Ο ήλιος είναι ίδιος για όλους (τα Δικαιώματα των παιδιών)

Μέσα από ομαδοποιήσεις και συγκρίσεις, καταλάβαμε  πως υπάρχουν μπαλόνια μεγάλα και μικρά (ομαδοποίηση ως προς το μέγεθος),

002 (2)

μπαλόνια ροζ, κίτρινα, άσπρα, πράσινα(ομαδοποίηση ως προς το χρώμα)

001 (2)

αλλά τελικά είδαμε πως όλα τους είναι…μπαλόνια.(και ως προς το είδος)003 (2)

Τα τουβλάκια μας στην τάξη είναι διαφόρων χρωμάτων, σχημάτων, μεγεθών αλλά τελικά είναι όλα τους τουβλάκια.

005 (2)004 (2)_

Κάπως έτσι,με αφορμή τη Γη μας, και αφού παρατηρήσαμε κι άλλα παιδιά που ζούν μακριά μας και είναι λίγο διαφορετικά από μας. (στο χρώμα του δέρματος, στην ενδυμασία, στις συνήθειες, στον τρόπο που περνάμε τη μέρα μας) τα ταξινομήσαμε με βάση το χρώμα τους αλλά στο τέλος καταλήξαμε πως όλα τους είναι παιδιά. Και έχουν τις ίδιες ανάγκες.

Για τα παιδιά της τάξης μας ευτυχώς είναι αυτονόητο να έχουν τροφή, σπίτι, οικογένεια, ρούχα, σχολείο και παιχνίδια, αλλά δυστυχώς για πολλά παιδιά της Γης δεν είναι τόσο εύκολα tα πράγματα.

Από τη σελίδα της UNICEF είδαμε τα βίντεο για τα δικαιώματα των παιδιών, είδαμε και πλούσιο εποπτικό υλικό με παιδιά σε ανάγκη και εκφραστήκαμε δημιουργικά…

«Ας φανταστούμε πως κρατάμε ένα τεράστιο χρωματιστό μπαλόνι και πηγαίνουμε μια βόλτα. Ξαφνικά, φυσάει αέρας δυνατός και μας παρασέrνει σε μια χώρα με δυστυχισμένα παιδιά. Τί βλέπετε και αν το μπαλόνι σας ήταν μαγικό, τί θα βάζατε μέσα για να το δώσετε σε αυτά τα παιδιά;»

Τα παιδιά δραματοποίησαν την υπόθεση, φαντάστηκαν πως είναι τα παιδάκια που υποφέρουν και έγραψαν στα μπαλόνια τους τα δώρα που θα ήθελαν να τους κάνουν: νερό, ζωή, καθαριότητα, πατριδα, φάρμακα,φαγητό, σπίτι, ειρήνη ήταν μερικά από αυτά. Τέλος, κρεμάσαμε τα μπαλόνια μας πολύ ψηλά για να θυμόμαστε το όμορφο ταξίδι μας.

001 (4)

Αλλά δεν σταματήσαμε εδώ. Ετοιμάσαμε ένα δώρο για τα παιδιά του κόσμου( μια κι έρχονται τα Χριστούγεννα) και βάλαμε μέσα όλα τα δικαιώματά τους αφού πρώτα τα «διαβάσαμε»

003 (4) 006 (3)

Τέλος, δηλώσαμε ρητά και κατηγορηματικά ότι ο ήλιος είναι ίδιος για όλα τα παιδιά ανεξαρτήτως χρώματος γι αυτό και όλοι μας έχουμε ίσα δικαιώματα.

011 (3)

«Ο ήλιος είναι ίδιος για όλους»

Το σπίτι μας, η Γη

Μία είναι η Γη μας, ας μιλήσουμε λίγο γι αυτή…Τί να έχει μέσα;

Αφού είδαμε εικόνα του εσωτερικού της Γης, το ζωγραφίσαμε με τα σωστά χρώματα και μάθαμε τα ονόματα των στρωμάτων που αποτελούν τη Γη. Κάναμε και τη Γη μαριονέτα που μας χαιρετά και κάθε παιδί παρουσιαζόταν ως Γη και μας απαντούσε στις ερωτήσεις μας…(έτσι έγινε και μια επανατροφοδότηση…)

005

Διαβάσαμε το βιβλίο «Κάτω από τη Γη» και μάθαμε για τα ζώα και τα πετρώματα που υπάρχουν μέσα της, τις σωληνώσεις, το μετρό , τα σπήλαια, τα απολιθώματα και τη λάβα.

