4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

2ος Θεματικός Κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Τίτλος: Οι φίλοι της θάλασσας

Σκοπός του εργαστηρίου αυτού είναι τα παιδιά να γνωρίσουν το οικοσύστημα της θάλασσας και κάποια από τα θαλάσσια ζώα που κατοικούν εκεί. Επίσης, σκοπό αποτελεί και η περιβαλλοντική τους ευαισθητοποίηση για τους θαλάσσιους οργανισμούς που απειλούνται από τα σκουπίδια και τη δράση του ανθρώπου.

1ο Εργαστήριο

Από το προηγούμενο εργαστήριο με τα επαγγέλματα τα παιδιά έμειναν στο παραμύθι «Ωχ χταπόδι λάθος πόδι!» και άρχισε από εκεί η συζήτηση για τα χταπόδια. Τα παιδιά συζήτησαν στην ολομέλεια για όσα γνωρίζουν και αναζήτησαν εικόνες και βίντεο στο Διαδίκτυο μαζί με την εκπαιδευτικό. Διαβάστηκαν οι πληροφορίες που βρέθηκαν αλλά και όσες συγκεντρώθηκαν από τα βιβλία του σχολείου. Τα παιδιά χρωμάτισαν το δικό τους χταπόδι, έφτιαξαν σχετική χειροτεχνία και συμπλήρωσαν το σχετικό φύλλο εργασίας με όσα έμαθαν για αυτό το ζώο της θάλασσας.

 

2ο Εργαστήριο

Τα παιδιά έμαθαν το τραγούδι «Παίζουν μπάλα τα χταπόδια» και το εικονογράφησαν. Μέσα στο τραγούδι αναφέρεται ο καρχαρίας που τράβηξε την προσοχή των παιδιών και θέλησαν να μάθουν πληροφορίες και για αυτόν. Ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία με το χταπόδι: Τα παιδιά μαζί με την εκπαιδευτικό έψαξαν στο Διαδίκτυο για πληροφορίες, εικόνες και βίντεο. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν με το μεγάλο αυτό ψάρι και ένα κορίτσι από την τάξη έφτιαξε με χαρτοδιπλωτική τα σαγόνια του καρχαρία και τα παιδιά θέλησαν να μάθουν και εκείνα.

3ο Εργαστήριο

Διαβάστηκε το παραμύθι «Τριγωνοψαρούλης εναντίον μεγάλου καρχαρία» και συζητήθηκε η πλοκή αλλά και τροφική αλυσίδα που διέπει τους οργανισμούς της θάλασσας. Τα παιδιά συζήτησαν σχετικά με το τι θα γινόταν αν κάποιος κρίκος έλειπε από την αλυσίδα και παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με κοραλλιογενείς υφάλους.

4ο Εργαστήριο

Με την ολοκλήρωση της ενότητας του καρχαρία, τα παιδιά ζήτησαν να μάθουν για το αγαπημένο τους δελφίνι. Ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία εύρεσης πληροφοριών και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν βλέποντας το δελφίνι να κάνει άλματα έξω από τη θάλασσα. Συμπληρώθηκε και το σχετικό φύλλο εργασίας.

5ο Εργαστήριο

Έχοντας συγκεντρώσει πληροφορίες και χαρακτηριστικά για τρία ζώα της θάλασσας, κατασκευάστηκε ένα αυτοσχέδιο επιτραπέζιο κατηγοριοποίησης χαρακτηριστικών. Τα παιδιά ζωγράφισαν όλες τις εικόνες και τις μπέρδεψαν στην παρεούλα για να τις αντιστοιχίσουν στα τρία ζώα της θάλασσας. Ζωγράφισαν το μελάνι του χταποδιού, τα σαγόνια του καρχαρία, τα πνευμόνια του δελφινιού και άλλα πολλά και κατάφεραν να βρουν τα χαρακτηριστικά για κάθε ζώο.

6ο Εργαστήριο

Συμπληρώθηκε φύλλο εργασίας το οποίο περιείχε τα χαρακτηριστικά των τριών ζώων της θάλασσας και ζητούσε από τα παιδιά να κυκλώσουν το σωστό ζώο ανάλογα με το χαρακτηριστικό του. Τέλος, τα παιδιά αποφάσισαν να κάνουν μια μεγάλη ομαδική εργασία με θέμα το βυθό και να την διακοσμήσουν με όσα έμαθαν.