Σχέδιο Δράσης

Το σχέδιο δράσης που εκπονεί η σχολική μονάδα κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 33 του ν.4692/2020

Α. Σχεδιασμός της Δράσης Αναγκαιότητα – Στόχοι

Όπως έχει αποδειχθεί, η ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών, υποβοηθούν την εκπαιδευτική διαδικασία, την διαχείριση της τάξης και γενικότερα του σχολικού πλαισίου. Έτσι, η δια βίου μάθηση και εκπαίδευση των σημερινών εκπαιδευτικών, μέσα από την συμμετοχή τους σε επιμορφώσεις, κρίνεται πολύ σημαντική. Επίσης, η όλη διαδιακασία της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών γίνεται ουσιαστικότερη με την συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών της ίδιας σχολικής μονάδας αλλά και της ευρύτερης σχολικής κοινότητας όπου μέσα  από την δημιουργία ενός δικτύου σχολείων, έχουν ως κοινό σκοπό την επαγγελματική και εκπαιδευτική τους εξέλιξη. Η σημασία της ενδοσχολικής επιμόρφωσης λοιπόν, κρίνεται πολύ σημαντική, με την συνεργασία των εκπαιδευτικών και με τους αρμόδιους φορείς μάθησης, διότι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν ενεργά στον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση των επιμορφώσεων μέσω σχεδίων δράσης, λαμβάνοντας υπόψιν τις ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας. Έτσι λοιπόν, το παρόν σχέδιο δράσης έχει ως στόχους:

1. Την δημιουργία ενός δικτύου όμορων νηπιαγωγείων, όπου με συνεργασία, θα συμμετέχουν στην από κοινού οργάνωση, υλοποίηση και αξιολόγηση επιμορφωτικών δράσεων με αρμόδιους φορείς, καθώς και μεταξύ τους οι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο των ενδοσχολικών επιμορφώσεων, σύμφωνα με τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδυετικών και των σχολείων τους.

2. την δημιουργία ηλεκτρονικής τράπεζας(αρχείου) επιμορφωτικού υλικού, ώστε να έχουν  πρόσβαση οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί στα συγκεκριμένα σχολεία.

3. την διάχυση των δράσεων μέσω του ιστολογίου προς την τοπική κοινωνία και τους γονείς των νηπιαγωγείων του δικτύου.

 

Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης

  1. Ερωτηματολόγια που θα δοθούν στους εκπαιδευτικούς του δικτύου στην αρχή και στο τέλος του σχεδίου δράσης.
  2. Ημιδομημένες συνεντεύξεις και στοχευμένες συζητήσεις στον σύλλογο διδασκόντων του νηπιαγωγείου και σε ομάδες εστίασης που θα αποτελούνται από εκπαιδευτικούς του δικτύου, για τυχόν τροποποιήσεις κατά την υλοποίηση του σχεδίου δράσης.
  3. Ηλεκτρονικός φάκελος επιμορφωτικού υλικού των σεμιναρίων στο αρχείο του σχολείου
  4. Ημερολόγιο όπου θα αναγράφονται οι ημερομηνίες, οι τίτλοι και οι φορείς διοργάνωσης των σεμιναρίων
  5. Διάχυση των δράσεων μέσω του ιστολογίου προς την τοπική κοινωνία και τους γονείς του δικτύου των νηπιαγωγείων

 

