25η Μαρτίου 1821!

Ξεκινώντας για την γιορτή της 25ης Μαρτίου, έγινε πρώτα η ανάγνωση του παραμυθιού της Ευγενείας Φακίνου «Τα ελληνάκια» και στη συνέχεια ξετυλίχτηκε όλο το ηρωικό έπος του 1821 αλλά και ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου με εικόνες, πίνακες, ήθη και έθιμα της εποχής, παραδοσιακά αντικείμενα, χειροτεχνίες, τραγούδια και προετοιμασία για την γιορτή και την παρέλαση!

Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς που συνέδραμαν στο να δημιουργηθεί και φέτος μια πλούσια παραδοσιακή γωνιά που κόσμησε την όμορφη γιορτούλα μας !

random 170321044427 thumbnail

20250318 110521 20250318 110603

20250326 080216

20250319 103444 20250320 080849 20250320 080904

20250320 080933 20250320 080939

20250320 081037 20250320 114226

20250320 080854 20250320 080927 20250326 073807 20250326 074016

20250320 080829

 

Παγκόσμια Ημέρα Νερού – 22 Μαρτίου

Στις 22 Μαρτίου, γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Νερού και η ομάδα Underground Stories έχει να σας προτείνει:
“Κάθε σταγόνα μετράει, κάθε πράξη έχει σημασία.”
Ομάδα συνεργαζόμενων σχολείων: https://publuu.com/flip-book/829353/1823641 
Screenshot 1

Πανελλήνια Μέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού – 6 Μαρτίου

Αυτή τη μέρα τα παιδιά παρακολούθησαν το βίντεο «Μήλα γύρω, γύρω στη μέση πορτοκάλι», ανέλυσαν την ιστορία και στην συνέχεια έγινε ανάγνωση του παραμυθιού «Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε». Με αφορμή το βιβλίο και τη συζήτηση που έγινε, τα παιδιά έκαναν την δικιά τους ομαδική εργασία, άκουσαν το τραγούδι των Λοκομόντο «Υπάρχουν χέρια» και διακόσμησαν τον τοίχο του σχολείου με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού. Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο γεγονός ότι αν πληγωθεί μια καρδούλα με άσχημα λόγια και πράξεις και τσαλακωθεί είναι δύσκολο να την κάνουμε όπως ήταν πριν. Παρόλα αυτά, κάθε πληγωμένη καρδιά γιατρεύεται με τις σωστές λεξούλες που λειτουργούν σαν επίδεσμοι στα τραύματα. Η μέρα ολοκληρώθηκε με πρακτικές συμβουλές αντιμετώπισης συμβάντων ενδοσχολικής βίας και στην περίπτωση που το παιδί είναι το θύμα αλλά και στην περίπτωση που τυχαίνει να είναι θεατής μιας τέτοιας κατάστασης. Το κόκκινο χεράκι μας θυμίζει τη βασική λέξη της ημέρας: «ΣΤΟΠ!»

20250306 094815 20250306 101858

20250307 075721

20250306 105244 20250306 105308 20250307 075924 20250307 075926

20250326 080018

20250306 130920 20250306 130927

Η κυρία Σαρακοστή και η νηστεία!

Τελειώνοντας με τις Απόκριες, περάσαμε στο θέμα της Καθαράς Δευτέρας που σηματοδοτεί την έναρξη της 40ήμερης νηστείας για το Πάσχα. Τα παιδιά στην τάξη άκουσαν για την κυρία Σαρακοστή και για όλους τους συμβολισμούς που περιέχει και αφού έφτιαξαν την δικιά τους κούκλα για το σπίτι έπαιξαν παιχνίδια για να ξεχωρίσουν τα νηστίσιμα από τα αρτύσιμα φαγητά. Τέλος, φτιάχτηκε και ο μικρός γελαστός χαρταετός που συντρόφευσε τα παιδιά τις επόμενες μέρες!

20250228 075325

20250228 075339 20250228 075347

20250312 090510

20250226 111257 20250226 113252

20250228 075555 20250228 075601 20250228 110307

Η Τσικνοπέμπτη και οι Απόκριες!

Την Τσικνοπέμπτη τα παιδιά απόλαυσαν το μικρό τους κέρασμα και χόρεψαν και έπαιξαν στο διαδραστικό πίνακα παιχνίδια για την Αποκριά!

20250221 115335 20250220 110013

20250220 105517 20250221 114328

20250220 114945 20250220 115005

20250220 115010 20250220 115030 20250220 115034

 

Τις Αποκριές, η τάξη γέμισε σερπαντίνες, χρώματα, ψηφιακά αποκριάτικα παιχνίδια και χειροτεχνίες! Μέσα σε όλα, τα παιδιά είδαν στο χάρτη της Ελλάδας που γίνονται τα μεγαλύτερα καρναβάλια της χώρας, τι σημαίνει οι λέξη «Αποκριά» και άκουσαν τη μουσική από το καρναβάλι των ζώων του Saint-Saens μαζί με το σχετικό βιβλίο και βίντεο. Τα αποκριάτικα παιχνίδια στον διαδραστικό πίνακα ενθουσίασαν τα παιδιά και η περίοδος της Αποκριάς ολοκληρώθηκε με το αποκριάτικο πάρτι του σχολείου στο οποίο τα παιδιά ντύθηκαν και χόρεψαν!

20250217 100227 20250217 101030 20250219 091633     20250221 120212

20250224 110552 20250224 110600 

to karnavali ton zoon cover 20250224 123017

20250225 095507 20250225 095513 20250225 105346

20250227 110436 20250227 110547 20250227 110552 20250227 114311 20250227 114317 20250227 114338

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ για το σχολικό έτος 2025-2026

  • Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-26, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών (γεννημένοι/ες το 2021).
  • Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2025-26 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες.
  • Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Πρώτη Εγγραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
  • Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου

    Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας: 11.30- 13.00 2310718221

    Πληροφορίες: κα. Ταλιγκάρη Βασιλική

    ΠΡΟΝΗΠΙΑ ΠΟΥ ΗΔΗ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ:

    • Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109) Θα απαιτηθεί υπεύθυνη δήλωση από τους γονείς.

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΠΡΩΤΗ ΕΓΓΡΑΦΗ” 

    Οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

    • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών–διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
    • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti–eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
      ·Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου  και κινητού
    • τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
      Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

    α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή.  Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

    β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

    γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν

    δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Διευκρινίζεται ότι η εγγραφή σε αυτά τα Τμήματα είναι προαιρετική. Ωστόσο, αν επιλεγεί η παρακολούθησή τους,  τότε η φοίτηση των νηπίων σε αυτά τα Τμήματα είναι υποχρεωτική και η παρουσία των παιδιών (εκτός φυσικά απροόπτου και ασθενειών), είναι καθημερινή. Δηλαδή δεν μπορεί κάποιος να επιλέξει την Πρωινή Ζώνη αλλά να έρχεται δύο μέρες την εβδομάδα αντί για πέντε.

    ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

    Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

    ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ -ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

    α) Αίτηση εγγραφής για το τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και  για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (δίνεται από το σχολείο)

    β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20–5–2015 Εγκύκλιο (δίνεται από το σχολείο)

    γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών  (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).

    δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες).

    ε) Επίσης απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

    ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ/ ΠΡΩΙΝΗΣ ΖΩΝΗΣ

    1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
    2. Η εγγραφή στο συγκεκριμένο Τμήμα είναι Προαιρετική αλλά εφόσον επιλεγεί, η φοίτηση είναι υποχρεωτική (παρ 7δ και ε Κεφ Β άρθρο 11 ΠΔ 79 & άρθρο 13 Π.Δ.79 (ΦΕΚ 109 Α) )
    3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45–8:00.
    4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 (σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου). Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο Πρόγραμμα, δεν προβλέπεται.

Ο Σίμος και ο Σεισμός! – Εκπαιδευτικό Θέατρο στο σχολείο μας

Στις 19 Φεβρουαρίου είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε στο χώρο του σχολείου την εκπαιδευτική θεατρική παράσταση «Ο Σίμος και ο Σεισμός»! Μέσα από μια ευφάνταστη παρουσίαση των διάφορων μύθων για το σεισμό από όλο τον κόσμο αλλά και την παράθεση της επιστημονικής εξήγησης αυτού του φυσικού φαινομένου τα παιδιά έμαθαν, διασκέδασαν και τραγούδησαν. Η παράσταση τελειώνει με το αγαπημένο, πλέον, τραγουδάκι του σεισμού στο οποίο απαριθμούνται τα βήματα για να μείνουμε ασφαλής σε περίπτωση σεισμού στο χώρο του σχολείου αλλά και με ένα διασκεδαστικό παιχνίδι με κάρτες και εικόνες!

Ευχαριστούμε θερμά το Εκπαιδευτικό Θέατρο Τεχνόπολις!

20250219 115906 20250219 120541 20250219 121023 20250219 121032 20250219 121101 20250219 121202 20250219 121423 20250219 121400 20250219 121402 20250219 121757  20250219 121815 20250219 121948 20250219 122055 20250219 122138 20250219 122402 20250219 122500 20250219 122619 20250219 122718 20250219 122835 20250219 122937 20250219 123109 20250219 123243 20250219 123436 20250219 123446480656634 3460644640898226 7644400930540738017 n479515235 1053470220152221 8971770727176649629 n476775674 983973570344621 103973798295805945 n20250219 12401320250219 12401820250219 12421220250219 12434120250219 12462820250219 12490620250219 12494420250219 12531020250219 12571920250219 130116

Πριν αλλά και μετά τη θεατρική παράσταση δουλεύτηκε το θέμα του σεισμού με τα παιδιά. Τα παιδιά παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο που εξηγούσαν το φυσικό αυτό φαινόμενο, αλλά και πώς το αντιμετωπίζει ο άνθρωπος. Το ταξίδι μας στην θεματική του σεισμού τελείωσε με την κατασκευή μιας ομαδικής βαλίτσας για το σεισμό για την τάξη αλλά και με ατομικά βαλιτσάκια για τα παιδιά . Στα βαλιτσάκια προστέθηκαν και τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης.

20250218 101729 20250221 084143 20250221 084112 20250221 084121 20250220 122329 20250220 122335

Safer Internet 2025!

Φέτος η Μέρα Ασφαλούς Διαδικτύου πραγματοποιήθηκε στις 6 Φεβρουαρίου 2025!

Στην τάξη έγινε συζήτηση για τις εντυπωσιακές δυνατότητες του Διαδικτύου αλλά και τους κινδύνους που μπορεί να κρύβει. Η συζήτηση εστιάστηκε στο θέμα του τι πρέπει να κάνουν τα παιδιά αν δουν κάτι που τους προκαλεί φόβο. Για το θέμα προβλήθηκαν σχετικά βίντεο από το YouTube αλλά και από την σελίδα SaferInternet4Kids (https://saferinternet4kids.gr/ ) μαζί με εικόνες και αφίσες. Η απάντηση στο πρόβλημα προς επίλυση απεικονίστηκε από τα παιδιά μέσα από μια αφίσα:

20250206 102151 20250206 130411

Σε συνέχεια της θεματικής τα παιδιά συμμετείχαν σε σχετική συνάντηση με την κοινότητα του e-twinning! Μέσα από το eTwinning έργο: Underground Stories δημιουργήσαμε με τους συνεργάτες ένα διαδραστικό παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού, με σκοπό να γιορτάσουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Το μοιραζόμαστε μαζί σας και σας ευχόμαστε να το απολαύσετε!

Τέλος στης 13 Φεβρουαρίου τα παιδιά παρακολούθησαν την διαδικτυακή εκδήλωση για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου από την SaferInternet4Kids, με την συμμετοχή πολλών νηπιαγωγείων και δημοτικών από όλη την Ελλάδα!

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Θεματικός Κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Τίτλος: Αγκαλιάζω αυτό που νιώθω

Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι η γνωριμία των παιδιών με τα τέσσερα βασικά συναισθήματα: τη χαρά, τη λύπη, τον φόβο και το θυμό και με το πέρας αυτών γνωριμία με το συναίσθημα της αγάπης. Τα παιδιά μαθαίνουν για τους τρόπους έκφρασης των συναισθημάτων και για τον υγιή τρόπο διαχείρισής τους μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων με τους αγαπημένους ήρωες της ταινίας «Τα μυαλά που κουβαλάς».

1ο Εργαστήριο

Με αφορμή το αγαπημένο παραμύθι των παιδιών «Η Βασίλισσα του Χιονιού», τα παιδιά σειροθέτησαν τις εικόνες της ιστορίας και μέσα από τη συζήτηση για τα συναισθήματα των ηρώων σε διάφορες στιγμές, τοποθετήθηκαν τα κατάλληλα εικονίδια σε κάθε εικόνα.

20250116 095046 20250116 095128 20250116 100212 20250116 100224 20250116 100232

2ο Εργαστήριο

Σε συνέχεια της πρώτης δραστηριότητας, έγινε εστίαση στο πρώτο συναίσθημα που είναι η χαρά.

Ξεκινώντας με την ανάγνωση του παραμυθιού «Ο πιο χαρούμενος» και συζητώντας για το συναίσθημα της χαράς, τα παιδιά:

  • Είδαν και συζήτησαν τα χαρακτηριστικά ενός χαρούμενου προσώπου μέσα από εικόνες
  • Εικονογράφησαν με το δικό τους τρόπο την παροιμία «Μοιρασμένη χαρά, διπλή χαρά»
  • Ζωγράφισαν το δικό τους χαρούμενο πρόσωπο και ζωγράφισαν τα πράγματα που τους προκαλούν χαρά τα οποία συγκεντρώθηκαν στην ομαδική εργασία, η οποία απεικόνιζε μια τούρτα. Η εργασία προέκυψε μετά από συζήτηση και τα παιδιά σκέφτηκαν ότι κάτι που δίνει σε όλους χαρά είναι μια τούρτα και σαν την παροιμία όταν μοιράζεται πολλαπλασιάζει την χαρά!

20250120 123629

20250128 080956 1 20250128 081050 20250127 130651

3ο Εργαστήριο

Περάσαμε στο συναίσθημα της λύπης  και ακολουθήθηκε παρόμοια διαδικασία με την προηγούμενη φάση

Ειδικότερα, τα παιδιά:

  • Παρακολούθησαν το παραμύθι «Μια λυπημένη ζέβρα»
  • Ανέλυσαν το συναίσθημα της λύπης μέσα από συζήτηση με τη βοήθεια εικόνων
  • Αποτύπωσαν εικαστικά το συναίσθημα της λύπης όπως εκφράζεται στο πρόσωπο
  • Συμπλήρωσαν το φύλλο εργασίας για το παραμύθι
  • Ζωγράφισαν τις καταστάσεις που τους προκαλούν λύπη
  • Αναπαράστησαν βιωματικά τη λύπη και πώς είναι όταν μοιράζεσαι την στεναχώρια σου με κάποιον αλλά και πώς είναι όταν κρατάς μέσα σου τις στεναχώριες και σε βαραίνουν.
  • Εικονογράφησαν με το δικό τους τρόπο την παροιμία «Λύπη που μοιράζεται, κάπως μετριάζεται»
  • Συνεργάστηκαν όλα μαζί για την ομαδική εργασία της Λύπης για την οποία ζωγράφισαν ένα κουτί μέσα στο οποίο υπήρχαν όλα αυτά που τα στεναχωρούσαν. Το κουτί φαίνεται να κουβαλάει ένα λυπημένο ανθρωπάκι και ένα χαρούμενο ανθρωπάκι που το βοηθάει να «σηκώσει» το φορτίο.

20250127 120931 1       

20250128 085358 20250128 085601

20250128 085402 20250128 085408 20250128 085415 20250128 085614 20250128 085622

20250204 10412420250204 104335

20250204 104133 20250204 104138 20250204 104141

20250203 092359 20250203 111851 20250203 115231

Πριν προχωρήσουμε στο επόμενο συναίσθημα, έγινε σύγκριση πινάκων ζωγραφικής που απεικόνιζαν τη λύπη και τη χαρά και τα παιδιά παρατήρησαν τις χρωματικές επιλογές του καλλιτέχνη στην εκάστοτε περίσταση αλλά και τη στάση των προσώπων μέσα στους πίνακες. Σε επόμενη φάση τα παιδιά είδαν την έκφραση των συναισθημάτων της χαράς και της λύπης μέσα από το χορό και συγκεκριμένα μέσα από μπαλέτο και τέλος περάσαμε σε μουσικά ενορχηστρωμένα κομμάτια που εξέφραζαν τα δυο συναισθήματα. Σε αυτό το τελευταίο κομμάτι τα παιδιά το συνδύασαν με τα εικαστικά. Κάθε φορά που ακουγόταν ένα χαρούμενο κομμάτι τα παιδιά ζωγράφιζαν με χαρούμενα χρώματα στο ρυθμό της μουσικής, ενώ όταν έμπαινε μουσική η οποία εξέφραζε τη λύπη τότε με τα αντίστοιχα χρώματα ζωγράφιζαν ό,τι άκουγαν.

20250128 115750 20250128 11585120250128 120213

4ο Εργαστήριο

Προχωρήσαμε στο συναίσθημα του θυμού και τα παιδιά:

  • Περιέγραψαν πρώτα αυτό το δυνατό συναίσθημα: Πώς μας κάνει να νιώθουμε εσωτερικά, πώς φαίνεται στο πρόσωπο και στο σώμα μας αλλά και τι άσχημα πράγματα μας βάζει ο θυμός να κάνουμε
  • Συμπλήρωσαν το εικονόλεξο «Τι είναι θυμός;»
  • Άκουσαν το παραμύθι «Η Μπαλού έχει θυμώσει!», συζητήσαν η ιστορία και συμπλήρωσαν σχετικό φύλλο εργασίας
  • Ζωγράφισαν την θυμωμένη έκφραση του προσώπου αλλά και τα πράγματα που τους προκαλούν θυμό
  • Συγκέντρωσαν τις εμπειρίες που τους προκαλούν θυμό στην ομαδική εργασία με τίτλο «Το Ηφαίστειο του Θυμού»
  • Τέλος, μετά από τη συζήτηση για τους τρόπους που υπάρχουν για να ηρεμήσει κάποιος που έχει θυμώσει, τα παιδιά έφτιαξαν το φανάρι του Θυμού

20250204 094146

5c18519a2e631fdf046d77df7ad0a1eb.jpg 20250211 103920

 

20250210 110032 20250210 130500

20250205 111606 20250211 112028 20250211 112033 20250211 112043

5ο Εργαστήριο

Σε αυτό το εργαστήριο ασχοληθήκαμε με το συναίσθημα του φόβου.

Τα παιδιά:

  • Άκουσαν και συζήτησαν το παραμύθι «Ένα φοβισμένο ελεφαντάκι»
  • Συμπλήρωσαν το σχετικό φύλλο εργασίας
  • Περιέγραψαν πώς φαίνεται ο φόβος στο πρόσωπο και στο σώμα με τη βοήθεια εικόνων
  • Ζωγράφισαν την δικιά τους έκφραση φόβου αλλά και τα πράγματα που τους προκαλούν το συγκεκριμένο συναίσθημα
  • Τέλος, όλοι οι φόβοι των παιδιών μαζεύτηκαν σε μια ομαδική εργασία που απεικόνιζε μια κατσαρόλα, στην οποία τα παιδιά έριξαν μέσα τους φόβους τους και με τις κουτάλες θα τους «μαγειρέψουν» και θα τους «φάνε» για να μην υπάρχουν πια

Screenshot 1    20250211 094332

 

6ο Εργαστήριο

Το τελευταίο συναίσθημα που δουλεύτηκε στα πλαίσια της τάξης ήταν το συναίσθημα της αγάπης!

Τα παιδιά:

  • Άκουσαν και συζήτησαν τα παραμύθια «Σ’ αγαπώ» και «Το δέντρο που έδινε»
  • Ζωγράφισαν το δικό τους δέντρο της αγάπης
  • Έφτιαξαν το κολιέ της αγάπης συμπληρώνοντας προτάσεις όπως «Αν η αγάπη ήταν χρώμα θα ήταν…», «Αν η αγάπη ήταν λουλούδι θα ήταν…» κ.α.
  • Απάντησαν στην ερώτηση «Τι είναι Αγάπη;»
  • Έφτιαξαν την δικιά τους κάρτα  με τίτλο «Αγάπη σ’ αγαπώ»

BKS.0857091 20211222163150 to dentro pou edine

20250219 103004 20250219 103009

20250219 091530 20250219 091535

20250219 091538 20250219 091541

20250326 080137

20250214 130545 20250214 130550 20250214 130522

Τέλος, παρατίθενται οι εργασίες των παιδιών που αφορούν την εικαστική απεικόνιση του κάθε συναισθήματος που δουλεύτηκε αλλά και την απεικόνιση των πραγμάτων που προκαλούν αυτά τα συναισθήματα στα παιδιά μαζί με ένα φύλλο εργασίας που εστιάζει στη γλωσσική διάσταση των συναισθημάτων.

20250217 090057 20250217 090704

20250310 075003

Καινούργια Χρονιά και Χειμώνας!

Με την επιστροφή των παιδιών από τις γιορτές, έγινε συζήτηση για το πώς πέρασαν τις γιορτινές διακοπές τους και διακοσμήσαν τους αριθμούς της καινούργιας χρονιάς!

20250109 085827 20250114 075119 

20250109 085858 

Σε επόμενη φάση, τα παιδιά έσπασαν κώδικες με χρονολογίες όπου για να καταλάβουν ποια χρονολογία κρυβόταν έπρεπε να αντιστοιχίσουν το αριθμητικό ψηφίο με μπάλες!

20250121 075814

Επίσης, όπως κάθε χρόνο έγινε κοπή βασιλόπιτας στην τάξη με μικρά βασιλοπιτάκια και η αγαπημένη μας Αναστασία ήταν η τυχερή που πήρε το φλουρί και ένα δωράκι στο σπίτι της. Όλη η τάξη διασκέδασε με το ψάξιμο του φλουριού και το κάθε παιδί πήρε σπίτι και από ένα μικρό ζαχαρωτό.

20250115 111751 20250115 111807 20250115 111819 20250115 111824 20250115 132308

Στη συνέχεια, έγινε η περιγραφή της εποχής του Χειμώνα με όλα τα χαρακτηριστικά της μέσα από πίνακες ζωγραφικής τους οποίους τα παιδιά περιέγραψαν και συζήτησαν, πίνακες αναφοράς και τραγούδια όπως το «Σπουργιτάκι», το οποίο τα παιδιά εικονογράφησαν,  τραγούδησαν και έκαναν χειροτεχνία.

20250113 100031 20250113 102239 20250114 081255 20250114 081409

20250114 081314 20250114 081318 

20250116 07564220250116 075648

20250116 075704  20250116 075651

Τα παιδιά έκαναν ομαδική εργασία για τον χειμώνα και διαβάστηκαν παραμύθια όπως «Πατινάζ με τις αρκούδες» και «Το δώρο της Παπλωματούς»

20250113 110703   20250219 091645

20250219 09170020211123095608 to doro tis paplomatous

Το παραμύθι όμως το οποίο δουλεύτηκε αρκετά στην τάξη ήταν το παραμύθι «Η Βασίλισσα του Χιονιού». Αφού έγινε η ανάγνωσή του στην τάξη τα παιδιά ζωγράφισαν την αγαπημένη τους σκηνή από το παραμύθι και την παρουσίασαν στα υπόλοιπα παιδιά στην παρεούλα!

b282180 09156 5 

20250116 080010 20250116 080155 

20250116 080037 20250116 080047 

20250116 080103 

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιστορία και καθώς ήθελαν να την ξανακούσουν, βοήθησαν όλα μαζί να σειροθετηθούν οι εικόνες για να ξανακούσουν την αγαπημένη τους ιστορία

20250116 093234 20250116 093011

Και καθώς το κάστρο της Βασίλισσας του Χιονιού συγκέντρωσε τα περισσότερα σχόλια θαυμασμού τα παιδιά αποφάσισαν να το αναπαραστήσουν με μια κατασκευή. Συγκεντρώθηκαν τα ρολά και τα κουτιά που θα χρησιμοποιούνταν και τα παιδιά έδιναν τις ιδέες τους για τον σχεδιασμό του κάστρου αλλάζοντας θέση τα υλικά πάνω στην μακέτα μέχρι να βρουν το σχέδιο με το οποίο θα συμφωνούσαν όλοι. Για να βοηθηθούν και να εμπνευστούν τα παιδιά χρησιμοποιήθηκαν οι εικόνες Google για να δουν κάποια κάστρα από πάγο. Όλα τα παιδιά συνεργάστηκαν και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό!!

20250116 115137 20250116 115149 20250120 104932 20250120 104938 20250123 125313 20250123 125316 20250123 125319 20250123 125322 20250123 125326

Ο ενθουσιασμός ανέβηκε στα ύψη όταν τα παιδιά έμαθαν ότι το σχολείο είχε οργανώσει εκδρομή στην Θεσσαλονίκη για να παρακολουθήσουν την παράσταση «Η Βασίλισσα του Χιονιού» και χάρηκαν το έργο από την αρχή ως το τέλος!

20250122 101246 20250122 101446 20250122 101513

Την επόμενη μέρα από το θέατρο τα παιδιά αποτύπωσαν εικαστικά τις εντυπώσεις τους και μοιράστηκαν τα συναισθήματα τους με την υπόλοιπη τάξη.

20250123 090906 20250123 090914 20250123 090918 20250123 090923 20250123 091036

Η θεματική της Βασίλισσα του Χιονιού ολοκληρώθηκε με μια προσπάθεια δραματοποίησης του παραμυθιού από την πλευρά των παιδιών με μουσική στα πλαίσια της τάξης!

Προχωρώντας, καθώς εμφανίστηκαν οι αλκυονίδες μέρες τα παιδιά παρακολούθησαν τον μύθο της Αλκυόνης και αποτύπωσαν το μικρό πτηνό σε χειροτεχνία!

20250117 113712 20250117 130142

Επίσης, με αφορμή τις ζωγραφιές και τις κατασκευές του μήνα, θυμηθήκαμε λίγο τα αγαπημένα μας σχήματα και τα είδαμε μέσα από τα μάτια του ζωγράφου Paul Klee και αφού τα παιδιά πήραν έμπνευση προσπάθησαν να φτιάξουν τις δικές τους ζωγραφιές με σχήματα.

20250124 103659 20250124 100511 20250124 100601 20250124 100605 20250124 100637 20250124 100829 20250124 101658

Ο μήνας μας ολοκληρώθηκε με την γιορτή των 3 Ιεραρχών! Τα παιδιά με τις δασκάλες εκκλησιάστηκαν και στη συνέχεια τα παιδιά έφτιαξαν το μικρό γιορτινό εκκλησάκι και συμπλήρωσαν το φύλλο εργασίας με τα ονόματα των 3 Ιεραρχών.

20250130 130131 20250130 130140 20250131 104856 20250131 094529