Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023- ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ, ΕΥ ΖΗΝ- «Τον ΚΟΚ αγαπώ και με ασφάλεια κυκλοφορώ»- 3ο Εργαστήριο

3ο Εργαστήριο: “Η σημασία των κανόνων”

Συζητάμε με την ομάδα για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο.
Πως πρέπει να περνάμε το δρόμο; Που θα πρέπει να στεκόμαστε, στο δρόμο ή στο πεζοδρόμιο;
Τι θα πρέπει να προσέχουμε κάθε φορά;;

Διαβάζουμε το παραμύθι “Ο δρόμος”

978 960 85829 6 5

Καταγράφουμε τους κανόνες:
• Σταματώ στο πεζοδρόμιο και περιμένω.
• Κοιτάζω αριστερά.
• Κοιτάζω δεξιά.
• Ξανακοιτάζω αριστερά.
• Ξανακοιτάζω δεξιά.
• Όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος, τότε περνώ προς το απέναντι πεζοδρόμιο.
• Επιλέγω να περάσω στο απέναντι πεζοδρόμιο από την διάβαση πεζών.
• Βαδίζω πάντα πάνω στο πεζοδρόμιο.

Για να τα θυμόμαστε, μάθαμε το τρίπτυχο “ΣΤΑΜΑΤΑ- ΚΟΙΤΑ-ΑΚΟΥ”. 

  1. Σταματάμε στο πεζοδρόμιο
  2. Κοιτάζουμε δεξιά και αριστερά
  3. Ακούμε μήπως έρχεται κάποιο όχημα
    Όταν έχουμε ελέγξει καλά, περιμένουμε ή περνάμε στο απέναντι πεζοδρόμιο

thumbnail IMG 2719 thumbnail IMG 2723

IMG 2717 IMG 2718

Όσα συζητήσαμε και μάθαμε, τα κάναμε πράξη εντός και εκτός τάξης!

Πως διασχίζουμε το δρόμο;

IMG 2645

1. Στεκόμαστε στο πεζοδρόμιο και ακούμε μήπως έρχεται κάποιο όχημα…

IMG 2643

2. Κοιτάμε αριστερά…

IMG 2642

3. Κοιτάμε δεξιά…

IMG 2644

4.Όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος, τότε περνώ στο απέναντι πεζοδρόμιο..

IMG 2646

5. και ξανά πίσω. Στεκόμαστε πάντα στο  πεζοδρόμιο.

Μπάινοντας στην τάξη ζωγραφίσαμε το σύνθημα “ΣΤΑΜΑΤΑ-ΚΟΙΤΑ-ΑΚΟΥ”

IMG 2651

και φτιάξαμε της αφίσα μας για να το θυμόμαστε πάντα!

nknlIMG 2705

Διαβάσαμε με τα παιδιά ένα πολύ ενδιαφέρον κόμικ για τη σωστή οδική συμπεριφορά των παιδιών στο δρόμο

komik1 komik2

Μας άρεσε πολύ και συζητώντας τα παιδιά εντόπισαν τη σωστή και τη λάθος συμπεριφορά που αναφέρονται στο κόμικ.

IMG 2750

Παρατηρήσαμε τη δομή του κόμικ με τις εικόνες και τα συννεφάκια με τους διαλόγους!
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε μια σκηνή από το κόμικ που μας έκανε πιο πολύ εντύπωση…

IMG 2751 IMG 2752

IMG 2727 IMG 2728 IMG 2729 IMG 2730

Κυκλοφοριακή αγωγή και ΑΜΕΑ

Μιλήσαμε για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και αναρωτηθήκαμε…
-Ποιες ιδιαιτερότητες έχουν;
-Ποιες είναι οι ανάγκες τους;
-Υπάρχει μέριμνα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες ώστε να κυκλοφορούν με ασφάλεια στον δρόμο;

hwc 47 700x700

IMG 2741 1 .png

Συζητήσαμε για τις ανάγκες των ΑΜΕΑ όταν κυκλοφορούν στο δρόμο…για τη ράμπα αναπήρων με αναπηρικό αμαξίδιο, για τον οδηγό όδευσης των τυφλών στο πεζοδρόμιο, για τις θέσεις πάρκινγκ που προορίζονται για τους ανάπηρους

amea b plakes pezodromiou900 d125a69df239b9fb8a2b20bcfc497126 XL HPIM2724 1100x1100 pezodromio me rampa anapirwn raba anapiron rampa

IMG 2749

Άραγε πως νιώθουν αυτά τα άτομα με τις ιδιάιτερες αυτές ανάγκες;
Μπαίνουμε για λίγο στη θέση τους και ευαισθητοποιούμαστε…

IMG 2743 IMG 2744
Το τυφλό άτομο με το ειδικό μπαστούνι του, με το οποίο αναγνωρίζει τα εμπόδια και προστατεύεται.

“Κυρία πως θα ξέρουν πως να περάσουν το δρόμο αφού είναι τυφλοί και δεν βλέπουν;”
“Θα τους χτυπήσουν τα αυτοκίνητα!”

Οι ερωτήσεις πολλές!! Εξηγήσαμε τη σημασία της ακοής στα άτομα με προβλήματα όρασης.
Μα φυσικά οι τυφλοί ακολουθούν την ακοή τους!
Θυμηθήκαμε το τρίπτυχο “ΣΤΑΜΑΤΑ-ΚΟΙΤΑ-ΑΚΟΥ” και καταλάβαμε πόσο σημαντικό είναι όχι μόνο να βλέπουμε αλλά και να ακούμε την κυκλοφορία γύρω μας.

Για να το καταλάβουμε καλύτερα…ώρα για παιχνίδι! Ακολουθώ τον ήχο!

IMG 2753 IMG 2754 IMG 2755

Το καταδιασκεδάσαμε και ήταν μια ευκαιρία να ευαισθητοποιηθούμε και νιώσουμε για λίγο τις ανάγκες των ΑΜΕΑ.

IMG 2745

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *