ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΣ-ΠΕΤΑ

“Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα.” - Νίκος Καζαντζάκης

Εικόνα κεφαλίδας ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΣ-ΠΕΤΑ

Ο Μάιος φθάνει ………!!!!

«Όλες οι παπαρούνες τον Μάη ανθίζουνε»

Δυο απρόσκλητοι αλλά παιχνιδιάρηδες επισκέπτες εμφανίστηκαν στο σχολείο!!!

 

 

 

 

4ος Θεματικός κύκλος “Οι Μικροί Εξερευνητές”

Εργαστήρια δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός κύκλος Δημιουργώ  και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη Και Πρωτοβουλία με τίτλο “STE(A)M και “Οι Μικροί Εξερευνητές”

Oι «Μικροί Εξερευνητές» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM-STE(Α)M (Science, Technology, Engineering, το Α αναφέρεται σε όλα τα αντικείμενα συμπεριλαμβανόμενης και της τέχνης-Art, Mathematics) και αποσκοπεί στο να προετοιμάσει τους μαθητές της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας να αναπτύξουν
δεξιότητες απαραίτητες για το μελλοντικό ρόλο τους ως πολίτες του κόσμου. Η εφαρμογή του προγράμματος παρέχει πλούσια ερεθίσματα και αμβλύνει ανισότητες, προσπαθώντας να αρχίσει το ταξίδι της γνώσης από την ίδια αφετηρία για όλους τους μαθητές. Ο σκοπός αυτός υλοποιείται με τη δημιουργία ενός μαθησιακού
περιβάλλοντος, όπου οι μαθητές εξερευνούν, ανακαλύπτουν, οικοδομούν τη γνώση με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων, οι οποίες σχετίζονται με τα βιώματά τους (PCAST, President’s Council of Advisors on-Science and Technology, 2010).

Ανιχνεύοντας την πρότερη γνώση.

Με τη βοήθεια του Kidspiration δημιουργήσαμε τον εννοιολογικό χάρτη της πρότερης γνώσης.

gart1c

Στη συνέχεια αποτυπώσαμε στο χαρτί τις εντυπώσεις μας από την γνωριμία μας με τη μικρή BEE – BOT

Το ένα έφερε το άλλο και η κατασκευή μιας μελισσούλας ήταν αναμενόμενο!!!

340078446 772227014341288 6309041995645809449 n

Ένα γράμμα φθάνει στο σχολείο μας από μια ξεναγό που  μας παροτρύνει να συμμετάσχουμε σ΄ ένα παιχνίδι ανακάλυψης και εξερεύνησης μνημείων της Ευρώπης αλλά και της πόλης μας.

Οι μαθητές εγκλιματίζονται με τις πρώτες κινήσεις του Bee Bot και ενθουσιάστηκαν πραγματικά….

 

Oι μαθητές αναγνωρίζουν τα μνημεία και συλλέγουν δεδομένα για την ιστορία τους με μηχανές αναζήτησης. Οι μαθητές σε ομάδες  περιηγούνται και εντοπίζουν στο χάρτη σε διαδικτυακές εφαρμογές (google earth, google map) τα μνημεία της Ευρώπης. (Φωτόδεντρο)

 

Στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο έρχεται ένα ηχογραφημένο μήνυμα (voki) για τους μαθητές, μέσω του οποίου γίνεται η γνωριμία με την αποστολέα του γράμματος, την Ελίζαμπεθ, η οποία είναι ξεναγός και είναι μια ομιλούσα μορφή avatar. Παροτρύνει τους μαθητές μέσα από μια σειρά διαδικασιών επίλυσης ασκήσεων και εύρεσης των απαντήσεων σε γρίφους (inquriry based learning), να κερδίσουν το δίπλωμα του «Βοηθού ξεναγού» και να υλοποιήσουν ένα σχέδιο παρουσίασης και διαφήμισης των μνημείων.

 

Στο τέλος παροτρύνουμε τους μαθητές  να ξεκινήσουν την προσπάθεια τους να στήσουν την «Ταξιδιωτική γωνιά» στην τάξη τους για να την εμπλουτίσουν με το παραγόμενο υλικό και αυτό που έχουν συγκεντρώσει από την έρευνά τους. Η οργάνωση αυτής της περιοχής γίνεται από τις ομάδες και βασίζεται στο προβληματισμό και στις προτάσεις των μαθητών για την αξιοποίηση του υλικού. «Με ποιο στόχο να το διαλέξουμε και πώς να το παρουσιάσουμε;».

342904346 1227129898191409 2599394032193137203 n

Το Ρομποτάκι μας εφτασε στον Παρθενώνα και προχωρά προς τον Πύργο του Αϊφελ!!! Οι εντολές από τους μικρούς μας μαθητές!!!

345145744 257642803458205 3784347757623454445 n

 

 

 

 

 

Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Άρτας!!!

Τα μαρτάκια μας!!! κι ένας απρόσμενος επισκέπτης!!!

Τα χελιδόνια ήρθαν κι εμείς θέλουμε να τα βοηθήσουμε να φτιάξουν τις φωλιές τους.

Κρεμάσαμε τα μαρτάκια μας στα μπουμπούκια της πασχαλιάς, που περιτριγυρίζουν τον αυλόγυρο του σχολείου μας!!!

κι εκεί που καταπιαστήκαμε με τα μαρτάκια και τα χελιδόνια,….  ξάφνου………….

ένας απρόσμενος επισκέπτης μας που μας αιφνιδίασε………..

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ!!!

Η Άνοιξη μπορεί να μην μας έχει επισκεφτεί καλά για τα καλά όμως το Πάσχα πλησιάζει, η ατμόσφαιρα είναι γιορτινή στο σχολείο μας!

Τα παιδιά ζωγραφίζουν, κατασκευάζουν λαγουδάκια, αβγά, κοτοπουλάκια.

Η όρεξή τους είναι μεγάλη και ευκαιρία  να εκδηλώσουν την δημιουργικότητά τους και τη φαντασία τους.

Ακολουθούμε τα έθιμα με το βάψιμο των αυγών και την κατασκευή  λαμπάδων δωρεά του αιδεσιμότατου της ενορίας μας!!!!

Παραδοσιακά βγήκαμε και στις γειτονιές του σχολείου μας λέγοντας τα κάλαντα του Λαζάρου στις νοικοκυρές που έκαναν τις πασχαλινές τους προετοιμασίες!!! Στολίσαμε το καλάθι μας με τις πασχαλιές που περιτριγυρίζουν και ευωδιάζουν το αυλόγυρο του σχολείου μας τέτοιες μέρες και ξεκινήσαμε…….

Αφιέρωμα στην Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου

Προσεγγίζοντας την Ελληνική Επανάσταση του 1821, παρακολουθώντας κι αναλύοντας ένα εκπαιδευτικό βίντεο.

 

Ανατρέξαμε 600 χρόνια πίσω και πληροφορηθήκαμε για το ιστορικό, τα βιώματα των Ελλήνων κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, την έναρξη της Επανάστασης. Γνωρίσαμε έννοιες όπως παιδομάζωμα, γενίτσαροι, χαράτσι, κρυφό σχολειό, κλέφτες και αρματολοί, Φιλική Εταιρεία και μάθαμε για τον «Θούριο» του Ρήγα Φεραίου.

Τραγουδήσαμε και χορέψαμε « Να τα ‘ναι το ΄21».

Τραγουδήσαμε για  τις ηρωίδες της επανάστασης

 

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για να γνωρίσουμε τους Ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης,

Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες για να φτιάξουμε σημαίες και να χρωματίσουμε τους αριθμούς του «1821» με τα χρώματα που μας θύμιζαν την Ελληνική Επανάσταση όπως τα επέλεξαν τα ίδια τα παιδιά (πχ κόκκινο για τη φωτιά και το αίμα, μπλε για τη σημαία κ.τ.λ).

 

 

 

Κατασκευάσαμε τα τσολιαδάκια και τις Ελληνοπούλες. Γράψαμε τις ονομασίες τους και μέσα στο δάφνινο στεφάνι «25 Μαρτίου 1821».

τους ήρωες και ηρωίδες.

Όι εορταστικές εκδηλώσεις στο σχολείο μας.

