Οκτώβριος 2022 – Παίζω και Μαθαίνω με τα γράμματα

20221018 16261320221014 155522

20221014 15502620221012 15393620221018 162603

 

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με προγραφικές και φωνολογικές δραστηριότητες.

Αρχικά διερευνήσαμε με τα παιδιά διαφορετικούς ήχους και λέξεις που μπορούμε να φτιάξουμε από το όνομά τους και το αρχικό γράμμα του ονόματός τους, βρίσκοντας μέσα στο χώρο της τάξης γράμματα και παρουσιάζοντάς τά στην ολομέλεια (μαγνητικά γράμματα, παζλ γραμμάτων, κάρτες με γράμματα, βιβλία και παραμύθια, εργασίες των παιδιών). Έπειτα τα παιδιά γνώρισαν, έγραψαν και αντέγραψαν με χρώματα το όνομά τους και το αρχικό του ονόματός τους. Σε δεύτερο χρόνο σχεδίασαν με γκοφρέ χαρτί το γράμμα Α.

Οι παραπάνω προγραφικές δραστηριότητες ακολουθήθηκαν από κινητικές δραστηριότητες μίμησης, θεατρικής έκφρασης και κινησιολογίας με βάση το αρχικό του ονόματός τους, τον ήχο του αρχικού τους γράμματος και το πως μοιάζει. Παίξαμε με το κουτί του Θησαυρού των Γραμμάτων, βρήκαμε γράμματα και τα φωνάξαμε δυνατά και σιγανά, τα φτιάξαμε με τα δάχτυλά μας και τα αναπαραστήσαμε, όσο καλύτερα μπορούσαμε, με το στόμα μας, τα χέρια μας, τα πόδια μας. Βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από τα αρχικά του ονόματός μας και τις ζωγραφίσαμε στο χαρτί μαζί με το αρχικό μας.

Ο συγκεκριμένος συνδυασμός προγραφικών, κινητικών και φωνολογικών δραστηριοτήτων επιτρέπει στα παιδιά να ασχοληθούν με ένα θέμα από διαφορετικές οπτικές γωνίες και να το κατανοήσουν ολόπλευρα. Τα παιδιά νηπιακής και προνηπιακής ηλικίας μπορούν να συγκεντρωθούν και να αποδώσουν με μεγαλύτερη ευχέρεια όταν εξετάζουν ένα θέμα με ενεργή συμμετοχή και εναλλαγή σύνθετων και απλών δραστηριοτήτων, κίνησης και ηρεμίας, ενεργά ομαδικής συμμετοχής και ατομικού συλλογισμού. Η εναλλαγή λοιπόν, οπτικών, γραπτών, φωνολογικών και κινησιολογικών/θεατρικών δραστηριοτήτων δίνει στους μαθητές/τριες τη δυνατότητα να κατανοήσουν το θέμα της εβδομάδας ολόπλευρα και να το επεξεργαστούν με διαφορετικά μέσα και εργαλεία.