Στη συνέχεια, ακούσαμε το τραγούδι «Η Κυρά-Αστρονομία»

και δραματοποιήσαμε την κίνηση της Γης γύρω από τον εαυτό της και από τον Ήλιο. Τέλος, συζητήσαμε τη σχέση Γης και του ήλιου και καταλάβαμε πόσο καλά συνεργάζονται για να υπάρχει ζωή στη Γη. Αν έρθει ο Ηλιος πιο κοντά θα καούμε αλλά κι αν πάει λίγο πιο μακριά η Γη θα παγώσει και θα πεθάνουμε.

001

‘Ωρα και για λίγο …γυμναστική. Ας κινηθούμε μαζί με τη Γη. Αλλά Προσοχή μη μας πέσει κάτω!!!(συντονισμός κινήσεων, ομαδικότητα, συνεργασία)

001 (3)_002 (3)_003 (3)_

004 (3)_007 (2)_014_

009 010 (2)_

Κάπως έτσι, είδαμε εικόνες από τα παιδιά όλης της Γης και αφού τα παρατηρήσαμε, έγινε μια διερεύνηση του θέματος

004

και ξεκινήσαμετη γνωριμία μας με τα άλλα παιδιά της Γης, αφού πρώτα εντοπίσαμε διαφορές και ομοιότητες

003και συμφωνήσαμε ότι έχουμε το ίδιο σπίτι, τη Γη.011 012

 

Ο αριθμός 1..τραγουδιστά..!!!

Ευκαιρία για αφομοίωση του αριθμού 1/έννοια του αριθμού, δραματοποίηση, γλωσσική ανάπτυξη, παιχνίδι.

Τί καλύτερο από ένα τόσο τρυφερό τραγούδι;

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιδέα να δημιουργήσουν το δικό τους χορευτικό και να εκφράσουν τις ιδέες τους και τα συναισθήματά τους με το άκουσμα του τραγουδιού!

Παράλληλα είναι μια έξυπνη σύνδεση μεταξύ της Δημοκρατίας-των παιδιών της Γης και των Δικαιωμάτων τους που ακολουθούν τις επόμενες ημέρες!!! Όλα τα παιδιά της Γης ζούν στον ίδιο πλανήτη, έχουν τον ίδιο ήλιο, το ίδιο Φεγγάρι και τα ίδια δικαιώματα.

001

 

Οι Eκλογές, γιορτή της Δημοκρατίας

Με την αφορμή της επετείου του Πολυτεχνείου μιλήσαμε για την Δικτατορία και διαβάσαμε την «Ντενεκεδούπολη» και την «Κυρά-Δημοκρατία» ,είδαμε  τον Περικλή της αρχαίας Αθήνας και τη γέννηση της  Δημοκρατίας,προβληματιστήκαμε, συζητήσαμε,  κατηγοριοποίησαμε το εποπτικό υλικό σε ομάδες(Δικτατορία-Δημοκρατία)

004

 

είδαμε και διαβάσαμε το σήμα της Ελληνικής Δημοκρατίας στην επίσημη σφραγίδα του σχολείου -και όλων των δημόσιων υπηρεσιών-( και την πατήσαμε πολλές φορές γιατί μας άρεσε…)005

και καταλάβαμε ότι υπάρχει Δημοκρατία στην Ελλάδα και όχι Δικτατορία.

 

Κάναμε τις δικές μας εκλογές για εκλογή προέδρου -αφού φυσικά οι υποψήφιοι εκφώνησαν τους λόγους τους-…και ζωγράφισαν τις αφίσες τους001 (2)

Φτιάξαμε τις ταυτότητές μας, το ψηφοδέλτιό μας

016_

 

στήσαμε το παραβάν 014 015

και ιδού τα αποτελέσματα:

019 018017

Τέλος, αφού δραματοποιήσαμε και παίξαμε ρόλους Δημοκρατικούς και… Δικτατορικούς, δεν ξεχάσαμε να μάθουμε 2 ακόμη γραμματάκια, το Δ,δ της Δημοκρατίας/Δικτατορίας και το Ψ,ψ από την ψηφοφορία

008 (2)

 

Ο Εγκέλαδος φωνάζει μα εμάς δεν μας τρομάζει!

Στα πλαίσια της σχολικής ετοιμότητας για την αντιμετώπιση του σεισμού μιλήσαμε για το φαινόμενο του σεισμού, πώς δημιουργείται, τί πίστευαν οι αρχαίοι Έλληνες (αφήγηση και δραματοποίηση του μύθου του Εγκέλαδου).

019__

Τα παιδιά ήξεραν ότι τον σεισμό τον νιώθουμε

001 (2)_ και τον ακούμε γι αυτό και ακούσαμε τον ήχο του σεισμού και είδαμε σε εικόνες τί μπορεί να προκαλέσει (ζημιές, τσουνάμι,κλπ).

002 (2)_

Μάθαμε ότι γεννιέται από την κίνηση των τεκτονικών πλακών στο εσωτερικό της Γης

016_

και είδαμε   βιντεο προστασίας στο σχολείο 

φυσικά κάναμε την πρώτη μας άσκηση σεισμού,

005όπου κερδίσαμε και βραβείο( από το Πυθαγόρειο) για την ετοιμότητά μας! Διαφάνεια4

Δεν παραλείψαμε να παίξουμε και παιχνίδια προετοιμασίας elniplex-παιχνίδια σεισμού

και να ακούσουμε και να χορέψουμε στους ρυθμούς του τραγουδιού του σεισμού σεισμός-Ημισκούμπρια

Παίξαμε θεατρικό παιχνίδι όπου μεταμορφωθήκαμε σε τεκτονικές πλάκες που, συγκρουόμενες, γεννούν τους σεισμούς, σε ζώα που αντιδρούν στο σεισμό(αφού πρώτα διαβάσαμε σχετικό άρθρο), σε Εγκέλαδο που κουνάει τη Γη, σε δέντρα που κόβονται και πέφτουν, γίναμε  τσουνάμι και σπίτια που ράγισαν και πολλά άλλα. Τέλος, επισκεφθήκαμε τη σελίδα του ΟΑΣΠ και παίξαμε τα παιχνίδια ΟΑΣΠ

φτιάξαμε τον Εγκέλαδο030

και ζωγραφίσαμε ένα πιθάρι

031 αφού πρώτα είπαμε ότι οι αρχαίοι Έλληνες ζωγράφιζαν παραστάσεις από τη Μυθολογία στα αγγεία.

Τέλος, δεν ξεχάσαμε να γράψουμε λέξεις σχετικές με το σεισμό και να τις βάλουμε στις αντίστοιχες τσεπούλες του κου Ιερεμία και της κας  Φωνακλούς καθώς και να προσθέσουμε άλλο ένα γράμμα στο αλφαβητάρι μας.

032  027029

 

Τα βασικά Σχήματα

Τα σχήματα υπάρχουν παντού γύρω μας. Στην τάξη μας, στο σπίτι μας,

037_

στο αυτοκίνητο του μπαμπά, στο περιβάλλον μας.

011 014 015 018 020 021 032 036

Στα πλαίσια της αναγνώρισης των βασικών σχημάτων ανακαλύψαμε τα σχήματα στους άμεσους χώρους μας, τα σχηματισαμε ποικιλοτρόπως,

001_003002_006001

κάναμε σειραθετήσεις

041038 042 040

φτιάξαμε τους σχηματούληδές μας 001

παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής με σχήματα και γίναμε κι εμείς ζωγράφοι

055

και παίξαμε πολλά κινητικά που μας διασκέδασαν!

045 047 048 049 051

Επίσης, παίξαμε πολλά παιχνίδια στον Η/Υ

014 (2) στο αερόστατο και στη σελίδα logouergon.gr

Καλο Σαββατοκύριακο!

28 Oκτωβρίου

28η Οκτωβρίου και μαζί με τη γιορτήκαι τις κατασκευές βρηκαμε αφορμή για αναγνωστικές/γραφικές δραστηριότητες, σύνθεση σημαίας, έννοιες μικρό-μεσαίο-μεγάλο και φυσικά παιχνίδια με τον αριθμό 1 και το Ε (-1 η σημαία, 1 η Ελλάδα)

003 005

004

010

008

012015

012

014

025

020

018

002

 

Το δάσος με τα χρώματα

Το δάσος με τα χρώματα θα βρω το μαγικό

 

_002

και πίσω από το κόκκινο θα τρέξω να κρυφτώ

_003

Και σαν αστέρι κίτρινο θα σου φανερωθώ

και πάλι με το βυσσινί ζεστά θα σκεπαστώ

_005

θα ρθει και το πορτοκαλί για να με γαργαλήσει

_006

κι από το πράσινο το μπλε θα βγει να μου μιλήσει…

_008

7

(Από το cd «Τραγουδώ και παίζω»)

 

Συμπληρώσαμε και την εργασία μας με τα κεκάκια μας και…

011

014

…έτοιμοι για παιχνίδι!Ποιός θα κρατήσει ισορροπία για περισσότερη ώρα;

002

Αφού ρίξουμε 2 ζάρια χρωμάτων, βάζουμε το χέρι και το πόδι μας στα αντίστοιχα χρώματα στο πάτωμα…

___003001 004 005

Φτιάξαμε και χρώματα στον Η/Υ και βρήκαμε όλα τα χρώματα που μας ζητούσε το κροκοδειλάκι

 

001 003 004 005 006

Καλά τα καταφέραμε και γελάσαμε και πολύ…

 

Χρωματο… μαγειρεύουμε

Στα πλάισια της εκμάθησης των χρωμάτων μιλήσαμε για τα βασικά και συμπληρωματικά χρώματα, τα θερμά και ψυχρά και ακούσαμε το τραγούδι «Η μάγισσα και τα μπαλόνια». Αφού το μάθαμε, το δραματοποιήσαμε

_1

και είδαμε σε πρώτη φάση τα συμπληρωματικά χρώματα με τη βοήθεια του φωτός και κάποιων διαφανειών.

_017 _016

και παίξαμε με το πλυντήριο της μάγισσας. Βάζαμε μέσα χαρτιά διαφόρων χρωμάτων και το πλυντήριο γύριζε και έφτιαχνε τα συμπληρωματικά χρώματα (εξαιρετική ιδέα από το ίντερνετ).

_015

Όταν όμως γυρίσαμε από το διάλειμμα μας περίμενε ένας φάκελος με οδηγίες. Η μάγισσα ήθελε από εμάς να φτιάξουμε χρωματιστούς καφέδες και χρωματιστά κεκάκια για το πάρτι της. Και αν δεν το κάναμε σωστά….

027

Οπότε, διαβάσαμε τις οδηγίες πολύ προσεκτικά και αφού ομαδοποιήσαμε όλα τα κουφετάκια

029

φτιάξαμε καφεδάκια και κεκάκια σε όλα τα συμπληρωματικά χρώματα…

2

035

τα ομαδοποιήσαμε

036

και φυσικά της τα φάγαμε..(σιγά που θα της τα δίναμε..)

_038

Η συνέχεια των χρωμάτων αύριο…

Γεώργιος Ιακωβίδης: Ο ζωγράφος των παιδιών

Georgios_Iakobidis

Με αφορμή την Παγκοσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας, η γιαγιά Ευτέρπη μας έφερε και πίνακες του γνωστού ζωγράφου Γεωργίου Ιακωβίδη.Τις είδαμε, τις περιγράψαμε, αναλύσαμε τα χρώματά τους και μοιραστήκαμε τα συναισθηματα που μας προκάλεσαν.

Όμως μας μεταμόρφωσε σε μικρούς πράκτορες που έπρεπε να εκτελέσουν πολύ σημαντικές αποστολές! Έτσι,αφού χωριστήκαμε σε ζευγάρια  πρώτα έπρεπε με το αίνιγμα να βρούμε τα κομμάτια κάθε πίνακα και να τα ξανασυνθέσουμε,

016

ύστερα να βρούμε τη σωστή λεζάντα του κάθε πίνακα (πρώτη ανάγνωση)

014

να μάθουμε τα ονόματα του κάθε πίνακα.

Πρώτα πηδούσαμε στο αντίστοιχο στεφάνι του πίνακα που ακούγαμε το όνομά του και έπειτα το αντίστροφο(έπρεπε να πούμε εμείς το όνομα του πίνακα)

αναρτηση

να γίνουμε εμείς ο Ιακωβίδης και να ζωντανέψουμε τους πίνακες (tableaux vivants)

anarthsh2

anarthsh3

anarthsh4

και φυσικά δεν παραλείψαμε να μάθουμε το Ι, ι του Ιακωβίδη για να το βλέπουμε στην τάξη μας και να τον θυμόμαστε.

002

Εννοείται πως μετά επό όλα αυτά θα βγει το καβαλέτο για να γίνουμε κι εμείς ζωγράφοι! Μας αξίζει…