Τίτλος: Τι δουλειά κάνεις;
Στο παρόν εργαστήριο σκοπός είναι τα παιδιά να γνωρίσουν τα επαγγέλματα, παλιά και καινούργια, χειρωνακτικά και πνευματικά, γνωστά και άγνωστα και να μπορούν να τα κατατάσσουν σε αυτές τις κατηγορίες. Επίσης, σκοπό αποτελεί και η συνειδητοποίηση ότι κάθε επάγγελμα είναι σημαντικό και συνδράμει στην ευημερία των ανθρώπων και της κοινωνίας.
1ο Εργαστήριο
Με αφορμή έναν γάμο που έγινε κατά την διάρκεια των διακοπών του Πάσχα παρουσιάστηκε φωτογραφικό υλικό και η εκπαιδευτικός ζήτησε από τα παιδιά να παρατηρήσουν ποια επαγγέλματα συνεργάζονται για την πραγματοποίηση ενός γάμου. Όλες οι απαντήσεις των παιδιών συγκεντρώθηκαν σε έναν εννοιολογικό χάρτη και εικογραφήθηκαν από τα ίδια. Τα παιδιά κατέληξαν στο ότι χρειάζονται περίπου 11 διαφορετικά επαγγέλματα για να γίνει ένας γάμος.
2ο Εργαστήριο
Στη συνέχεια, η εκπαιδευτικός και τα παιδιά συγκέντρωσαν σε μια λίστα όσα επαγγέλματα γνωρίζουν από το οικογενειακό και ευρύτερο περιβάλλον τους. Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Επίσης, έγινε συζήτηση στην ολομέλεια για ποιους λόγους δουλεύουν οι άνθρωποι και ότι όλα τα επαγγέλματα είναι εξίσου σημαντικά. Συμπληρώθηκαν και σχετικά φύλλα εργασίας από τα παιδιά και παρακολουθήθηκαν βίντεο από το YouTube.
3ο Εργαστήριο
Με αφορμή την συζήτηση για την σημασία του κάθε επαγγέλματος, η εκπαιδευτικός έφερε στην τάξη κάρτες (από αναρτημένο υλικό συναδέλφων σε άλλα νηπιαγωγεία) που σχημάτιζαν ζευγάρια. Τα ζευγάρια αυτά απεικόνιζαν διάφορα επαγγέλματα μαζί με τα χαρακτηριστικά τους αντικείμενα π.χ. η μοδίστρα ήταν ζευγάρι με βελόνες, ο μάγειρας ήταν ζευγάρι με τις κουτάλες και πάει λέγοντας. Η νηπιαγωγός σκόρπισε τις καρτέλες στο πάτωμα της παρεούλας, χωρίζοντας τα αντικείμενα από τους επαγγελματίες και ζητώντας από τα παιδιά να βρουν τα σωστά ζευγάρια. Κάθε παιδί που έβρισκε ένα ζευγάρι εξηγούσε την επιλογή του και στη συνέχεια η εκπαιδευτικός έβαζε το ερώτημα του τι θα γινόταν αν δεν υπήρχε το εκάστοτε επάγγελμα για να απαντήσουν τα παιδιά. Σε συνέχεια της συγκεκριμένης δραστηριότητας έγινε και σχετικό φύλλο εργασίας.
4ο Εργαστήριο
Σε αυτή τη φάση η ολομέλεια των παιδιών αποφάσισε να ρωτήσει ο καθένας τους γονείς του για να συγκεντρωθούν τα επαγγέλματά τους στην τάξη. Αφού συγκεντρώθηκαν οι απαντήσεις, διαβάστηκαν στην ολομέλεια και τα παιδιά τις χώρισαν σε χειρωνακτικά και πνευματικά επαγγέλματα.
5ο Εργαστήριο
Αφού τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με πολλά επαγγέλματα, ήρθε και η σειρά τους να διαλέξουν το δικό τους και να δικαιολογήσουν την επιλογή τους. Οι απαντήσεις τους αποτυπώθηκαν σε χειροτεχνία που ενθουσίασε τα παιδιά και τα ίδια διακόσμησαν τον μελλοντικό εαυτό τους με τα σχετικά αντικείμενα του επαγγέλματος που διάλεξαν.
6ο Εργαστήριο
Η ενότητα των επαγγελμάτων έκλεισε με το αστείο βιβλίο «Ωχ χταπόδι, λάθος πόδι» που διασκέδασε πολύ τα παιδιά. Με το πέρας της ιστορίας τα παιδιά έκαναν τις δικές τους αστείες αλλαγές στα επαγγέλματα των ποδιών του Γιάννου, διατυπώνοντας τις ξεκαρδιστικές συνέπειες που θα είχαν στους πελάτες. Τέλος, τα παιδιά έπαιξαν και πάλι με τις κάρτες αλλά και παντομίμα με θέμα τα επαγγέλματα.