Β. Υλοποίηση της Δράσης

Περιγραφή

Οι εκπαιδευτικοί των νηπιαγωγείων Αργαλαστής, 1ου Αφετών-Νεοχωρίου και Μακρυράχης γνωρίστηκαν, συζήτησαν, αντάλλαξαν απόψεις, έθεσαν στόχους, όρισαν τις μεθόδους, τους τρόπους επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών της δράσης καθώς και το χρονοδιάγραμμα της δράσης, μέσω τηλεδιάσκεψης. Αρχικά, στους εκπαιδευτικούς του δικτύου της δράσης, διαμοιράστηκε ένα ερωτηματολόγιο ανίχνευσης επιμορφωτικών αναγκών, σύμφωνα με το οποίο αποφασίστηκαν το είδος, το περιεχόμενο, η μορφή, η διάρκεια, ο χρόνος, ο τόπος υλοποίησης και οι εισηγητές-επιστήμονες των επιμορφωτικών ενδοσχολικών συναντήσεων. Η επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών του δικτύου, αποφασίστηκε να πραγματοποιείται μέσω e-mail, τηλεφωνικά, καθώς και δια ζώσης ή εξ αποστάσεως κατά τη διάρκεια των ενδοσχολικών επιμορφωτικών συναντήσεων που θα διοργανώνονται απ΄πο τις ίδιες. Έπειτα από τις συνεδριάσεις του κάθε συλλόγου διδασκόντων των σχολείων μας, ορίστηκαν οι συντονιστές. Οι επιμορφωτικές συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν βάση του αρχικού χρονοδιαγράμματος που αποφασίστηκε και καταγράφηκε στο βιβλίο πράξεων του συλλόγου. Οι επιμορφωτικές συναντήσεις διήρκησαν από τον Οκτώβριο του 2022 έως και τον Μάιο του 2023:

Από ειδικούς επιστήμονες και φορείς

5/10/22 Πολυπολιτισμικές κοινωνίες.Συμπερίληψη και Ειδική Αγωγή. ΣΕΕ ΠΕ(60)

14-17/11/22 Tech talent for educators.

11/11/22 ΠΕΚΕΣ <<Σχολική βία -Καινοτόμες μη τιμωρητικές μέθοδοι>>.Διαδικτυακά

20/11/22.Scratch στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ‘’train your brain’’,Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

28-11-22. Δράσεις Erasmus KA1-KA2 ΣΕΕ(ΠΕ60)

28-11/22-11/12/22 .Το κρυμμένο μυστικό από τη ΕΠΕΕΚ   Διαδικτυακά

1/12 Selfie for teachers  Διαδικτυακά 1/12: Επαγγελματική εξουθένωση και παράγοντες ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών. ΠΕΚΕΣ Διαδικτυακά

7/12/22 Ενδοσχολική επιμόρφωση σε συνεργασία με το 1ο Νηπιαγωγείο Αφετών-Νεοχωρίου από το και στο  κλιμάκιο Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αργαλαστής

25/1/23 Ασφάλεια στο Διαδίκτυο.ΣΕΕ ΠΕ(60) -σύνδεσμος  Αστυνομίας για το κυβερνοέγκλημα  Διαδικτυακά

28/2/23 Πρόταση Ζωής.<<Η συμβολή του εκπαιδευτικού στο κλίμα του σχολείου>>συνδιοργάνωση δικτύου  συνεργαζόμενων σχολείων σχεδίου δράσης

22/2/23 <<Διάχυση δράσεων erasmus KA1-KA2>>ΣΕΕ ΠΕ(60) Διαδικτυακά

23/2/23 Ενδοσχολική επιμόρφωση με τίτλο << Διαδικτυακός σχολικός εκφοβισμός-σχολικό κλίμα>>ΣΕΕ ΠΕ(60)- σύνδεσμος  Αστυνομίας για το κυβερνοέγκλημα  σε συνεργασία με άλλα νηπιαγωγεία Πηλίου και Ν.Μαγνησίας .

Διαδικτυακά  Δίωρες απογευματινές Ενδοσχολικές επιμορφώσεις από εκπαιδευτικούς νηπιαγωγούς και δασκάλους επί το πλείστο με μεταπτυχιακές σπουδές, με τη συμμετοχή των συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων στο δίκτυο και  δια ζώσης, στα νηπιαγωγεία του δικτύου

1. «Συνεργασία στα πλαίσια του Ε.Α.Ν» από εκπαιδευτικό ΠΕ(06) 16/2/2023

2. «Η κολύμβηση στην παιδική ηλικία» από εκπαιδευτικό ΠΕ(11) την Δευτέρα  20/2/2023 .

3. <<Ψυχική ανθεκτικότητα παιδιών με επιθετική συμπεριφορά>> από εκπαιδευτικό ΠΕ(70)  01/3/2023  .

4. <Pixlir> Δευτέρα 6/3/23 από  εκπαιδευτικό ΠΕ (70)  .

5. <<Λήψη απόφασης στην εκπαίδευση>> 14/3/23 από εκπαιδευτικό ΠΕ (70)

6 . «Η μέθοδος Μontessori -To  παιδαγωγικό υλικό της », από εκπαιδευτικό ΠΕ(60) 11/5/23   Διαδικτυακά .

Σε  τέσσερις δια ζώσης ενδοσχολικές συναντήσεις με εισήγητριες τις νηπιαγωγούς των συνεργαζόμενων σχολείων σε απογευματινές ώρες ,όπου ακολουθούσε συζήτηση και ανατροφοδότηση με τη χρήση εργαλείων όπως Ημιδομημένες Συνεντεύξεις και Στοχευμένες Συζητήσεις  αλλά και σε ομάδες εστίασης εκπαιδευτικών του δικτύου για πιθανές αλλαγές και τροποποιήσεις κατά την υλοποίηση του σχεδίου.

1) «Ειδική αγωγή ως παρέμβαση»,  9/3/2023

2) «Ο εγκέφαλος στην ανάπτυξη της μάθησης»24/4/23

3) «Επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών. Τρόποι διαχείρισης»25/4/23 .

4)  «Η συμβολή του χορού στην αναπτυξιακή και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού» 8/5/23

Επίσης, ως τελική αξιολόγηση της δράσης διαμοιράστηκε στις εκπαιδευτικούς του δικτύου ένα τελικό ερωτηματολόγιο  Τέλος,  δημιουργήθηκε  ένας ψηφιακός φάκελος, ο οποίος λειτουργεί ως τράπεζα επιμορφωτικού υλικού σε ενδοσχολικό πλαίσιο και αξιοποιήθηκαν πλείστες συνεργασίες σε επιμορφωτικό επίπεδο από φορείς, δασκάλους και νηπιαγωγούς  με μεταπτυχιακές σπουδές

 

Γ. Αποτίμηση της Δράσης

 

Αποτελέσματα της Δράσης

Αρχικά, σύμφωνα με το τελικό ερωτηματολόγιο και τις ημιδομημένες συνεντεύξεις, τα αποτελέσματα της δράσης είναι πολύ ικανοποιητικά. Οι εκπαιδευτικοί εμπλούτισαν τις γνώσεις τους πάνω σε πρακτικά εκπαιδευτικά θέματα. Το σχέδιο δράσης αποδείχθη αποτελεσματικό τόσο για την ατομική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, όσο και για την βελτίωση του σχολείου συνολικότερα, μέσα από την ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη πρακτική μάθηση και αξιοποιώντας την κριτικά, τόσο στην ατομική όσο και στη συλλογική επαγγελματική ανάπτυξη. Ακόμη, υπήρξε ικανοποίηση τόσο από τους επιμορφούμενους ως προς το περιεχόμενο, τη θεματική, το κλίμα και το υλικό των παρουσιάσεων-επιμορφώσεων, όσο και και από τους επιμορφωτές από το συνεργατικό κλίμα, την επικοινωνία και την ενεργό συμμετοχή των επιμορφούμενων στις επιμορφώσεις. Επιπλέον, αποτελεσματική ήταν η συμμετοχή και η αλληλεπίδραση των εκπαιδευτικών τόσο σε επίπεδο οργάνωσης και σχεδιασμού του σχεδίου δράσης, όσο και στο επίπεδο της υλοποίησης και αξιολόγησης των ενδοσχολικών επιμορφώσεων. Τέλος, η συνεργασία στο δίκτυο ανέδειξε το ενδιαφέρον στην ανάπτυξη του προσωπικού και στη συμμετοχή οργανισμών που επιμορφώνουν και υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους.