ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Ζω Καλύτερα – Ευ ζην
Υγεία : Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
Τίτλος Προγράμματος : Δόντια γερά τρώγοντας υγιεινά β΄τίτλος : Τη διατροφή μου φροντίζω, δόντια γερά χτίζω
Περίοδος Υλοποίησης : Οκτώβριος – Νοέμβριος 2023
Στο πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων για τη σχολική χρονιά 2023-2024, ασχοληθήκαμε με τα δόντια και τη φροντίδα τους. Το θέμα άρεσε πολύ στα παιδιά και το ενδιαφέρον τους και ο ενθουσιασμός τους ήταν αμείωτα καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Το σπιτάκι των δοντιών
Τα παιδιά άρχισαν να προβληματίζονται και να διατυπώνουν ερωτήματα με αφορμή την παρατήρηση ψηφιακού και έντυπου εποπτικού υλικού σχετικά το «σπίτι των δοντιών», δηλαδή τη στοματική μας κοιλότητα.
Και φυσικά φτιάξαμε τη δική μας μεγάλη ομαδική στοματική κοιλότητα.
Τα παιδιά γνώρισαν τα βασικά όργανα που αποτελούν τη στοματική κοιλότητα , κατανόησαν τη λειτουργία τους και τη σημασία τους στη μεταξύ μας επικοινωνία , γνώρισαν τα νεογιλά δόντια εξοικειώθηκαν με μερικές από τις ονομασίες των βασικών μας δοντιών.
Η διατροφή των παιδιών
Τα παιδιά συνειδητοποίησαν τον τρόπο που η σωστή διατροφή συνδέεται με την καλή υγεία της στοματικής μας κοιλότητας, κατανόησαν τη θρεπτική αξία των τροφών, διέκριναν τις υγιεινές και μη υγιεινές τροφές και κατανόησαν την έννοια «μεσογειακή διατροφή».
Η φροντίδα των δοντιών
Τα παιδιά γνώρισαν τα προϊόντα της στοματικής υγιεινής και κατανόησαν τη σημασία του σωστού βουρτσίσματος των δοντιών.
Επίσης, κατανόησαν της διαδικασίας του σωστού βουρτσίσματος με αξιοποίηση βίντεο, θεατρικού παιχνιδιού και κατασκευής «Ημερολογίου Βουρτσίσματος»
Τα γλυκοτερατάκια κάνουν επίθεση στα δόντια μας
Παιχνίδι με το Δοντούλη τον Κροκοδειλούλη
Πόσα δοντάκια του Δοντούλη θα πατήσω μέχρι να κλείσει το στόμα του;;;;; Καταγράφω το δοντάκι και τον αριθμό των πατημάτων…
Η νεράιδα των δοντιών
Τα παιδιά δραματοποίησαν με πολύ χαρά την ιστορία της νεράιδας των δοντιών……
Δδ Δόντι
Μάθαμε το Δδ………κάναμε ομαδοποιήσεις………γνωρίσαμε νέες λεξούλες……..βάλαμε και μπουγάδα με τις λέξεις από Δδ
Κατασκευή δοντάκι……
Καλλιτεχνικά δοντάκια……
Ο γιατρός των δοντιών
Τα παιδιά κατανόησαν τον ρόλο του οδοντίατρου τη σημασία της έννοιας «προληπτική ιατρική».
Το οδοντιατρείο ετοιμάζεται…….
ΤΟΜΥ Αγρινίου # Κέντρο Υγείας Αγρινίου
Δράσεις και Παρεμβάσεις Αγωγής Υγείας
ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Ευχαριστούμε θερμά την εκπρόσωπο της ΤΟΜΥ Αγρινίου για την επίσκεψή της στο νηπιαγωγείο μας και την υλοποίηση της δράσης ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών μας!!!!!
Βιβλία που αξιοποιήσαμε……..
Φύλλα εργασίας που χρησιμοποιήθηκαν….
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ( Ανθρώπινα Δικαιώματα )
Τίτλος Προγράμματος : Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο
Διάρκεια : Δεκέμβριος 2023 – Ιανουάριος 2024
Στο 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με τη συνεργασία στο Νηπιαγωγείο.
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου :
Δεξιότητες Μάθησης:
Επικοινωνία (Communication),
Κριτική σκέψη (Critical thinking),
Συνεργασία (Collaboration)
Δεξιότητες Ζωής:
Κοινωνικές δεξιότητες/ ενσυναίσθηση
Προσαρμοστικότητα
Υπευθυνότητα
Πρωτοβουλία
Δεξιότητες του νου:
Στρατηγική σκέψη
Επίλυση προβλημάτων
Μελέτη περιπτώσεων
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου και μέσα από τις δράσεις και τις δραστηριότητες που έγιναν, τα παιδιά κατανόησαν την σημασία, την αξία και τη συμβολή της συνεργασίας, τόσο στην εύρυθμη λειτουργία του Νηπιαγωγείου, όσο και στην ομαλή, δημιουργική και αποτελεσματική συνύπαρξή μας με τους άλλους. Μπόρεσαν να προτείνουν τρόπους
επίλυσης των συγκρούσεων, να προβληματιστούν σε καταστάσεις διαφωνιών και συγκρούσεων, να παρατηρήσουν, να πουν απόψεις και να συζητήσουν πάνω στο αυτό το πρόβλημα, δίνοντας εναλλακτικές ιδέες για το πώς μπορεί να επιλυθεί μία διαφωνία.
Ξεκινήσαμε συζητώντας τις σωστές συμπεριφορές που πρέπει να υιοθετήσουμε , ώστε να διευκολύνουμε τη συνεργασία μας στο χώρο του νηπιαγωγείου μας.
Και συντάξαμε το συμβόλαιο της ομάδας μας!!!!!!
Παίξαμε παιχνίδια συνεργασίας ανά ζεύγη , αλλά και σε ομάδες…..
Παιχνίδι συνεργασίας στο καβαλέτο….
Και κάναμε σύνθημά μας:
ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ
και :
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
STEM Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος Προγράμματος: STEAM και η Γη γυρίζει
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο:
«STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού
και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν
απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν
είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η
Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες,
περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω
από το κέντρο του γαλαξία μας.
Μάθαμε για το Ηλιακό μας Σύστημα, γίναμε αστροναύτες, μπήκαμε στους πυραύλους μας και εξερευνήσαμε το Διάστημα.
Το ρομπότ Άλφα μας ταξίδεψε σε όλους τους πλανήτες και συναντήσαμε φίλους εξωγήινους.
Περιηγηθήκαμε στο εσωτερικό της Γης μας , γνωρίσαμε τα ηφαίστεια, κάναμε ανασκαφές και βρήκαμε απολιθώματα δεινοσαύρων.
Βιβλία που διαβάσαμε…
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Κλιματική Αλλαγή- Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
Τίτλος : Σεισμός – και τώρα τι κάνω;
Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να αποκτήσουν τα παιδιά γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του.
Παράλληλα, τα παιδιά θα ζωγραφίσουν, θα τραγουδήσουν, θα δουν εκπαιδευτικά και χρήσιμα βίντεο, θα ενημερωθούν τα ίδια αλλά θα ενημερώσουν και τις οικογένειές τους για τις απαιτούμενες ενέργειες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωση ενός σεισμού και κυρίως θα συμμετέχουν σε προσομοίωση καταστάσεων σεισμού στο σχολικό χώρο.
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου
Δεξιότητες του 21ου αιώνα (Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα, Παραγωγική Μάθηση)
Δεξιότητες ζωής (Δεξιότητες της Κοινωνικής Ζωής,)
Δεξιότητες του νου (Στρατηγική σκέψη,Πλάγια Σκέψη, Κατασκευές, Παιχνίδια, Εφαρμογές )
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Οι μαθητές /τριες θα :
– γνωρίσουν την έννοια του φυσικού κινδύνου
-εκφράσουν την άποψή τους για το ποιοι είναι οι φυσικοί κίνδυνοι
– αλληλεπιδράσουν ακούγοντας και λέγοντας ρήματα σχετικά με τους φυσικούς κινδύνους
– εκφραστούν ζωγραφίζοντας
-γνωρίσουν ότι ο σεισμός είναι ένας φυσικός κίνδυνος
– έρθουν σε πρώτη επαφή με το φυσικό φαινόμενο του σεισμού
– συζητήσουν προσωπικές εμπειρίες
– γνωρίσουν το εσωτερικό τη γης και θα το αναπαραστήσουν με ζωγραφιές και πλαστελίνες
– γνωρίσουν τα αίτια του σεισμού
– θα αναπαραστήσουν τη σεισμική διεργασία των πλακών μέσα από παιχνίδι
– προετοιμαστούν για την πιθανότητα ενός σεισμού
– δημιουργήσουν το δικό τους βαλιτσάκι με τα απαραίτητα εφόδια έκτακτης ανάγκης
– μάθουν για τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης
– κατασκευάσουν έναν πολύ απλό σεισμογράφο
-γνωρίσουν τον σεισμό βιωματικά
– αναλογιστούν τις συνέπειες ενός σεισμού μέσα στην τάξη
– προτείνουν λύσεις ώστε να γίνει ο χώρος της τάξης πιο ασφαλής
– συμμετέχουν σε προσομοίωση άσκησης σεισμού
– αποκτήσουν δεξιότητες προστασίας κατά τη διάρκεια του σεισμού και θα μάθουν να τις εφαρμόζουν σωστά
– γνωρίσουν τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν μετά την εκδήλωση ενός σεισμού βιωματικά
– συζητήσουν με την οικογένειά τους τις ενέργειες αυτές
– παίξουν διαδικτυακά παιχνίδια
– συμμετέχουν σε προσομοίωση συγκέντρωσης της τάξης στον αύλειο χώρο μετά την εκδήλωση ενός σεισμού
(Ιδέες κατασκευών από το internet και το pinterest)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023
Κατά το σχολικό έτος 2022-2023, το Νηπιαγωγείο Παραβόλας συμμετέχει στην εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και συντάσσει το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας λαμβάνοντας υπόψη τις εξής παραμέτρους:
- Ως κεντρικός στόχος του Σχεδίου Δράσης ορίζεται η εξοικείωση των νηπίων με τις βασικές δεξιότητες του 21ου αιώνα (μάθησης, αλφαβητισμού και ζωής), όπως αναλυτικά περιγράφονται στο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας.
- Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων θα υλοποιηθούν δράσεις από τους 4 θεματικούς κύκλους, ενώ η διάρκεια του κάθε θεματικού κύκλου έχει οριστεί σε 7 εβδομάδες (2 μήνες).
- Οι δράσεις που θα υλοποιηθούν ανά θεματικό κύκλο θα είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις των νηπίων.
- Να αναπτυχθεί πνεύμα συνεργασίας μεταξύ της εκπαιδευτικού, των παιδιών και των γονέων.
- Να γίνει προσπάθεια, ώστε κάθε φορά τα εργαστήρια δεξιοτήτων να συνδέονται με τα σχέδια εργασίας που υλοποιούνται στο νηπιαγωγείο, για να αποφευχθεί τυχόν σύγχυση στα παιδιά από την κατάτμηση σε διδακτικές ώρες, δράσεων που έχουν νόημα για αυτά.
Για την υλοποίηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων αποφασίστηκαν οι παρακάτω θεματικοί άξονες:
1ος Θεματικός Άξονας: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Υποθεματική: STEM/STEAM – Ρομποτική
Τίτλος : «STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»
Οκτώβριος-Νοέμβριος 2022
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Κορδάτου Ευανθία
2ος Θεματικός Άξονας : ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Υποθεματική : Εκπαίδευση Οδικής Ασφάλειας
Τίτλος: Οδική Ασφάλεια – Του δρόμου το ασφαλές»
Δεκέμβριος 2022- Ιανουάριος 2023
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Κορδάτου Ευανθία
3ος Θεματικός Άξονας : ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ–ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
Υποθεματική: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Τίτλος : «Νηπίων Παιδεία – Το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία»
Φεβρουάριος – Μάρτιος 2023
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Κορδάτου Ευανθία
4ος Θεματικός Άξονας :ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Υποθεματική: Κλιματική αλλαγή- φυσικές καταστροφές- Πολιτική Προστασία
Τίτλος : «Προστατέψτε το δάσος- Είναι πηγή ζωής»
Απρίλιος- Μάιος 2023
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Κορδάτου Ευανθία
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
1ος Θεματικός Άξονας
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Υποθεματική: STEM/STEAM – Ρομποτική
Τίτλος : «STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»
Οκτώβριος-Νοέμβριος 2022
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Κορδάτου Ευανθία
Χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε ομαδική εργασία-μακέτα για τον κύκλο του νερού!!!
ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ
ΤΗΞΗ-ΠΗΞΗ
ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ
ΕΠΙΠΛΕΥΣΗ – ΒΥΘΙΣΗ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ
Εικαστικά – Τύπωμα με σφουγγάρι και τέμπερες
Όταν οι πρώτες σταγόνες του ήλιου συναντήσουν τις τελευταίες σταγόνες της βροχής, σχηματίζεται στον ορίζοντα το ουράνιο τόξο!!!!
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Με τη βοήθεια της τεχνολογίας και του υπολογιστή, μπαίνοντας στην εφαρμογή wordwall και κάνοντας αναζήτηση ” ο κύκλος του νερού”, βρήκαμε και παίξαμε σχετικά παιχνίδια!!!
Σύραμε και βάλαμε στη σωστή σειρά τα γράμματα:
Αντιστοιχίσαμε εικόνες με λέξεις:
Βρήκαμε τη σωστή σειρά :
Σύραμε εικόνες στη σωστή στήλη:
Τσεκάραμε σωστές απαντήσεις :
ΤΟ ΡΟΜΠΟΤΑΚΙ BEE BOT
Τα παιδιά προγραμματίζουν τη Bee-Bot προκειμένου να κάνει τη διαδρομή του κύκλου του νερού πάνω σε επιφάνεια κολάζ .
Τα παιδιά πραγματοποιούν με το σώμα τους σχεδιασμένες διαδρομές στο χώρο ακολουθώντας τα σύμβολα και εκτελούν τις ίδιες εντολές με αυτές της Bee bot. Δίνεται έτσι η δυνατότητα στα παιδιά το ένα να καθοδηγεί το άλλο.
Διαδρομές και Κατευθύνσεις
ΦΥΛΛΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΕΞΩΦΥΛΛΟ 1ου ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΦΥΛΛΟ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Ο 1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ
ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ : Εκπαίδευση Οδικής Ασφάλειας
ΤΙΤΛΟΣ: «Οδική Ασφάλεια – Του δρόμου το ασφαλές» (Δρ. Κατερίνα δ. Θεοδοσέλη)
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: Δεκέμβριος 2022- Ιανουάριος 2023
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : Κορδάτου Ευανθία
Στο δεύτερο Εργαστήριο Δεξιοτήτων από τον Θεματικό Άξονα ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ, ασχοληθήκαμε με την Κυκλοφοριακή Αγωγή.
Φωτεινοί Σηματοδότες
Αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς το δικό μας φανάρι…
Και φτιάξαμε και τα δικά μας αυτοκίνητα….
ΔΙΑΒΑΣΗ ΠΕΖΩΝ
Μάθαμε να αναγνωρίζουμε το σήμα της διάβασης πεζών.
Και συζητήσαμε για τις σωστές και λάθος συμπεριφορές μας όταν διασχίζουμε τις διαβάσεις πεζών.
Αν χρειαστεί βοηθάμε τα άτομα με ειδικές ανάγκες και δυσκολίες, να περάσουν το δρόμο απέναντι με ασφάλεια, πάντα από τη διάβαση πεζών.
Και βέβαια χρειαζόμαστε πάντα έναν μεγάλο να μας κρατάει το χέρι για να διασχίσουμε με ασφάλεια το δρόμο.
Φτιάξαμε το μικρό μας χεράκι ………..
………και το κολλήσαμε στο μεγάλο χέρι της μαμάς, του μπαμπά, του παππού ή της γιαγιάς….
Μιλήσαμε για τα σήματα της τροχαίας και τη σημασία τους.
Και αντιστοιχήσαμε σήματα και σχήματα.
Και αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας μεγάλο σήμα για το σχολείο μας και να το βάλουμε έξω από το σχολείο μας……
Σχολικός Τροχονόμος
Μιλήσαμε για τον σχολικό τροχονόμο και τη συμβολή του στην ασφάλεια των παιδιών κατά την προσέλευση και την αποχώρηση των παιδιών από το σχολείο τους.
ΣΩΣΤΕΣ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Και μην ξεχνάμε…..Αστυνομία και Πυροσβεστική έχουν πάντα προτεραιότητα.
Και αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας δρόμο….και να παίξουμε λίγο παραπάνω…..
Θυμόμαστε τους Κανόνες οδικής Κυκλοφορίας;;;;;;;
Και επειδή είμαστε οδηγάρες, βγάλαμε και δίπλωμα !!!!!!!!
ΦΥΛΛΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΟΥ ΔΟΘΗΚΑΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΦΥΛΛΑΔΙΑ ΠΟΥ ΔΟΘΗΚΑΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΕΞΩΦΥΛΛΟ 2ου ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ
ΦΥΛΛΟ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2ου ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Ο 2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
3ος Θεματικός Άξονας
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ–ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
Υποθεματική: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Τίτλος : «Νηπίων Παιδεία – Το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία»
Φεβρουάριος – Μάρτιος 2023
Ξεκινήσαμε το 3ο μας εργαστήριο με αφορμή τη θεματική μας ενότητα ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ.
Ασχοληθήκαμε με τις ομοιότητες και τις διαφορές που έχουν τα παιδιά όλου του κόσμου και γνωρίσαμε τις φυλές της γης.
Επικεντρωθήκαμε στις κοινές ανάγκες και τα δικαιώματα όλων των παιδιών.
και φτιάξαμε όλοι το ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΤΗΣ ΓΗΣ
Τονίσαμε τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα του καθενός μας και καταλάβαμε ότι όλοι είμαστε ΙΣΟΙ.
Διαβάσαμε τον ΕΛΜΕΡ,Ο ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ , ζωγράφισε ο καθένας τον δικό του διαφορετικό Έλμερ και κάναμε και μια ομαδική εργασία με τον Έλμερ.
Εξώφυλλο του 3ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων
Φύλλο Αξιολόγησης 3ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Ο 3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
4ος Θεματικός Άξονας : ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: Κλιματική αλλαγή- φυσικές καταστροφές- Πολιτική Προστασία
ΤΙΤΛΟΣ : «Προστατέψτε το δάσος- Είναι πηγή ζωής»
ΔΙΑΡΚΕΙΑ : Απρίλιος- Μάιος 2023
Στο 4ο εργαστήριο Δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με το δάσος και την προστασία του. Συζητήσαμε με τα παιδιά , προσπαθώντας να διαπιστώσουμε τις γνώσεις τους σχετικά με τα δάση. Μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων, δράσεων, ζωγραφιών, κατασκευών, μέσα από τη συζήτηση, την ανάγνωση παραμυθιών και την παρακολούθηση σχετικών βίντεο, το τραγούδι και τη δραματοποίηση, ανακαλύψαμε την αξία του δάσους, την προσφορά του στους ανθρώπους και τα ζώα που φιλοξενεί και μάθαμε καλές συμπεριφορές και πρακτικές σχετικά με την διαφύλαξή του. Η επίσκεψή μας στον Εθελοντικό Πυροσβεστικό Σταθμό Παραβόλας και η εκδρομή μας στο δάσος, ενίσχυσαν την αγάπη μας για το δάσος και την επιθυμία μας να το προστατέψουμε όσο μπορούμε.
Το κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του δέντρο !!!!
Και έπειτα έφτιαξε ο καθένας το δικό του δάσος!!!
Τι μπορούμε να κάνουμε στο δάσος;;;;
Τι δεν πρέπει να κάνουμε στο δάσος;;;
Κακές συμπεριφορές στο δάσος….
Γνωρίζουμε τα ζώα του δάσους.
Η ομορφιά και η καταστροφή σε μία εικόνα. Το μισό δέντρο γεμάτο ζωή και το άλλο μισό καμένο
Τραγούδι και δραματοποίηση! Τραγουδήσαμε, χορέψαμε και μεταμορφωθήκαμε σε αγαπημένα ζωάκια του δάσους!!!
Μιλήσαμε για την προσφορά της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ζωγραφίσαμε τα δικά μας πυροσβεστικά οχήματα και και επισκεφθήκαμε το κλιμάκιο της Πυροσβεστικής που εδρεύει στην Παραβόλα.
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Παπαχρήστο Γιάννη, Προϊστάμενο του Εθελοντικού Πυροσβεστικού Σταθμού Παραβόλας και της κ. Γρομητσάρη Κωνσταντίνας, εθελόντριας, για την προθυμία τους να μας φιλοξενήσουν και για τις πολύτιμες πληροφορίες και συμβουλές τους.
Περιήγηση στο δάσος!!!
Ομαδική εργασία ΤΟ ΔΑΣΟΣ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ
ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ
ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΤΟΥ 4ου ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ 4ου ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Ολοκληρώθηκε ο 4ος άξονας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.