Γνωρίζω τα φθινοπωρινά φρούτα

Μια επίσκεψη στην λαϊκή αγορά, στην γειτονιά του σχολείου, χάρισε στα παιδιά την εμπειρία να δουν από κοντά φρούτα και λαχανικά του Φθινοπώρου, να δουν τον κόσμο της λαϊκής, πωλητές και πελάτες, καθώς και τον τρόπο που τοποθετούν και στοιχίζουν οι έμποροι τα τελάρα με τα φρούτα, τα λαχανικά, αλλά και όσπρια και ψάρια! Φυσικά πήραμε και στο σχολείο νοστιμότατα μήλα, μανταρίνια και ντομάτες!

IMG 20251114 214328 IMG 20251114 214410 IMG 20251114 214553

Πρόσκληση για συμμετοχή Ωφελούμενων στο Πιλοτικό Πρόγραμμα Πρώιμης Οικογενειοκεντρικής Παιδικής Παρέμβασης

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΓΔΣΠ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Ενημέρωση_Γονέων_Πρώιμη_Παρέμβαση

20251106_prosklisi_ofeloumenon_ppp_diavgeia

 

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

POLYTECHNEIO

Τα παιδιά ζωγράφισαν την Ντενεκεδούπολη , από το πολύ ωραίο παραμύθι της Ευγενίας Φακίνου και αφού ακούσαμε το χρονικό του Πολυτεχνείου, τα παιδιά ζωγράφισαν και έγραψαν συνθήματα

POLYTECHNEIO 1

“Η κυρά Δημοκρατία “, Κωνσταντίνα Αρμενιάκου

Την κυρά Δημοκρατία όλοι την αγαπούν στο μικρό χωριό, γι’ αυτό τη διάλεξαν για αρχηγό. Τι θα συμβεί όμως όταν η κυρία Ρία η Δικτατορία πάρει με τη βία όλη την εξουσία; Μπορούν οι άνθρωποι να ζήσουν ευτυχισμένοι;

IMG 20251114 214103

 

 

Δράση Ενεργού πολίτη: Όταν τα συναισθήματα παίρνουν ζωή

“”IMG 20251107 145820 IMG 20251107 125457 IMG 20251107 145914 IMG 20251107 112736 IMG 20251107 145510 IMG 20251107 114326

Συναισθηματικές εκφράσεις των παιδιών, που αναπαριστούν εικόνες από την ομαδική εργασία με τα θετικά και αρνητικά συναισθήματα

IMG 20251107 145051 IMG 20251107 144922 IMG 20251107 144434 IMG 20251107 144708 IMG 20251107 144552

 

Παιχνίδια με φθινοπωρινά φύλλα !

IMG 20251103 101629 IMG 20251103 112538 IMG 20251103 123350 IMG 20251106 113507 IMG 20251106 120936

Τι πιο ωραίο από λίγο παιχνίδι στην αυλή παρατηρώντας και συλλέγοντας φθινοπωρινά φύλλα! Μαζέψαμε αρκετά,  τα παρατηρήσαμε,  είδαμε τα χρώματά τους, μάθαμε πως και γιατί κάποια φύλλα χάνουν το πράσινο χρώμα τους, ξεχωρίσαμε τα αειθαλή από τα φυλλοβόλα δέντρα και φυσικά τα παιδιά αφού έμαθαν για την φωτοσύνθεση,  αποφάσισαν να την μάθουν και στην φίλη μας την beebot!

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

 

ellhnikh shmaia

Την Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025, θα γίνει η γιορτή μας για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.
Τα παιδιά των πρωινών τμημάτων και του ολοήμερου, θα έρθουν στο σχολείο στις 8.15π.μ. έως 8.30π.μ. .
Στις 8.45 π.μ οι μικροί μαθητές και μαθήτριές μας, θα παρελάσουν στον αύλειο χώρο του σχολείου.
Όσοι γονείς επιθυμούν μπορούν να παρακολουθήσουν την παρέλαση έξω από τον αύλειο χώρο του σχολείου.
Θα ακολουθήσει ο εθνικός μας ύμνος και η γιορτή θα τελειώσει 9.15 π.μ.
Μετά το τέλος της γιορτής οι γονείς θα παραμείνουν για ενημέρωση, για τα εργαστήρια δεξιοτήτων, τον Συλλογικό προγραμματισμό του σχολείου (σχέδιο Δράσης) και θα δοθεί και το αντίστοιχο ενημερωτικό φυλλάδιο.

ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ/ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025 – 2026

Συλλογικός Προγραμματισμός 2025 – 2026

                  “Εγώ κι ο εαυτός μου”

  • Τα παιδιά ζωγράφισαν τον εαυτό τους και αποτύπωσαν γραπτά ( με την πολύτιμη βοήθεια των γονέων) και με ζωγραφική, βασικά στοιχεία για τον εαυτό τους και το παρουσίασαν στην παρεούλα

ego eimai ego ego ki o eaytos moy poios eimai ego

  • Διδακτικό σενάριο: ” Το τερατάκι των χρωμάτων ανακαλύπτει τα συναισθήματα

Στο σχολείο μας σήμερα ήρθε ένα τερατάκι με πολλά χρώματα, μπερδεμένο και στενοχωρημένο, που αλλάζει διάθεση χωρίς να ξέρει τι του συμβαίνει! Το πρόβλημά του είναι ότι έχει πολλά συναισθήματα μπερδεμένα, αλλά δεν ξέρει να τα αναγνωρίσει, ούτε να τα διαχειριστεί και όλοι του φωνάζουν , γιατί φέρεται παράξενα. Το τερατάκι έφερε στην τάξη κι ένα βιβλίο που μιλάει για εκείνο, το έγραψε μια φίλη του για να το βοηθήσει.

Τα παιδιά θέλουν πολύ να το βοηθήσουν κι έτσι διαβάζουμε και ζωγραφίζουμε την ιστορία του

to terataki ton chromatonto terataki ton chromaton 1to terataki ton chromaton 2

  • Ας βοηθήσουμε όμως το τερατάκι μας: τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και δούλεψαν συνεργατικά. Η πρώτη ομάδα βρήκε τις λέξεις για τα συναισθήματα και τοποθέτησε τις κινητές καρτέλες στα αντίστοιχα βάζα

2 11 2

Η δεύτερη ομάδα τακτοποίησε τα μπισκότα στα βάζα των συναισθημάτων: τα κόκκινα στο βάζο του θυμού, τα κίτρινα στο βάζο της χαράς, τα πράσινα στο βάζο της ηρεμίας, τα γαλάζια στης λύπης και τα μαύρα στο βάζο του φόβου

33 14 1

Η τρίτη ομάδα αντιστοίχισε κάτω από κάθε βάζο , βάζο της χαράς, της λύπης , του φόβου, του θυμού και της ηρεμίας, το τερατάκι των χρωμάτων και την φίλη του , ανάλογα με το συναίσθημα που έδειχνε η έκφραση του προσώπου τους

1 115 1

Η τέταρτη ομάδα ανέλαβε να ζωγραφίσει προσωπάκια που δείχνουν τα αντίστοιχα συναισθήματα, του φόβου, του θυμού, της λύπης, της χαράς και της ηρεμίας και να φτιάξουν τον χαρταετό των συναισθημάτων και να πετάξει πολύ ψηλά, στον ουρανό, να τον δουν όλοι, έτσι ώστε να βοηθήσουν όσους δυσκολεύονται με τα συναισθήματά τους , να τα κατανοήσουν και να μάθουν να τα αποδέχονται και να τα αντιμετωπίζουν.

2 247 9 10          8

 

Τα συναισθήματα μεσα από τις τέχνες

synaisthhmata mesa apo tis technes

Εκφράζω τον θυμό μέσα από το σώμα μου!

IMG 20251104 104649

Διαχείριση θυμού

IMG 20251103 123156 IMG 20251103 123216 IMG 20251105 121949 IMG 20251104 132337 IMG 20251103 123147

Η beebot μαθαίνει τα συναισθήματα!

IMG 20251106 121419

  • Ο μαγικός κόσμος της τάξης

h taxh mas1 32 33 2IMG 20251112 1208261

IMG 20251110 112039 IMG 20251110 112024 IMG 20251110 112506

IMG 20251110 101403

Προσδιορίζοντας την σωστή συμπεριφορά στην τάξη, για να νιώσουν τα παιδιά ασφάλεια, διαβάσαμε το παραμύθι ” Το Τζάτζαλο “, του Sean Ferrell, για να διαπιστωθούν από τα παιδιά και να καταγραφούν ποικίλες μη αποδεκτές συμπεριφορές και τα παιδιά ζωγράφισαν το δικό τους τζάντζαλο!

TZATZALO

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας έχει σκοπό την ευαισθητοποίηση του κοινού για θέματα ψυχικής υγείας. Εορτάστηκε για πρώτη φορά το 1992 κατόπιν πρωτοβουλίας της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ψυχικής Υγείας. Την ημέρα αυτή διοργανώνονται κάθε χρόνο σε ολόκληρο τον κόσμο εκδηλώσεις με θέμα την ψυχική υγεία, κατά τη διάρκεια των οποίων σχετικοί φορείς και οργανισμοί καλούν τους συμμετέχοντες να προβληματιστούν για τα ψυχικά νοσήματα και να ενημερωθούν για τους τρόπους αντιμετώπισής τους.

Έτσι κι εμείς στο σχολείο μας διοργανώσαμε με τα παιδιά δραστηριότητες προάσπισης της ψυχικής τους υγείας.

  • Αφού διαβάσαμε το παραμύθι ” Ο λύκος Ζαχαρίας μαθαίνει για τα συναισθήματά “, ακολούθησε μια πολύ ωραία συζήτηση με τα παιδιά για τα συναισθήματά μας και όχι μόνο πως θα τα αναγνωρίζουμε, αλλά και πως θα τα διαχειριζόμαστε, κυρίως τα άσχημα συναισθήματα όπως ο θυμός, η ζήλια…, έτσι ώστε να νοιώθουμε όμορφα και εμείς, αλλά και οι φίλοι μας!
  • Η νεράιδα Ευγενία επισκέφτηκε το σχολείο μας και έμαθε στα παιδιά όμορφες λέξεις! Τα παιδιά τις ζωγράφισαν και τις έγραψαν

PAGKOSMIA HMERA PSYCHIKHS YGEIAS

  • Μάθαμε το τραγούδι “Οι διαφορές μας δεν έχουν σημασία ” και ζωγραφίσαμε το κάστρο της αγάπης

hmera psygikhs ygeias

  • Αφού ζωγραφίσαμε χαμογελαστές φατσούλες, βγήκαμε στην αυλή και τις κρεμάσαμε στο δέντρο της χαράς! Έτσι αν νοιώθουμε στενοχωρημένοι θα πηγαίνουμε κάτω από το δέντρο της χαράς να ξαναβρούμε το χαμόγελό μας!

1AP.H.PS.Y2

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2025 – 2026

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 1ο Νηπιαγωγείο Ανατολής

 

1ος θεματικός άξονας «Ζω καλύτερα – Ευ ζην»:

 Για να πετάξουμε ψηλά, κράτα το χέρι μου σφιχτά

  • Ξεκινήσαμε το θέμα μας με παιχνίδια γνωριμίας και συνεργασίας

o istos ths taxhskataskeyh me toyblakia

  • Μιλήσαμε για το κάστρο των συναισθημάτων, παίξαμε στο τρισδιάστατο κάστρο μας μιλώντας για το συναίσθημα που νοιώθουμε εκείνη την στιγμή και ζωγραφίσαμε ο καθένας το δικό του κάστρο με τα συναισθήματα της χαράς, της λύπης, του θυμού , του φόβου και συζητήσαμε για το πότε νοιώθουμε χαρούμενοι, λυπημένοι, θυμωμένοι και φοβισμένοι.

to kastro ton synaisthhmaton   to kastro ton synaisthhmaton 1