1η Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

Το Σάββατο 1η Οκτωβρίου ήταν η Παγκόσμια Hμέρα Τρίτης Ηλικίας. Για το λόγο αυτό μας επισκέφθηκε στο σχολείο η γιαγιά Ευτέρπη, μια κουκλίτσα κουκλοθεάτρου που πολύ μας έκανε να γελάσουμε. Μας έμαθε τραγούδια τα οποία παίξαμε, μας έφερε ρούχα για να ντυθούμε, παραμύθια για να διαβάσουμε, εικόνες για να δούμε και να συζητήσουμε και φυσικά μερικές αποστολές για να εκτελέσουμε. Δεν παραλείψαμε να φτιάξουμε και δωράκια στους αγαπημένους μας παππούδες και γιαγιάδες και να τους κεράσουμε και…ζεστό τσαγάκι!

anarthsh

 

Ακούσαμε το τραγούδι ¨ο παππούς κοιμάται¨

και το δραματοποιήσαμε..

«η γιαγιά κι ο ποντικός» (πολύ πλάκα!!!)

006

διαβάσαμε βιβλία

001

 

 

και φτιάξαμε όμορφα δωράκια στις γιαγιάδες και τους παππούδες!

 

019

Εννοείται πως εκτελέσαμε καλά τις αποστολές μας και βάλαμε στη σειρά καί τις εικόνες καί τα μανταλάκια

 

005 (2)006 (2)

και μάθαμε και το «Π» του παππού.

001

Η γιαγιά Ευτέρπη μας κέρασε καραμελίτσες γιατί είδε πως την αγαπάμε και τη βοηθήσαμε στις αποστολές και την αποχαιρετήσαμε με χαρά αφού πρώτα παίξαμε πολλά παιχνίδια μαζί της.

 

Ποιός μπορεί να βοηθήσει την κάμπια;

Τη Δευτέρα κατέφθασαν κάμπιες στο σχολείο μας. Όμως, έχει πολύ αέρα στη Χώρα και οι κοιλίτσες τους σκορπίστηκαν.

Αποστολή των παιδιών να συνθέσουν το όνομά τους παρατηρώντας προσεκτικά τα γράμματα. Πρόκειται για μία δραστηριότητα ανάγνωσης με σκοπό τα προνήπια να μάθουν να αναγνωρίζουν το όνομά τους και να καταλάβουν όλα τα παιδιά τη σημασία που έχει να μπαίνουν τα γράμματα στη σειρά που πρέπει.

Επόμενο στάδιο είναι η γραφή του ονόματος, τα πεζά γράμματα και τα επώνυμα των παιδιών σε μια διαδικασία που και τα ίδια θα φτιάξουν το δικό τους σουπλά και τη δική τους καρτέλα γραφής. Είναι και μια πολύ καλή δραστηριότητα που καλύπτει την πρωϊνή αναμονή.

Αποστολή εξετελέσθη!

σουπλα Α σουπλα Ε σουπλα Ν σουπλα Π σουπλα Σ

Οι ρουτίνες μας

Σύμφωνα με το ΔΕΠΠΣ,  η ρουτίνα στο χώρο του Νηπιαγωγείου είναι ευκαιρία για μάθηση και ενισχυτική της ένταξης των νηπίων σε ένα στοιχειώδες πρόγραμμα. Είναι η ζωή στο Νηπιαγωγείο.

Έτσι, κάθε μέρα τα νήπια αποφασίζουν ποιά δουλίτσα-υπευθυνότητα  θα αναλάβουν, τηρούν παρουσιολόγιο και μετρούν πόσα παιδάκια είναι στο σχολείο και ποσα λείπουν (αργότερα ο απουσιολόγος θα αναλάβει τη δουλειά αυτή γραπτώς), αποφασίζουν σε ποια γωνίτσα θα δουλέψουν. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η αίσθηση της υπευθυνότητας, η αυτοπεποίθησή τους, η καλύτερη γνωριμία και επαφή με τα άλλα παιδιά μέσα από τη συνεργασία στις γωνιές, και φυσικά μπαίνουν τα απαραίτητα όρια στις δραστηριότητές μας.

Σιγά σιγά τα νήπια αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους, τηρούν βασικούς κανόνες και μαθαίνουν να συνυπάρχουν σε ένα πολύ μικρό χώρο. Φυσικά όλο αυτό δουλεύεται στη διάρκεια όλης της χρονιάς όπου δίνονται ευκαιρίες για  καταμέτρηση-μαθηματικούς υπολογισμούς, γραφή, επίλυση προβλημάτων κλπ.

Μερικές από τις ρουτίνες μας:

Οι εργατικές μέλισσες-υπευθυνότητες

006

Απουσιολόγιο-δεντράκι (αλλάζει μορφή σε κάθε εποχή)

008

Ο Κεφούλης μας (μια πολύ όμορφη κατασκευή παλιάς συναδέλφου) που τον  χρησιμοποιούμε όταν έχουμε χρόνο για ομαδικά παιχνίδια. Τα παιδιά ανοίγουν τον Κεφούλη και διαλέγουν κάρτες με ομαδικά παιχνίδια (αργότερα οι κάρτες θα εμπλουτίζονται ανάλογα με το θέμα συζήτησης με σκοπό την ανατροφοδότηση των παρεχόμενων γνώσεων)

009

 

Καλό Σαββατοκύριακο…

 

 

 

Μέσα σ΄ένα σεντουκάκι…

Λοιπόν ακούστε τί συνέβη χθες το απόγευμα: Βγήκα να ποτίσω τον κήπο μου και βγαίνοντας από την πόρτα μου σκόνταψα πάνω σ΄αυτό το σεντουκάκι! Το σήκωσα με πολύ κόπο γιατί ήταν και πολύ βαρύ και σας το έφερα…

007

Τί λέτε να έχει μέσα; Για να ανοίξουμε να δούμε…

005

006

Α! έχει ένα γράμμα..Τι να λέει άραγε;

Κάπως  έτσι μάθαμε ότι κάπου εκεί έξω υπάρχει μια μικρή νεράϊδα -η Ευγενία- που μας αγαπάει πολύ και μας μαθαίνει καλούς τρόπους. Πώς πρέπει να καθόμαστε στην παρεούλα, πώς θα αισθανόμαστε ευτυχισμένοι μεταξύ μας και πώς θα παίζουμε χωρίς να μαλώνουμε αλλά βρίσκοντας λύσεις.

Διαβάσαμε το γράμμα της, μας έφερε ένα παραμύθι ( Προσοχή! Το πρόβατο δαγκώνει!), εικόνες για να τις βλέπουμε και να θυμόμαστε τα…βασικά , μανταλάκια για να τα βάψουμε και με αυτά να ανεβαίνουμε τη σκάλα της συμπεριφοράς, ένα βάζο με γλυκά λογάκια,  και φυσικά τη βοηθό της που την ονομάσαμε κυρία Λουλουδένια και μας βοηθά να βρούμε γωνίτσα να απασχοληθούμε μέχρι να τελειώσουν οι άλλοι. Μας έφερε και κάρτες για να τις ξεχωρίσουμε σε σωστό-λάθος. Εννοείται πως η νεράϊδα μας κέρασε και καραμελάκια, ε;;;

Η σκάλα της νεράϊδας

003

Η κυρία Λουλουδένια

005

Παιχνίδι «σωστό ή λάθος;» με κόρνα

007

εικόνες υπενθύμισης

004

Κάπως έτσι μαθαίνουμε  λίγο -πολύ να σεβόμαστε τα όρια και να ξέρουμε πότε τα ξεπερνάμε.

Η κόρνα των καρτών θα αποτελέσει βασικό εργαλείο στο άμεσο μέλλον καθώς όποιος την πατάει θα σημαίνει ότι έγινε κάτι που τον πείραξε πολύ και πρέπει όλη η ομάδα να αποφασίσει κάποια λύση. (θα είναι δηλ το σημάδι για να μαζευτούμε να συναποφασίσουμε).

Όταν πλέον τα παιδιά αφομοιώσουν τους πρώτους βασικούς κανόνες και μάθουν να συνθέτουν και δικούς τους, την κόρνα θα τη χρησιμοποιούμε για παιχνίδι, ή ό,τι άλλο μας κατέβει…

(Μαθησιακή Περιοχή ΔΕΠΠΣ: ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ)

 

Οι πρώτες μας ημέρες…Προγραμματισμός Σεπτεμβρίου

Η πρώτη μας εβδομάδα πέρασε. Και το ότι τα παιδιά έρχονται -ακόμη- με χαμόγελα και χαρούμενα ματάκια , αυτό λέει πολλά.

Κατά την εβδομάδα αυτή όπως και σε όλη τη διάρκεια του Σεπτέμβρη οι στόχοι που θέτονται είναι οι εξης:

  1. Γνωριμία με τον περιβάλλοντα χώρο και ανάπτυξη φιλικών σχέσεων με τους συμμαθητές τους μέσα από ποικίλα κινητικά, ομαδικά, παραδοσιακά και μουσικά παιχνίδια.
  2. Οριοθέτηση συμπεριφοράς, απο κοινού θέσπιση κανόνων με στόχο την ασφαλή συνύπαρξη με τους φίλους μας (οι κανόνες προκύπτουν μαζί με το πρόβλημα που καλούμαστε να σκεφτούμε μαζί)
  3. Εφαρμογή δραστηριοτήτων ρουτίνας (υπευθυνότητες, τήρηση ωραρίου και ημερολογίου, απασχόληση σε γωνιές και τακτοποίησή τους, φαγητό, διάλειμμα και οργανωμένο -ελεύθερο παιχνίδι, κοινές δραστηριότητες) με σκοπό την κατανόηση της αίσθησης του ανήκειν και του σεβασμού του τρόπου λειτουργίας του σχολείου.
  4. Προσωπική και Κοινωνική ανάπτυξη-προσωπική αντίληψη και θετική αυτοεκτίμηση σε συνδυασμό με τη δημιουργία προσωπικών σχέσεων
  5. Αυτονόμηση και ενσυναίσθηση
  6. Ομαδικότητα και διαχείριση συναισθημάτων
  7. Συμμετοχή στον προγραμματισμό -εν μέρει -της επόμενης ημέρας (Δηλ. ενθάρρυνση των νηπίων να εκφράζουν τις απόψεις τους για το ποιό παιχνίδι θα ήθελαν να παίξουμε την επόμενη ημέρα) και στην ημερήσια αξιολόγηση των δραστηριοτήτων.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το ιστολόγιό μας έγινε 2 ετών!

Σαν σήμερα πριν από δύο χρόνια το Νηπιαγωγείο μας απέκτησε το δικό του ιστολόγιο με σκοπό να «γκρεμίσει» τα στενά του όρια, να ενημερώσει, να προβάλλει και να εναρμονιστεί με τις επιταγές ενός σχολείου σύγχρονου και ανοικτού.

Στο σημείο αυτό δεν θα μπορούσα να μην ευχαριστήσω θερμά τις εκπαιδευτικούς κ. Νικοπούλου Όλγα και κ. Σαββουλίδου Μαρία οι οποίες κατά τη διάρκεια της πορείας τους στο Νηπιαγωγείο Χώρας Αμοργού συνέχισαν την αρχική ιδέα και θυσίασαν πολύτιμο προσωπικό χρόνο για την τακτική ενημέρωσή του, αναδεικνύοντας με τον τρόπο αυτό τη σπουδαιότητα του Νηπιαγωγείου ως θεσμού και συμβάλλοντας στην ενίσχυση του πολυδιάστατου ρόλου του Νηπιαγωγείου στα μάτια των γονέων, συναδέλφων και όσων εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Χρόνια μας Πολλά με την ευχή να συνεχίσουμε να υπάρχουμε για πολλά πολλά χρόνια ακόμη.

μπαλονια

Σαν να μην πέρασε μια μέρα!

Μετά από περίπου ενάμιση χρόνο επιστρέφουμε στη θέση μας χαρούμενοι όσο ποτέ, με όρεξη, κέφι και ελπίδα ότι το σχολικό έτος 2015-2016 θα κυλήσει όσο πιο ομαλά, όμορφα και δημιουργικά γίνεται. Με μπόλικη τύχη, καλή θέληση και επιμονή όλα παίρνουν το δρόμο τους.

Καλή σχολική χρονιά για όλα τα παιδάκια και τους γονείς του Νηπιαγωγείου μας!

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Άλλη μία σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της κι άλλη μία χρονιά αποχαιρετούμε τα παιδάκια μας με απερίγραπτη συγκίνηση και με την ευχή για μία δημιουργική και χαρούμενη ζωή με ανθρώπους κοντά τους που θα τα στηρίζουν , αγαπούν και εκτιμούν και βέβαια υγεία ! καθώς η πρόοδος θα είναι σίγουρη !!! 

Αποχαιρετιστήριο δωράκι :

– ένα δεντράκι που συμβολίζει τη ζωή

– άσπρο , χωρίς χρώμα , καθώς είναι η δική τους ζωή και θα την «βάψουν» μόνα τους όπως εκείνα θέλουν

– χρωματιστά καλαμάκια , σκούρα κι ανοιχτά χρώματα , για να είναι πολύχρωμη με πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους , πολλά και διαφορετικά συναισθήματα

– μία χάντρα πράσινη , που είναι το χρώμα της ελπίδας , επειδή όλα μπορούμε να τα καταφέρουμε εάν ελπίζουμε , πιστεύουμε και προσπαθούμε  γι αυτό

– και που είναι στρόγγυλη όπως ο κύκλος …γιατί κάποιες καταστάσεις στη ζωή έχουν αρχή και τέλος .. όπως σήμερα … που τελείωσε για αυτά τα παιδάκια μου το Νηπιαγωγείο και αρχίζει ένας άλλος …το Δημοτικό Σχολείο !!!

IMG_4275  IMG_4276 IMG_4242 IMG_4243

 

ΚΑΛΕΣ  ΔΙΑΚΟΠΕΣ