Πάσχα

p8

Το Πάσχα είναι μεγάλη γιορτή του Χριστιανισμού σε ανάμνηση της Ανάστασης του Ιησού Χριστού. Αρχικά αποτελούσε εβραϊκή γιορτή σε ανάμνηση της Εξόδου των Ισραηλιτών από την αιγυπτιακή δουλεία. Η ημερομηνία εορτασμού της Ανάστασης αποτέλεσε αντικείμενο διαμάχης μεταξύ πρωτοχριστιανικών εκκλησιών, ώσπου το 325 η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος καθόρισε τον κοινό παγχριστιανικό εορτασμό του Πάσχα την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη πανσέληνο μετά την εαρινή ισημερία. Η χρήση διαφορετικών ημερολογιακών και υπολογιστικών συστημάτων για τον εντοπισμό των ημερομηνιών αυτών εντός του έτους είχε ως αποτέλεσμα τον εορτασμό του Πάσχα σε διαφορετικές ημερομηνίες από την ανατολική και τη δυτική Χριστιανοσύνη. Στην Ελλάδα ο εορτασμός του Πάσχα συνοδεύεται από πολλά λαϊκά έθιμα.

Συνεπώς ξεκινήσαμε τις πασχαλινές μας δραστηριότητες βλέποντας εικόνες σχετικές με τα πασχαλινά έθιμα και ζωγραφίζοντας αυτά που μας έκαναν περισσότερο εντύπωση. Διαβάσαμε την «Ιστορία του Πάσχα» και τα «Θαύματα του Χριστού» και τα αποτυπώσαμε εικαστικά.

DSC04264 768x576 1  DSC04271

 

p10

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στο θαύμα του Χριστού που ανέστησε τον  Λάζαρο… ακούσαμε την ιστορία, την ζωγραφίσαμε, την δραματοποίησαμε, κάναμε την ατομική κατασκευή μας και τέλος μάθαμε τα κάλαντα του Λαζάρου.

p35             p11 a    p9 1

 

Την τελευταία μέρα του σχολείου, πριν το κλείσιμο τους για το Πάσχα, φτιάξαμε στην τάξη μας και τα λαζαράκια μας. Τα παιδιά καταενθουσιάστηκαν με την διαδικασία παρασκευής τους.

p7  p5  p4

Αρχίσαμε σιγά σιγά να στολίζουμε την τάξη μας με πασχανιλινά πράγματα και εικόνες, τα οποία δεν θα μπορούσε να είναι άλλα από λαγουδάκια και κοτούλες. Ζώακια που έχουν την τιμητική τους αυτές τις μέρες..

p 1      p12           

Με αφορμή το Λ λαγού μάθαμε και το γραμματάκι του.. και είδαμε διαδραστικές ιστορίες στον προτζέκτορα..

      p16 1

Σειρά είχαν οι πασχαλινές μας κατασκευές που θα πέρναμε στο σπίτι για να στολίσουμε και εκεί…

p2 p3       p6       p27 1

 

p34      p23    

Από το βιβλίο: «Οι ωραιότερες ιστορίες για το Πάσχα» διαβάσαμε «Η κότα με τα κόκκινα αβγά» και χωρισμένοι σε 2 ομάδες «κυνηγήσαμε» πασχαλινά αβγά. Είδαμε σε βίντεο το παραμύθι: «Ένα αβγό…δίχως χρώμα», έτσι μας δόθηκε η αφορμή να κόψουμε μικρά κομμάτια χαρτί και να φτιάξουμε το αβγό του παραμυθιού «παρδαλό».

p13    p24

Το βάψιμο των πασχαλινών αυγών είναι ένα από τα παλαιότερα έθιμα του ελληνικού Πάσχα. Το αυγό συμβολίζει τη γέννησης της ζωής και της δημιουργίας, ενώ το κόκκινο χρώμα το αίμα του Χριστού. Στα πλαίσια της θεματικής για τη γιορτή του Πάσχα στο Νηπιαγωγείο βάψαμε αυγά στο νηπιαγωγείο μαζί με τα παιδιά και στολίσαμε τα πασχαλινά μας καλαθάκια. Αποφασίσαμε όμως με διαφορετικό τρόπο να βάψουμε και τα αυγουλάκια μας τα κόκκινα, έτσι πρώτα τα ζωγραφίσαμε με κηρομπογιά και έπειτα τα βάλαμε στη βαφή.

p31

p30      

p26 aaa

Διαβάσαμε την ιστορία του Αυγουστή που δεν ήθελε να βγει από το αυγό, είδαμε αβγά από διάφορα υλικά ( χαρτί, πλαστικό, κτλ) και τα αντιστοιχίσαμε με αντικείμενα από την τάξη μας (φτιαγμένα από αντίστοιχα υλικά). Στη συνέχεια παίξαμε παιχνίδια με αβγά: «Ποιος θα φτάσει πρώτος/πρώτη στον τερματισμό χωρίς να του πέσει κάτω το αβγό;» και με τη βοήθεια κονταριών προσπαθήσαμε να βάλουμε τα αβγά μας σε αυτοσχέδιο τέρμα. Κλείσαμε τη θεματική του Πάσχα με παιχνίδι έξω στην αυλή, στο οποίο είχαμε χωριστεί σε δύο ομάδες και τα παιδιά θα έπρεπε να βρουν τα κρυμμένα αυγουλάκια και να τα βάλουν στο καλάθι της ομάδας τους..

p22  p28  p29

Μάθαμε επίσης για την Πασχαλιά, το φυτό που ανθίζει και σχετίζεται με το Πάσχα μέσα από την αφήγηση μιας ιστορίας και έπειτα μαθαίνοντας το τραγούδι..

Hrthe h Paschalia Selida 3

 

Με αφορμή την Πασχαλιά μιλήσαμε για το έντομο πασχαλίτσα, το οποίο είναι πολύ αγαπητό στα παιδιά.

Έπειτα σειρά είχαν τα παιχνίδια την παρεούλα με την πασχαλίτσα..

p33  p32