπη σχολική κοινότητα και τους φορείς. Προκειμένουνα ενισχυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία και να ενδυναμωθεί η προσωπική ανάπτυξη των μαθητών,στοχεύουμε στα εξής: 1-Στη δημιουργία ενός δικτύου σχολείων με σκοπό τη συνεργασία, τη γνωριμία και την ελληλεπίδραση μεταξύ παιδιών και εκπαιδευτικών ώστε να βελτιωθούν οι σχέσεις με τις άλλες σχολικές μονάδες της περιοχής. 2-Στη βελτίωση των σχέσεων του σχολείου με την τοπική κοινότητα μέσα από δράσεις που έχουν σχέση με τον τόπο μας και την ιστορία του. 3-Η διάχυση των καλών πρακτικών προς την τοπική κοινωνία και τους γονείς μέσω της αναβάθμισης της ιστοσελίδας του σχολείου. 4-Tη διενέργεια κοινών ενδοσχολικών επιμορφώσεων μέσω του δικτύου,σε συνεργασία με τοπικούς και εθνικούς φορείς προς όφελος της σχολικής μονάδας….
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Επεξεργασία τεκμηρίωσης
Στον προγραμματισμό του σχεδίου δράσης εμπλέκονται και άλλοι φορείς,όπως οι υπόλοιπες σχολικές μονάδες του δικτύου και οι τοπικοί φορείς. Οι ενέργεεις προγραμματισμού περιλαμβάνουν: 1-τη διερεύνηση των σχέσεων του νηπιαγωγείου μας, με άλλα νηπιαγωγεία της περιοχής όπως επίσης και με τους τοπικούς φορείς εξετάζοντας τη διάθεση για συνεργασίας και επικοινωνίας. 2-Τη δημιουργία δικτύου σχολείων με σκοπό τη συνεργασία,την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση μέσα από κοινές δράσεις. 3-Την επικοινωνία με φορείς για την οργάνωση εκδηλώσεων και επισκέψεων. 4-Τον σχεδιασμό και την υλοποίηση κοινών δράσεων (δια ζώσης και εξ αποστάσεως). 5-Τη δημιουργία blog δικτύου με στόχο τη διάχυση των δράσεων αλλά και τη δημιουργία αποθετηρίου δράσεων. 6-Τη συνεχή ενημέρωση της ιστοσελίδας της σχ μονάδας για τη διάχυση των δράσεων. 7-Την παρακολούθηση των διαδικασιών αξιολόγησης και ανατροφοδότησης. 8-Τις διαδικασίες αξιολόγησης. Το χρονοδιάγραμμα της υλοποίησης των ενεργειών διαμορφώνεται ως εξής: -Διερεύνηση των σχέσεων του νηπιαγωγείου μας με άλλα νηπιαγωγεία και τοπική κοινότητα{Σεπτέμβριος-Νοέμβριος 2021} -Οργάνωση δικτύου σχολείων {Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2021} -Επικοινωνια με φορείς{Ιανουάριος2022} -Επιμορφωτικές Δράσεις{Φεβρουάριος-Απρίλιος} -Υλοποίηση δράσεων{Δεκέμβριος 2021-Ιούνιος 2022 -Συναντήσεις εκπαιδευτικων για παρακολούθηση και ανατροφοδότηση του σχεδίου δρασης{Νοέμβριος 2021-Μάιος 2022} -Διαδικασιες διαχυσης καλων πρακτικών με ψηφιακά μέσα προς τους εμπλεκόμενους φορείς {απριλιος-ιούνιος 2022} -Διαδικασίες αξιολόγησης{Μάιος 2022}…
Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
Επεξεργασία τεκμηρίωσης
1.Ανθρώπινο δυναμικό: Εκπαιδευτικοί νηπιαγωγείων, νήπια, τοπικοί φορείς. 2.Υλικοτεχνική υποδομή: Υπολογιστής, ψηφιακά μέσα καταγραφής και αποθήκευσης δεδομένων, έγχρωμος εκτυπωτής. 3.Οικονομικοί πόροι: Σχολική Επιτροπή, γονείς σύλλογος γονέων. 4.Ερευνητικά εργαλεία: Ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις, ρουμπρίκες, ημερολόγια….
Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
Επεξεργασία τεκμηρίωσης
1-Ο βαθμός συμμετοχής και επικοινωνίας των νηπιαγωγείων του δικτύου στις συναντήσεις {συχνότητα ,απαρτία κτλ}. 2-Η υλοποίηση των κοινών δράσεων που προγραμματίστηκαν. 3-Η διάχυση των δράσεων στην τοπική κοινωνία και τους φορείς με διάφορα μέσα….
Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
Επεξεργασία τεκμηρίωσης
Στόχος 1- Καταγραφές στο ημερολόγιο σχολικής ζωής και τα πρακτικά του συλλόγου διδασκόντων Στόχος 2- Καταγραφές στο ημερολόγιο σχολικής ζωής και στο σχεδιασμό προγραμμάτων σχολικής μονάδας και των δράσεων που υλοποιήθηκαν.Η διακίνηση της σχετικής αλληλογραφίας και τα ερωτηματολόγια των συμμετεχόντων. Στόχος 3-Οι ψηφιακές καταγραφές των εκδηλώσεων των παιδιών,οι αναρτήσεις στην ιστοσελίδα,οι ανακοινώσεις σε τοπικά ΜΜΕ. Στόχος 4-Καταγραφές στο ημερολόγιο σχολικής ζωής,διακίνηση σχολικής αλληλογραφίας με φορείς,ψηφιακό υλικό,αναρτήσεις στην ιστοσελίδα,ανακοινώσεις στα τοπικά ΜΜΕ….