Παρακολούθηση εργασιών σε σχολείο της Πράγας

 

Το σχολείο μας αυτή τη φορά σε Job Shadowing στην Πράγα!!!

‼️ Διαπιστευμένο Σχέδιο Κινητικότητας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας
2022-1-EL01-KA121-SCH-000067680
➡️ Θέμα: Συμπεριληπτική Εκπαίδευση και Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
➡️ Δραστηριότητα: Παρακολούθηση εργασίας (job shadowing)
➡️ 26/2-1/3/2023, Τσεχία, Πράγα
🔸Οργανισμός υποδοχής: https://zs.orangery.cz/

431524818 1139966073681708 2912672015499117721 n431394194 870258261452847 5475165200464021189 n 431436106 959530155485903 8867472578376289384 n 431441119 7151470031556508 874779631968588481 n 431470024 389232863827220 8675225807648063239 n 431478737 1468755820702593 212844930694687675 n 431524809 712479201032885 5760667955448814648 n  431551513 1781235159041906 5929105041463351239 n 431556225 994112682102780 2886139600297116887 n 431585738 803019711694893 7563006077919686988 n 431606266 1174097277292880 1019540610640857865 n 431611574 1582624522570281 3350861656044447269 n 431612571 2280601865636836 8721348401165393858 n 431640897 782987777214565 5906687231840914057 n 431644989 2680754568739509 1694029259535553907 n 431691691 866680365214814 6893865274703066632 n 431743919 378479785110775 1578397189067920148 n Screenshot 1 Screenshot 2 Screenshot 3 Screenshot 4 Screenshot 5

🔸 Σχολικές μονάδες-μέλη της κοινοπραξίας που συμμετείχαν στην κινητικότητα: 1ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς, Νηπιαγωγείο Κορησού, Νηπιαγωγείο Άνω Κώμης, Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο Α.μπε.μπα.μπλομ Κοζάνης, Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο Μικροί Εξερευνητές Καστοριάς.
“Το Orangery είναι ένα τσέχικο-αγγλικό ιδιωτικό νηπιαγωγείο πέντε τάξεων με 55 μαθητές. Βασικός στόχος του νηπιαγωγείου είναι ένα σχολείο ανοιχτό προς την οικογένεια και την τοπική κοινωνία, κατανοώντας τις τεράστιες δυνατότητες των παιδιών και δίνοντας έμφαση στις επικοινωνιακές δεξιότητες, στην καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης των παιδιών μέσα από την ατομική προσέγγιση και επικοινωνία, στη μάθηση για τη φύση και των βασικών κανόνων οικολογικών αρχών. Τα παιδιά παρακολουθούν καθημερινά μαθήματα στην Αγγλική γλώσσα από αγγλόφωνους καθηγητές. Επίσης, υπάρχει σε συνεργασία ψυχολόγος, που αξιολογεί τη σχολική ωριμότητα των παιδιών, την παιδαγωγική και ψυχολογική ανάπτυξη τους. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου πραγματοποιούν καθημερινή επικοινωνία και ενημέρωση με τους γονείς μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής αλλά και ενημέρωση προς τη διευθύντρια για τον καθημερινό εκπαιδευτικό προγραμματισμό. Η χρήση της τεχνολογίας είναι ελάχιστη αλλά αποδεκτή από όλους. Βασική προϋπόθεση αποτελεί η καθημερινή έξοδος των παιδιών από μία έως δύο ώρες στο κοντινό πάρκο του κάστρου για ελεύθερο παιχνίδι.
Οι εκπαιδευτικοί στο Orangery έχουν διασφαλίσει, μέσω των σχολικών δραστηριοτήτων, οι διδακτικοί σχεδιασμοί να περνάνε από τη θεωρία στην πράξη τηρώντας με συνέπεια το διδακτικό τους ωράριο και τον διδακτικό προγραμματισμό τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά να σέβονται τα όρια που θέτονται αλλά και εκείνα που τα ίδια πρέπει να θέσουν απέναντι στον εαυτό τους σε ένα διαμορφωμένο κλίμα ηρεμίας, συνεργασίας και φιλίας.
Η υποδοχή των εκπαιδευτικών έγινε με εγκάρδιο καλωσόρισμα και χαμόγελα και αναλυτική περιγραφή του προγράμματος των ημερών του job shadowing.Την πρώτη ημέρα πραγματοποιήθηκε από την διευθύντρια του σχολείου παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος του σχολείου και του εκπαιδευτικού συστήματος της Τσεχίας. Ακολούθησε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου και έγινε διαμοιρασμός των εκπαιδευτικών σε τμήματα όπου πραγματοποιήθηκε η παρακολούθηση εργασίας, ως παρατηρητές, με καθημερινή εναλλαγή τμημάτων. Το εκπαιδευτικό προσωπικό και η διευθύντρια σε όλη τη διάρκεια της παρακολούθησης μαθημάτων ήταν πρόθυμοι για συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και επίλυση κάθε απορίας που προέκυπτε για το εκπαιδευτικό σύστημα του σχολείου. Την 3η μέρα παρακολούθησης οι Έλληνες εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν παρουσίαση του εαυτού τους και της Ελλάδας στα παιδιά του σχολείου, χόρεψαν με τα παιδιά παραδοσιακούς χορούς, και αναφερθήκανε συγκεκριμένα στην ελιά, στον κρόκο Κοζάνης, και στο καρναβάλι που σε λίγες μέρες ξεκινά. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με χαρά και απόλαυσαν τις δραστηριότητες των Ελλήνων εκπαιδευτικών.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος η ανατροφοδότηση έρχεται στο προσκήνιο. Οι εκπαιδευτικοί θέσαμε σε ένα κλίμα συζήτησης τους δικούς μας προσωπικούς προβληματισμούς κάνοντας συγκρίσεις και αναδεικνύοντας τα θετικά και μη των εκπαιδευτικών συστημάτων της κάθε χώρας αλλά και των σχολείων που η καθεμία υπηρετεί. Επίσης η κουλτούρα κάθε χώρας, η αισθητική, η προσωπική ευθύνη και πως αυτά έχον διαμορφωθεί είναι σταθμός και βάση της εκπαίδευσης για το πως τα παιδιά θα προσεγγίσουν ένα θέμα μαζί με τον εκπαιδευτικό ώστε να οδηγηθούν στη μάθηση.
«Όταν ένα σχολείο ανοίγει τις πόρτες του σε έναν εκπαιδευτικό μιας άλλης χώρας, είναι σαν να ανοίγει την αγκαλιά του σε ένα παιδί. Σε φέρνει κοντά του, σε αγκαλιάζει, σου εξηγεί, σε αφήνει να παρατηρήσεις, σε καθοδηγεί, σε εμπνέει και σε αφήνει να δράσεις. Αυτό σε οδηγεί σε μονοπάτια προσωπικής κρίσης, εξέλιξης και επιθυμίας, ώστε να αναθεωρήσεις και να τοποθετήσεις τον εαυτό σου ανάμεσα σε σωστές εκπαιδευτικές πρακτικές».
Ευχαριστούμε την Περιφερειακή Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας, την κα Παπαδοπούλου Δέσποινα και την κα Τριανταφύλλου Ευαγγελία για την ευκαιρία που μας έδωσε να συμμετέχουμε σε ένα πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus, για την άρτια και άκρως κατατοπιστική οργάνωση και καθοδήγηση της κινητικότητάς μας, καθώς και τη διευθύντρια και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου Orangery για την άψογη φιλοξενία και οργάνωση.”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *