Το Φθινόπωρο έχει μπει πια για τα καλά!
Στα πλαίσια των εργαστηρίων μας σχετικά με τα δόντια και τη στοματική υγιεινή δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στα φρούτα του Φθινοπώρου και στη διατροφική τους αξία.
Πάμε να τα γνωρίσουμε;
Πρόκειται για φρούτα τα οποία γνωρίζουν τα περισσότερα παιδιά και με χαρά διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν στην καθημερινή τους διατροφή. Υπήρχαν όμως και άλλα όπως ο λωτός και το κυδώνι που δεν τα ήξεραν.
Ας τα παρατηρήσουμε και στην πραγματική τους μορφή.
Αφού επεξεργαστήκαμε τα φρούτα εξωτερικά, στη συνέχεια τα παιδιά ανέφεραν ότι τα φρούτα έχουν μέσα τους σποράκια που αν τα φυτέψουμε θα γίνουν δέντρα. Αυτό μας έδωσε αφορμή να αναφέρουμε τα δέντρα που δημιουργούνται από τους σπόρους τους.
Μήλο- Μηλιά
Αχλάδι- Αχλαδιά
Ρόδι- Ροδιά
Λωτός- Λωτιά
Κυδώνι- Κυδωνιά
Σταφύλι- Κληματαριά
Πάμε να ανακαλύψουμε που κρύβονται τα σποράκια των φρούτων;
Κόψαμε με μεγάλη προσοχή όλα τα φρούτα στη μέση και τα παρατηρήσαμε.
Μα ναι! τα σποράκια αλήθεια κρύβονται μέσα στα φρούτα!! Και είναι όλα διαφορετικά!
Ευκαιρία και για λίγα μαθηματικά. Διαπιστώσαμε ότι όταν κόβουμε ένα φρούτο στη μέση δημιουργούνται δύο μισά κομμάτια που αν τα ενώσουμε έχουμε ένα ολόκληρο.
“Και τώρα κυρία τι θα τα κάνουμε τα φρούτα που κόψαμε;”
Κανονικά θα τα κάναμε μια ωραία φρουτοσαλάτα για να μπορέσουν τα παιδιά να τα δοκιμάσουν αλλά δυστυχώς λόγω covid δεν ήταν εφικτό..
Ευκαιρία λοιπόν για δημιουργία!
Με κολάζ- ψηφιδωτό και τυπώματα φρούτων φτιάξαμε όλοι μαζί τη φθινοπωρινή μας φρουτιέρα που στολίζει την τάξη μας με τα υπέροχα φθινοπωρινά της χρώματα.
Τέλος γράψαμε και τα ονόματα των φρούτων που χρησιμοποιήσαμε
Έτοιμη!!!