1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Θεματικός Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ

Τίτλος: Έλα να πάμε μαζί σχολείο

Στόχος του συγκεκριμένου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων είναι η κοινωνική ευαισθητοποίηση των παιδιών πάνω στο θέμα της πρόσβασης στο σχολείο σε διάφορες χώρες. Τα παιδιά μαθαίνουν ότι η πρόσβαση στο σχολείο δεν είναι εύκολη για όλους, υπάρχουν πολλές δύσκολες και επικίνδυνες διαδρομές και ότι η κάθε χώρα αντιμετωπίζει διαφορετικά προβλήματα με βάση την γεωγραφική της τοποθέτηση.

1ο Εργαστήριο

Με αφορμή ένα παιχνίδι memory με κάρτες που απεικόνιζαν παιδιά από όλο τον κόσμο ξεκίνησε η εξής συζήτηση: Άραγε όλα αυτά τα παιδιά πάνε σχολείο και αν ναι είναι εύκολο να πάνε όπως και εμείς;

Τα παιδιά ξεκίνησαν μια δημοσκόπηση για να απαντηθούν τα εξής ερωτήματα σχετικά με την πρόσβαση στο σχολείο:

  1. Πόση ώρα μου παίρνει να έρθω στο σχολείο;
  2. Με ποιόν έρχομαι στο σχολείο;
  3. Με τι μέσο έρχομαι στο σχολείο;

Οι απαντήσεις στα ερωτήματα καταγράφηκαν σε πίνακα και στη συνέχεια βγήκαν τα αποτελέσματα

20241104 101507 20241104 101744

20241119 080841 20241119 080834

Στη συνέχεια όλα τα παιδιά τόνισαν ότι οι γονείς τους δεν τα αφήνουν να πάνε μόνα τους στο σχολείο και όταν ζητήθηκαν οι λόγοι τα παιδιά ζωγράφισαν τα εξής:

20241112 111225

Οι γονείς δεν αφήνουν τα παιδιά να πάνε μόνα τους στο σχολείο για να μη τα πατήσει κανένα αμάξι

20241112 111236 20241112 111302

Οι γονείς δεν αφήνουν τα παιδιά να πάνε μόνα τους στο σχολείο για να μην συναντήσουν κακούς ανθρώπους και κλέφτες

20241112 111311

Οι γονείς δεν αφήνουν τα παιδιά να πάνε μόνα τους στο σχολείο για να μην τα γρατζουνίσει καμιά γάτα ή τα δαγκώσει κανένας σκύλος

20241112 111320

Οι γονείς δεν αφήνουν τα παιδιά να πάνε μόνα τους στο σχολείο για να μην χαθούν

20241112 111328

2ο Εργαστήριο

Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός έβαλε στα παιδιά να παρακολουθήσουν αποσπάσματα από το ντοκιμαντέρ «On the way to school»

unnamed 20241105 092805

Τα παιδιά το παρακολούθησαν με προσοχή, έκαναν παρατηρήσεις σε καίρια σημεία με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, σύγκριναν πόση ώρα κάνει κάθε ένα από τα παιδιά για να φτάσει στο σχολείο με το πόση ώρα κάνουν τα ίδια. Στο τέλος, δημιουργήθηκε μια ομαδική εργασία με τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε το κάθε παιδί μέσα στο ντοκιμαντέρ.

20241105 131521

3ο Εργαστήριο

Με βάση τις δύσκολες διαδρομές για το σχολείο, τα παιδιά με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού σχεδίασαν μια πίστα για τη Beebot με εμπόδια και ο στόχος ήταν τα παιδιά να προγραμματίσουν την μελισσούλα να φτάσει στο σχολείο χωρίς να κουτουλήσει σε κανένα εμπόδιο. Αφού τελείωνε η σειρά του κάθε παιδιού, το παιδί άλλαζε τα εμπόδια επάνω στην πίστα για να έρθει το επόμενο παιδί και να βοηθήσει τη Beebot να φτάσει στο σχολείο!

20241106 102127 20241106 102403 20241106 102656 20241106 102903 20241106 103006 20241106 110635 20241106 122912 20241106 122932

Στη συνέχεια. τα παιδιά αποτύπωσαν στο χαρτί έναν εύκολο και ένα δύσκολο δρόμο για το σχολείο:

20241126 104419 20241126 104444 20241126 104535 20241126 104547 20241126 104553

4ο Εργαστήριο

Τα παιδιά δραματοποίησαν κινητικά τον δύσκολο δρόμο για το σχολείο μέσα από δραστηριότητες κυκλικής γύμνασης! Στη διαδρομή έπρεπε να 1) διασχίσουν τους βράχους περνώντας ανάμεσα, 2) να περάσουν το ποτάμι, πηδώντας πάνω στις πέτρες, 3) να ανέβουν την επικίνδυνη πλαγιά, 4) να περάσουν τον πολύ στενό δρόμο για να φτάσουν τελικά στο σχολείο.

Η κυκλική γύμναση πρώτα έγινε ατομικά, μετά σε ζευγάρια και τέλος σε ζευγάρια με το ένα από τα δυο παιδιά να έχει κλειστά τα μάτια και το άλλο να το καθοδηγεί (στα δύσκολα σημεία επενέβαινε η εκπαιδευτικός) και αντίστροφα.

20241120 094822 20241120 095553 20241120 095159 20241120 095042 20241120 095034 20241120 100112 20241120 100719

5ο Εργαστήριο

Ολοκληρώνοντας το κομμάτι των διαδρομών, έγινε συζήτηση για το σχολείο μας, για αυτά που έχει μέσα και από τι είναι φτιαγμένο. Τα παιδιά αποτύπωσαν με ζωγραφική το σχολείο και τα υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένο:

 

Στη συνέχεια, τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες από διάφορα σχολείο του κόσμου και σε κάθε ένα γινόταν αναφορά στα υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένο και αν μοιάζει με το δικό μας σχολείο.

20241119 120751 20241119 120755 20241119 120800

Αφού τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι υπάρχουν πολλά είδη σχολείων, δόθηκε η ιδέα να φτιαχτούν ομάδες και η κάθε ομάδα να φτιάξει το δικό της σχολείο από διαφορετικά υλικά της τάξης!

Φτιάχτηκαν σχολεία από:

Lego

20241119 120711 20241119 122812 20241119 122816

Ξυλάκια

20241119 120706 20241119 122834

Οικοδομικό Υλικό

20241119 120701 20241119 122954 20241119 123037

Πλαστελίνη

20241119 120651 20241119 123113

και από Χαρτί

20241119 120656 20241119 123350

Όταν ολοκληρώθηκαν οι κατασκευές η κάθε ομάδα παρουσίασε στις άλλες ομάδες την κατασκευή της και στο τέλος η κάθε ομάδα είπε στην παρεούλα τι τους δυσκόλεψε στην κατασκευή και πώς τελικά το έλυσαν!

6ο Εργαστήριο

Ολοκληρώνοντας, έγινε μια συζήτηση για τις εντυπώσεις και τα συμπεράσματα που προέκυψαν. Μέσα σε άλλα, προτάθηκε να γραφτεί ένα γράμμα σε όλα εκείνα τα παιδιά που δυσκολεύονται στον δρόμο για το σχολείο, για να τους δίνει δύναμη. Το περιεχόμενο του γράμματος το συνέθεσαν τα παιδιά και με τη βοήθεια της νηπιαγωγού το έγραψαν σε μεγάλο χαρτί!

20241120 123936 20241120 130704