ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ¨Τροφή για Δράση! Μαθαίνω πως να είμαι έτοιμος για δράση!¨
(Κατά τον σχεδιασμό λαμβάνονται υπόψη οι βασικές αρχές που διέπουν την υλοποίησή του.)
Αγωγή Υγείας – Πρόληψη παιδικής παχυσαρκίας
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ-ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
| Συμμετέχουμε στην Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας, που υλοποιείται από το Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με την UNICEF, με σκοπό να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να έχουν ένα υγιές ξεκίνημα στη ζωή τους και να υιοθετήσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής στο σχολείο και στο σπίτι.
Το πρόγραμμα έχει 4 θεματικές ενότητες (συμπεριφορές-στόχους): · Επαρκής κατανάλωση νερού · Κατανάλωση πρωινού · Σωματική δραστηριότητα · Μείωση του χρόνου ενασχόλησης με οθόνες |
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
| · Να αντιληφθούν οι μαθητές ότι η υιοθέτηση σωστών διατροφικών συνηθειών ,προάγει τη διαμόρφωση ενός γερού οργανισμού.
· Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές την αξία της σωματικής άσκησης και την σταδιακή μείωση της έκθεσης σε οθόνες. · Να κατανοήσουν οι μαθητές ότι η κατανάλωση νερού, συμβάλλει σημαντικά στην προαγωγή της |
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Η μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί για την υλοποίηση της δράσης, είναι αυτή που προτείνεται από το ίδιο το πρόγραμμα. Θα ξεκινήσουμε εστιάζοντας σε μια συμπεριφορά-στόχο και θα διασφαλίσουμε ότι με αυτή έχει εξοικειωθεί το παιδί και είναι πιθανόν να υιοθετηθεί από το σύνολο των παιδιών, πριν περάσουμε στην εισαγωγή της επόμενης. Η προτεινόμενη σειρά εστίασης και ενασχόλησης με τις συμπεριφορές-στόχους από τους φορείς του προγράμματος είναι:
- Η επαρκής κατανάλωση νερού.
- Η μείωση του χρόνου καθιστικής ζωής.
- Η κατανάλωση πρωινού και υγιεινών ενδιάμεσων γευμάτων.
- Η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας.
Αρχικά, κάθε φορά που εισάγουμε μία νέα συμπεριφορά-στόχο, θα ενημερώνουμε τους γονείς/φροντιστές, ώστε αφενός να υποστηρίξουν τη δράση που θα υλοποιηθεί στο σχολείο (π.χ. προετοιμασία υγιεινού ενδιάμεσου γεύματος, προμήθεια παγουριού, αθλητική ένδυση παιδιού) και αφετέρου να υιοθετήσουν αντίστοιχες συμπεριφορές και πρακτικές και στο σπίτι.
Σε ένα δεύτερο στάδιο θα διαμορφώσουμε, με την ενεργό συμμετοχή των παιδιών, τις συνθήκες για την σταδιακή εξοικείωση και τελικά την υιοθέτηση μιας συμπεριφοράς-στόχου. Θα προετοιμάσουμε τα παιδιά ξεκινώντας συζήτηση μέσα στην τάξη για την επιθυμητή συμπεριφορά-στόχο και, στη συνέχεια, θα προχωρήσουμε σταδιακά στην κατάλληλη διαμόρφωση του χώρου του Νηπιαγωγείου.
Συνεπώς, στην πρώτη φάση θα ασχοληθούμε με το θέμα της επαρκής κατανάλωσης νερού και την ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης ροφημάτων με ζάχαρη και γλυκαντικά. Στην δεύτερη φάση θα ασχοληθούμε με το θέμα της κατανάλωσης πρωινού ή και υγιεινών ενδιάμεσων γευμάτων. Στην τρίτη φάση θα πραγματευτούμε το θέμα της επαρκής σωματικής δραστηριότητας και τέλος στην τέταρτη φάση θα συζητήσουμε για την μείωση του χρόνου καθιστικής ζωής και ιδιαίτερα του χρόνου ενασχόλησης με οθόνες .
Για όλες τις δράσεις μας θα αντληθεί εποπτικό υλικό από την πλατφόρμα που έχει διαμορφωθεί για την εκπόνηση του προγράμματος (https://www.paxisarkiakaipaiditoolboxes1.gr/if-you-are-a-teacher-kindergarten ).
ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ (επισκέψεις, ενημερωτικές ομιλίες, βιωματικές δράσεις κ.ά.)
Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων και συνεργασιών με Φορείς:
| 1) Γενικό Νοσοκομείο Αγρινίου (κλιμάκιο του Γενικού Νοσοκομείου Αγρινίου επισκέφτηκε το Νηπιαγωγείο μας και υλοποίησε δράσεις και παρεμβάσεις, με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του μαθητικού πληθυσμού σε θέματα δημόσιας υγείας).
2) Γυμναστήκαμε και μάθαμε για την αξία της σωματικής άσκησης από τον προπονητή και αθλητή του στίβου, Χρήστο Λιάρο, ο οποίος επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας. |
ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ)
| Αντιστοίχιση με το Πρόγραμμα Σπουδών:
Β. ΠΑΙΔΙ, ΕΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Β.1 ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Β.1.1 Αίσθηση Εαυτού i. Θετική αυτοεικόνα Εμπλεκόμενα πεδία: Δ. ΠΑΙΔΙ, ΣΩΜΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ Δ.1 ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Δ.1.2 Φυσικά Δραστήρια Ζωή i. Φυσική κατάσταση και υγεία ii. Υιοθέτηση φυσικά δραστήριου τρόπου ζωής |
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ,ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
(διερεύνηση θέματος, επεξεργασία ,υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση, αποτίμηση κ.ά.)
Διερεύνηση Θέματος
Ως μήνας έναρξης του Προγράμματος ορίστηκε ο Νοέμβριος, όπου και είχαμε ορίσει στον Ετήσιο Προγραμματισμό σαν θεματική ¨Το σώμα μας¨. Στα πλαίσια της θεματικής, οι μαθητές προβληματίστηκαν για το τι συμβάλλει θετικά σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Το θέμα της παχυσαρκίας ήρθε στο προσκήνιο και αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με το τι είναι η παχυσαρκία και γιατί μας συμβαίνει. Οι μαθητές διερεύνησαν το θέμα ακόμα και μέσω παραμυθιών όπως ΄΄Το Στρουμπουλό Τερατάκι ΄΄, το ΄΄Αλέξη φάε κάτι΄΄ και ΄΄5 Σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο΄΄, συνειδητοποίησαν ότι πρέπει να υιοθετήσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής αλλά δεν ήξεραν τον τρόπο.
Υλοποίηση Δράσεων
Οι συμπεριφορές-στόχοι συνέβαλλαν στον σχεδιασμό του προγράμματος. Αναπόσπαστο κομμάτι της εφαρμογής του προγράμματος είναι η καθημερινή προσπάθεια υιοθέτησης της συμπεριφοράς-στόχου στην τάξη με θετική διάθεση και ενθουσιασμό. Συμμετείχαν και οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας στην υιοθέτηση αυτών των συμπεριφορών-στόχων, αποτελώντας θετικό πρότυπο για τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο.
Πριν τη έναρξη του προγράμματος έγιναν οι εξής ενέργειες:
-Προσαρμόσαμε το περιβάλλον του σχολείου
-Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί πραγματοποιούν τη συμπεριφορά
-Οργανώσαμε δραστηριότητες για μέσα και έξω από την τάξη
-Ενημέρωση και ενεργός συμμετοχή της οικογένειας
Γνωρίσαμε τους ήρωες του Προγράμματος, καθώς οι υπερασπιστές ο Μπόρζι, ο Ίντρι και η Φελίς, ήταν οι οδηγοί μας στην καθημερινή ρουτίνα του Νηπιαγωγείου. Η νηπιαγωγός σχεδίασε ένα φύλλο εργασίας και οι μαθητές έγραψαν το ονόματα των ηρώων.
Επίσης στείλαμε στους γονείς επιστολή ενημέρωσης για την έναρξη του Προγράμματος και τον σύνδεσμο για να δουν το αντίστοιχο υλικό και οι ίδιοι (https://www.paxisarkiakaipaiditoolboxes1.gr/if-you-are-a-parent-kindergarten ). Υπήρξε ανοιχτή και συνεχής επικοινωνία με τους γονείς-φροντιστές, ώστε να ενθαρρύνεται και να υποστηρίζεται η υιοθέτηση των συμπεριφορών και στο σπίτι.
ΠΥΛΩΝΑΣ: Νερό
- Προσαρμόσαμε το φυσικό περιβάλλον της τάξης.
- Φτιάξαμε κέντρο νερού και το διακοσμήσαμε
- Κολλήσαμε ένα μονοπάτι στο πάτωμα, στο οποίο τα παιδιά ακολουθούσαν τις σταγόνες για να φτάσουν στο κέντρο νερού.
- Αναρτήσαμε στην τάξη την αφίσα εξοικονόμησης νερού.
- Καθιερώσαμε ρουτίνες
- Το οπτικό βοήθημα με τη Φέλις μας υπενθύμιζε να πίνουμε νερό.
- Γίναμε τρενάκια που κάνανε στάση για καύσιμα στην γωνία του νερού. Όταν οι ατμομηχανές ήταν έτοιμες, συνεχίζονταν οι δραστηριότητες.
- Υλοποιήσαμε δραστηριότητες που ενίσχυαν γνώσεις και υποστήριζαν συμπεριφορές.
- Διακοσμήσαμε τα παγούρια μας με αυτοκόλλητα και κορδέλες, ώστε η διαδικασία να γίνει πιο ευχάριστη και να κινητοποιεί τα παιδιά ώστε να καταναλώνουν περισσότερο νερό.
- Εκτυπώσαμε και αναρτήσαμε σε εμφανές σημείο στην τάξη, το ταμπλό της Υγείας, ώστε οι μαθητές να υπολογίζουν πόσο νερό πρέπει να πίνουν καθημερινά.
ΠΥΛΩΝΑΣ: Καθιστικός Χρόνος
- Δημιουργήσαμε ένα κέντρο κίνησης, με εποπτικό υλικό της πλατφόρμας.
- Διακοσμήσαμε το πάτωμα, ώστε τα παιδιά να ακολουθούν εντολές για συγκεκριμένες διαδρομές.
- Παίξαμε τον τροχό της κίνησης που μας έστειλαν οι υπερασπιστές του προγράμματος.
- Καθιερώσαμε ρουτίνες κίνησης, ώστε να ξυπνάμε το σώμα μας και να μειώνουμε τον καθιστικό χρόνο.
- Ενδιάμεσα στις οργανωμένες δραστηριότητες, πραγματοποιήσαμε διαλείμματα για εκτόνωση, γνωρίζοντας ότι η φυσική δραστηριότητα είναι σημαντική για την υγεία δραστηριότητα είναι σημαντική για την υγεία και τη συγκέντρωση τους.
ΠΥΛΩΝΑΣ: Πρωινό και Υγιεινά Ενδιάμεσα Γεύματα
- Δημιουργήσαμε στην τάξη ένα κέντρο μάθησης, στο οποίο αναρτήσαμε αφίσες με τις ομάδες τροφών. Συμβουλευόμασταν τις καρτέλες κάθε φορά που ανοίγαμε τα μπολάκια μας για να φάμε και αντιστοιχούσαμε τις τροφές στην αντίστοιχη ομάδα (ομάδα φρούτων, λαχανικών, δημητριακών, γαλακτοκομικών και πρωτεϊνης).
