ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΜΠΙΣΚΟΤΑ
“ΕΝΑ ΞΩΤΙΚΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ”
Χριστούγεννα και τα ξωτικά του Αη Βασίλη δουλεύουν πυρετωδώς, νύχτα και μέρα να προλάβουν τις παραγγελίες των παιδιών όλου του κόσμου! Ένα απ’ αυτά όμως ξέφυγε για λίγο και ήρθε που αλλού; Στο σχολείο μας φυσικά, όπως λέει το πολύ ωραίο τραγούδι της Μαίης Κοκκίδου: “Ένα ξωτικό στο σχολείο μας”. Έτσι γίναμε, για λίγο, όλοι, ξωτικά του Αη Βασίλη,ακούσαμε το τραγούδι, το τραγουδήσαμε, χορέψαμε, και κάναμε ό,τι μας έλεγε το ξωτικό!. Περάσαμε υπέροχα και γελάσαμε πολύ!
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΕΥΧΗΣ 2024-2025
ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ- ΣΧ. ΕΤΟΣ 2024-2025
Συλλογικός προγραμματισμός σχολείου 2024-2025
Φυσικές καταστροφές: σεισμοί, πλημμύρες, πυρκαγιές: Ενημερώνομαι και ενεργώ
- Αφού παρακολουθήσαμε το πολύ ωραίο βίντεο: “Η μεγάλη φωτιά στο δάσος”, συζητήσαμε με τα παιδιά, τα αίτια που μπορεί να προκαλέσουν μια πυρκαγιά και τις συνέπειές της για τα ζώα, την φύση, τον άνθρωπο. οι μικροί μας μαθητές ζωγράφισαν το δάσος πριν και μετά την πυρκαγιά και τι προκαλεί η πυρκαγιά.
Στο διάλειμμα τα παιδιά έφτιαξαν αυτοσχέδια φωτιά , τραγούδησαν και χόρεψαν γύρω από την φωτιά τους με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό!
- Πυρκαγιά στην ύπαιθρο
- Πλημμύρες: αίτια που προκαλούν πλημμύρες και μέτρα πρόληψης κατά των πλημμυρικών φαινομένων
Σήμερα βρέχει από το πρωί πάρα πολύ! κοιτάξτε η αυλή μας πλημμύρισε!
- Τι θα κάνουμε;;; οι κυρίες σίγουρα θα έχουν λύσεις!
- τα παιδιά με τη βοήθεια των νηπιαγωγών έφτιαξαν μακέτα για την πλημμύρα και την πυρκαγιά
- Επίσκεψη στο σχολείο μας της κ. Μπόζιου Λαμπρινής, η αγαπημένη μας πυροσβέστρια, προκειμένου να μας ενημερώσει για πιθανές αιτίες πυρκαγιάς , αλλά και τρόπους αποφυγής τέτοιων περιστατικών και φυσικά αντιμετώπισής τους αν προκληθούν. Οι μικροί μας μαθητές την περίμεναν με πολύ χαρά και ανυπομονησία, φορώντας μάλιστα και τα πυροσβεστικά τους κράνη!
- Φυσικά και η bee bot στο σχέδιο δράσης μας!
- Κλιματική αλλαγή αίτια, συνέπειες, τι μπορούμε να κάνουμε
- Το φαινόμενο του θερμοκηπίου
- Πως φαντάζομαι την κλιματική αλλαγή
- Προτάσεις για να περιορίσουμε την κλιματική αλλαγή. Τι μπορούμε να κάνουμε:
3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ να γιορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου.Μια κούκλα σε αμαξίδιο μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά για άτομα με αναπηρία και να τα ευαισθητοποιήσουμε σε ζητήματα ισότητας και αποδοχής της διαφορετικότητας. Προβάλλαμε video και συζητήσαμε, προκειμένου οι μικροί μας μαθητές να κατανοήσουν τι σημαίνει «αναπηρία», τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά, ενώ εστιάσαμε στα δικαιώματα και στις δυνατότητές τους.
1. Με αφορμή ένα πολύ ωραίο ποίημα: Η Αργυρώ γελάει, από το ομώνυμο βιβλίο των Jeanne Willis & Tony Ross , γνωρίσαμε την Αργυρώ, ένα κοριτσάκι σαν όλα τα άλλα που μπορεί να κάνει ό,τι και τα παιδιά της ηλικίας της ζώντας μια φυσιολογική ζωή, ενώ στο τέλος καταλάβαμε πως… δε μπορεί να περπατήσει! Τα παιδιά ανέφεραν, στη συνέχεια, όλα αυτά που κάνει η Αργυρώ, συνειδητοποιώντας πως είναι περισσότερες οι ομοιότητες από τις διαφορές τους! Κατάλαβαν πως τα άτομα με αναπηρία μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα σε όλες τις εκδηλώσεις της ζωής! Είδαμε, ακόμη, εικόνες που μας εντυπωσίασαν με τις ξεχωριστές ικανότητές τους, την θέληση, την δύναμη και την αποφασιστικότητα να επιτύχουν σημαντικούς στόχους , κάτι που αξίζει τον θαυμασμό , τον σεβασμό και την αποδοχή μας.
2. Τα παιδιά δοκίμασαν να ζωγραφίσουν με το στόμα, και ανακάλυψαν τις αναρίθμητες δυσκολίες που προέκυψαν από την στιγμή που δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους και συζητήσαμε την δύναμη της θέλησης αυτών των ανθρώπων, που αξίζουν την προσοχή, την αγάπη και τον θαυμασμό μας!
3. Παίξαμε τυφλόμυγα,
4. είδαμε πως διαβάζουν τα παιδιά με προβλήματα όρασης, γνωρίσαμε την γραφή braille, είδαμε σε εικόνες την αλφαβήτα στην νοηματική και
5. τραγουδήσαμε και ζωγραφίσαμε το πολύ όμορφο τραγούδι: Όπου υπάρχει αγάπη.
6. Μιλήσαμε επίσης για την προσβασιμότητα κοινόχρηστων χώρων από άτομα με κινητικά προβλήματα ή με προβλήματα όρασης και πρότειναν τρόπους ώστε να διευκολύνουμε την μετακίνησή τους και πως μπορούμε να παραμερίσουμε αυτά τα εμπόδια.Έγινε κατανοητό πως η προσβασιμότητα είναι θεμελιώδες δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία και ότι έχουμε υποχρέωση να το παρέχουμε σε όλους ανεξαιρέτως!
Αυτό που επιδιώξαμε να εμπεδώσουν τα παιδιά είναι πως, μπορεί να είμαστε διαφορετικοί, είμαστε όμως ίσοι, ο ένας πρέπει να βοηθάει και να συμπληρώνει τον άλλο! Ελπίζουμε και ευχόμαστε, τα σημερινά ενημερωμένα παιδιά, να κάνουν τη διαφορά ως ενεργοί και ενσυνείδητοι πολίτες του αύριο. Θα αποδέχονται τη διαφορετικότητα και θα τη σέβονται.
Το σώμα μου _ οι αισθήσεις μου
25 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών
20 Νοεμβρίου: Παγκόσμια ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού
- Έχω δικαίωμα…………….
Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού έχει καθιερωθεί στις 20 Νοεμβρίου, με αφορμή την επέτειο υιοθέτησης από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989, της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στο γέλιο, τη χαρά, το παιχνίδι, τη δημιουργία, τη φαντασία, την μόρφωση, την υγεία, τις ιστορίες, την αγκαλιά.
Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να είναι παιδιά.
17η ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ “ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ”
Φτιάξαμε με τα παιδιά κούκλες τενεκεδάκια και αφού διαβάσαμε το παραμύθι και το σχολιάσαμε, το παίξαμε με τις κούκλες και ζωγραφίσαμε τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης! Τα περισσότερα παιδιά έκριναν ότι θα ήταν πιο δίκαιο να φοβίσουν τα ντενεκεδάκια τον Λαδένιο, ώστε να φύγει μόνος του και όχι να τον κάνουν πίτα, γιατί κι αυτός πονάει!!!
- Το σύνθημα ήταν: