“Αν κάποιος μπορεί να ακούει την καρδιά του να χτυπά, τότε μπορεί να νιώσει καλύτερα τις ευαισθησίες των άλλων ανθρώπων”
Αυτό προσπαθούμε καθημερινά να κάνουμε πράξη συμβουλεύοντας τα νηπιάκια μας και πραγματοποιώντας σχετικές δραστηριότητες…
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Διαβάζοντας παραμύθια…
Κατασκευάζοντας ομαδικά με τη τεχνική του κολλάζ τη ΝΕΡΑΙΔΑ ΕΥΓΕΝΙΑ και ΤΑ ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΛΟΓΑΚΙΑ….
Μαθαίνοντας ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ…
Στη τάξη μας εμφανίστηκαν δύο μήλα ο Πρασινούλης και ο Κιτρινούλης. Ο Κιτρινούλης συμπεριφερόταν με ωραίο τρόπο. Μιλούσε γλυκά και με λόγια ενθαρρυντικά. Η καλοσύνη ξεχείλιζε από τη καρδιά του. Ο Πρασινούλης το δεύτερο μας μήλο μιλούσε με άσχημο τρόπο έλεγε στον Κιτρινούλη πως δεν τον έχει φίλο, πως δεν έχει ωραία μυρωδιά, ούτε ωραία γεύση τον χτυπούσε και τον κορόιδευε. Στη συνέχεια, βάλαμε τα δύο μήλα δίπλα-δίπλα και τα παιδιά παρατηρήσαν αν βλέπουν κάτι να έχει αλλάξει στην εξωτερική εμφάνιση των δύο μήλων. Ομόφωνα τα νήπια απάντησαν πως δεν έχει αλλάξει τίποτα και παραμένουν και τα δύο ίδια όπως και πριν, είναι και τα δύο μήλα όπως είπαν. Τότε κόψαμε στη μέση τα μήλα να δούμε τη καρδούλα τους. Η καρδιά του Κιτρινούλη που του είχε μιλήσει άσχημα ο Πρασινούλης αλλά και τα παιδιά ήταν γεμάτο μελανιές που δεν φαινόντουσαν απ’ έξω, ήταν μαραμένη και λυπημένη. Αντίθετα, το μήλο που κορόιδευε η καρδούλα του ήταν ολόφρεσκια χωρίς καμία μαυρίλα, στεναχώρια. Τα παιδιά μέσω της βιωματικής μάθησης και του κουκλοθεάτρου κατάλαβαν πολύ γρήγορα τι συνέβαινε με τα δύο μήλα. «Αυτές οι μελανιές δεν φαίνονται, γιατί είναι στην καρδιά του» και προτείναμε τρόπους να νιώσει ο Κιτρινούλης καλύτερα και σιγά- σιγά οι πληγές στη καρδούλα του άρχισαν να υγιάνουν, ζητώντας συγγνώμη και ενθαρρύνοντας τον πως όλα στο τέλος θα πάνε καλά και θα γίνουν οι ίδιοι φίλοι του!
Ο Πρασινούλης και ο Κιτρινούλης
Η καρδιά του Πρασινούλη που κορόιδευε και συμπεριφερόταν άσχημα στον Κιτρινούλη
Και η καρδούλα του Κιτρινούλη που ήταν μαραμένη και λυπημένη