ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ

Αγαπητοί γονείς

με την αναστολή λειτουργίας των νηπιαγωγείων λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, εκτιμούμε ότι θα ήταν χρήσιμη η επικοινωνία μας με τη χρήση των νέων τεχνολογιών για τη διατήρηση της εκπαιδευτικής σχέσης μας.
Μπορείτε να ενημερώνεστε για την εξέλιξη της πανδημίας από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) https://eody.gov.gr/ . Τα μικρά παιδιά δε χρειάζεται να παρακολουθούν από την τηλεόραση τις εξελίξεις αναφορικά με τον covid 19, διότι οι πληροφορίες αυτές μπορεί να τους προκαλέσουν συναισθήματα φόβου, αγωνίας και ανασφάλειας. Όταν τα παιδιά μας ρωτήσουν για το ζήτημα αυτό, εξηγούμε τι συμβαίνει και δίνουμε σαφείς πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο μείωσης του κινδύνου μόλυνσης. Μιλάμε στα παιδιά με τρόπο απλό και κατανοητό χρησιμοποιώντας λεξιλόγιο ανάλογα με την ηλικία τους. Τούς μιλάμε με ήρεμη και σταθερή φωνή. Ακούμε τα παιδιά με προσοχή και κατανόηση για ό,τι τα απασχολεί. Δείχνουμε με διάφορους τρόπους τη συμπαράσταση και τη διαθεσιμότητά μας. Επιδιώκουμε να τους δημιουργήσουμε ένα αίσθημα ασφάλειας.
Οι νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί παρέχουν περισσότερο χρόνο για την ανάπτυξη της επικοινωνίας μεταξύ των μελών της οικογένειας. Οι γονείς έχουντην «ευκαιρία να ακούσουν τα παιδιά», να συζητήσουν μαζί τους για τα παιχνίδια, για τις εμπειρίες τους. Να ακούσουν τα συναισθήματά τους, αυτά που τα απασχολούν. Τα παιδιά έχουν ανάγκη να νιώσουν ασφάλεια. Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας μιμούνται όσα βλέπουν γύρω τους και πολύ περισσότερο τους σημαντικούς ενήλικες, όπως είναι οι γονείς. Η συμπεριφορά των γονιών αποτελεί όχι μόνο παράδειγμα, αλλά και πρότυπο για το παιδί. Το πρότυπο που βιώνει κάθε παιδί μέσα στην οικογένεια αποτελεί το ισχυρότερο μάθημα ζωής!!
Οι γονείς είναι σημαντικό να γνωρίζουν ότι τα παιδιά χρειάζεται να ακολουθούν ένα σταθερό πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει τις καθημερινές ρουτίνες (αναφορικά με τις ώρες του ύπνου, τις ώρες του φαγητού), παιχνίδι και δραστηριότητες δημιουργικής απασχόλησης.

Δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσα στο σπίτι είναι:
η ανάγνωση βιβλίων, οι εικαστικές δημιουργίες (ζωγραφική, πλαστελίνη, κολάζ, κατασκευές με άχρηστα υλικά κ.ά.), τα επιτραπέζια παιχνίδια, τα παζλ, η ακρόαση μουσικής, τα εκπαιδευτικά βίντεο, η μαγειρική, η περιποίηση των φυτών κ.λπ.
Εναλλακτικά, για συγκεκριμένο χρόνο και με μέτρο, μπορούν να αξιοποιηθούν τα μέσα τεχνολογίας για την ενασχόληση των παιδιών με εκπαιδευτικό υλικό και λογισμικά.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ
Επισήμανση: Οι σύνδεσμοι που ακολουθούν δεν είναι όλοι ενεργοί. Στην αναζήτηση του google κάνουμε επικόλληση του συνδέσμου που θα επιλέξουμε.
Α.ΑΝΟΙΧΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Στην Ανοιχτή βιβλιοθήκη(https://www.openbook.gr/ θα βρείτε επτά παιδικά παραμύθια που γράφτηκαν για τον κορωνοϊό.
1.ΈΝΑΣ ΙΟΣ ΜΕ ΚΟΡΩΝΑ
Παραμύθι της Χαράς Πάτρα

2.COVIBOOK: ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ»
Συγγραφέας: Manuale Molina
Μετάφραση: Χαρά Σφέτσα

✩ «Covibook: Το όνοµά µου είναι Κορονοϊός» – Εικονογραφημένο εγχειρίδιο για παιδιά έως 7 ετών

3. Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΚΥΡΑ
Παραμύθι της Δέσποινας Χριστοφορίδου

«Η άγνωστη κυρά» – Παραμύθι για τον κορονοϊό της Δέσποινας Χριστοφορίδου

4. Ο ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ
Παραμύθι της Χριστίνας Δαμιανού Μπόγλου

«Ο κορωνοϊός: ένα αληθινό παραμύθι» – Της Χριστίνας Δαμιανού Μπόγλου

5.ΙΟΣ ΧΩΡΙΣ ΚΟΡΩΝΑ

Παραμύθι της Γεωργίας Καλύβα

«Ιός χωρίς κορώνα» – Παραμύθι της Γεωργίας Καλύβα

6. ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΣ ΙΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ
– Παραμύθι της Βασιλικής Χουρσίδου

«Είμαι ένας ιός που το όνομά μου είναι Κορονοϊός» – Παραμύθι της Βασιλικής Χουρσίδου

7.ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Θεατρικό έργο για τον κορωνοϊό της Αναστασίας Ξηρομερίτου

«Το Θαύμα των Παιδιών» – Θεατρικό έργο για τον κορωνοϊό της Αναστασίας Ξηρομερίτου

8. «ΓΙΝΕ Ο ΜΑΧΗΤΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ»:
Ένα δωρεάν ψηφιακό ανάγνωσμα για παιδιά.
Η συγγραφή του βιβλίου έγινε από την Songju Ma Daemicke; Η αφήγηση και η εικονογράφηση αυτού έγινε από την Helen H. Wu; Η μετάφραση του βιβλίου στα ελληνικά έγινε από τη Νικολέτα Ζαμπάκη.

Γίνε ο μαχητής κατά του κορωνοϊού: ένα δωρεάν ψηφιακό ανάγνωσμα για παιδιά


9. “Ο ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ”
Ένα παραμύθι που έγινε ταινία για παιδιά  με στόχο να κατανοήσουν τα παιδιά τι συμβαίνει και να τους χαρίσει ψυχική εκτόνωση συναισθημάτων.

https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/316962_o-koronoios-exafanistike-ena-paramythi-tainia-gia-paidia
Επίσης στην Ανοιχτή βιβλιοθήκη(https://www.openbook.gr/ στη θεματική ενόητα «Άκουσε ένα βιβλίο» θα βρείτε στο: 7 Μύθοι – Αίσωπος.ή
Στον σύνδεσμο: https://www.akousenabiblio.com/a7-mythoi-toy-aisopoy/
Στην αφήγηση ο ηθοποιός Κωνσταντίνος Μουταφτσής.
1. Δυο κόκορες και αετός
2. Λιοντάρι και δυο ταύροι
3. Ο γάϊδαρος και ο τζίτζικας
4. Ο φτωχός και ο θάνατος
5. Ποταμοί και θάλασσα
6. Το κοράκι μιμείται τον αετό
7. Το χελιδόνι και ο κόρακας
Παραμύθια – Χανς Κρίστιαν Άντερσεν
Στον σύνδεσμο
https://www.akousenabiblio.com/paramythia-chans-kristian-antersen/
Αφήγηση : Μαρία Ιωάννου
1. Η μικρή Γοργόνα
2. Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι
3. Ο Μαγικός αναπτήρας
4. Ο Μολυβένιος Στρατιώτης
5. Οι Αγριόκυκνοι
6. Τα καινούργια ρούχα του Αυτοκράτορα
7. Το ασχημόπαπο
8. Το έλατο
9. Το κοριτσάκι με τα σπίρτα
10. Το Σπαρματσέτο

Β.Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΗΣ ΜΑΓΙΣΣΑΣ ΣΟΥΜΟΥΤΟΥ ΜΕ 23 ΔΩΡΕΑΝ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΔΥΝΑΤΑ.

http://www2.patakis.gr/25istories?fbclid=IwAR0itF73A1_gfNt5w4VF59y5ixXTr_pufHXLivY_Ejb1C1twRVkd0K-0DHw
Γ.ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ
1.ΤΟ ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΦΟΥΝΤΟΥΛΗ
Το λογισμικό “Το Παράξενο Ταξίδι του Φουντούλη” έχει ως στόχο την γλωσσική καλλιέργεια των μαθητών του νηπιαγωγείου, καθώς και της Α΄και Β΄Δημοτικού και την εξοικείωσή τους με ευρύτερα θέματα που αφορούν τον κόσμο που τα περιβάλλει.http://emathima.gr/%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BE%CE%B5%CE%BD%CE%BF-%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%AF%CE%B4%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%86%CE%BF%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B7/

2.ΜΟΥΣΙΚΗ

Το μουσικό χωριό
http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-mousiki-a-st/d16-web/#

3.ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ
Διαδυκτιακή εκπαιδευτική πύλη ψυχαγωγίας και μάθησης για μικρά παιδιά.
http://www.mikrapaidia.gr/ccsintro/

4.Η ΜΑΓΙΚΗ ΓΡΑΜΜΟΥΛΑ
Δωρεάν εκπαιδευτικό λογισμικό για τη γλώσσα της Α΄και Β΄Δημοτικού. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για το Νηπιαγωγείο.
http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-glossa-a-b/

Δ.ΨΗΦΙΑΚΑ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ

1.ΤΟ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ
Το Φωτόδεντρο είναι το Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ – άλλες Θεματικές Περιοχές – Προσχολική Εκπαίδευση.
Στην θεματική περιοχή για την Προσχολική εκπαίδευση θα βρείτε χρήσιμο υλικό. Το υλικό αυτό θα πρέπει να το ελέγξτε το και προτείνετε το κατάλληλο.

2. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Αποτελεί καινοτόμο φορέα του ΥΠΑΙΘ. Στοχεύει σε σύγχρονες και σύνθετες μορφές παροχής γνώσης. Προβάλλονται τηλεοπτικά προγράμματα με στόχο την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και στη δια βίου μάθηση.
http://www.edutv.gr/
Αναζητείστε υλικό στην κατηγορία ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ.

3. ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
http://www.mikrosanagnostis.gr/
Στη θεματική ενότητα: ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ: Τα παιδιά μπορούν να ακούσουν παραμύθια διαβασμένα από ταλαντούχους ηθοποιούς.

4.ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ «ΑΙΣΩΠΟΣ» (αφορά τις νηπιαγωγούς)
http://aesop.iep.edu.gr/
Μπορείτε να αξιοποιήσετε τα ψηφιακά διδακτικά σενάρια που αναφέρονται στην Προσχολική Εκπαίδευση και να δημιουργήσετε δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν τα παιδιά με τους γονείς τους, όπως πχ. Διδακτικό σενάριο: Χειμώνας: Μπορούν να δημιουργήσουν τον πίνακα του καιρού και να καταγράφουν κάθε μέρα τον καιρό.
5. KIDMEDIA- Εκπαιδευτικό λογισμικό
Στον σύνδεσμο: http://www.kidmedia.gr/free υπάρχουν δωρεάν εκπαιδευτικά εργαλεία-εφαρμογές για την εξ΄αποστάσεως εκπαίδευση χωρίς να έχετε κάνει εγγραφή.
Στον σύνδεσμο: http://www.kidmedia.gr/taxakis θα βρείτε το εκπαιδευτικό λογισμικό με παιχνίδια κυκλοφοριακής αγωγής για παιδιά προσχολικής και ειδικής αγωγής και των πρώτων τάξεων του δημοτικού. Πρέπει να κατεβάσουν τον ταξάκι: Όνομα αρχείου Install_kikloforo.exe :Download.
6. ΠΑΖΛ
Στην ιστοσελίδα https://www.jigsawplanet.com/ μπορούν τα παιδιά να παίξουν με διάφορα παζλ που ήδη υπάρχουν. Επίσης μπορούν να δημιουργήσουν τα δικά τους πάζλ πατώντας εκεί που λέει δημιουργώ.
Ε. ΜΕΙΝΕΤΕ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΗΓΗΘΕΙΤΕ ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΑ ΣΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ.
Τα παιδιά με την υποστήριξη ενήλικα μπορούν να κάνουν εικονικές περιηγήσεις σε μουσεία όπως (ενδεικτικά):
Τα παρακάτω μουσεία διαθέτουν διαδικτυακές εφαρμογές περιήγησης στις συλλογές αλλά και στους χώρους των εκθέσεών τους.
1. Μουσείο Ακρόπολης https://www.theacropolismuseum.gr/

2.Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο https://www.namuseum.gr/
3.Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο http://www.nummus.gr/
9.Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων http://www.amio.gr/
10.Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας http://www.igoumenitsamuseum.gr/
ΣΤ.ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Τολμήστε να φτιάξετε διάφορες κατασκευές με άχρηστα υλικά που έχετε στο σπίτι και δημιουργείστε όμορφες αναμνήσεις μαζί με το παιδί σας.
Ιδέες για κατασκευές στο: https://gr.pinterest.com/ioannastrz/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%B5%CF%83-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%B1/
Υπενθύμιση: Χρειάζεται προσοχή όσον αφορά το υλικό και το χρόνο ενασχόλησης με τα τεχνολογικά μέσα: πραγματοποιείται με την εποπτεία των γονιών και σε συγκεκριμένο χρόνο.

ΣΥΝΘΗΜΑ ΜΑΣ: Μένουμε σπίτι και περνάμε δημιουργικά το χρόνο μας με τα παιδιά!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *