Η Ποίηση στο Νηπιαγωγείο ( Α μέρος)

Στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου μας, εντάσεται η ποίηση για να τονίσουμε την σημασία της στη γλωσσική αγωγή του μικρού παιδιού. Προσεγγίζουμε διαφόρων ειδών δραστηριότητες για να συμβάλουμε στη διαμόρφωση του συναισθηματικού και διανοητικού κόσμου του παιδιού.

Πληροφορίες έχουν αντληθεί από την ιστοσελίδα: Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού

Αρχικά, οι μαθητές,  συγκεντρώνουν ποιήματα με την βοήθεια των γονέων τους και  ζωγραφίζουν ελεύθερα ότι τους άρεσε απο το ποίημα που άκουσαν

20161012_122610

image-0-02-05-9c46d92b562aaf759ef640de118a611be074c5bdd47ce20721a24ed483efd03a-V
Ομαδική εργασία το ποίημα του μαθητή Παναγιώτη

20161012_122559

Δραματοποιούν το ποίημα “Το σκυλί”

Δραματοποίηση
Δραματοποίηση

image-0-02-05-242d148fca13eb342d185be1862436c47a004e04309f13615699d30b11734112-V

μαθαίνουν την παροιμία “ο ύπνος τρέφει τα παιδιά και ο ήλιος τα μοσχάρια”

image-0-02-05-855d33120dc7aa50178095e17b4a14825393c0b47abf835c2abc084a89304422-V

αναπαράσταση του ποίηματος “Ο ήλιος και ο άνεμος”.

image-0-02-05-c0b3dcfac12e50cffb337899b6e70ef99e715211720230f20c16762689666b5f-V

στη συνέχεια μαθαίνουν το ποίημα που τους έγραψε η συγγραφέας Σ. Νινιού με βάση τ΄όνομά τους.

(Μπορείτε να ακούσετε ενα μικρό απόσπασμα από τους μαθητές)

Μαθητής Δημήτρης

Ο Δημήτρης μία φορά 

κάλεσε στ’ Αρφαρά

τα παιδάκια που ήταν ξένα

και κρυώναν τα καημένα“. Σ.Δ.Νινιού

Ο μαθητής Κωνσταντίνος Β.

Κωνσταντίνε, Κωνσταντίνε

όταν σου το λέω, δίνε

τα παιχνίδια ένα-ένα

και μην τα κρατάς για σένα!Σ.Δ.Νινιού

Πραγματοποιήτε σύνδεση δια μέσου Skype για να γνωρίσουν οι μαθητές την συγγραφέα αλλά και για να πάρουν συνέντευξη.

20161116_110600
Η Συγγραφέας Σ. Νινιού

20161116_111506

Επειτα, οι μαθητές, συλλέγουν πληροφορίες από το διαδίκτυο για την ζωή των ποιητών : Ρ. Καρθαίου, Ο. Ελύτης, Ζ. Παπαντωνίου, Ι. Ρήτσος, Σ. Σπεράντζας, Δ. Σολωμός, και εκτυπώνουν το υλικό εμπλουτίζοντας τον φάκελο τους.

Απαγγέλουν ποιήματά τους όπως μπορούν και ακολουθούν δραστηριότητες: γραφής, εικαστικών, γεωγραφίας και μαθηματικών.

Ρ. Καρθαίου

Εντοπίζουμε στον χάρτη της Ελλάδος που σπούδασε η ποιήτρια
Εντοπίζουμε στον χάρτη της Ελλάδος που σπούδασε η ποιήτρια
Γράφουν το όνομα της ποιήτριας
Γράφουν το όνομα της ποιήτριας

20161017_092851

20161017_093025

Γράφουμε αντίθετες έννοιες από ποίημα της που διαβάσαμε
Γράφουμε αντίθετες έννοιες από ποίημα της που διαβάσαμε

20161018_092845

Φτιάχνουμε προσωπογραφία
Φτιάχνουμε προσωπογραφία

20161012_124125

Ο. Ελύτης

Γράφουμε το όνομά του
Γράφουμε το όνομά του

20161019_092104

Μετράμε τα γράμματα του ονόματός στου
Μετράμε τα γράμματα του ονόματός στου και βάζουμε τον σωστό αριθμό

20161019_092303

Φτιάχνουν την προσωπογραφία του
Φτιάχνουν την προσωπογραφία του

20161019_115415

Σ. Σπεράτζας

Οι μαθητές μαθαίνουν το ποίημα “Η καλή μας συντροφιά-Ο γερο-παππούς” του Σ. Σπεράτζα. Έπειτα γίνεται λόγος για τα μελοποιημένα ποίηματα, συνηδητοποιούν την διαφορά,  και αφού ακούσουν το μελοποιημένο ποίημα”Η καλή μας συντροφιά-Ο γερο-παππούς” αποφασίζουν να τραγουδήσουν τους δύο πρώτους στίχους και να ηχογραφήσουν τους εαυτούς τους.

Στην συνέχεια δραματοποιούν το ποίημα και κάνουν την εικονογράφησή του ομαδικά.

Ο γέρο-παππούς διαβάζει το βιβλίο του
Ο γέρο-παππούς διαβάζει το βιβλίο του
τον παίρνει ο ύπνος
τον πήρε ο ύπνος
..βλέπει όνειρο πως έγινε παιδάκι που παίζει ...
..βλέπει όνειρο πως έγινε παιδάκι που παίζει …

20161020_095046

Ομαδική εικονογράφηση του παραμυθιού
Ομαδική εικονογράφηση του παραμυθιού

20161020_111731

μαθαίνουν για την ομοιοκαταληξία των ποιημάτων και δουλεύουμε ομαδικά

Ομοιοκατάληκτες λέξεις
Ομοιοκατάληκτες λέξεις

20161021_092811

20161021_093054

Γλυκό - Μαγικό. Οι λέξεις τελειώνουν με την ίδια κάταληξη
Γλυκό – Μαγικό. Οι λέξεις τελειώνουν με την ίδια κάταληξη

Ολοκληρώνουν με εικαστική δραστηριότητα

Προσωπογραφία
Προσωπογραφία

Γ. Ρίτσος

Οι μαθητές, από το διαδίκτο, συλλέγουν πληροφορίες για την ζωή του και εντοπίζουν στον χάρτη της Ελλάδος την περιοχή όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε “Μονεμβασία”.

20161021_111110

Σχεδιάζουν τον χάρτη της Ελλάδος όπως μπορούν και ζωγραφίζουν την περιοχή της Μονεμβασιάς. έτσι δημιουργούν το δικό τους φύλλο εργασίας
Σχεδιάζουν τον χάρτη της Ελλάδος όπως μπορούν και ζωγραφίζουν την περιοχή της Μονεμβασιάς. έτσι δημιουργούν το δικό τους φύλλο εργασίας.
Βλέπουν εικόνες της Μονεμβασιάς από το διαδίκτυο
Βλέπουν εικόνες της Μονεμβασιάς από το διαδίκτυο

20161021_115851

μαθαίνουν για τα μελοποιημένα ποιήματα και στην συνέχεια η νηπιαγωγός της τάξης καλεί τους μαθητές να παρακολουθήσουν δύο βίντεο: ένα με απαγγελία ποιημάτων και ένα βίντεο με μελοποιημένο ποίημα. Στην συνέχεια οι μαθητές εντοπίζουν την διαφορά και πραγματοποιείται συζήτηση..

Η Σονάτα του σεληνόφωτος, Γ. Ρίτσος

(Οι μαθητές έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και ήθελαν να το ακούσουν ως το τέλος)

20161021_115418

Το κορίτσι, Ο. ελύτης

20161021_115612

Δημιουργούν την προσωπογραφία του Ι. ρήτσου

20161101_115640
Προσωπογραφία Ι. Ρήτσου

Γράφουν το δικό τους ποίημα με πούπουλο όπως έγραφαν τα παλαιότερα χρόνια 

20161101_094159

20161101_094153

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *