Σχέδιο Δράσης – Ομορφαίνουμε την αυλή μας!

Κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς, το 1ο Νηπιαγωγείο Ανατολικού σε συνεργασία με το 2ο Νηπιαγωγείο Ανατολικού αποφάσισαν την αναμόρφωση και ανάπλαση της αυλής για την καλύτερη αξιοποίηση της από τα παιδιά και την σχολική κοινότητα. Αφορμή αποτέλεσε η παρατήρηση της αυλής από τα παιδιά, η συλλογή φωτογραφιών και η έναρξη συζήτησης με θέμα τι χρειάζεται αλλαγή στην αυλή μας και πώς θα μπορούσαμε να την κάνουμε πιο όμορφη.

20250225 121712 20250225 121832 20250225 122106 20250225 122309 20250225 122742 20250225 122949 20250225 123200 20250225 123241 20250225 123416 20250225 123445 20250225 123547  20250225 124653

20250226 094553  20250226 094811 20250226 094850 20250226 094856

Παρακάτω παρουσιάζονται οι ενέργειες που έγιναν και σχετικό φωτογραφικό υλικό:

ΠΛΑΝΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΟΥ ΑΥΛΕΙΟΥ ΧΩΡΟΥ

1. Περιβαλλοντική Αξιοποίηση της Αυλής
Στόχος: Δημιουργία φυσικών οικοσυστημάτων και ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης.

Δραστηριότητες:

  • Δενδροφύτευση με τη βοήθεια ενός γονιού που ασχολείται επαγγελματικά με την περιποίηση κήπων. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν από κοντά την φύτευση μικρών δέντρων και να βοηθήσουν και εκείνα.
  • Φύτευση λουλουδιών σε παρτέρια και στις αυτοσχέδιες γλάστρες που φτιάχτηκαν από λάστιχα αυτοκινήτων τα οποία βάφτηκαν με διάφορα χρώματα .
  • Παραλαβή καφέ κάδου ανακύκλωσης – κομποστοποίησης από το δήμο για αξιοποίηση οργανικών απορριμμάτων.
  • Πρόσκληση δασολόγων από το Δασαρχείο Θεσσαλονίκης για περιβαλλοντική ενημέρωση σχετικά με τα δέντρα και τα δάση αλλά και ταυτοποίηση των δέντρων που φιλοξενεί η αυλή του σχολείου.

Χρονισμός: Δεκέμβριος – Μάιος

20250411 115847 20250411 120056

20250411 120533 20250411 120612    20250411 120822 20250411 121503   20250411 121707     20250411 122127

20250411 122805

20250507 113132

20250507 114304    20250507 114320   20250507 114326     20250507 114339   20250507 114357    Messenger creation 3BF6109C 7AB5 45FD AE6D F39FDB6AF09E   20250507 120032     20250507 120035  

 

20250327 092722  20250327 092838  20250327 09291520250327 093732 20250327 093928  20250327 09480120250327 101906  20250327 092730 20250327 094242 20250513 082307 20250530 084311  20250530 084639

20250327 113516 20250327 113737

 

20250514 121549 20250514 105553 20250514 110042 20250514 111857

20250514 114245 20250514 114527

20250514 114608 20250514 114651 20250514 115539 20250514 115615 20250514 115718

 

2. Παιδαγωγική Αξιοποίηση της Αυλής
Στόχος: Ενσωμάτωση της αυλής σε δραστηριότητες διδασκαλίας και βιωματικής μάθησης.

Δραστηριότητες:

  • Συζήτηση των παιδιών και των εκπαιδευτικών στην ολομέλεια για την καλύτερη αξιοποίηση της αυλής και την προσθήκη ποιοτικών παιχνιδιών και δραστηριοτήτων. Αφορμή αποτέλεσαν οι φωτογραφίες που τράβηξαν τα παιδιά στην αυλή και δόθηκε η ευκαιρία για βιωματική και ενεργή εμπλοκή των παιδιών σε θέματα που τα αφορούν, για δημοκρατική λήψη αποφάσεων και για ανάληψη ευθυνών για να πραγματοποιηθούν όλα όσα συζητήθηκαν.
  • Οι ιδέες των παιδιών απεικονίστηκαν εικαστικά από τα ίδια και συγκεντρώθηκαν για να συζητηθούν στην ολομέλεια. Επίσης, τα παιδιά δημιούργησαν μια αρχική μακέτα της αυλής με lego.
  • Τέθηκε ερώτημα για το ποια επιδαπέδια παιχνίδια να φτιαχτούν στην αυλή και δημιουργήθηκε ψηφιακό ερωτηματολόγιο για την ανάδειξη της πιο δημοφιλούς ιδέας, ενισχύοντας το δημοκρατικό κλίμα της τάξης.
  • Αναγνώσεις λογοτεχνικών κειμένων κάτω από δέντρα – “αναγνωστικές γωνιές”. Δημιουργία αναγνωστικής γωνιάς με την τοποθέτηση μικρής φορητής βιβλιοθήκης σε ένα από τα παγκάκια της αυλής. Προτιμήθηκε παγκάκι το οποίο βρίσκεται σε σκια για να αποτελεί ένα μέρος ποιοτικής χαλάρωσης για τα παιδιά με τη συντροφιά των βιβλίων.
  • Οργάνωση μικρών θεατρικών δρώμενων ή παρουσιάσεων.

Χρονισμός: Καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους

20250225 122106 1 20250225 122953 20250225 124653 1 20250226 094553 1 20250226 094811 1 20250226 094850 1 20250226 094856 1

3. Εικαστική Παρέμβαση
Στόχος: Αισθητική αναβάθμιση του χώρου και καλλιέργεια της δημιουργικής έκφρασης.

Δραστηριότητες:

  • Τα παγκάκια που διαθέτει η αυλή βάφτηκαν με διάφορα χρώματα και προστέθηκαν καινούργια
  • Εικαστικές επιδαπέδιες παρεμβάσεις στην είσοδο του σχολείου
  • Ζωγραφική στην πρόσοψη του σχολείου με θέμα τα θετικά μηνύματα ενάντια στην ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό με αφορμή την σχετική παγκόσμια ημέρα στις 6 Μαρτίου. Τα παιδιά φιλοτέχνησαν με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους άδειους τοίχους επικοινωνώντας το δικό τους μήνυμα για το σχολείο που θέλουν να δημιουργήσουν.
  • Δημιουργία τοιχογραφιών με τη συμμετοχή μαθητών και καλλιτέχνη.
  • Κατασκευή έργων τέχνης με φυσικά υλικά από την αυλή του σχολείου
  • Καλλιτεχνικά εργαστήρια με γονείς και τοπικούς καλλιτέχνες.

Χρονισμός:  Μάρτιος -Μάιος

20250606 073812 20250606 073832   20250606 073846

20250602 072345 20250602 072355

20250606 072342 20250606 072438

4. Δημιουργικό Παιχνίδι και Άθληση
Στόχος: Ανάπτυξη της κοινωνικότητας και της φυσικής δραστηριότητας των μαθητών.

Δραστηριότητες:

  • Κατασκευή και ζωγραφική επιδαπέδιων παιχνιδιών (κουτσό, σαλίγκαρος, λαβύρινθος).
  • Αξιοποίηση της αμμοδόχου του σχολείου σαν υδροδόχο για παιχνίδια με το νερό.
  • Εκμάθηση παραδοσιακών παιχνιδιών (τσουβαλοδρομίες, σχοινάκι, κρυφτό).
  • Άθληση με ομαδικά παιχνίδια (μικρές σκυταλοδρομίες, εμπόδια, στόχοι).

Χρονισμός: Μάιος – Ιούνιος

20250606 072402 20250606 072413 20250606 072422

Messenger creation 993DDDCB A6CD 47BC AC60 6800926B712F         Messenger creation 587834B0 22DA 455E 9F87 6DE108CD4A8B

5. Συνεργασία με Φορείς και Άνοιγμα στην Κοινωνία
Στόχος: Ενίσχυση της εξωστρέφειας του σχολείου και καλλιέργεια της έννοιας της κοινότητας.

Δραστηριότητες:

  • Συνάντηση με γονείς και παρουσίαση του σχεδίου δράσης. Επιπλέον, τα παιδιά παρουσίασαν το αποτέλεσμα της ψηφιακής ψηφοφορίας στους γονείς σχετικά με τα επιδαπέδια παιχνίδια, ζητώντας την βοήθειά τους.
  • Προσκληση περιβαλλοντικών φορέων όπως το Δασαρχείο Θεσσαλονίκης
  • Πρόσκληση της τοπικής αυτοδιοίκησης και συλλόγων για υποστήριξη (υλικά, τεχνική βοήθεια).
  • Ετήσια γιορτή λήξης με παρουσίαση των έργων των παιδιών και ξενάγηση στην αυλή.

Χρονισμός: Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος – κορύφωση Ιούνιο