Ενημέρωση Γονέων 2021

 

 

 

280280891 1376722336141834 7728474254396749801 n 280291680 561849612024234 1098528940642549361 n

Οι μέρες/ώρες που μπορούν να προσέρχονται οι γονείς στο σχολείο θα ανακοινωθούν από τη διεύθυνση του σχολείου.

 



Λήψη αρχείου

 

Το σχολείο μας θα υλοποιήσει ένα πρόγραμμα για την ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό.

Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό

dimotiko Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό dimotikoΗ μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό είναι μία υπέροχη εμπειρία για παιδιά και γονείς, αρκεί να υπάρξει η κατάλληλη προετοιμασία, αυτή που θα μετατρέψει τον φόβο λόγω άγνοιας σε δημιουργική χαρά.

Τι δεξιότητες πρέπει να έχει αναπτύξει ένα παιδί μετά το Νηπιαγωγείο

Η ανυπομονησία για την πρώτη ημέρα επισκιάζονται από το άγχος των γονιών αν θα τα καταφέρει να προσαρμοστεί στο νέο σχολείο και στις απαιτήσεις του.

Τι είναι όμως αυτό που πυροδοτεί το άγχος τους και τι μπορούν να κάνουν από σήμερα ώστε η μετάβαση του παιδιού τους να είναι ομαλή και ευχάριστη;

Ο φόβος προς το άγνωστο

Κάθε αλλαγή συνοδεύεται με πολλά αντικρουόμενα συναισθήματα. Πλάι στον ενθουσιασμό συνήθως στέκεται ο φόβος προς το άγνωστο. Ενήλικες και παιδιά τα φοβίζει αυτό που δεν γνωρίζουν ή αυτό που παραμένει ομιχλώδες στο μυαλό τους. Γι’ αυτό και οι πρώτοι θα πρέπει να βοηθήσουν και να στηρίξουν το παιδί σε αυτή την εξελικτική φάση της ζωής του.

Οι γονείς πρέπει να καλύψουν τα κενά και να απαντήσουν στις απορίες του παιδιού σχετικά με το τι θα πρέπει να περιμένει και να απαντήσουν στις ερωτήσεις του, χωρίς να τις χρωματίζουν με τις δικές τους σκέψεις και συναισθήματα.

Μια πρώτη επίσκεψη και γνωριμία

Σημαντικό είναι να επισκεφτούν μαζί με το παιδί τους το σχολείο στο οποίο θα φοιτήσει, να του δείξουν τον χώρο που θα επισκέπτεται καθημερινά για τα επόμενα έξι χρόνια.

Καλό θα ήταν να του γνωρίσουν κάποια σημαντικά πρόσωπα του σχολείου, για παράδειγμα τον Διευθυντή ή τη δασκάλα που θα έχει την επόμενη χρονιά. Αν το σχολείο το επιτρέπει, να του επιτρέψουν να περιπλανηθεί μέσα σε αυτό. Γνωρίζοντάς το εξοικειώνεται, αποκτά εικόνα του χώρου και νιώθει πιο σίγουρο ότι θα τα καταφέρει.

Οι κατάλληλες δεξιότητες

Πρωταρχικό ρόλο στην ομαλή μετάβαση του παιδιού θα παίξει η σχολική του ετοιμότητα, δηλαδή αν έχει κατακτήσει τις δεξιότητες που θα το βοηθήσουν να ενταχθεί ομαλά στην Α΄ δημοτικού.

Ένα παιδί τελειώνοντας το Νηπιαγωγείο, πρέπει να έχει αναπτύξει σε ικανοποιητικό επίπεδο προγραφικές, προαναγνωστικές και προμαθηματικές δεξιότητες.

  • Να έχει σαφή πλευρίωση (αν θα γράφει με το δεξί ή το αριστερό χέρι)
  • Να έχει καθαρή άρθρωση
  • Να μπορεί να λέει το αγαπημένο του παραμύθι από την αρχή ως το τέλος
  • Να έχει υπομονή περιμένοντας τη σειρά του
  • Να δίνει πληροφορίες για καθημερινά θέματα
  • Να έχει λύση το θέμα της τουαλέτας και να μπορεί να αυτοεξυπηρετείται

Τι πρέπει να κάνει ο γονέας σε περίπτωση που το παιδί του δεν έχει κατακτήσει κάποια από αυτές τις δεξιότητες;

Οι μήνες που ακολουθούν μέχρι τον Σεπτέμβριο είναι μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα παιδιά εξελίσσονται διαρκώς. Όταν ένας γονέας πιστεύει ότι «κάτι δεν πάει καλά», τις περισσότερες φορές (όχι πάντα) έχει δίκιο. Καλύτερα να ζητήσει τη γνώμη ενός ειδικού, παρά να ζει μέσα στο άγχος και στον φόβο. Σε αυτή την περίπτωση, ταιριάζει το «προλαμβάνειν μείζον εστί του θεραπεύειν».

