Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Πρόληψης της Βίας στο σχολείο, στο νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε με το παραπάνω θέμα.
Ξεκινήσαμε “διαβάζοντας¨ απο το σελίδα του μικρού αναγνώστη, τα παραμύθια “Η Μόνα σε Καινούργιο σχολείο” και “Τα Μπαλόνια της Φιλίας”.
Και φτιάξαμε και εμείς τα δικά μας μπαλόνια της φιλίας…
Πάνω στα οποία γράψαμε πως θα θέλαμε το σχολείο μας και ποια είναι τα πράγματα που μας ενοχλούν.
Στη συνέχεια είδαμε κάποιες εικόνες που μας προβλημάτισαν όπως:
Και τις δραμματοποιήσαμε ψάχνοντας να βρούμε τρόπους επίλυσης των συγκρούσεων και χαρακτηρίζοντας ποιες συμπεριφορές είναι αποδεκτές και ποιες όχι.
Με τη συζήτηση που ακολούθησε διαπιστώσαμε πως τα παιδιά που τα ενοχλούν τα άλλα ή τους φέρονται άσχημα, θυμώνουν. Μιλήσαμε για τα πρόσωπα ή τις πράξεις που μας θυμώνουν…
Ξεκαθαρίσαμε πως ενώ ο θυμός είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα, οι αντιδράσεις του ποικίλουν και κάποιες δεν είναι αποδεκτές.
Για αυτό αναζητήσαμε τρόπους ώστε να μας “φεύγει’ ο θυμός μας. Και καταλήξαμε πως ο ένας τρόπος εύκολα εφαρμόσιμος είναι το να μετράμε από μέσα μας από το 1 έως το 10.
Απο τη σελίδα του Μικρού Αναγνώστη (που αναφέραμε παραπάνω) διαβάσαμε τους παρακάτω τρόπους αντιμετώπισης του εκφοβισμού και τις συζητήσαμε.
Αυτοί είναι κάποιοι τρόποι για να χειριστείς τον εκφοβισμό.
- Ενημέρωσε έναν ενήλικα. Δάσκαλοι, διευθυντές και γονείς όλοι μπορούν να βοηθήσουν στο να σταματήσει ο εκφοβισμός.
- Να αποφεύγειςτο παιδί που σε εκφοβίζει και έχε πάντα μαζί σου ένα φίλο σου. Κάνε μια προσπάθεια να είσαι πάντα με ένα φίλο σου ή με μια παρέα. Κάνε και εσύ το ίδιο για κάποιο άλλο παιδί που μπορεί να είναι και αυτό θύμα εκφοβισμού.
- Κράτα το θυμό σου. Είναι φυσικό να θυμώνεις, αλλά τα παιδιά που εκφοβίζουν λαμβάνουν ικανοποίηση από αυτό. Στο βαθμό που μπορείς κάνε μια προσπάθεια να μην δείχνεις ότι έχεις θυμώσει.
- Απομακρύνσου και αγνόησε το παιδί που σε εκφοβίζει. Πες του ξεκάθαρα να σταματήσει αμέσως και απομακρύνσου. Όταν αγνοείς τον εκφοβιστή αυτό σημαίνει ότι δεν ενδιαφέρεσαι και δεν σε νοιάζει. Τελικά ο εκφοβιστής θα σταματήσει να σε εκφοβίζει, όταν βλέπει ότι δεν του δίνεις σημασία.
- Να θυμάσαι ότι , δεν φταις εσύ! Και να μην νιώθεις ντροπή για αυτό που σου συμβαίνει.
Στο τέλος των δραστηριοτήτων μας καθίσαμε στον κύκλο και μέσα απο ανάλογες ερωτήσεις ανοικτού τύπου, δώσαμε στα παιδιά την ευκαιρία να εκφράσουν τα παράπονά τους για αυτά που τους ενοχλούν μέσα στην τάξη μας. Το κάθε παιδί βρήκε την ευκαιρία να ονομάσει τα πρόσωπα και τις συμπεριφορές που το ενοχλούν μέσα στην τάξη μας.
Τελειώνοντας υποσχεθήκαμε να μην ξαναπληγώσουμε τους συμμαθητές μας, έχοντας στο μυαλό μας να μην κάνουμε πράξεις που δε θα θέλαμε να κάνουν σε εμάς.