Στα μικρά παιδιά αρέσει να ασχολούνται με το όνομά τους,
τη λέξη αυτή που αποτελεί την ταυτότητά τους, από την ώρα που γεννιούνται.
Η συναισθηματική σχέση που έχει το παιδί με το όνομά του,
αποτελεί σημαντικό κίνητρο για δραστηριότητες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην προώθηση της κατάκτησης του κώδικα γραφής.
Στο πλαίσιο των καθημερινών δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου
τα παιδιά μπορούν να έχουν πολλές ευκαιρίες ενασχόλησης με το όνομά τους
και με τα ονόματα των φίλων τους, μέσα από δραστηριότητες που έχουν νόημα και σαφή επικοινωνιακό στόχο, όπως π.χ. για να πάρουν παρουσίες, να υπογράψουν τις εργασίες τους, να δανειστούν βιβλία κ.λ.π.
Από το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες για την εκμάθηση του ονόματός μας.
τη λέξη αυτή που αποτελεί την ταυτότητά τους, από την ώρα που γεννιούνται.
Η συναισθηματική σχέση που έχει το παιδί με το όνομά του,
αποτελεί σημαντικό κίνητρο για δραστηριότητες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην προώθηση της κατάκτησης του κώδικα γραφής.
Στο πλαίσιο των καθημερινών δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου
τα παιδιά μπορούν να έχουν πολλές ευκαιρίες ενασχόλησης με το όνομά τους
και με τα ονόματα των φίλων τους, μέσα από δραστηριότητες που έχουν νόημα και σαφή επικοινωνιακό στόχο, όπως π.χ. για να πάρουν παρουσίες, να υπογράψουν τις εργασίες τους, να δανειστούν βιβλία κ.λ.π.
Από το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες για την εκμάθηση του ονόματός μας.
Αναγνωρίζω το όνομά μου
Καθημερινά βάζουν το όνομά τους στο απουσιολόγιο.
Αφού κάθε παιδί, είπε, από που πήρε το όνομά του, το αναζήτησε, το αναγνώρισε κρατώντας μια καρτέλα που το έγραφε με την βοήθεια καρτέλες – μολύβια.
Eγώ και τα αρχικό μου
Το αναζήτησαν, το παρατήρησαν και στην συνέχεια το αρχικό μας γράμμα πήγε βόλτα.
Το αναζήτησαν, το παρατήρησαν και στην συνέχεια το αρχικό μας γράμμα πήγε βόλτα.
Πόσες φωνούλες έχει το όνομά μου; (συλλαβές)
Αφού χτυπήσαμε με τα χέρια μας τις φωνούλες που έχει το όνομά μας παρατηρήσαμε ποιος έχει το μεγαλύτερο όνομα μέσα στην τάξη. Και το κάναμε κολλάζ.
Αφού χτυπήσαμε με τα χέρια μας τις φωνούλες που έχει το όνομά μας παρατηρήσαμε ποιος έχει το μεγαλύτερο όνομα μέσα στην τάξη. Και το κάναμε κολλάζ.
Εικαστικές δημιουργίες.
ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ
Γνωριστήκαμε αναφέροντας ο καθένας τα βασικά του χαρακτηριστικά. Τα γράψαμε σε ένα φύλλο εργασίας και στην συνέχεια κατασκευάσαμε ένα μήλο στο οποίο τα κολλήσαμε και γράψαμε την φράση:
Α Σ Γ Ν Ω Ρ Ι Σ Τ Ο Υ Μ Ε !!!