 

 

STOP BULLYING

Η  6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Το σχολείο μας στέλνει το δικό του μήνυμα μέσα από τις μικρές μας δημιουργίες!!!

 

 

 

“Παίζοντας με τον παππού Αριστοφάνη”

“Παίζοντας με τον παππού Αριστοφάνη”
Θεατρική παράσταση στον χώρο του σχολείου!!! Επαφή των μαθητών και μαθητριών με τα έργα του Αριστοφάνη με έναν παιγνιώδη διαδραστικό τρόπο!!! Ευχαριστούμε τον κ. Σπυρόπουλο, που μας ταξίδεψε στον 5ο αιώνα π.Χ. και μας χάρισε μια ξεχωριστή εμπειρία!!! Ευχαριστούμε ι το Δημοτικό Σχολείο  Αγίου Δημητρίου-Πέτα για τη φιλοξενία στο χώρο τους!!!

“O Εγωιστής Γίγαντας”

ΕΓΩΙΣΤΗΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ 1

Σήμερα  9/02/2023  στην ανακαινισμένη  αίθουσα του Μ/Φ Συλλόγου “Σκουφά” ταξιδέψαμε  μέσα σ ένα κήπο παραμυθένιο και νιώσαμε όπως ο Όσκαρ Ουάιλντ που θέλησε να φωτίσει τον κήπο της ψυχής του καθενός μας.

Ένα φανταστικό παραμύθι όπου οι εποχές εναλλάσσονται μπροστά μας,  με υπέροχα σκηνικά, κοστούμια προσεγμένα στην λεπτομέρεια και την υπογραφή της μοναδικής Μάρως Θεοδωράκη στην μουσική.

Διαβάζοντας το παραμύθι στο σχολείο μας και αφού το συζητήσαμε και προσπαθήσαμε να μελετήσουμε τη συμπεριφορά των παιδιών αλλά και του Εγωιστή Γίγαντα σκεφτήκαμε πως η θεατρική παράσταση θα μπορούσε να σταθεί η πιο όμορφη αφορμή να γνωρίσουμε από κοντά και να ταξιδέψουμε στον παραμυθένιο κόσμο του Γίγαντά μας, σε μια διαδρομή από τον εγωισμό και την παγωνιά, στην αγάπη και την Άνοιξη.

Σε σκηνοθεσία της Βίκυς Πάνου, η οποία ήταν χρόνια στην ομάδα του Γιώργου Φρατζεσκάκη και της κ. Κάρμεν Ρουγγέρη, μαζί με επαγγελματίες συντελεστές στα κοστούμια, τα σκηνικά και το χορό και με 5 νέους ταλαντούχους ηθοποιούς πρόσφεραν ένα μοναδικό θέαμα  στους μικρούς μας μαθητές. 

 

 

Καλώς ήρθες Καρναβάλι!

Παρουσιάσουμε στα παιδιά το ποίημα και το διαβάσουμε αρκετές φορές.

Ζητάμε από τους μαθητές να ζωγραφίσουν ό,τι τους έκανε περισσότερο εντύπωση από το ποίημα. Μετά όλοι μαζί, βλέπουμε τις ζωγραφιές και συζητάμε για τις Απόκριες και το καρναβάλι. 

Ήρθε ξανά το καρναβάλι
και ο καθένας μας θα βάλει
μάσκα, καπέλο και στολή
με κέφι θα μασκαρευτεί.

Καρναβάλι – Καρναβάλι
καλώς όρισες και πάλι
με το κέφι το τρελό
να μας πάρεις το μυαλό.

Ήρθε ξανά το καρναβάλι
και ο καθένας μας ας βάλει
μεσ’ στην καρδιά, μεσ’ στο μυαλό
ένα χαρούμενο σκοπό.

Καρναβάλι – Καρναβάλι
δε χάνω ούτε λεπτό
με τη μάσκα μου κι εγώ
μπαίνω αμέσως στο χορό.

Και συνεχίζουμε…….

Χορεύουμε και διασκεδάζουμε με τα έθιμα και τις παραδόσεις του τόπου μας: Γαϊτανάκι, “Έλα βρε Χαραλάμπη να σε παντρέψουμε”, “πως το τρίβουν το πιπέρι” κλπ

Σελίδα 2 από 10

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση