«Όλοι ίσοι, διαφορετικοί και αγαπημένοι»
Στον κύκλο των συνολικά 7 δίωρων δραστηριοτήτων θα δοθεί έμφαση στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων που αναφέρθηκαν διεξοδικά στην πρώτη ενότητα του παρόντος Σχεδίου Δράσης. Με δεδομένο ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας δυσκολεύονται να χειριστούν και να κατανοήσουν αφηρημένες έννοιες, όπως «δικαιώματα», «ελευθερία», «δημοκρατία», βασική μέριμνά μας θα είναι η οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.
Οι δραστηριότητες, το κλίμα, η οργάνωση της τάξης, οι σχέσεις και ο τρόπος επικοινωνίας των νηπίων παίζουν μεγάλο ρόλο στην ανάπτυξη μιας γενικότερης κουλτούρας σεβασμού των δικαιωμάτων. Εκκινώντας από αυτήν την παραδοχή, ο θεματικός κύκλος θα στοχεύσει περισσότερο στην ανάπτυξη στάσεων και δεξιοτήτων, στην υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας και λιγότερο σε γνωστικούς στόχους. Παράλληλα και με δεδομένο ότι η εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα αποτελεί το πρώτο και ίσως το πιο σημαντικό βήμα προς μία κατεύθυνση σεβασμού και υπεράσπισης των δικαιωμάτων όλων μας, ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί σε δράσεις που αναδεικνύουν και καλλιεργούν τα 4 C’s (κριτική σκέψη, συνεργασία, επικοινωνία και δημιουργικότητα) και γενικότερα τις δεξιότητες του 21ου αιώνα.
Στο Α΄Εργαστήριο αναφερθήκαμε στα διαφορετικά χαρακτηριστικά του καθενός μας και δημιουργήσαμε την ομαδική εργασία “Το λιβάδι της διαφορετικότητας”
Στο Β΄ Εργαστήριο μιλήσαμε για τα Δικαιώματα των παιδιών και ο κάθε μαθητής ζωγράφισε το δικαίωμα που του έκανε περισσότερη εντύπωση, δημιουργώντας έτσι το μεγάλο λουλούδι των δικαιωμάτων.
Στο Γ΄ Εργαστήριο, «Όλοι ίσοι, διαφορετικοί και αγαπημένοι», αφού διαβάσαμε το παραμύθι με τον Έλμερ, αναφερθήκαμε στη διαφορετικότητα όσον αφορά τη φυλή, τη θρησκεία, αλλά ακόμη και των παιδιών που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα, δημιουργήσαμε τη δική μας μασκότ της τάξης.