- Χρησιμοποιώντας το οπτικό βοήθημα τον Μπόρζι, ετοιμαζόμασταν καθημερινά για τα γεύματά μας.
- Φτιάξαμε το δικό μας ουράνιο τόξο με τις τροφές που πρέπει να καταναλώνουμε στο δεκατιανό μας.
- Παίξαμε παιχνίδια με το αγαπημένο μας φαγητό και μιλήσαμε γι΄αυτό.
- Φτιάξαμε παζλ με την πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής.
- Φτιάξαμε και αναρτήσαμε στην τάξη εποπτικό υλικό με το δυναμωτικό γεύμα των αθλητών και τις βιταμίνες.
- Κάναμε πικ-νικ στην αυλή, με τον Μπόρζι υπερασπιστή του γεύματός μας.
- Ενημερωθήκαμε για την αξία της υγιεινής διατροφής από κλιμάκιο του Γενικού Νοσοκομείου Αγρινίου που επισκέφτηκε το Νηπιαγωγείο μας και υλοποίησε δράσεις και παρεμβάσεις, με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του μαθητικού πληθυσμού σε θέματα δημόσιας υγείας.
ΠΥΛΩΝΑΣ: Σωματική Δραστηριότητα
- Δημιουργήσαμε ένα κέντρο κίνησης με τη βοήθεια του εποπτικού υλικού της πλατφόρμας .
- Φτιάξαμε στο πάτωμα ένα μονοπάτι όπου τα παιδιά έπρεπε να ακολουθήσουν χρωματιστά πατουσάκια για να φτάσουν ως το κέντρο της κίνησης.
- Καθιερώσαμε ρουτίνες κίνησης, κάθε πρωί πριν την πρώτη οργανωμένη δραστηριότητα.
- Βοηθήσαμε τον Ίντρι να βρει λύση στο δίλημμα που αντιμετώπιζε, μέσω της τεχνικής των 6 Σκεφτόμενων Καπέλων.
- Γίναμε ρομπότ και κινηθήκαμε στον χώρο με μουσική υπόκρουση. Όταν η μουσική σταματούσε, τελείωνε η ενέργεια των ρομπότ και τα παιδιά έπρεπε να μείνουν όρθια και ακίνητα.
- Γυμναστήκαμε και μάθαμε για την αξία της σωματικής άσκησης από τον προπονητή και αθλητή του στίβου, Χρήστο Λιάρο, ο οποίος επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας.
Παρουσίαση
Οι δράσεις μας θα παρουσιαστούν στους γονείς στην τελετή λήξης του σχολικού έτους.
14-5-2025
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΚΕΠΕΑ ΘΕΡΜΟΥ
Το Νηπιαγωγείο Παραβόλας , σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Θέρμου και το 1ο Νηπιαγωγείο Θεστιέων, συμμετείχαν σε πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Θέρμου με θέμα : Αρχαιολογικό Μουσείο Θέρμου, Ερευνώ και ανακαλύπτω, Ο μικρός Αρχαιολόγος. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν τόσο με το Μουσείο και τα εκθέματά του, όσο και με τον αρχαιολογικό χώρο, όπου είχαν την ευκαιρία να γίνουν και τα ίδια μικροί αρχαιολόγοι ….!!!! Συγκεκριμένα:
ΟΝΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:” Eρευνώ και ανακαλύπτω – Ο Μικρός Αρχαιολόγος ” από το ΚΕΠΕΑ ΘΕΡΜΟΥ
ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ : Νηπιαγωγείο Θέρμου , 1ο Νηπιαγωγείο Θεστιέων , Νηπιαγωγείο Παραβόλας.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ :14 ΜΑΪΟΥ 2025
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά, είχε στόχο να τα μυήσει στον κόσμο της αρχαιολογίας. Η επιλογή του έγινε στον ετήσιο προγραμματισμό μας, σε συνεργασία με τα Νηπιαγωγεία 1ο Θεστιέων και Παραβόλας.
Τα Νηπιαγωγεία μας επισκέφτηκαν πρώτα το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Θέρμου και ξεναγήθηκαν από τον υπεύθυνο του ΚΕΠΕΑ Θέρμου. Όταν ολοκληρώθηκε η ξενάγηση δόθηκε στα παιδιά η ευκαιρία , να γράψουν και να ζωγραφίσουν σε φύλλα εργασίας, σχετικά με αυτά που είδαν και άκουσαν μέσα στο μουσείο.
Στη συνέχεια ακολούθησε η ξενάγηση στον Αρχαιολογικό χώρο του Θέρμου. Τα παιδιά συμμετείχαν σε διάφορες δραστηριότητες, όπως ανασκαφές, αναγνώριση αρχαιολογικών ευρημάτων και δημιουργία δικών τους αρχαιολογικών καταγραφών.
- Στόχοι:
Εισαγωγή των παιδιών στον κόσμο της αρχαιολογίας, ανάπτυξη του ενδιαφέροντος για την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά, μάθηση βασικών αρχαιολογικών εννοιών και δεξιοτήτων.
- Δραστηριότητες:
- Επίσκεψη σε μουσεία και στον αρχαιολογικό χώρο
- Δημιουργία αρχαιολογικών καταγραφών (π.χ., σχέδια, φωτογραφίες, καρτέλες)
- Ανασκαφές σε ειδικά διαμορφωμένες περιοχές του Αρχαιολογικού χώρου
- Αναγνώριση και ταξινόμηση αρχαιολογικών ευρημάτων
- Ξενάγηση από τους υπεύθυνους του ΚΕΠΕΑ
22-5-2024
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΚΕΠΕΑ ΘΕΡΜΟΥ
Το Νηπιαγωγείο Παραβόλας σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Θέρμου συμμετείχαν στο καινοτόμο πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Θέρμου με θέμα ” Μονοπάτια με θέα την Τριχωνίδα – Νερόμυλοι”.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν νήπια και προνήπια και των δύο Νηπιαγωγείων.
Οι υπεύθυνοι του ΚΕΠΕΑ Θέρμου μας ξενάγησαν στα μονοπάτια δίπλα στη λίμνη Τριχωνίδα και μας μίλησαν για τις συνήθειες και την καθημερινότητα των ανθρώπων της περιοχής τα παλιότερα χρόνια καθώς και τη σημασία των νερόμυλων στη ζωή τους. Έπειτα επισκεφθήκαμε τους καταρράχτες της περιοχής και τη λίμνη Τριχωνίδα για φαγητό και παιχνίδι.
14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2023 – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ
14 Νοεμβρίου- Παγκόσμια Ημέρα Σακχαρώδη Διαβήτη
Το Νηπιαγωγείο Παραβόλας σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Θέρμου και το Δημοτικό Σχολείο Θέρμου συμμετείχαν σε δράσεις που πραγματοποίησε ο Δήμος Θέρμου με σκοπό την ευαισθητοποίηση και την πρόληψη της νόσου του Σακχαρώδη Διαβήτη.
Ο «Γλυκός Μένιος» είναι ένα παραμύθι για το Διαβήτη που έγραψαν τα παιδιά του 17ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου το 2018 και «υιοθέτησε» με πολλή αγάπη ο Σύλλογος Διαβητικών νομού Αιτ/νίας «Γλυκιά Οικογένεια» και ανέλαβε να το ταξιδέψει σε όλα τα σχολεία.
Το παραμύθι αυτό δραματοποιήθηκε από τα τρία σχολεία, δίνοντας το μήνυμα σε μικρούς και μεγάλους πως τα άτομα με διαβήτη είναι ανάμεσά μας ενώ με παραστατικό και αστείο τρόπο μας δίδαξε για τα συμπτώματα ενός διαβητικού και για το σεβασμό που πρέπει να έχουμε όλοι στη διαφορετικότητα και την ιδιαίτερη καθημερινότητα των ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη.
Ήταν μία εξαιρετική εκδήλωση και αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλους όσοι συνέβαλαν στην πραγματοποίησή της.
Έτοιμη η αφίσα της εκδήλωσης αλλά και το φυλλάδιο που επιμελήθηκαν τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Θέρμου
Μιλήσαμε για το Σακχαρώδη Διαβήτη , για τις ιδιαιτερότητες των ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη αλλά και για τη γλυκιά καθημερινότητά τους και ξεκινήσαμε την προετοιμασία των σκηνικών της παράστασης…
Διαβάσαμε το παραμύθι ο “Γλυκός Μένιος” και το αποτυπώσαμε στις ζωγραφιές μας….
Έτοιμα και τα σκηνικά μας!!!!
Και φυσικά φτιάξαμε και μπλουζάκια για όλους!!!!
Όλα έτοιμα… Και η παράσταση αρχίζει!!!!!!!!
Με την κ. Μπριάνη Παρασκευή, γραμματέα του Δήμου Θέρμου.
Με τους αγαπημένους συναδέλφους κ. Γιώργο Χριστόπουλο, Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Θέρμου και κ. Σοφία Αγνίδη, Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Θέρμου.
Ευχαριστούμε πολύ το Δήμο Θέρμου για τα πολύ νόστιμα και υγιεινά κεράσματα μετά το τέλος της παράστασης
4-5-2023
ΛΙΜΝΗ ΤΡΙΧΩΝΙΔΑ – ΤΟ ΠΕΛΑΓΟΣ ΤΗΣ ΑΙΤΩΛΙΑΣ
Το Νηπιαγωγείο Παραβόλας, σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Παντάνασσας και το Νηπιαγωγείο Θέρμου, επισκέφτηκαν τη λίμνη Τριχωνίδα, στο πλαίσιο του Καινοτόμου Περιβαλλοντικού Προγράμματος του Κ.Ε.ΠΕ.Α Θέρμου, με τίτλο < Η Λίμνη Τριχωνίδα>.
Το πρόγραμμα παρουσίασαν ο κ. Νικόλαος Καρανταλής, Υπεύθυνος του Κ.Ε.ΠΕ.Α Θέρμου και ο κ. Ευάγγελος Καράνης, Αναπληρωτής Υπεύθυνος του Κ.Ε.ΠΕ.Α Θέρμου.
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία ενημερωθούν για τη χλωρίδα και την πανίδα της λίμνης, να ταΐσουν τις πάπιες, να δουν ψαρόβαρκες, να ενημερωθούν για τα πλατάνια , να παίξουν, να τραγουδήσουν, να ζωγραφίσουν………..!!!!!
ΣΥΜΒΟΛΑ ΚΑΙ ΗΧΟΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΡΜΟΥ
Το Νηπιαγωγείο Παραβόλας, σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Παντάνασσας και το Νηπιαγωγείο Θέρμου, συμμετείχαν στο Καινοτόμο Πρόγραμμα:
ΣΥΜΒΟΛΑ ΚΑΙ ΗΧΟΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΡΜΟΥ
από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος, με την Μουσειοπαιδαγωγό κ. Μιμίκα Γραβίνα.
Το πρόγραμμα παρακολούθησε η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κ. Χαρά Κουζέλη.
Προσφέραμε τα δικά μας δώρα στο θεό Απόλλωνα …….
Επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο Θέρμου!!!!!
Τραγούδι, χορός και χαρά!!!!!
Ήταν μία πολύ ωραία εμπειρία για όλους μας!!!!












































































