Μέχρι να αρχίσει το σχολείο, οι γονείς έχουν πολλά πρακτικά θέματα να λύσουν. Πρέπει να αποφασίσουν όχι μόνο σε ποιο σχολείο θα στείλουν το παιδί τους αλλά και πως θα πηγαίνει σε αυτό, ποιος θα είναι το απόγευμα μαζί του, να βρουν και να διαμορφώσουν τον χώρο του σπιτιού στον οποίο θα διαβάζει.

Λύνοντας τα πρακτικά προβλήματα οι γονείς μειώνουν το δικό τους άγχος.

Όταν έχουμε άρρωστο παιδί δεν το στέλνουμε σχολείο!

Λυπάμαι πάρα πολύ αν ο λόγος που στέλνετε το άρρωστο παιδί σας στο σχολείο είναι γιατί

δεν μπορείτε να πάρετε άλλη άδεια

θα σας απολύσουν

έχετε ένα επαγγελματικό ραντεβού

θέλετε να κάνετε κάτι πολύ σημαντικό

δεν έχετε βοήθεια

Είναι λυπηρό όμως ακόμα περισσότερο για το άρρωστο παιδί , αν ο λόγος είναι

θέλετε να πάτε για καφέ – βόλτα – γυμναστήριο

βαρεθήκατε κλεισμένοι στο σπίτι τόσες …. ώρες

Όταν έχουμε ένα άρρωστο παιδί φροντίζουμε να γίνει καλά με όποιο τρόπο περνάει από το χέρι μας. Κάνουμε μια επίσκεψη στον γιατρό μας και ακολουθούμε τις οδηγίες του. Φροντίζουμε το παιδί να τρέφεται σωστά και να πίνει νερό. Αν το παιδί μπορεί να μείνει λίγη ώρα έξω από το σπίτι του, ένας περίπατος θα του κάνει καλό. Αν δεν μπορεί και το μπαλκόνι – βεράντα – κήπος , είναι και αυτό καλό!

Το άρρωστο παιδί δεν μπορεί να πάει στο σχολείο πρώτα πρώτα για το ίδιο το παιδί. Αυτό δεν θα αισθάνεται καλά και η νηπιαγωγός – δασκάλα δεν είναι νοσοκόμα σε καμία περίπτωση. Απογορεύεται να δώσει φάρμακα και το σχολείο δεν είναι νοσοκομείο.

Από την  άλλη πλευρά τώρα υπάρχουν άλλα 20++ παιδάκια μέσα στην τάξη. Και μαντέψτε…. και το δικό σας θα κολλάει και θα ξανακολλάει όλη τη χρονιά.

Δεν μπορούμε να κλείσουμε τα παιδιά μας μέσα σε μια γυάλα, προτείνω όλοι μας να λειτουργήσουμε ομαδικά. Μια ομάδα με σκοπό το καλό όλων των παιδιών. Ναι θα αρρωστήσουν, δεν μπορούμε να το αποφύγουμε αυτό σε καμία περίπτωση. Μπορούμε όμως να σεβόμαστε το ίδιο μας το παιδί αρχικά και μετά τα υπόλοιπα. Σκεφτείτε πώς είμαστε όταν αρρωσταίνουμε, δεν έχουμε διάθεση, γκρινιάζουμε. Σκεφτείτε τώρα πως θα είναι ένα άρρωστο παιδι στο σχολείο.

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τις ψείρες…

Ένα άρρωστο παιδί έχει περισσότερο ανάγκη από αγκαλιά και πολλά πολλά παραμύθια ….

Αν έχετε άρρωστο παιδί στο σπίτι εκτός από παραμύθια μπορείτε να παίξετε και επιτραπέζια …

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση